CerumenCrevice
Well-known member
'Per ongeluk' een windows update gestart. Nu is ie al een half uur firmware/bios updates bezig.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat lijkt me géén gezonde situatie ALS je echt een burn out hebt. Wat heeft de werkgever er dan aan dat je een week eerder terugkomt?Ben sinds dinsdag thuis met ziekteverlof burn out vandaag arbeidsinspectie op men dak. Mag een week eerder terug beginnen.
Ik denk dat een (controle)arts het best geplaatst is om dat hier vast te stellen he. Er is redelijk wat ziekteverzuim door zieken die burnout opgeven als reden en van wat ik heb gehoord spelen ze daar nu korter op de bal.Dat lijkt me géén gezonde situatie ALS je echt een burn out hebt.
Bij mij is het nu ook wat kalmer, sinds een dikke maand ben ik nu na een jaar wel volledig ingewerkt en heb heel wat rommel kunnen opruimen van mijn voorganger. Het voorbije jaar (vooral vorige zomer) ook wel meestal rond 06:45 naar mijn werk vertrokken en vaak pas terug thuis rond 20:30 (meestal alles alle winkels al dicht waren). Op zaterdag en zondag vaak ook nog een paar uren erbij. Nu heb ik wel redelijk wat kunnen automatiseren en nu pak ik het rustiger aan.Goh ... 'k moet zeggen dat het bij mij sterk verminderd is sinds de Corona.
Voor de Corona werkte ik gelijk al jaren aan een stuk zo goed als 7 op 7. Zo wel met perioden, maar telkens vele weken, soms maanden na mekaar.
...
Ik hou mij ook veel meer aan mijn uren, waardoor ik niet meer met een chronisch overschot aan onbetaalde overuren zit.
Ik kan een voorbeeld geven waarbij de controlearts het bij het foute eind hadIk denk dat een (controle)arts het best geplaatst is om dat hier vast te stellen he. Er is redelijk wat ziekteverzuim door zieken die burnout opgeven als reden en van wat ik heb gehoord spelen ze daar nu korter op de bal.

Huisarts had 2 weken voorgeschreven, baas was daar behoorlijk pissed voor (en liet dat ook HEEL duidelijk blijken, blijkbaar was vervanging vinden ook mijn probleem) en stuurt een controle-arts.Ik denk dat een (controle)arts het best geplaatst is om dat hier vast te stellen he. Er is redelijk wat ziekteverzuim door zieken die burnout opgeven als reden en van wat ik heb gehoord spelen ze daar nu korter op de bal.
Bij mij is het nu ook wat kalmer, sinds een dikke maand ben ik nu na een jaar wel volledig ingewerkt en heb heel wat rommel kunnen opruimen van mijn voorganger. Het voorbije jaar (vooral vorige zomer) ook wel meestal rond 06:45 naar mijn werk vertrokken en vaak pas terug thuis rond 20:30 (meestal alles alle winkels al dicht waren). Op zaterdag en zondag vaak ook nog een paar uren erbij. Nu heb ik wel redelijk wat kunnen automatiseren en nu pak ik het rustiger aan.

Ik ben er zelf nog niet mee in aanraking gekomen, maar ik ga er ook van uit dat die gasten hun werk doen. Ze hebben er echt geen baat bij om niet professioneel te werk te gaan.Huisarts had 2 weken voorgeschreven, baas was daar behoorlijk pissed voor (en liet dat ook HEEL duidelijk blijken, blijkbaar was vervanging vinden ook mijn probleem) en stuurt een controle-arts.
Die komt binnen, treft me in pyjama met duidelijke "bleitsmoel" (opgezwollen gezicht, bloeddoorlopen ogen,..) en zegt rustig: "ik denk dat er wel wat meer aan de hand is, mevrouw. Vraag maar aan uw huisarts om je tot einde schooljaar thuis te zetten want dit komt niet goed..."
Er zijn ze dus ook goeie bij!![]()
Pfff,Huisarts had 2 weken voorgeschreven, baas was daar behoorlijk pissed voor (en liet dat ook HEEL duidelijk blijken, blijkbaar was vervanging vinden ook mijn probleem) en stuurt een controle-arts.
Die komt binnen, treft me in pyjama met duidelijke "bleitsmoel" (opgezwollen gezicht, bloeddoorlopen ogen,..) en zegt rustig: "ik denk dat er wel wat meer aan de hand is, mevrouw. Vraag maar aan uw huisarts om je tot einde schooljaar thuis te zetten want dit komt niet goed..."

