Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mensen die om half 1 's nachts u whatsappen met de vraag of ge sleutelkes hebt van hun brievenbus.

Na 22u staat m'n app-geluid toch af dus ben er niet wakker van geworden.
Maar ik vraag mij af wat de gedachtegang is van zo een mensen. 🤦‍♂️🤣
De gedachtengang is: "ik mag dat zeker niet vergeten! Och ja, die mens zijn geluid zal toch wel afstaan, ik doe dat nu wel al"
You're welcome, de vroege vogel die dat ook wel durft doen!
Alleen niet naar jou 🤔😞

Ik sta deze week met de dag (08:00 - 16:30) en was er naar uit aan het kijken om vrijdag overuren op te pakken en dus mijn weekend om 10:30 te beginnen. En nu kan ik plots met de late komen werken om in te vallen voor iemand die verlof pakt. En volgende week als ik de vroege heb kan ik ook vrijdag komen werken met de late. Dus inclusief mijn eigen normale late shift is dat dus 4 weken achtereen dat mijn weekend pas om 22u kan beginnen :sop: En vooral van deze vrijdag steekt fameus tegen want ik keek daar echt naar uit. Maar ja, ik ga dan ook weer niet tegendraads doen als een collega dat vraagt omdat deze verlof wilt aanvragen.

Ik kom er net achter dat ik de grootste foempenactie van het jaar heb begaan. De afgelopen twee weken had ik vakantie. In het algemene vakantieoverzicht zag ik dat de eerste dag na mijn geplande vakantie ook niet gewerkt moest worden.

Vandaag begin ik en zie ik dat mijn urenteller plots in de min staat. De vrije dag was vanwege 15/08 (logisch, want OLV-Hemelvaart, die dag hebben we elk jaar), aangegeven met een kleurcode op ons werkoverzicht, en ik had dat gelezen als een dag recup op 16/08. :unsure: Ik heb geen idee hoe ik niet zag dat ervoor maar 1 dag ipv 2 weekenddagen waren aangegeven met de kleurcode voor weekenddagen. M'n hoofd had ervan gemaakt dat er in het schema 2 weekenddagen gevolgd door 1 feestdag stond. :unsure:

Gelukkig was in m'n out of office mail en op m'n profiel vermeld dat ik vandaag pas terug begon met werken, dus iedereen was wel op de hoogte, en ik heb sowieso nog veel te veel congé staan die ik dit jaar niet meer opkrijg. M'n teamlead is zelf met verlof, dus ik kan dit gelukkig zonder erg laten passeren. :shutup:

Laatst bewerkt:
De gedachtengang is: "ik mag dat zeker niet vergeten! Och ja, die mens zijn geluid zal toch wel afstaan, ik doe dat nu wel al"
You're welcome, de vroege vogel die dat ook wel durft doen!
Alleen niet naar jou 🤔😞
Goh ... ik heb in feite enkel nog maar een e-mail adres v/d Syndic, geen rechtstreeks contact.

Maybe, just maybe zou ik den telefoon van den buro nog wel ergens kunnen te pakken krijgen, maar dat zal het dan ook zijn.

Nuja ... 't is niet dat men letterlijk u uit uw bed belt, 't is een berichtje. Da's ongeveer gelijkaardig als ik die om 3u 's nachts een mail stuur naar de syndic dat pakweg de garagepoort niet meer opende & ik niet in de ondergrondse parking geraakte zonet.
OK, die WhatsApp is directer natuurlijk, maar is nog steeds een 'asynchroon' berichtje om het zo te stellen. So yeah ... die mens had wss wel niet verwacht dat jij om 3u 's nachts nog voor z'n deur ging staan met een nieuwe sleutel voor z'n bus (I hope :thinking: ).

Veel meubilair en decoratie van ons kantoor mag door werknemers gratis worden afgehaald na intekenen op een lijst. Sommige stukken waren heel gegeerd, dus wanneer er te veel gegadigden waren, werd dat stuk willekeurig verloot.

Nu blijkt dat er heel wat mensen spullen zijn gaan afhalen die aan iemand anders waren verloot, of die zelfs überhaupt niet mochten worden meegenomen door werknemers. :') Zelfs nadat HR liet weten dat dit uiteraard niet de bedoeling is, hebben ze gemerkt dat er intussen nog spullen zijn verdwenen.

Bende schooiers, niet normaal.

