Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn collega, ik ga die nog eens door de ruit gooien :sop:

HR stuurt vorige maand een ticket naar ons van "Persoon x begint volgende maand als interim in fabrieksruimte Y"
Iedereen die in de fabriek begonnen is sinds ik hier werk moet gewoon een badge hebben zodat ze binnen kunnen, verder niks.

Vandaag ineens. "Waar is X zijn laptop?"
Euh welke laptop?
"Op wat gaat die werken?"
Er is mij niet gezegd dat die een laptop nodig had? Ik heb het ticket ook gewoon afgesloten met "badge aangemaakt" en daar hebt ge niks op gezegd?
"Het is uw job om rond te vragen wat die persoon nodig heeft."

Dan was hij op zijn tenen getrapt dat ik met mijn ogen gedraaid had.
Echt, workshopke communicatie zou hier in dat bedrijf geen kwaad kunnen.
Komt gewoon terug neer op wat je hier eerder aanhaalde eh.

Nee, dat is niet 'the way IT works'. 't Is gewoon chaos ginder. Die mensen hebben geen deftige processen uitgewerkt, dus alles loopt compleet ad hoc.
Als alles ad hoc verloopt, loop alles ook ad hoc in de soep.

Nu, geloof me vrij, ik ben geen fan van letterlijk alles van A tot Z in rigide processen te gieten waar je voor gene cm rond geraakt. Dat zorgt gewoon voor inflexibiliteit & alles duurt dan een eeuwigheid. Da's wat je in veel grote bedrijven dus tegen komt.

Maar voor zaken die regelmatig terug komen ... mag je echt wel een basis proces opstellen.
Voor dit scenario bv. zou je een 'checklist' kunnen voorzien die moet ingevuld worden. De checklist 'New Hires' bv.

Daarop kan je dan aanvinken wat allemaal nodig is voor die bepaalde persoon & dit is dan het werk van die mens z'n toekomstige verantwoordelijke. Da's echt niet IT hun probleem om heel 't bedrijf af te lopen & iedereen te gaan vragen wat die mens 'mogelijks' zou nodig 'kunnen' hebben. Die checklist moet niet eens limited zijn tot IT resources, mor soit.

Komt gewoon terug neer op wat je hier eerder aanhaalde eh.

Nee, dat is niet 'the way IT works'. 't Is gewoon chaos ginder. Die mensen hebben geen deftige processen uitgewerkt, dus alles loopt compleet ad hoc.
Als alles ad hoc verloopt, loop alles ook ad hoc in de soep.

Nu, geloof me vrij, ik ben geen fan van letterlijk alles van A tot Z in rigide processen te gieten waar je voor gene cm rond geraakt. Dat zorgt gewoon voor inflexibiliteit & alles duurt dan een eeuwigheid. Da's wat je in veel grote bedrijven dus tegen komt.

Maar voor zaken die regelmatig terug komen ... mag je echt wel een basis proces opstellen.
Voor dit scenario bv. zou je een 'checklist' kunnen voorzien die moet ingevuld worden. De checklist 'New Hires' bv.

Daarop kan je dan aanvinken wat allemaal nodig is voor die bepaalde persoon & dit is dan het werk van die mens z'n toekomstige verantwoordelijke. Da's echt niet IT hun probleem om heel 't bedrijf af te lopen & iedereen te gaan vragen wat die mens 'mogelijks' zou nodig 'kunnen' hebben. Die checklist moet niet eens limited zijn tot IT resources, mor soit.
Die miscommunicatie zit gewoon in heel dat bedrijf hier ingebakken.
Moest vandaag mijn CV van mijn werkgever up-to-date houden en daarin staat een onderdeeltje: Gebruikte werkwijzen/methodologie

Op goed geluk? :unsure:

Wat mij het meeste stoort is dat ik alles second guess de laatste tijd en hij mij het gevoel geeft dat ik degene ben die fout werkt omdat ik geen ervaring heb in de sector en hij wel. Beetje Gaslighting zeker?

De mensheid bestaat reeds honderden jaren en nog steeds is het onmogelijk een jerrycan op de markt te brengen die:

- Niet lekt
- handig in gebruik is (gieten onder hoek, ontluchting)

Dus samengevat: We kunnen vlot naar de maan en terug, kunnen een schaakcomputer bouwen die onmogelijk te kloppen is, een vaccin tegen een constant muterend virus ontwikkelen in recordtempo .... maar een kanneke om een vloeistof in een ander reservoir te gieten zonder horten en storen of een druppel te morsen is onmogelijk 🤣🤣🤣
Ik ben blij dat nog mensen die ergernis hebben, ik dacht al dat dat aan mij lag :unsure:

Soms krijg je dan 10 minuten later uiteindelijk toch 1 half zinnetje, maar ik ben dan wel ineens die 10 minuten zo goed als kwijt want in die situatie zit je vrijwel effectief te wachten e.

Bellen is iets dat ik dan regelmatig probeer, maar dan is't zo van 'ja, maar da gaat nu ni, etc.'.

<Zucht> :rolleyes:
Tja, het haalt u gewoon uit uw concentratie hè. En soms pak ik dan de telefoon en bel, en dan wordt er niet afgenomen (terwijl ze mij wel aan het messagen zijn). "Jama, ik kan uw telefoon nu niet aannemem want ik zit in een Teams meeting". Ja no shit dude, concentreert u misschien eens op 1 ding tegelijk zoals de meeste mensen doen. :wallbash:
Dit soort bedrijven zijn op termijn gewoon een vogel voor de kat hè. Als er geen proces bestaat voor joiners, zal er zeer zeker geen process zijn voor leavers. Dat wil dus zeggen dat wanneer @Dr. Sheldon Cooper op het einde van het jaar (dacht ik toch) daar zijn schup afkuist, dat zijn account daar gewoon blijft rondslingeren. Gezien zijn functie zal dat wsl een account zijn met verscheidene high privileges.

