Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Heb jij er gewerkt of ik? :sop:

Als het alarm af gaat in een winkel, belt Securitas de lijst af.
- Manager
- Verkoper 1/2
- Regiomanager
- Field Manager
- Facility Manager
- CEO

Degene die opneemt is, volgens hen, verplicht om te gaan kijken. Daar is geen geregelde permanentie voor geregeld, daar is geen vergoeding voor.

Dus ze bellen een lijst af van mensen die hun telefoon niet moeten opnemen, schitterende veiligheid.

Laatste dagen wordt ik duizelig wakker, lijkbleek en totaal niet 'aandachtig'. Nul concentratie op het werk dus en tijdens vroege video calls durf ik de camera niet opzetten. Nu lees ik dat telewerken niet meer wordt verplicht/aangeraden (binnenkort). Goesting om vandaag half dagske

Euuuh ... ik geef toch maar aan hoe ik het zie dat het zou moeten zijn.

Bottom line ... als simpele verkoper zou ik mij niets gaan aan trekken van 't feit dat het alarm af gaat om 3u in de nacht & zou dat ook niet moeten.
Da's een ander z'n probleem.
Ik dacht dat je aangaf dat wat ik zei niet waar was. My bad, had het anders gelezen.
Dus ze bellen een lijst af van mensen die hun telefoon niet moeten opnemen, schitterende veiligheid.
Dag erna is het wel drama als je uw telefoon niet opgenomen hebt en waarschuwingen en kwade mails.
Achja, kutbedrijf :p

Ik dacht dat je aangaf dat wat ik zei niet waar was. My bad, had het anders gelezen.

Dag erna is het wel drama als je uw telefoon niet opgenomen hebt en waarschuwingen en kwade mails.
Achja, kutbedrijf :p
Volgens mij moeten ze in principe een wachtpremie geven, dat in je contract opnemen, je betalen als je moet gaan kijken, etc...

Volgens mij moeten ze in principe een wachtpremie geven, dat in je contract opnemen, je betalen als je moet gaan kijken, etc...

Denk ik ook, maar vraag mij af wat de vergoedingen daarvoor zijn?
Dacht dat bij ne concurrent voor ons een weekendpermanentie 100 euro bruto ofzo was. Als ge dan redelijk wat moet doen is dat magertjes....

Hier goed geslapen en voel me best fris voor ne keer!

Enfin: vandaag dus.
Kan dus moeilijk nee zeggen maar als ze te ver gaan, gaan ze te ver.
Een gebouw waar de poort al weken niet gemaakt kan worden. (ingewikkelde poort, leveringen laten op zich wachten, bouwverlof, de groothandel bevestigde ook dat 't lang kon duren,...)

Dat gebouw ligt in de buurt van de uitgaansbuurt hier dus met als gevolg dat in het weekend daar krapuul rondloopt en de auto's kan beschadigen.
Dus, ik nog op een zaterdag toen redelijk veel werk en moeite gestoken om security te voorzien. Zelfs om 22u naar daar kunnen rijden.
En elke week denkt die poortfirma dat ze het kunnen maken maar dan vrijdagnamiddag of -avond blijkt dan van niet met als gevolg dat ik dus weer kan rondbellen voor security voor dat weekend.

Enfin, soit belachelijk veel werk al ingestoken en iedere keer die mensen gemaild met een update.

Nu vragen we dat geld op van de security van de voorbije maand (70 euro per kop ongeveer). Zijn er die zeggen dat ze dat niet willen betalen omdat het onze fout is dat dat zo lang duurt.

Daar heb ik toch ook es op geantwoord dat als er nog veel volk is dat daar zo moeilijk blijft doen ik de vergadering bijeen roep en ze ne andere zot kunnen zoeken se.
Zijn er zo waar alles direct opgelost moet worden maar als het 2 euro kost dan is het miserie.