Laatst bewerkt:
Veel meubilair en decoratie van ons kantoor mag door werknemers gratis worden afgehaald na intekenen op een lijst. Sommige stukken waren heel gegeerd, dus wanneer er te veel gegadigden waren, werd dat stuk willekeurig verloot.

Nu blijkt dat er heel wat mensen spullen zijn gaan afhalen die aan iemand anders waren verloot, of die zelfs überhaupt niet mochten worden meegenomen door werknemers. :') Zelfs nadat HR liet weten dat dit uiteraard niet de bedoeling is, hebben ze gemerkt dat er intussen nog spullen zijn verdwenen.

En mag dat dan afgehaald worden omdat het vervangen wordt en dus anders weggegooid zou worden, of wat is de reden?

Tja, "gratis" (idem voor "heel veel korting") maakt soms rare dingen los in een mens.

Een aantal jaar terug bij de verhuis van ons bedrijf hebben ze ook zo een loting gedaan van oud materiaal (bureau's, stoelen, plantenbakken, archiefkasten)

Daar hadden sommige dus enkel de bloembakken nodig en er niet beter op gevonden van de planten en de grond op de tapisplein uit te gieten :laugh:

Bij ons worden overbodige stukken om de x jaar geveild onder het personeel door de CEO.
Is eerlijker (en best gezellig) en de opbrengst gaat naar een goed doel. Mijn boekenkast heb ik zo op de kop getikt.

Onlangs wel iets soortgelijk meegemaakt met een stuk of veertig tuinstoelen die mochten gereserveerd en opgehaald worden door het personeel. Bleek dan later dat er een misverstand was geweest over het aantal stoelen en welke er exact weg mochten, waardoor het lokale restaurant dus plots zonder terrasmeubilair zat. :')

Mannen die er precies een sport van maken om een WC zo vuil mogelijk achter te laten. De kuisvrouw is hier 3 weken op verlof en echt, die toiletten zijn gewoon ranzig.

Ocharme de mannen/vrouwen waar die mee getrouwd zijn.

Een leverancier die het een beetje aan het uithangen is... vroeger kwam alles toe mooi duidelijk gelabeld en verpakt,per type alle onderdelen bijeen. Fijn soort bij soort in een doos. Vaak zelfs nog extra labeling met (interne) info welk type waar geplaatst moet worden.
Nu komt alles gewoon willekeurig dooreen in 35267 verschillende dozen toe en los het maar op.
Ik ben intussen al 3u bezig met uit te sorteren, te controleren of alles er ook bij is, constant adhv plannen, technische fiches, bestellijsten en leverbonnen alles uitpluizen en dubbelchecken.
Extra hindernis is dat ze interne en fabrikant codes willekeurig doorheen gebruiken. Dus na een halfuur zoeken en 3 telefoontjes uiteindelijk ontdekt dat bvb B60.78 en KR70-A04 gewoon hetzelfde item is!

En mag dat dan afgehaald worden omdat het vervangen wordt en dus anders weggegooid zou worden, of wat is de reden?
Werkgever gaat meer inzetten op thuiswerk. Voordien huurde de werkgever 2 verdiepen in een kantoorgebouw, maar binnenkort zal 1 verdiep volstaan omdat er een rotatie zal zijn (1 dag per week op kantoor werken, de rest van thuis uit). Het teveel aan meubilair mocht dus door werknemers worden opgehaald na intekenen op een lijst.

Een leverancier die het een beetje aan het uithangen is... vroeger kwam alles toe mooi duidelijk gelabeld en verpakt,per type alle onderdelen bijeen. Fijn soort bij soort in een doos. Vaak zelfs nog extra labeling met (interne) info welk type waar geplaatst moet worden.
Nu komt alles gewoon willekeurig dooreen in 35267 verschillende dozen toe en los het maar op.
Ik ben intussen al 3u bezig met uit te sorteren, te controleren of alles er ook bij is, constant adhv plannen, technische fiches, bestellijsten en leverbonnen alles uitpluizen en dubbelchecken.
Extra hindernis is dat ze interne en fabrikant codes willekeurig doorheen gebruiken. Dus na een halfuur zoeken en 3 telefoontjes uiteindelijk ontdekt dat bvb B60.78 en KR70-A04 gewoon hetzelfde item is!
Maar die leverancier is 1 cent per doos goedkoper !!!!!!!

Mannen die er precies een sport van maken om een WC zo vuil mogelijk achter te laten. De kuisvrouw is hier 3 weken op verlof en echt, die toiletten zijn gewoon ranzig.

