Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hier hebben ze 3 van de 5 devs buitengeflikkerd. Per ongeluk want hoger mgmt + consultants wist niet dat die op dit project zaten. Ze hebben random volk gekilld en we happen to be oopsie.

We hebben nog 1 back-end/UI en 1 data guy left. De UI guy is nu 3 w op reis. As we speak zitten we in meeting met grote pharma klant en er werkt iets niet. Tegen wanneer gaan we dat fixen *crickets*. Ik ga niet zeggen dat we volk geslacht hebben, you can do that.

Mijn bijdrages beperken zich tot "I'll check with Dev and define a timeline". :laugh:
Beter consultants, project management en hoger management buitenflikkeren dan volk dat effectief hun producten ontwikkelt.

Een collega van een andere dienst zit overal passief-agressief beletseltekens te gebruiken in elke mail alsof vragen dat hij zijn job doet al te zwaar is.

Een collega van een andere dienst zit overal passief-agressief beletseltekens te gebruiken in elke mail alsof vragen dat hij zijn job doet al te zwaar is.
Is die wat ouder, want ik kan me ook zo'n collega's voor de geest halen die daar geen graten in zien.

Bedrijf X dat op het punt staat consultant S(hit) in te huren, en bij ons komt informeren van hoe valt S mee.

Werkelijk, dat zo'n sujet überhaupt nog in dienst kan zijn bij datzelfde consultancybedrijf.

Je had er niks aan. Kende zijn vakgebied totaal niet.
Veegde gewoon aan alles zijn voeten.
Deed weken over de stomste opdrachten.

Verhuren en maar dik cashen, daar draait het om.

Bedrijf X dat op het punt staat consultant S(hit) in te huren, en bij ons komt informeren van hoe valt S mee.

Werkelijk, dat zo'n sujet überhaupt nog in dienst kan zijn bij datzelfde consultancybedrijf.

I've said it before and I'll say it again: het woord "consultant" bevat het woord sul, en met gegronde reden.
Hier hebben ze ook wat prachtexemplaren ingehuurd om de integratie van SAP met een randprogramma tot een goed einde te brengen voor ons en een paar dochterondernemingen. Wij waren als eerste aan de beurt. Laten we het erop houden dat wij gewoon aan het testen zijn in productie.

Voor al het geld dat we aan externe """"""expertise"""""" die het na een paar jaar al afbolt al hebben uitgegeven hadden we dubbel het aantal volk permanent kunnen aanwerven.

Soms ook niet te begrijpen dat zo'n mensen dan effectief jaren carrière maken bij zo'n consulting bedrijf, sneller dan collega's van hen die wel capabel en gemotiveerd zijn. Interne politiek :puke:

Werken op een universiteit...

Wij halen als consortium van 4 universiteiten zo'n 2 MEUR binnen waarvan meer dan de helft voor ons als hoofdinstelling, dat is redelijk wat geld in ons wereldje. Op dit budget gaat zo'n 20% naar "overhead", oftewel al de centrale diensten draaiend houden. Die centrale diensten omvatten ook de dienst die ons "ondersteunt" voor dit project, een ondersteuning die meestal bestaat uit elke mail en opeenvolgende reminders negeren tot die ene persoon daar, die de burn out nabij is en kennelijk de dienst rechthoudt (en ook als enige een telefoon/video call lijkt te kennen), eens antwoordt met de boodschap dat dit iets is voor collega X of Y, waarna de cyclus zich herhaalt.

Zo kwam ik er onlangs achter dat bepaalde facturen nooit werden uitgestuurd. Dat gaat dan over een totale som van 16 kEUR, het einde van de wereld niet op totaal budget maar daar kan je toch wat mee doen. Meteen antwoord van iemand van die andere dienst "ik zal dit meteen in orde brengen, naar wie moeten die facturen opgestuurd worden?". Noot: dit is maanden na de opstart hé. Ik zou denken dat als je voor 20% van het budget ondersteunt je dit zou weten maar soit. Namen en info doorgegeven, en we zijn weer 3 reminders via mail en een bericht via teams verder en geen teken van leven.

Maar als ik vraag om mijn herexamen voor amper 3 studenten van half naar eind augustus te verplaatsten krijg ik wel meteen antwoord van het secretariaat terug, met 10 man in cc, dat ik dat toch eens moet uitleggen want ik wordt geacht de hele examenperiode beschikbaar te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik stuur op 1.5 maand, 4 mails naar een verzekeringsmaatschappij voor informatie over een dossier. De persoon zelf belt mij op voor informatie over haar dossier. Ik kan alleen maar zeggen dat ik wacht op een antwoord van de VZM dus ik kan nog niets zeggen.

