Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Eerste dag terug uit verlof en ben mijn wachtwoord vergeten en de mannen van de IT zijn pas te bereiken binnen een half uur.

Niet dat het een verschil zal maken in de productiviteit van deze ambtenaar, maar toch.

Verkeerde broek aangetrokken vanmorgen. Die stinkt. Had het te laat door en te weinig tijd om nog te wisselen. Ik wil niet de stinkegel zijn op het werk. Hoop dat er quasi niemand is...

Aangezien ik het te laat doorhad, denk ik nu niet dat het "zo hard" is, maar ik ben heel gevoelig voor geur en voel me meteen op mijn ongemak als ik zelf iets ruik zo. Maar bedankt voor je fijne comment.
Ik vermoed dat ik hem ofwel niet op tijd uit de was heb gehaald, allicht met de warmte te weinig acht op geslagen, ofwel dat de wasstrips die ik aan het uitproberen ben hun werk niet echt goed doen.

Opzijgezette figuren die ze dan in een ander team eens dumpen.
In een lagere functie, en wel met loonbehoud van de vorige hogere functie waarschijnlijk.

En dan wannabe kritische vragen stellen, om toch maar de schijn te geven dat ze het goed bedoelen.

God, hoeveel van die figuren ben ik ooit al niet tegengekomen? 🤔

Elke keer denk ik dan van: "voor wie doe ik het eigenlijk allemaal nog, waarom sta ik aan de 'foute' kant van het verhaal?" 🥹

Wsl denken zulke figuren: "mihihihi, ik vedien ze toch maar, mihihih."

Laatst bewerkt:
Krijg je nachtmerries als je niet kan inloggen voor je ochtendslaapje?
Ja, waardoor ik mijn slaap je moet uitstellen tot nadat het opgelost is en ik dan te laat ben voor het koffie-uurtje. En dan is heel mijn structuur en planning naar de knoppen.

En zo wilt ge toch uwe eerste dan na verlof niet beginnen he

“If you are the smartest person in the room, then you are in the wrong room.”
― Confucius
Ik vrees dat zulke figuren in elke room zitten tegenwoordig.

Te veel anciënniteit.
Ambtenarij.
Vriendje van.
Geen alternatief profiel beschikbaar, dus behoudt men liever figuren die uiteindelijk toch geen meerwaarde hebben.
...

Laatst bewerkt:
Het is idd collectieve vervanging op 1 jan 2026.
Ik hou mijn hart al vast als we nog es lokale IT vragen hebben. Ik heb er gelukkig geen last van (rechten genoeg om mijn eigen ding te doen)

de regel zou ook zijn: IT probleem melden voor 12u 's middags = next businessday iemand onsite. Probleem om 13u is pas een dag later.
OK dan. Vanaf nu zorg ik ervoor dat al m'n problemen pas de kop opsteken vanaf 13u05. Om de zoveel tijd eens wat betaald verlof is altijd leuk eh.

Hoe laat je een broek zo hard stinken?
Hangt er toch vanaf wat voor werk je doet? Ik heb zo vroeger nog wel eens sporadisch moeten depanneren in varkens- en kippenstallen. Meestal deed ik de moeite zelfs niet meer om die kleren nog te wassen, ritueel verbranden was meestal de beste optie. Bij onze vaste depanneur kon je binnen komen op den bureau en rieken dat die daar 15 minuten voordien geweest was, de broek moest zelfs niet meer in dezelfde ruimte zijn :tongue:

Maar anders... ik zou zelfs niet weten hoe lang ik deze broek al draag. Zolang ze niet vanzelf rechtop blijft staan is het nog ok zeker? :unsure:

3 weken verlof. Slechts 138 mails. Waarvan 3/4 'reminder voor training' en andere automatische brol.

Het project waar ik project mgr voor ben had moeten overgenomen zijn door mijn baas en de slides hadden moeten gepresenteerd zijn aan management (vorige donderdag) in mijn afwezigheid zodat we konden starten met execution als ik terug was.

