Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Net mijn vrouw via remote desktop met iets geholpen. Zij zit dus ook in die groep die een melding krijg op het scherm en die niet kan lezen. "Open je smartphone, open app X, druk op knop Y en vul daar deze code in".
"Wat moet ik doen?"
"Het staat op je scherm"
Ze doet dat en op haar PC verschijnt "scroll naar beneden om akkoord te gaan"
"Wat moet ik doen?"
"Het...staat...op...je...schermmmmmmmmmmm..."

En zo kom ik dus veel te veel mensen tegen.

moet hier nu van mijn baas controleren op de mazout verbruik van onze camions en camionette's.

iedereen noteert in een boek hoeveel liters die heeft getankt. we hebben onze eigen tank opslag van 5000 liter.

echter van elke periode dat we de leverancier hebben laten komen, en telkens +-4500 liter lieten vullen in onze tank, zie ik dat er "maar" 4000 liter is verbruikt door onze camions/camionette's.

Moet ik nu echt die leverancier gaan wantrouwen dat hij teveel liter factureert, maar te weinig effectief vult? Lijkt me straf, die hun "meter" is toch geijkt neem ik aan?
of zou het onze teller zijn, op onze tank (+20 jaar oud), die totaal niet correct liters registreert, en afwijkt? pfff

Moet ik nu echt die leverancier gaan wantrouwen dat hij teveel liter factureert, maar te weinig effectief vult? Lijkt me straf, die hun "meter" is toch geijkt neem ik aan?
of zou het onze teller zijn, op onze tank (+20 jaar oud), die totaal niet correct liters registreert, en afwijkt? pfff
Of zouden het jullie werknemers zijn die ook nog andere tanks vullen dan die van jullie camions en camionettes?

Of zouden het jullie werknemers zijn die ook nog andere tanks vullen dan die van jullie camions en camionettes?
nee dat kan niet. alles wat ze noteren in de boek klopt. en als ik dat allemaal optel,
en vergelijk met het begincijfer op onze tank, wanneer die werd aangevuld
en het eindcijfer op onze tank, wanneer die leeg was, komt dit min of meer gelijk uit.

maar is wel 400 liter minder quasi elke maand, dan wat er gefactureerd wordt van onze leverancier...

dus mij lijkt het ofwel dat onze metertellertje totaal niet meer klopt, of dat de leverancier telkens foefelt.

maar afwijking van 400 liter op een hoeveelheid van 4000 dat is 10 procent. kan natuurlijk ook zijn dat ons metertje 10 procent te weinig registreert natuurlijjk.

nee dat kan niet. alles wat ze noteren in de boek klopt. en als ik dat allemaal optel,
en het eindcijfer op onze tank, wanneer die leeg was, komt dit min of meer gelijk uit.

maar is wel 400 liter minder quasi elke maand, dan wat er gefactureerd wordt van onze leverancier...

dus mij lijkt het ofwel dat onze metertellertje totaal niet meer klopt, of dat de leverancier telkens foefelt.

maar afwijking van 400 liter op een hoeveelheid van 4000 dat is 10 procent. kan natuurlijk ook zijn dat ons metertje 10 procent te weinig registreert natuurlijjk.
Uw meterke testen is easy enough eh. Snel effe een jerrycan (of whatever met een gekend volume) vullen & zien wat dat metertje aangeeft.

Uw meterke testen is easy enough eh. Snel effe een jerrycan vullen met een gekend volume & zien wat dat metertje aangeeft.
Is nu niet echt nauwkeurig hé, een jerrycan is 20 liter.. dus dat zou dan moeten 2 liter verschil zijn, als ik die 10% regel toepas.

maar dat cijfertje die rond draait en blijft hangen op 8 en 9 of daar ergens tussen, is al 1 liter meer of minder, en tot hoe ver mag je zo'n jerrycan vullen om exact aan die 20 liter te komen....?

