Collega's die u via IM contacteren en dan zie je dat die minutenlang aan het typen zijn; daarna verschijnt er dan 1 zinnetje van 5 woorden of zo. Dat zijn zeer vermoeiende conversaties. Bel mij dan even hè ffs.
Ik irriteer mij daar ook aan. Niet zo zeer dat dit enigzins vermoeiend zou zijn, maar eerder dat dit mij snel veel tijd kost.
Je verwacht dat men een antwoord wil geven, want je ziet dat ze typen. Maar 't is dan zo van '_x_ is typing', dan ineens 'niets', dan weer '_x_ is typing', dan weer niet meer.
Dan is het bij mij echt zoiets van 'dude, quit wasting my time already!'. Is dat nu echt zo moeilijk om gewoon te typen wat ge wilt zeggen. Of is da nu serieus dat ge ni weet wat ge wilt zeggen.
Soms krijg je dan 10 minuten later uiteindelijk toch 1 half zinnetje, maar ik ben dan wel ineens die 10 minuten zo goed als kwijt want in die situatie zit je vrijwel effectief te wachten e.
Bellen is iets dat ik dan regelmatig probeer, maar dan is't zo van 'ja, maar da gaat nu ni, etc.'.
<Zucht>
Dat chat gedoe is echt wel 1 van de nadelen van remote work t.o.v. 't kantoor.
And yes, I get it ... 't is ook ambetant voor sommige mensen dat je 'out of the blue' aan iemand z'n bureau staat, maar je krijgt ze zo wel te pakken, want regelmatig is dat slechts voor enkele minuten.
Dan heb ik liever dat ze gewoon ineens naast mij staan & dat ik hun onverdeelde aandacht heb t.o.v. nu dat ze met 'whatever' bezig zijn.