Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Aan max. 100 kW, omgerekend 270 km range bij laden op een uur tijd :censored: Hopelijk is die meer bedoeld voor relatief korte werkverplaatsingen...
Het is geen uitzondering dat ik bv. naar Kortrijk moet, daarna naar Nieuwpoort en dan nog even naar Knokke...
Dagelijks doe ik toch minstens 100km dus dat wordt 1 grote miserie.
Goh, dat lijkt mij een wagen die je voornamelijk voor het werk, tijdens de werkuren bezigt?
Met wat chance mag je dan regelmatig eens een betaalde pauze nemen aan een of andere snellader eh. 😋
Wij mogen deze ook privé gebruiken en dat doe ik dus ook a volonté.
Bij de bedienden hebben ze al gezegd "het liefst zo weinig mogelijk tijdens de uren laden" maar als dat voor ons dezelfde regel gaat zijn...
Ik ga niet elke dag een uur vrije tijd verspillen om te tanken...
 
Het is geen uitzondering dat ik bv. naar Kortrijk moet, daarna naar Nieuwpoort en dan nog even naar Knokke...
Dagelijks doe ik toch minstens 100km dus dat wordt 1 grote miserie.

Wij mogen deze ook privé gebruiken en dat doe ik dus ook a volonté.
Bij de bedienden hebben ze al gezegd "het liefst zo weinig mogelijk tijdens de uren laden" maar als dat voor ons dezelfde regel gaat zijn...
Ik ga niet elke dag een uur vrije tijd verspillen om te tanken...

100km, neem verbruik 26kwh. Dat wil zeggen tijdens de nacht opladen aan 2.6kw voor 10 uur.
200 km, 52kwh -> 10 uur aan 5.2kw.

Desnoods is dat 10kwh die je mist in uw batterij nadat je thuis hebt bijgeladen, snel even stoppen aan een snellader en 6 minuutje bijtanken aan 100kw voordat je terug doorgaat.

Gewoon er met een andere mentaliteit naar kijken.

Sowieso lijkt het mij dat ze voor de operationele dit anders gaan bekijken. Als je moet laden moet je laden.
 
100km, neem verbruik 26kwh. Dat wil zeggen tijdens de nacht opladen aan 2.6kw voor 10 uur.
200 km, 52kwh -> 10 uur aan 5.2kw.

Desnoods is dat 10kwh die je mist in uw batterij nadat je thuis hebt bijgeladen, snel even stoppen aan een snellader en 6 minuutje bijtanken aan 100kw voordat je terug doorgaat.

Gewoon er met een andere mentaliteit naar kijken.

Sowieso lijkt het mij dat ze voor de operationele dit anders gaan bekijken. Als je moet laden moet je laden.
Ja als je 's nachts thuis kan laden zal het al bij al wel meevallen maar voorlopig is er nog geen mogelijkheid om een laadpaal thuis te hebben.
 
De vuilbak dat onze Confluence omgeving is.
Teveel teams, iedereen een andere structuur, projecten die dubbel staan, projecten die gesplitst zijn over meerdere teams.

Dan heb ik een vraag, ik begin te zoeken maar 30 pagina's met info over dat project, dus ik stel m'n vraag in Teams aan het betreffende team.
Antwoord: het staat in Confluence beschreven.

Ja, wij hebben hier ook een Projectmgr lopen die koste wat het kost alles in teams/sharepoint wil, en dat gewoon eigenhandig heeft ingevoerd zonder overleg. En dan doodleuk kan vragen “zeg Fingers, ik kan dat bestand niet vinden, kun jij eens zoeken”. Heb die persoon toch eens duidelijk gemaakt dat in de bestaande mappenstructuur die er reeds was dit héél makkelijk te doen is, maar niet op sharepoint, dus zoek het maar zelf uit.

Dit is iets waar copilot integratie wel mee helpt. Ik zoek bijna niets meer manueel in confluence of sharepoint, ik vraag copilot gewoon om de relevantie documentatie over x te geven, of stel rechtstreeks mijn inhoudelijke vraag aan copilot (check dan wel de link even die erbij wordt gegeven)
 
Dit is iets waar copilot integratie wel mee helpt. Ik zoek bijna niets meer manueel in confluence of sharepoint, ik vraag copilot gewoon om de relevantie documentatie over x te geven, of stel rechtstreeks mijn inhoudelijke vraag aan copilot (check dan wel de link even die erbij wordt gegeven)
Wacht mor, binnenkort wordt die CoPilot CoWork ook betalend heb ik recent gehoord. Dus binnenkort zal mgmt nog komen klagen als ge die te veel gebruikt. 😋

't Is de eerste CoPilot/AI agent/tool niet die de prijs opdrijft & 't zal wss de laatste niet zijn.
 