En dan lees je zo af en toe in de krant "bedrijf X meerdere dagen plat omwille van ransomware aanval". Het zijn dus dit soort bedrijven waar dat gebeurt. En dan bloedt mijn IT Security hart weer een beetje... Maar als IT'er moet @Dr. Sheldon Cooper het eigenlijk wel aankaarten dat er tijd moet vrijgemaakt worden om dit soort zaken op orde te stellen. Dat is zijn verantwoordelijkheid uiteindelijk. Als management er daarna niets mee wil doen, tja...

Dit soort bedrijven zijn op termijn gewoon een vogel voor de kat hè. Als er geen proces bestaat voor joiners, zal er zeer zeker geen process zijn voor leavers. Dat wil dus zeggen dat wanneer @Dr. Sheldon Cooper op het einde van het jaar (dacht ik toch) daar zijn schup afkuist, dat zijn account daar gewoon blijft rondslingeren. Gezien zijn functie zal dat wsl een account zijn met verscheidene high privileges.

En dan lees je zo af en toe in de krant "bedrijf X meerdere dagen plat omwille van ransomware aanval". Het zijn dus dit soort bedrijven waar dat gebeurt. En dan bloedt mijn IT Security hart weer een beetje... Maar als IT'er moet @Dr. Sheldon Cooper het eigenlijk wel aankaarten dat er tijd moet vrijgemaakt worden om dit soort zaken op orde te stellen. Dat is zijn verantwoordelijkheid uiteindelijk. Als management er daarna niets mee wil doen, tja...
Bij hem mss nog net niet, want ze leven daar naar 't schijnt nog in 't stenen tijdperk ... zo vrijwel alles zonder internet. :devilish:

Toiletten waar er zowel onderaan als bovenaan 30 cm (ofzo) uitsparing is bij de deur.
Als ge zit te kakken is dat steeds stress als er iemand anders binnenkomt in de toilet ruimte. Gezond is dat toch niet.
Om van geluid en geur maar te zwijgen.

Op een toilet moet ge op uw gemak zitten. Wie zulk een concept heeft uitgevonden is mij een raadsel!

Van onze dienst boekhouding moet ik ook eens niets verwachten hé. Stel ze een vraag en ze ketsen meteen de vraag naar u of ge krijgt een mail met "Dit behoort niet tot mijn takenpakket.". No shit, ik wou uw inzichten of misschien eens horen of dit u iets zegt.

Paljas.

Toiletten waar er zowel onderaan als bovenaan 30 cm (ofzo) uitsparing is bij de deur.
Als ge zit te kakken is dat steeds stress als er iemand anders binnenkomt in de toilet ruimte. Gezond is dat toch niet.

Op een toilet moet ge op uw gemak zitten. Wie zulk een concept heeft uitgevonden is mij een raadsel!
Hehe, in de VS heb je dan vaak nog een spleet van 1 a 2 cm links en rechts van de deur. Weg privacy!

Klopt toch? De moderne mens bestaat ongeveer 100.000 jaar. Hij beweert dat de mensheid 100'en jaren bestaat. 1000 honderden is 100'en. Klopt dus.
:unsure:
Het klopt zeker, en technisch is het correct. Maar dat is een beetje als ik zeg dat de massa van de zon wel zeker meer dan 100 kg is. Gaat menig persoon ook wel even een bruh-momentje beleven.

Het klopt zeker, en technisch is het correct. Maar dat is een beetje als ik zeg dat de massa van de zon wel zeker meer dan 100 kg is. Gaat menig persoon ook wel even een bruh-momentje beleven.
Ik geloof je op je woord zonder te gaan wegen!

Maar waarom moeten mensen gaan voelen als er op staat: pas geverfd?

Voor leavers is er wel zo'n OneNote pagina waar ik 30 zaken moet afvinken nadat iemand weg is. Qua security is mijn collega nogal crazy + fysiek gescheiden netwerken dus qua security is het hier wel pretty locked tight.

Amai, dat haat ik hier ook. Ge hebt 4 WC's die effectief een ja, kamertje zijn en dan 4 die zijn wat jij beschrijft.
No way in hell dat ik ooit naar dat tweede ga en dat doet bijna niemand hier. Maar dan heb je 4 wc's voor... 100 man en die zien er tegen 10u echt nasty as hell uit. Mensen horen schijten is ook echt een giga pet peeve van mij.

Ooit een kantoor hebben met een eigen WC is het doel in mijn carrière :unsure:

Voor leavers is er wel zo'n OneNote pagina waar ik 30 zaken moet afvinken nadat iemand weg is. Qua security is mijn collega nogal crazy + fysiek gescheiden netwerken dus qua security is het hier wel pretty locked tight.
Initiatief :

Is het mogelijk en nuttig om die Onenote pagina voor leavers aan te passen zodanig dat deze voor inkomende werknemers kan gebruikt worden.

Op die manier heb je dan uw papier voor new hires en is de procedure gewoon dat papier laten invullen digitaal in een ITaanvraag.
En is er ook geen gezever over wat er nodig was?

Ja voor je het weet trekt iemand uw broek van onder de deur.

Initiatief :

Is het mogelijk en nuttig om die Onenote pagina voor leavers aan te passen zodanig dat deze voor inkomende werknemers kan gebruikt worden.

Op die manier heb je dan uw papier voor new hires en is de procedure gewoon dat papier laten invullen digitaal in een ITaanvraag.
En is er ook geen gezever over wat er nodig was?
Kan ik misschien wel eens proberen als ik het mag aanpassen.

Terug
Bovenaan