ThekillingGoku
Well-known member
Komt gewoon terug neer op wat je hier eerder aanhaalde eh.Mijn collega, ik ga die nog eens door de ruit gooien
HR stuurt vorige maand een ticket naar ons van "Persoon x begint volgende maand als interim in fabrieksruimte Y"
Iedereen die in de fabriek begonnen is sinds ik hier werk moet gewoon een badge hebben zodat ze binnen kunnen, verder niks.
Vandaag ineens. "Waar is X zijn laptop?"
Euh welke laptop?
"Op wat gaat die werken?"
Er is mij niet gezegd dat die een laptop nodig had? Ik heb het ticket ook gewoon afgesloten met "badge aangemaakt" en daar hebt ge niks op gezegd?
"Het is uw job om rond te vragen wat die persoon nodig heeft."
Dan was hij op zijn tenen getrapt dat ik met mijn ogen gedraaid had.
Echt, workshopke communicatie zou hier in dat bedrijf geen kwaad kunnen.
Nee, dat is niet 'the way IT works'. 't Is gewoon chaos ginder. Die mensen hebben geen deftige processen uitgewerkt, dus alles loopt compleet ad hoc.
Als alles ad hoc verloopt, loop alles ook ad hoc in de soep.
Nu, geloof me vrij, ik ben geen fan van letterlijk alles van A tot Z in rigide processen te gieten waar je voor gene cm rond geraakt. Dat zorgt gewoon voor inflexibiliteit & alles duurt dan een eeuwigheid. Da's wat je in veel grote bedrijven dus tegen komt.
Maar voor zaken die regelmatig terug komen ... mag je echt wel een basis proces opstellen.
Voor dit scenario bv. zou je een 'checklist' kunnen voorzien die moet ingevuld worden. De checklist 'New Hires' bv.
Daarop kan je dan aanvinken wat allemaal nodig is voor die bepaalde persoon & dit is dan het werk van die mens z'n toekomstige verantwoordelijke. Da's echt niet IT hun probleem om heel 't bedrijf af te lopen & iedereen te gaan vragen wat die mens 'mogelijks' zou nodig 'kunnen' hebben. Die checklist moet niet eens limited zijn tot IT resources, mor soit.