Wacht mor, binnenkort wordt die CoPilot CoWork ook betalend heb ik recent gehoord. Dus binnenkort zal mgmt nog komen klagen als ge die te veel gebruikt. 😋

't Is de eerste CoPilot/AI agent/tool niet die de prijs opdrijft & 't zal wss de laatste niet zijn.
Ik heb pas een premium account gekregen. Als ze het terug draaien: I'll manage. :P
 
Iemand had het geweldig voorstel om al onze persoonlijk mails te laten binnenkomen in de mailbox van onze afdeling. Ik had al aangegeven dat ik dit een slecht idee vond. Als ik een persoonlijk mail stuur naar een verzekeringsmaatschappij of een bedrijf wil ik het antwoord in mijn mailbox zien verschijnen.

Anyway allemaal schapen op mijn afdeling en ze stemmen er mee in. Elke week is er één persoon die zich moet bezighouden met de mail te sorteren.

Soms zit je daar uren aan om al die mails die elke dag binnenkomen te sorteren voor de juiste persoon. Dezelfde collega's die hebben ingestemd zijn de collega's die de mailbox niet bijhouden. Er zitten nog mails in van April die nog niet gesorteerd zijn.

Op de volgende vergadering ga ik het toch wel aangeven dat dit geen manier van werken is.
Als het u kan helpen, wij gebruiken gewoon regels in Outlook om mails te sorteren.

Iedereen heeft bij ons een unieke handtekening die eindigt met “Naam bedrijf-naam afdeling-eigen initialen”.

Dan stellen we een regel in die zegt staat bv “Bedrijf-Boekhouding-PK” in tekst => forward mail naar “Patrick Kuypens”.

Zo hebben we voor elke collega op de afdeling een regel ingesteld die elk antwoord in de algemene mailbox opvangt en forward naar de juiste persoon.

Zo hoef je niet manueel uren mail te sorteren.
 
Als het u kan helpen, wij gebruiken gewoon regels in Outlook om mails te sorteren.

Iedereen heeft bij ons een unieke handtekening die eindigt met “Naam bedrijf-naam afdeling-eigen initialen”.

Dan stellen we een regel in die zegt staat bv “Bedrijf-Boekhouding-PK” in tekst => forward mail naar “Patrick Kuypens”.

Zo hebben we voor elke collega op de afdeling een regel ingesteld die elk antwoord in de algemene mailbox opvangt en forward naar de juiste persoon.

Zo hoef je niet manueel uren mail te sorteren.

Probleem is heel België kan naar die mailbox mailen, in het NL,FR,ENG,DE. Op onze website staat gewoon: vraag over u pensioen? > EMAIL en wij zullen u zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Dus je kan al inbeelden op dagbasis hoeveel mails er binnenkomen. We werken met een team van 6 en wij doen allemaal pensioen maar allemaal iets anders. Dus de vragen komen binnen in allerlei talen met "ik heb een vraag over mijn dossier pensioen."

Dan moet je al gaan kijken in welke taal is het, dan kijken wat voor een dossier het is, wie is de collega die de FR/NL/DE/ENG dossier hiervan doet. En dan moet je de mail opslaan en uploaden in onze backoffice want er moet altijd een bewijs zijn. En dan in dat backoffice een taak maken naar de dossierbeheerder/ster.

Deze week moet een FR-talige collega de mails doen en die kan geen NL. Dus elke mail die binnenkomt met een NL-vraag moet ze vertalen met google translate en dan kan ze pas beginnen uitzoeken naar wie het moet.

Je zou denken dat ze tenminste zo slim zouden zijn om een FR en een NL mailbox te maken.. Nee, laat alle talen maar komen in één mailbox en laat de afdeling maar branden.