Ik heb ooit in een hotel gewerkt waar de openbare toiletten in de lobby ook vaak gebruikt werden door passanten van buiten het hotel, en naar wat ik van de kuisploeg hoorde, zagen de vrouwentoiletten er vaak toch smeriger uit dan die mannentoiletten. De grond die ondergezeikt was, wc-bril vol pis en kak, gebruikte tampons of maandverband die gewoon op de grond ipv vuilbak lagen, kak op de muren, ... Nu niet dat het er daarom constant zo uit zag, maar uitzonderlijk waren die zaken alleszins toch niet. Ook de kamers lagen er niet altijd even proper bij als er bv eens een groepje vriendinnen een weekendje (inclusief stevig uitgaan) hadden geboekt. En dan heb ik het niet enkel over de wc zelf, de kak geraakte soms nog niet eens tot in de badkamer. :unsure:
En dat was dan dus een groot viersterrenhotel in het centrum, dus geen spotgoedkoop hotel in een of ander achterbuurt waar alleen marginalen kwamen.

Dus ja, wij mannen komen dan wel enkel in aanraking met de smerigheid van andere mannen, maar ik denk dat het bij de vrouwen dus zéker niet beter is op dat vlak.

Op mijn vorig werk heeft er eens eentje een foto van zo'n toilet vol kak genomen, afgeprint en dan de naam van degene die het toilet had volgekakt erop geschreven en dit aan de deur geplakt van de toiletten. Met nog de boodschap dat het de zoveelste keer is en dat het degoutant is.

Ik heb ooit in een hotel gewerkt waar de openbare toiletten in de lobby ook vaak gebruikt werden door passanten van buiten het hotel, en naar wat ik van de kuisploeg hoorde, zagen de vrouwentoiletten er vaak toch smeriger uit dan die mannentoiletten. De grond die ondergezeikt was, wc-bril vol pis en kak, gebruikte tampons of maandverband die gewoon op de grond ipv vuilbak lagen, kak op de muren, ... Nu niet dat het er daarom constant zo uit zag, maar uitzonderlijk waren die zaken alleszins toch niet. Ook de kamers lagen er niet altijd even proper bij als er bv eens een groepje vriendinnen een weekendje (inclusief stevig uitgaan) hadden geboekt. En dan heb ik het niet enkel over de wc zelf, de kak geraakte soms nog niet eens tot in de badkamer. :unsure:
En dat was dan dus een groot viersterrenhotel in het centrum, dus geen spotgoedkoop hotel in een of ander achterbuurt waar alleen marginalen kwamen.

Dus ja, wij mannen komen dan wel enkel in aanraking met de smerigheid van andere mannen, maar ik denk dat het bij de vrouwen dus zéker niet beter is op dat vlak.
Toen ik nog bij Game Mania werkte hadden we een toilet voor klanten en daar had zo'n bomma eens... in haar hand gescheten en alles op de muren gesmeerd :unsure:

Mensen...

Ik denk dat bij vrouwen het "probleem" dikwijls is dat die niet op de bril durven zitten, waardoor ze half verkrampt erboven zweven, wat niet helpt bij het mikken enzo.

In het algemeen heb je bij beide geslachten wel complete ransberen, en dat wordt versterkt door het feit dat de opkuis toch maar voor een ander is.

Hier op het werk valt het gelukkig goed mee, op één detail na: ik zie dikwijls op de bril van een bepaald toilet schaamhaar liggen. Maar zo korte stukjes, alsof iemand daar met de schaar alles eens bijknipt. :wtf:

Toen ik nog bij Game Mania werkte hadden we een toilet voor klanten en daar had zo'n bomma eens... in haar hand gescheten en alles op de muren gesmeerd :unsure:

Mensen...
🤨

Waar houden die zich tegenwoordig allemaal ni mee bezig. Sheesh.

Ik denk dat bij vrouwen het "probleem" dikwijls is dat die niet op de bril durven zitten, waardoor ze half verkrampt erboven zweven, wat niet helpt bij het mikken enzo.

In het algemeen heb je bij beide geslachten wel complete ransberen, en dat wordt versterkt door het feit dat de opkuis toch maar voor een ander is.

Hier op het werk valt het gelukkig goed mee, op één detail na: ik zie dikwijls op de bril van een bepaald toilet schaamhaar liggen. Maar zo korte stukjes, alsof iemand daar met de schaar alles eens bijknipt. :wtf:
Goh ja ... mss heeft diejen thuis genen tijd om daar te scheren. :thinking:

Terug
Bovenaan