Ik heb ooit in een hotel gewerkt waar de openbare toiletten in de lobby ook vaak gebruikt werden door passanten van buiten het hotel, en naar wat ik van de kuisploeg hoorde, zagen de vrouwentoiletten er vaak toch smeriger uit dan die mannentoiletten. De grond die ondergezeikt was, wc-bril vol pis en kak, gebruikte tampons of maandverband die gewoon op de grond ipv vuilbak lagen, kak op de muren, ... Nu niet dat het er daarom constant zo uit zag, maar uitzonderlijk waren die zaken alleszins toch niet. Ook de kamers lagen er niet altijd even proper bij als er bv eens een groepje vriendinnen een weekendje (inclusief stevig uitgaan) hadden geboekt. En dan heb ik het niet enkel over de wc zelf, de kak geraakte soms nog niet eens tot in de badkamer.

En dat was dan dus een groot viersterrenhotel in het centrum, dus geen spotgoedkoop hotel in een of ander achterbuurt waar alleen marginalen kwamen.
Dus ja, wij mannen komen dan wel enkel in aanraking met de smerigheid van andere mannen, maar ik denk dat het bij de vrouwen dus zéker niet beter is op dat vlak.