Dat durf ik dan op die momenten wel als ze te ver gaan, enfin het heeft zijn grenzen. En dat doet dan ook wel es deugd se :D

Denk ik ook, maar vraag mij af wat de vergoedingen daarvoor zijn?
Dacht dat bij ne concurrent voor ons een weekendpermanentie 100 euro bruto ofzo was. Als ge dan redelijk wat moet doen is dat magertjes....
Maar dat is dan gewoon om bereikbaar te zijn hè (bij ons is dat bv €75/dag). Vanaf je gebeld wordt en effectief iets doet beginnen de overuren te tikken.

Nu hebben ze een mail rondgestuurd om te melden dat ze camerabeelden gaan opvragen omdat niemand de gestolen goederen heeft teruggebracht én de externe verhuisfirma heeft laten weten dat ook spullen van hen verdwenen zijn. Dit hou je toch niet voor mogelijk. :rofl:

Ik hoop dat ze effectief beelden hebben, want dit lijkt me reden tot onmiddelijk ontslag.
Volgens mij pure bluf om de schuldigen onder druk te zetten te bekennen.

Zie niet in waarom ze dat anders zouden rondsturen aan iedereen.

Wel spannend in elk geval.

Vandaag een 3D model in spiegelbeeld uitgewerkt en pas doorgehad na 5 uur, toen het af was. Hoe ik die fout heb gemaakt, geen idee. Daarna nog half uur gaan kakken en half uur geveegd (de vloer, niet mijn gat) en naar huis gegaan. Maandag oplossen, vandaag had ik er genoeg van. :unsure:

Sommige dingen hebben ook gevolgen he. Mijn nee zeggen kan leiden tot een eventueel ontslag bij wijze van spreken.
Als hij mij om 20u op FB een bericht stuurt op FB of IG dat ik die poort moet dicht doen, dan doe ik dat ook niet.

Bij Game Mania moesten wij 24/24 beschikbaar zijn voor het alarm in de winkel. Soms belden die dus om 3u 's nachts met de vraag of ik kon gaan kijken... Nooit gedaan en altijd enorm onder mijn voeten gekregen.
Is dat hun taak niet om te gaan kijken? Wie gaat er nu zijn kop laten inslaan voor een fcking Game Mania :unsure:

Die vraag geldt voor véél bedrijven.
En zelfs waar ze de moeite doen om een deftig exit interview af te nemen, worden die inzichten vaak verdraaid zodat het "probleem" altijd bij de werknemers zat, niet de werkgever. Zelfs bij 25% en meer verloop per jaar is het zéker geen structureel probleem van het bedrijf :)
Toen ik ontslagen was bij Game Mania was het gewoon een collega regiomanager die kwam zeggen "You're fired" :unsure:
HR zelfs nooit gehoord, zelfs niet in de 4 maanden opzeg die ik had.

Maar hier bij mijn huidige klant ook. Er is al sinds dag 1 een zéér duidelijk conflict aan de hand tussen mijn IT-collega en iemand van een ander departement. Ruzie maken via email, elkaar niet bekijken, als de ene IT hulp nodig heeft moet ik het sowieso doen, etc. HR is daar van op de hoogte maar die laat dat gewoon passeren alsof ze van niks weet. Beetje CV's lezen en call it a day zeker?
Is dat hun taak niet om te gaan kijken? Wie gaat er nu zijn kop laten inslaan voor een fcking Game Mania :unsure:
Securitas? Enige wat die doen is bellen dat er detectie is op een camera. Maar ze kunnen ook niet zien wat want ze krijgen geen toegang :unsure:

Ik vond vooral dat tijdstip én de afstand gewoon not done. Alsof ik 's nachts van Leuven naar Kapellen ging rijden voor een spinnetje dat voor de camera hangt. Grappige van al is dat iemand van Facility eens 3 nachten op 1 week van Antwerpen naar Sint-Truiden gereden is om die reden.

