Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

perfecte manier om tijd te verspillen.

Je kan je niet 100% op je andere taak concentreren, want onbewust blijf je nog steeds meeluisteren en tegelijkertijd onthou je niets van wat er gezegd wordt.

Dan beter gewoon uit de meeting stappen met de melding dat ze je mogen pingen als ze je nog eens nodig hebben. Veel beter voor beide partijen + de persoon die de sessie opzet heeft niet het gevoel dat hij tegen zijn eigen aan het babbelen is als er meerdere mensen zo doen

Dat is allemaal tof in een ideale situatie, waar je dat allemaal zelf kan bepalen en in een context waar dat allemaal sociaal aanvaard is. Maar niet iedereen werkt nu eenmaal in een perfecte wereld, waar je volledige autonomie hebt en je niet soms dingen moet doen, niet omdat dat efficiënt is, maar gewoon omdat dat nu eenmaal van je wordt verwacht.

Indien bezet stuur ik zo'n automatische SMS à la "Ik bel u later terug". Krijg dan soms volgend antwoord per SMS: "????"
Was het niet duidelijk misschien? 😅

Ik neem ook soms op op het werk om te vragen een half uur later terug te bellen simpelweg omdat ik me niet kan focussen zolang die telefoon gaat en sommige telefoons wél dringend zijn waardoor ik het volume niet op stil kan zetten.

Nieuwe leidinggevende sinds een 2 tal weken, heeft geen enkele informatie overdracht gekregen van de vorige. Heeft geen email van het werk, geen toegang tot de agenda en cloud.

Maar het ligt niet aan het bestuur dat onze werking vierkant draait.

Op mijn eerste werk waren de schotten tussen de toiletten van melkglas.

Je zag dus effectief ook een "kakkende of pissende schim".
Da's nog niets. Wij hebben urinoirs met een gigantische spiegel voor ons :unsure: Ipv vooruit te kijken naar de muur, ziet ge uw eigen in de spiegel en de mensen naast u

"Hallo Tom, stoor ik?"

Nee, want als ge stoort zou ik mijn telefoon niet oppakken.

and repeat
Ik zeg dat ook altijd ze (en ik preciseert ook of het een korte vraag is of iets langer). Meeste mensen nemen hun telefoon op ookal past het niet echt. Ik doe dat zelf ook altijd :')

Ik zeg dat ook altijd ze (en ik preciseert ook of het een korte vraag is of iets langer). Meeste mensen nemen hun telefoon op ookal past het niet echt. Ik doe dat zelf ook altijd :')
Pro-tip: even kijken of de mensen geen vergadering ingepland hebben voor je belt.
Spaart heel wat frustratie uit.

Ik bel mensen alleen wanneer het dringend is op terwijl ze een vergadering hebben ingepland, en dan op de GSM, dan weten ze dat het niet kan wachten.

Dag 3 na vakantie nog altijd niet echt in werkmodus
Helaas, hier compleet het omgekeerde. Al goed gas moeten geven om mijn inbox bij te werken, iedereen te beantwoorden, en uiteraard denkt ge "de eerste week zal wel meevallen" of "morgen is mijn planning niet te zwaar"... Dikke pech, komt altijd vanalles bij. :tongue:

Helaas, hier compleet het omgekeerde. Al goed gas moeten geven om mijn inbox bij te werken, iedereen te beantwoorden, en uiteraard denkt ge "de eerste week zal wel meevallen" of "morgen is mijn planning niet te zwaar"... Dikke pech, komt altijd vanalles bij. :tongue:
Oh maar dat is hier ook het geval, alleen ben ik nog niet terug en de efficiënt dingen doen modus. Vooral veel aanmodderen op dit moment.

Ik heb voor de zomer geen vakantie gepland (ale soit, heel 't jaar nog niet), pretty much zoals vorig jaar. De moeite ni me de corona.
Dus nog niet in offline modus geraakt. 😋

Verlof zal dan voor me 't nieuw jaar zijn. Mss eens 3w ipv 2.

Terug
Bovenaan