Kerel kende zijn materie niet. Kende niets van programmeren, zijn job.
Hij had ook totaal de mentaliteit niet.
Wel een blaas eerste klas.
Deed heel lang over de stomste opdrachten, nooit iets deftig afgewerkt. Nooit zijn eigen dingen getest.
Een normale mens zou zich schamen met wat die afkwam.
Het feit dat die ook reeds een senior was zogenaamd.
En plots zou die elders zich wel herpakt hebben.
Lijkt me sterk. Ik acht de kans toch klein.
Zo moest die eens een migratie schrijven van tabel A naar B. Beperkte logica.
Echt niks speciaals. Zeker niet voor een senior zou je denken.
Een miljoen records.
Weken is die daar met bezig geweest.
En dan werkte het nog niet.
Die had iets gemaakt, dat louter voor 10 records werkte. Als je het programma volledig liet draaien, de ene error na de andere.
Die heeft al die tijd gewoon getest gehad met die 10 records.
En dan klopte de vertaallogica nog niet. Alles was volledig fout.
Kijkt ja, goed volk vinden is nergens gemakkelijk eh.
Ik heb overheen de jaren nog genoeg volk tegen gekomen die zich 'senior' noemt, maar dit niet met skills kan staven.
Echter, 'senior' is dan ook een titel die men vaak gewoon in 't rond strooit o.b.v. 'tijd aan het werk' en niet zo zeer opgebouwde kennis, skills en expertise.
De outsourcing type consultancy bedrijven weten wss dan ook niet veel beter, want als men nooit intern werk levert, weten hun managers dan überhaupt wel het niveau van die gasten? I dunno.
Enige waar men dan kan op afgaan IS feedback van een klant. Aja, je zit fulltime daar & je voert interne projecten uit daar.
Dus zolang de managers bij de klant happy zijn, zal zijne patron nooit van niet beter weten.
En laat ons stellen dat tegenwoordig die gasten het nog beter zullen kunnen wegmoffelen als AI ineens hun code begint te schrijven.
Die code kan goed zijn, kan slecht zijn, who knows. Maar 't zal wss wel marcheren. Ook al weten ze zelf niet meer 'waarom' het marcheert.
Of die code dan gemakkelijk te onderhouden is of niet? Who knows. Maar dat zal een probleem zijn dat pas zou opduiken als men (waarschijnlijk) al den bos in is.
Trouwens, basic migratie van 2 tabellen zou je gewoon Scribe of iets dergelijks kunnen gebruiken en er vanaf zijn op 1 2 3.
Eventueel wat kennismaken met de applicatie, een dagske extra studietijd pakt.