Resultaat:
  1. Om 9.30 ben ik door al mijn emails.
  2. De belangrijke meeting is niet door gegaan. Blijkbaar gecancelled 2d voor de meeting moest door gaan omdat de slides niet af waren. De slides waren 98% af voor ik vertrok, ze volledig afwerken in de 3 weken erna was te moeilijk blijkbaar. Ook commentaren verwijderen doen we blijkbaar niet als we slides delen met mgmt (want dat had dan iemand wel al gedaan, slides die niet af zijn delen met mgmt -_-)
  3. Ze hebben wekelijkse status meetings gedaan. De eerste keer waren de meeting minutes nog 5 lijntjes in de oneNote. De 2e meeting 2. De 3e meeting gewoon een lege doc met een halve zin in.
  4. De meeting is verzet naar nu donderdag. De slides heb ik deze ochtend maar zelf afgewerkt. We moeten blijkbaar 'de highlights' donderdag presenteren in 15 min voor mgmt. Even gepolst of er al iemand gedefinieerd had wat 'de highlights' zijn en wie dat exact zou presenteren. Niks afgesproken. Net meeting gepland om te zien welke van de 60 (!) slides we gaan presenteren in 15 min en welke niet.
  5. Voor de rest is er niks gebeurd aan het project. Alle action items van eind juli en begin augustus zijn overdue en niet uitgevoerd.
  6. Veel 'we zouden dit en dat kunnen doen' en al andere dingen aan het uitproberen. Ipv het huidige project naar de finish te duwen.

Het gebrek aan structuur is hier toch echt stuitend. En het gebrek aan professionalisme even zeer. Moet ik het mgmt nu uitleggen dat je beter een paar dingen deftig doet en afwerkt ipv je R&D mensen gewoon in alle richtingen te laten schieten en niks af te werken? Dat is hier geen Chiro, he.

Final rant. Om 15h uiteraard de obligate meeting #18939 over hoe ze 'iets gaan automatiseren met AI'. Kiezen ze een random project waar de AI goed op kan werken (bestaande front-end designs in Figma) ipv het product dat we naar de klant moeten brengen. Er liggen miljoenen pre-paid klaar, we moeten het product gewoon in elkaar boxen en de revenue stroomt binnen. Nee, misschien dit, misschien dat.

Ik begin deze divisie gewoon verdacht te vinden. Volgens mij werkt iedereen hier maar 2h per dag of zo. Ik had perfect geen verlof kunnen nemen en om de 3d 1 uur aan de computer zitten en ik zou even ver gestaan hebben als nu... -_-

Ah Allez eindelijk eens iemand die niet alleen op projecten werkt en wel collega’s heeft ook.

Herkenbare frustratie !
Mmm ge zou allicht een job zoeken dat ge alleen kunt doen zonder team, want ze denken 'Chelark007 is terug, komt allemaal goed'

Krijg externe waardering, leuk maar koop je niets mee.

Soit, ga mij niet rushen, ga gwn prio's stellen deze week.

Ik begin deze divisie gewoon verdacht te vinden. Volgens mij werkt iedereen hier maar 2h per dag of zo. Ik had perfect geen verlof kunnen nemen en om de 3d 1 uur aan de computer zitten en ik zou even ver gestaan hebben als nu... -_-
Zeker dat ge geen ambtenaar zijt?

Vandaag nog aan u moeten denken bij de mail van ons bestuur N+2, +3, +4 + mandataris. We gaan de veiligheid bij huisbezoeken verhogen door ABC (wat er niet voor zorgt dat het niet met agressie wordt geconfronteerd) en eindigen met de boodschap we appreciëren ten zeerste jullie inzet.

De innerlijke cege kwam naar boven met de bedenking uw appreciatie uit zich op het einde van de maand en het is geen vette...

Niets doen wordt ook maar saai na een redelijk korte tijd, but damn man ... zo gewoon zonder schroom thuis werken & gewoon whatever else doen terwijl schoon betaald te worden moet echt wel ne goeien deal zijn.

Just imagine, gewoon dik betaald worden om hier mijne Final Fantasy VII Rebirth uit te spelen. :sneaky:
Gewoon laptop aan leggen achter mij & reageren als Teams effe <Ping> zegt.

trekt @cege het soms niet wat op flessen? Het is zomer, in veel bedrijven heeft de helft verlof en de andere die van thuis werken zijn bezig met de kinderen of rijden het gras af?

Het zal overal wel kalmer zijn/minder pressure etc.

trekt @cege het soms niet wat op flessen? Het is zomer, in veel bedrijven heeft de helft verlof en de andere die van thuis werken zijn bezig met de kinderen of rijden het gras af?

Het zal overal wel kalmer zijn/minder pressure etc.
You snooze, you lose. Nu is het bij ons de moment om met een overtuigende business case en project plan te komen als we genoeg resources willen kunnen vastleggen de komende kwartalen. In tegenstelling tot wat uitvoerende mensen soms denken kruipt daar veel onderzoek en tijd (en meetings...) in.

Het 2 maanden rustiger aandoen is 1 ding, maar gedurende de zomer op slaapstand staan zou hier een sneeuwbaleffect hebben waardoor je jezelf voor het komende halfjaar in de voet schiet.

Terug
Bovenaan