Toen ik ontslagen was bij Game Mania was het gewoon een collega regiomanager die kwam zeggen "You're fired" :unsure:

Maar hier bij mijn huidige klant ook. Er is al sinds dag 1 een zéér duidelijk conflict aan de hand tussen mijn IT-collega en iemand van een ander departement. Ruzie maken via email, elkaar niet bekijken, als de ene IT hulp nodig heeft moet ik het sowieso doen, etc. HR is daar van op de hoogte maar die laat dat gewoon passeren alsof ze van niks weet. Beetje CV's lezen en call it a day zeker?

Securitas? Enige wat die doen is bellen dat er detectie is op een camera. Maar ze kunnen ook niet zien wat want ze krijgen geen toegang :unsure:

Ik vond vooral dat tijdstip én de afstand gewoon not done. Alsof ik 's nachts van Leuven naar Kapellen ging rijden voor een spinnetje dat voor de camera hangt. Grappige van al is dat iemand van Facility eens 3 nachten op 1 week van Antwerpen naar Sint-Truiden gereden is om die reden.
Gans jouw verhaal is zeer herkenbaar, alleen dan als Krëfel filiaalmanager. Lange rit naar de winkel zonder standaard vergoeding (wel een habbekrats als je er om ging vragen), Securitas die alleen maar kon zeggen "er gaat een sensor af, je moet gaan kijken" en dit soms 2 - 3 keer per week (wel specifiek voor mijn winkel, ze kregen het technisch niet opgelost en dat was dan pech voor mij). Was één van de vele redenen om bij zo'n slechte werkgever te vertrekken. De RM was steeds RAZEND als je niet op tijd was om op te pakken want dan kwam het bij hem terecht. HR was (believe it or not voor zo een firma) één externe persoon die 1/2 van zen tijd aan het werk was voor de firma, dus er was zeker geen sprake van een HR afdeling. Een exitgesprek heb ik ook nooit gehad.

Hier was het papier invullen en op 10 minuten was het afgepoeierd.

Wat is het nut eigenlijk van een exit gesprek als je ontslagen wordt ?
Alles nog een keer oprakelen en de werknemer nog een laatste keer de grond in stampen ?

Lol Securitas.. Wat voor een dwaas nutteloos bedrijf is dat eigenlijk. Overal beveiliging doen en nergens hebben ze ergens toegang.

Toen ik stage deed bij de politie in Kortrijk ook.. Een meisje van Securitas bij me van 1m50 en mss 40kg.. En die stond dan de hele dag alleen aan het onthaal, maar ze mag wel niet werken in het politiesysteem dus moest ze alles op blaadjes schrijven en na haar shift lagen al die blaadjes daar tot er ooit eens een inspecteur tijd/zin gaat hebben om dat te doen.

Als je dus in Kortrijk je gsm kwijt bent.. Doe geen moeite om aangifte te doen want dat blaadje gaat ergens tussen honderden andere belanden en geen mens die dat daar ooit terug kan vinden.

Ook qua veiligheid.. Normaal kijk je wat iemand op zijn kerfstok heeft voordat je ze binnen laat.. Maar aangezien ze niet in dat systeem kunnen laten ze gewoon iedereen maar binnen.

Dan hebben ze aan alles gedacht qua veiligheid van het gebouw zelf en doen ze het daarmee helemaal teniet.

En het lijkt erop dat iedereen daar zomaar kan gaan werken.. Dat meisje dat ik beschreef die nog geen muis de baas zou kunnen, een kennis van me met dezelfde lichaamsbouw en die gast mankt tot en met maar werkt dan wel bij Securitas..

Moest ik inbreker zijn dan zoek ik express een bedrijf die werkt met hen.

Ik ben er momenteel 44 maar ik ben al aan't aftellen naar m'n pensioen. Erg hé ?
Valt wel mee, ik tel vanaf men 28 al af. Long way to go!
Mensen die om half 1 's nachts u whatsappen met de vraag of ge sleutelkes hebt van hun brievenbus.

Na 22u staat m'n app-geluid toch af dus ben er niet wakker van geworden.
Maar ik vraag mij af wat de gedachtegang is van zo een mensen. 🤦‍♂️🤣
Die wisr misschien dat jij 's nachts niet sliep? :unsure:

Terug
Bovenaan