Vandaag bel ik om te vragen waarom ik geen reactie krijg op mijn mails ... Zegt die persoon doodleuk, "ahja ik zie u mails in het dossier staan" ..

Okay jullie krijgen mijn mails binnen en zetten ze in het juiste dossier en dan stopt het voor jullie? Ja dat is niet voor mij maar voor mijn collega. Ik weet niet waarom mijn collega u niet heeft geantwoord.

Ik stuur op 1.5 maand, 4 mails naar een verzekeringsmaatschappij voor informatie over een dossier. De persoon zelf belt mij op voor informatie over haar dossier. Ik kan alleen maar zeggen dat ik wacht op een antwoord van de VZM dus ik kan nog niets zeggen.

Vandaag bel ik om te vragen waarom ik geen reactie krijg op mijn mails ... Zegt die persoon doodleuk, "ahja ik zie u mails in het dossier staan" ..

Okay jullie krijgen mijn mails binnen en zetten ze in het juiste dossier en dan stopt het voor jullie? Ja dat is niet voor mij maar voor mijn collega. Ik weet niet waarom mijn collega u niet heeft geantwoord.
Zeer simpel, omdat verzekeringsmaatschappijen afhangend van wie een achterstand hebben van een enkele dagen/weken tot enkele maanden...

Mail is een asynchroon communicatiemiddel, je hebt geen invloed op hoe snel je een antwoord krijgt. Enige oplossing is wat je gedaan hebt, bellen en vragen wanneer je een antwoord mag verwachten en mogelijk wat druk zetten om sneller een antwoord te krijgen :) Goed bezig dus!

Soms ook niet te begrijpen dat zo'n mensen dan effectief jaren carrière maken bij zo'n consulting bedrijf, sneller dan collega's van hen die wel capabel en gemotiveerd zijn. Interne politiek :puke:
Is al jaren geleden dat die flup bij ons heeft gezeten, dus die is reeds andere bedrijven gepasseerd.
Die moet telkens door de mand gevallen zijn, kan niet anders.

En toch houden ze die aan de waggel.

Is al jaren geleden dat die flup bij ons heeft gezeten, dus die is reeds andere bedrijven gepasseerd.
Die moet telkens door de mand gevallen zijn, kan niet anders.

En toch houden ze die aan de waggel.
Dat is toch gewoon een assumptie langs jouw kant. Weet jij welke projecten hij nog gedaan heeft en waar en wat er verwacht werd?

Dat is toch gewoon een assumptie langs jouw kant. Weet jij welke projecten hij nog gedaan heeft en waar en wat er verwacht werd?
Kerel kende zijn materie niet. Kende niets van programmeren, zijn job.
Hij had ook totaal de mentaliteit niet.
Wel een blaas eerste klas.
Deed heel lang over de stomste opdrachten, nooit iets deftig afgewerkt. Nooit zijn eigen dingen getest.
Een normale mens zou zich schamen met wat die afkwam.

Het feit dat die ook reeds een senior was zogenaamd.

En plots zou die elders zich wel herpakt hebben.
Lijkt me sterk. Ik acht de kans toch klein.

Zo moest die eens een migratie schrijven van tabel A naar B. Beperkte logica.
Echt niks speciaals. Zeker niet voor een senior zou je denken.
Een miljoen records.
Weken is die daar met bezig geweest.
En dan werkte het nog niet.
Die had iets gemaakt, dat louter voor 10 records werkte. Als je het programma volledig liet draaien, de ene error na de andere.
Die heeft al die tijd gewoon getest gehad met die 10 records.
En dan klopte de vertaallogica nog niet. Alles was volledig fout.

Laatst bewerkt:
Zeer simpel, omdat verzekeringsmaatschappijen afhangend van wie een achterstand hebben van een enkele dagen/weken tot enkele maanden...

Mail is een asynchroon communicatiemiddel, je hebt geen invloed op hoe snel je een antwoord krijgt. Enige oplossing is wat je gedaan hebt, bellen en vragen wanneer je een antwoord mag verwachten en mogelijk wat druk zetten om sneller een antwoord te krijgen :) Goed bezig dus!
De wereld zou zoveel mooier zijn als iedereen gewoon altijd zijn werk deed. Ik erger mij er ook dood aan. Altijd maar moeten blijven zagen, bellen en mailen.

De wereld zou zoveel mooier zijn als iedereen gewoon altijd zijn werk deed. Ik erger mij er ook dood aan. Altijd maar moeten blijven zagen, bellen en mailen.
Klopt, als we zien hoeveel rappels wij dagelijks sturen naar verzekeraars... Denk dat we niet onder de 50 geraken met alle collega's bijeen.

Terug
Bovenaan