Voor mij is het klaar en ik heb gewoon gezegd de gemeenschappelijke mailbox die op de website staat is voor iedereen die een vraag heeft. Ik heb naar alle instanties een mail gestuurd dat ik geen gebruik meer maak van de gemeenschappelijke mailbox en dat ze hun antwoorden terug naar mij persoonlijk moeten sturen.

Efficiëntie bij de overheid is vaak zover ZOEK
 
President van ons segment joint ongeveer 6 maanden geleden.

President doet wat klantenbezoeken en voert een massieve ontslagronde uit om kosten te besparen.

Board beslist om nieuwe president binnen te halen en biedt (volgens dichte bron) rond de 1.7 miljoen ontslagvergoeding.

🤡
 
President van ons segment joint ongeveer 6 maanden geleden.

President doet wat klantenbezoeken en voert een massieve ontslagronde uit om kosten te besparen.

Board beslist om nieuwe president binnen te halen en biedt (volgens dichte bron) rond de 1.7 miljoen ontslagvergoeding.

🤡

Beter dan onze vorige CEO die na zijn 'vrijwillig vertrek' halverwege zijn 2e termijn van 5y plots een SEC filing doet waarbij hij paar tientallen M aandelenopties exerciset met giga winst en die verkoopt aan het bedrijf zelf als deel van een aandelen inkoop plan 🤡 :fingerguns:

Zou eens moeten checken. Toen hij vertrok had hij nog 200M aan aandelen...
 
Beter dan onze vorige CEO die na zijn 'vrijwillig vertrek' halverwege zijn 2e termijn van 5y plots een SEC filing doet waarbij hij paar tientallen M aandelenopties exerciset met giga winst en die verkoopt aan het bedrijf zelf als deel van een aandelen inkoop plan 🤡 :fingerguns:

Zou eens moeten checken. Toen hij vertrok had hij nog 200M aan aandelen...
Ik speel meer en meer gewoon een rolletje van de geengageerde medewerker. Ik noem het #goingthroughthemotions. Nu zit ik weer te sleuren en te trekken om een initiatief dat 50k cost savings per jaar zou opleveren, af te kunnen ronden. Leadership zou gemakkelijk een veelvoud kunnen besparen door wat in hun eigen foliekes te snoeien en dan nog niet aan al te veel luxe moeten inboeten.

Ook wrang dat ik weet dat als die projecten succesvol zijn, er weer een boel mensen gaan worden ontslagen.

Van een collega die manager is weet ik tevens wat het budget is om iemand in haar team die er 30 jaar werkt in de bloemetjes te zetten: 70 dollar. :lol:
 
Ik speel meer en meer gewoon een rolletje van de geengageerde medewerker. Ik noem het #goingthroughthemotions. Nu zit ik weer te sleuren en te trekken om een initiatief dat 50k cost savings per jaar zou opleveren, af te kunnen ronden. Leadership zou gemakkelijk een veelvoud kunnen besparen door wat in hun eigen foliekes te snoeien en dan nog niet aan al te veel luxe moeten inboeten.

Ook wrang dat ik weet dat als die projecten succesvol zijn, er weer een boel mensen gaan worden ontslagen.

Van een collega die manager is weet ik tevens wat het budget is om iemand in haar team die er 30 jaar werkt in de bloemetjes te zetten: 70 dollar. :lol:

Bij ons moet je zelf je cadeaus regelen en expensen via de budgettabellen. Je kunt beter zelf in de gaten houden dat je er 30y werkt of een kind krijgt of gaat samenwonen of whatever. En dan rondvragen wat het meest up to date process + budget is om je eigen cadeau te kopen...
 
Verwende nesten, hier krijg je niets, al werk je er 100 jaar, trouw je 6 keer met 45 kinderen

Correctie, na 80 jaar een extra dag verlof
Goh, hier komen ze gewoon onder 't volk crowdfunden. Same thing.
Maar da's iets dat je vaak tegen komt zeker.
Ik doe daar al jaren niet meer aan mee. Al zeker niet eens je 't gros v/d ontvangers van haar noch pluimen kent.

Om de 5 jaar geven ze u wel een fles company branded champagne & wordt ge verplicht ne foto te laten pakken voor hun stoeme socials (yeah, ni mijn ding).
Ik betwijfel dat dit wreed fancy champagne is, mor soit. Ge weet dus niet wat er eigenlijk in de fles zit natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan