Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Absoluut, maar dat gebeurt vandaag de dag absoluut niet bij de overheid dat kantjes ervan aflopen bestraft wordt. Dat bedoel ik met als je er wel mee begint, dat er een fameuze leegloop zou zijn bij de overheid (zowel eigen keuze alsook verplicht). Om dan nieuw (deftig) personeel binnen te krijgen zullen de loonsvoorwaarden moeten volgen op de privé, in mijn ogen dus (meer) beginnen met bedrijfswagens, bonusplannen, extralegale voordelen, etc... Anders ga je de leegloop bij de overheid nooit opvangen.
Als je het volk dat niets doet/loopt te luieren eruit krijgt heb je extra middelen om de betere beter te verlonen?

Ik kan er veel wegfilteren op onze administratieve dienst zonder dat iemand ooit een verschil in dienstverlening zal zien 😅

En zullen die ook gemotiveerd blijven ipv mee te zakken door verlies aan motivatie
"Waarom zou ik men best blijven doen als Jos opt eind van de maand dezelfde prè krijgt en opt eind van het jaar dezelfde beoordeling"

Als je het volk dat niets doet/loopt te luieren eruit krijgt heb je extra middelen om de betere beter te verlonen?

Ik kan er veel wegfilteren op onze administratieve dienst zonder dat iemand ooit een verschil in dienstverlening zal zien 😅

En zullen die ook gemotiveerd blijven ipv mee te zakken door verlies aan motivatie
"Waarom zou ik men best blijven doen als Jos opt eind van de maand dezelfde prè krijgt en opt eind van het jaar dezelfde beoordeling"
Tjah, kan je garanderen dat als de luierikken eruit gefilterd zijn, de werklast door de "toppers" gedragen kan worden? Die toppers zitten meestal al best goed vol...

Tjah, kan je garanderen dat als de luierikken eruit gefilterd zijn, de werklast door de "toppers" gedragen kan worden? Die toppers zitten meestal al best goed vol...
100% kan je dat nooit garanderen

Maar ik zie wel wat ik zie
Sommige doen nog amper iets tot niets en andere zouden beter niets doen. Met momenten ben je een halve dag hun fouten aan het proberen recht trekken

Al ga ik nooit nee zeggen tegen meer loon (of in mijn geval eindelijk eens een bedrijfswagen)

Sommige doen nog amper iets tot niets en andere zouden beter niets doen. Met momenten ben je een halve dag hun fouten aan het proberen recht trekken

Al ga ik nooit nee zeggen tegen meer loon (of in mijn geval eindelijk eens een bedrijfswagen)
Goh, ik ga niet kwaad zijn als de overheid bedrijfswagens zou beginnen opnemen in hun verloning policy (en masse).
Da's nog wat extra weerwerk als de groene weer eens beginnen zeveren om die gewoon af te schaffen zonder een compensatie zeker.

Echter, technisch gezien doet de overheid al aan bedrijfswagens, al is het via een soort 'omweg' (Vlaanderen Connect)

Die ene heimelijke klootzakcollega waarbij mijn vuisten sedert 5 jaar jeuken om die eens knalhard op zijn bakkes te kloppen. De dag dat ik de fucking euromillions win heeft die prijs, gerechts- en hospitalkosten worden betaald met de glimlach

Net te weten gekomen dat het budget voor teambuildings drastisch wordt teruggeschroefd dit jaar. Voor ons team wordt er een namiddag uitgetrokken met een lunch (vroeger was het een hele dag, nog veel vroeger waren het twee dagen op locatie met overnachting).

Natuurlijk gaat management wel op tweedaagse met overnachting in een sterrenhotel. Zal wel eigen zijn aan de functie en verantwoordelijkheid, maar het blijft niet minder zuur voor het "gewone werkvolk".

Net te weten gekomen dat het budget voor teambuildings drastisch wordt teruggeschroefd dit jaar. Voor ons team wordt er een namiddag uitgetrokken met een lunch (vroeger was het een hele dag, nog veel vroeger waren het twee dagen op locatie met overnachting).

Natuurlijk gaat management wel op tweedaagse met overnachting in een sterrenhotel. Zal wel eigen zijn aan de functie en verantwoordelijkheid, maar het blijft niet minder zuur voor het "gewone werkvolk".
Ik zou blij zijn.

Die debiele teambuildings :sick:

Bij veel bedrijven is het dan trouwens nog na de uren vaak, zelfs in het weekend.

Ik denk dat je hetzelfde ziet in de privé er zijn er altijd die randjes ervan af lopen, een andere werkethiek hebben en die ook niet worden ontslaan of erop aan gesproken worden.

Goh.
Als het in de buurt is, ja.
"Eten en dan naar huis." Een van mijn motto's.
Ik ben vroeger wel al eens een redelijk eindje gegaan om te gaan eten, maar dan enkel als het mij de moeite lijkt van eten. Niet voor gelijk 20 EUR wete.
Ik ga zo niet naar Kortrijk bollen voor een hamburger i/d McDo bv.

Maar hoe ouder ik wordt, hoe vaker ik idd ook wel eens afhaak voor afstand.
Hele poos terug had men bv. iets voorzien bij de Italiaan, dus daar kom je voornamelijk voor pizza/pasta. 't Was mij te ver & de moeite niet om een carbonara'tje te gaan eten. Weet zelfs al niet meer waar het was, maar had geen goesting/was te lui. :whistle:

Eten en naar huis? Goh, nu ook weer niet zo extreem. Ik blijf gerust wat plakken. Eens ik daar toch ben steekt het op geen uurtje.

Nieuwe manager was afwezig afgelopen weken wegens ziekte, heb een groot deel van zijn taken in mijn schoot geworpen gekregen waaronder een oplevering van een project. Overuren gemaakt, alles uitgevoerd tot in de puntjes en quasi geen opmerkingen gehad bij de oplevering.

Een bedankje was teveel van het goede blijkbaar, of ik verwacht teveel.
Ik moet heus niet bij alles een schouderklopje krijgen maar als je afwezig (gepland) bent tijdens een belangrijk moment in het jaar lijkt me dit nu ook niet onoverkomelijk. Zeker als je weet dat hij aan zijn punten niet eens iets uitgevoerd had.
Een compliment van je baas? Bestaat dat? :tongue:

Ik krijg quasi nooit een bedankje als ik mijn kas opfret. Sterker nog. Meestal als ik zeg: Goed nieuws het is alsnog / toch nog gelukt om A te doen dan krijg ik asap te horen: Waar blijft B Makila?

De CC misbruik moet stoppen.

Mensen vinden het altijd nodig om iedereen in CC te zetten. Stuur het naar de gemeenschappelijke mailbox van onze afdeling en iemand van ons zal het wel sorteren.

Elke keer laat ik mij vangen, allez al minder dan vroeger.

Of ge nu veel of weinig doet, opt einde liggen ze er toch. Maar ik ben dan de dommerik die de moeite doet en de shit oplost.

Zou het beter laten gebeuren en mijn TL laten oplossen.

Een voor mij toen onbekende audit moeten doen, superlaag ingeschreven door de werkgever en voor mij nam het enorm veel tijd om te voltooien. Toch wel wat normeringen en dergelijke moeten doornemen. Mezelf ook al in vraag beginnen stellen of ik nu echt gewoon te traag werk of de bal missloeg. Ik wist het budget, wat ik kost per uur en het dossier staat break even. (zonder mijn overuren in rekening te brengen) Na voltooien audit nog even een 1on1 gehad.
'Ja zwarten we hebben hier zo laag mogelijk ingeschreven want we hadden nog niet veel referentieprojecten met dit type audit' .... 🤨
Dat had toch iets duidelijker van in het begin gecommuniceerd mogen worden zodat ik geen existentiële vragen begin te stellen over mijn capaciteiten...

Hier serveren ze ritchie cola :sick:
Amaaaaai. Die WG gooit het graag door ramen en deuren precies. Die dingen kosten een veelvoud van Coca/Pepsi cola.
Ze zullen wat onkosten moeten maken zeker.

Nuja, ik koop zelf ook soms eens Ritchie.
De limonades zijn goed. But to be fair, geen 1,5-1,6 EUR waard per flesje.
Da's een pak meer dan pakweg Fanta, Schweppes e.d., maar ook duurder dan andere opties die al aan de duurdere kant zijn zoals die San Pellegrino limonades.
En tot op heden heb ik ze nog nooit 'in de reklam' gezien.

Nu, to be fair, ik heb een tijdje geleden de cola ook eens geprobeerd & hoewel ik mij mijn eerste impressie niet meer kan herinneren, 't is niet dat die slecht was ofzo.
Conclusie was gewoon dat het z'n geld niet waard was VS Coca/Pepsi cola.

Bazen in september 2025: coldplayke, dat project met opleverdatum eind 2026 waar je op bent aan het werken en waarvoor je een goede business case had gemaakt gaan we pauzeren want we weten niet of het de hoogste prioriteit heeft. In plaats daarvan willen we dat je de wishlist van enkele grote klagers in orde brengt ook al gaat dit de business geen rotte cent opleveren.*
*vrije vertaling

Bazen in maart 2026: coldplayke, dat project dat we je hadden laten pauzeren mag toch worden verder gezet want dit heeft verbazingwekkend genoeg toch een veel hogere waarde dan die volstrekt nutteloze wishlists van die paar grote klagers. Deadline blijft nog steeds eind 2026.

Nu gegrommel omdat uit alle estimates (die zelfs nog het werk onderschatten...) blijkt dat we in de zomer van 2027 zouden stranden. Er worden een aantal voorstellen op tafel gelegd waaruit blijkt dat zélfs als we scope gaan reduceren én er extra mannetjes tegenaan gooien, we nog niet hun deadline zouden halen. Oplossing: "als we er toch extra mannetjes tegenaan moeten gooien, willen we ook xyz meteen in orde brengen die niet tot de initiële scope behoorden. Deadline blijft eind 2026".

Ik heb veel goesting om de 9 vrouwen en 1 baby meme weer boven te halen. Ga ik weer met een legioen juniors mogen werken die zogezegd het werk gaan versnellen.

Hier hebben ze 3 van de 5 devs buitengeflikkerd. Per ongeluk want hoger mgmt + consultants wist niet dat die op dit project zaten. Ze hebben random volk gekilld en we happen to be oopsie.

We hebben nog 1 back-end/UI en 1 data guy left. De UI guy is nu 3 w op reis. As we speak zitten we in meeting met grote pharma klant en er werkt iets niet. Tegen wanneer gaan we dat fixen *crickets*. Ik ga niet zeggen dat we volk geslacht hebben, you can do that.

Mijn bijdrages beperken zich tot "I'll check with Dev and define a timeline". :laugh:

Terug
Bovenaan