Is nu niet echt nauwkeurig hé, een jerrycan is 20 liter.. dus dat zou dan moeten 2 liter verschil zijn, als ik die 10% regel toepas.

maar dat cijfertje die rond draait en blijft hangen op 8 en 9 of daar ergens tussen, is al 1 liter meer of minder, en tot hoe ver mag je zo'n jerrycan vullen om exact aan die 20 liter te komen....?
Erbij blijven als ze komen vullen?

Erbij blijven als ze komen vullen?
Tja, wat gaat dat voor verschil maken? Ik krijg de "print" voor van zijn levering, een soort bonnetje die uit zijn camion tank installatie komt. En daar staat ook telkens 4000 op. Lijkt me straf dat ze dat kunnen manipuleren, dat moet toch ge ijkt zijn?

Tenzij hij natuurlijk ergens anders eerst 400 liter levert, geen bonnetje uit print, en dan bij ons komt en 3600 levert, en dan op "printen" duwt natuurlijk. als hij dat zou kunnen....

Wij zijn jaren geleden overgeschakeld op gas, maar als ik me goed herinner dan stond op het 'bonnetje' van de mazoutleverancier niet alleen de hoeveelheid, maar ook een attestnummer van de ijking van de meter van de tankwagen.

is gewone witte mazout hoor.

@parabellum ja dat had ik wel gedacht van die ijking, maar als hij natuurlijk eerst ergens anders 400 liter gaat leveren, en die mensen vragen geen bon, of hij tankt zijn andere of eigen camion 400 liter er uit, en print niets af, en komt dan naar ons en levert zo 400 minder, kan het natuurlijk wel hé.

Maar zijn natuurlijk wel zware beschuldigingen, maar ja wie gaat het zeggen hé.

@parabellum ja dat had ik wel gedacht van die ijking, maar als hij natuurlijk eerst ergens anders 400 liter gaat leveren, en die mensen vragen geen bon, of hij tankt zijn andere of eigen camion 400 liter er uit, en print niets af, en komt dan naar ons en levert zo 400 minder, kan het natuurlijk wel hé.

Kan inderdaad. Er zijn in West-Vlaanderen wel nog enkele mazout-cowboys actief. Daarnaast heb je ook malafide chauffers bij betrouwbare leveranciers.

Misschien is bij een andere leverancier bestellen en kijken of je hetzelfde patroon van afwijking blijft zien?

Kan inderdaad. Er zijn in West-Vlaanderen wel nog enkele mazout-cowboys actief. Daarnaast heb je ook malafide chauffers bij betrouwbare leveranciers.

Misschien is bij een andere leverancier bestellen en kijken of je hetzelfde patroon van afwijking blijft zien?
Tja is een beetje haast onmogelijk.

Die man is eigenlijk kleine zelfstandige, doet het eigenlijk allemaal zelf, en is hier al 20 jaar klant.

Van de ene op andere dag iemand anders laten komen zal kwaad bloed zetten vrees ik

50l tanken in de camionette + 25l tanken in de jerrycan voor thuis
> als ze 50l opschrijven ga je toch geen spoor hebben van die andere 25l?

50l tanken in de camionette + 25l tanken in de jerrycan voor thuis
> als ze 50l opschrijven ga je toch geen spoor hebben van die andere 25l?
toch wel, want ze noteren ook het begin cijfer op onze tank bv 999.750
alsook het eind cijfer bv 999.780

en dan schrijven ze er naast : 30 liter.

Dus van onze mensen kan het niet echt komen. Ik neem bv ook het begin cijfer als de leverancier komt vullen, en het eind cijfer, als de tank terug leeg is. en dat is steeds rond de 4000 liter. terwijl er wel meestal 4400 gefactureerd wordt

toch wel, want ze noteren ook het begin cijfer op onze tank bv 999.750
alsook het eind cijfer bv 999.780

en dan schrijven ze er naast : 30 liter.

Dus van onze mensen kan het niet echt komen. Ik neem bv ook het begin cijfer als de leverancier komt vullen, en het eind cijfer, als de tank terug leeg is. en dat is steeds rond de 4000 liter. terwijl er wel meestal 4400 gefactureerd wordt
Nieuw meterke voor uw tank kopen zal de enige oplossing zijn.

Terug
Bovenaan