Heb zelf nog nooit een van die mannen aan de deur gehad. Heb ook nog vrijwel geen ziekenverlof opgenomen sinds ik werk, mor soit.Ik ben er zelf nog niet mee in aanraking gekomen, maar ik ga er ook van uit dat die gasten hun werk doen. Ze hebben er echt geen baat bij om niet professioneel te werk te gaan.
Gohja, da's ook ni noodzakelijk. Mijnen huisarts heeft mij de laatste jaren mss 1 keer om de 2/3j gezien. En da's dan eens voor een kleinigheid dat ge dan te horen krijgt van 'jah ... paar dagen uitzieken eh ... gaat u ineens een doos Dafalgan gaan halen'.Lijkt me ook moeilijk voor een controle-arts om een correcte diagnose te doen.
Allee, uw huisarts kent uw dossier normaal toch beter om in te kunnen schatten of er tijd nodig is voor mentale rust dan iemand die u nog nooit gezien heeft.

Ik heb het antwoord al gevonden.Ik zou als ik jou was gewoon terug naar de huisarts gaan en opnieuw een extra week voorschrijven. (volgens mij kan dit? Iemand die dat kan bevestigen?)
Bwoa heb er ook nog ene gehad die het toppunt van gemakzucht was!Ik ben er zelf nog niet mee in aanraking gekomen, maar ik ga er ook van uit dat die gasten hun werk doen. Ze hebben er echt geen baat bij om niet professioneel te werk te gaan.
Inderdaad. Als de ziekteperiode korter is dan 1 week, dan zie ik het nut hiervan niet in. En al zeker niet als de werknemer van kwade wil is.Salut en de kost, dat is dan 100 euro dacht ik die de werkgever moet betalen daarvoor?
Huisarts had 2 weken voorgeschreven, baas was daar behoorlijk pissed voor (en liet dat ook HEEL duidelijk blijken, blijkbaar was vervanging vinden ook mijn probleem) en stuurt een controle-arts.
Achteraf gezien had hij het helemaal bij het juiste eind, heeft me 2 jaar ipv 2 weken geduurd om er bovenop te geraken.Ik snap niet hoe een dokter goed of slecht is gebaseerd op de diagnose die hij zou stellen. Dat kan je als leek toch onmogelijk beoordelen?

Vandaar dat ik het woordje maanden gewijzigd heb naar weken.Als ze weken thuis zitten, is het niet de werkgever maar de ziekenkas die betaalt (vanaf 1 maand?, niet zeker). Het is dus net voor de korte periodes dat het interessant is voor de werkgever om controle te sturen.
Het is interessant tussen 1 en 4 weken. Tot 1 week heeft het echt géén zin hoor (als je van kwade wil bent).En zoals AndriesVanWesele zegt: Na een maand maakt het géén moer meer uit. (voor de werkgever)Ipv controleartsen en wat nog allemaal te sturen zou men meer moeten inzetten op preventie.
Volk dat langdurig ziek is door het werk en daar dan nog eens zou profiteren doet dat niet (snel) bij een werkgever die hun gezondheid ook respecteert.
Wanneer ik zie in wat voor situaties sommigen hier moeten werken, vaak in KMO's, vind ik het jammer dat er niet meer geprofiteerd wordt van zulke werkgevers.
Ik denk dat een (controle)arts het best geplaatst is om dat hier vast te stellen he. Er is redelijk wat ziekteverzuim door zieken die burnout opgeven als reden en van wat ik heb gehoord spelen ze daar nu korter op de bal.
Bij mij is het nu ook wat kalmer, sinds een dikke maand ben ik nu na een jaar wel volledig ingewerkt en heb heel wat rommel kunnen opruimen van mijn voorganger. Het voorbije jaar (vooral vorige zomer) ook wel meestal rond 06:45 naar mijn werk vertrokken en vaak pas terug thuis rond 20:30 (meestal alles alle winkels al dicht waren). Op zaterdag en zondag vaak ook nog een paar uren erbij. Nu heb ik wel redelijk wat kunnen automatiseren en nu pak ik het rustiger aan.
Dat lijkt me géén gezonde situatie ALS je echt een burn out hebt. Wat heeft de werkgever er dan aan dat je een week eerder terugkomt?
Ik zou als ik jou was gewoon terug naar de huisarts gaan en opnieuw een extra week voorschrijven. (volgens mij kan dit? Iemand die dat kan bevestigen?)
Zowiezo kan je de beslissing wel aanvechten
![]()
Controlearts bij langdurige ziekte: wat mag wel en wat niet?
Je werknemer is al een lange tijd afwezig wegens ziekte. Mag je een controlearts laten langsgaan? En wat zijn nu concreet de regels?blog.liantis.be
Het is geen burnout zoals Mulan het beschreef. Eerder over vermoeidheid door stress op het werk.Ik denk dat een (controle)arts het best geplaatst is om dat hier vast te stellen he. Er is redelijk wat ziekteverzuim door zieken die burnout opgeven als reden en van wat ik heb gehoord spelen ze daar nu korter op de bal.