Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Normaal niet maar niets belet hem om dat mee te nemen in zijn evaluatie bij promotie bv en hoe ga jij dan bewijzen dat hij u daarom discrimineert .

Veel hangt er ook vanaf hoeveel uren je eventueel zou moeten overwerken , alle dagen of zo eens een keer een uurtje in het jaar …..bespreek het gewoon met uwen werkgever .
Omdat zoiets schriftelijk worsdt opgenomen?
Lijkt me dat hij een pluim mag geven als ik het wel doe maar mij niet mag berispen op het niet presteren.

Het uitstelgedrag van mijn baas...

Een bepaald dossier ligt al klaar van eind maart, hij moet het gewoon eens bekijken en doorsturen maar dat blijft maar liggen.
Af en toe mailt/belt die klant wel eens naar mij waarna ik iedere keer hetzelfde verhaaltje afsteek "voorbereiding is klaar, is wat blijven liggen door dringender zaken/controles die ertussen kwamen maar staat nu op de planning om eerst af te werken".
Dat kan je 1 of 2 keer doen maar die uitvlucht blijft niet werken natuurlijk.

Vandaag belt die klant nog maar eens waarom ik zijn mail van vorige maand negeer...
Dat het probleem niet bij mij ligt kan ik niet zeggen vermits ik samen met mijn baas in 1 kantoorruimte zit :sop:

Op zo'n dagen verlang ik terug naar de vroegere jaren, toen we nog een onthaal/secretaresse hadden die zo'n dingen kon opvangen/afschepen.
Nu komen alle telefoons bij mij, boven op mijn normale werk.
Het standaard antwoord van mijn baas bij een telefoon is ook "ik heb geen goesting/ben bezig/...." dus ik moet het maar zelf zien op te lossen :unsure:

Soms zou ik gewoon de stekker van die ***telefoon willen uittrekken, dan komen oproepen wel direct bij hem toe en moet hij het maar zelf oplossen :tongue:
Ik schakelde zo telefoons bij de 3e keer gewoon door. "hier, Mr X wil eens met u praten over dossier Y".

Omdat zoiets schriftelijk worsdt opgenomen?
Lijkt me dat hij een pluim mag geven als ik het wel doe maar mij niet mag berispen op het niet presteren.
Hij berispt u toch niet, hij geeft u enkel geen eventuele promotie indien overuren een vereiste is voor hem.

Mag een werkgever je beoordelen op het wel of niet presteren van overuren? Lijkt me dat dit discriminerend werkt gezien niet iedereen dat kan doen.

nee maar in werkelijkheid wordt dit zo vertaald:

Werknemer X is altijd beschikbaar voor zijn team om problemen op te lossen en doet het nodige om de doelstellingen te behalen.
<->
Werknemer Y beantwoordt niet aan alle verwachtingen omtrent het werken in team en het behalen van doelstellingen

:p.

Dan moet hij dat toch aanhalen?
Het zijn vooral de collega's dan nu zeggen 'ale seg die doet nooit overuren'.
Waarom? Hij mag vragen om overuren te doen, eisen niet. Hij smijten zijn eigen ramen in door te zeggen overuren = promotie.

Met collega's moet je soms oppassen, niet iedereen gunt u evenveel of denk over sommige zaken hetzelfde...

nee maar in werkelijkheid wordt dit zo vertaald:

Werknemer X is altijd beschikbaar voor zijn team om problemen op te lossen en doet het nodige om de doelstellingen te behalen.
<->
Werknemer Y beantwoordt niet aan alle verwachtingen omtrent het werken in team en het behalen van doelstellingen

:p.
Dan heb je een slechte werkgever.
Een goede ziet het verschil tussen het werk is voldoende gedaan binnen de uren en het extra werk.

De andere vragen beantwoorden we zo snel mogelijk, in de volgorde dat we ze ontvangen. De meeste vragen zijn beantwoord binnen 3 weken.

Ik begrijp echt niet waarom wij geen directe contact nummer hebben bij andere overheidsinstanties.

Ik zeg het graag.

Maar, ik verveel me.

En het zal zo weer zijn voor enkele weken.

De dingen die to do zijn, zitten nog in wachtpositie, moeten ze eerst weer 500 meetings over houden.

Ik zeg het graag.

Maar, ik verveel me.

De dingen die to do zijn, zitten nog in wachtpositie, moeten ze eerst weer 500 meetings over houden.
Ah de naaste collega se. Ik wist niet dat je ook op BG zat. You have been caught!
I feel your *boring* pain

Jaren geleden officieel een eenmanszaak opgestart omdat ik mijn veredelde hobby zorgenloos wou uitvoeren en er hier en daar een paar euro's (letterlijk een paar) mee verdiende per opdracht. Ik wou gewoon in orde zijn, zeker omdat ik destijds ook veel meer tijd had. Deed het niet om het echt uit te bouwen, gewoon echt in orde zijn.
Dan kwam er jaarlijks een gemeentelijke belasting bij van +-60 euro nadat we zijn verhuisd. Betaal maandelijks een paar euro kosten aan de bank. En nu zag ik dat de vestigingseenheid nog op mijn oud adres stond, dus ik mail mijn sociaal secretariaat: 109 euro voor de wijziging alstublieft :unsure:

Veel goesting om ermee te stoppen. En die paar euro hier en daar steek ik dan wel op een andere manier in mijn zak.

En stopzetten kost ook +-170 euro hahhahahaha.

Laatst bewerkt:
ik zit in een remote call met een kerel wiens screenname is voornaam familienaam (he / him)

djeezes.

Ik ga mij sebiet hernoemen in Michael Jackson (He / He)

Ik zeg het graag.

Maar, ik verveel me.

Alle man is of gaat precies nog snel in congé... Volgende week moet er hier beslist worden over een key project voor ons najaar nog, dringend dringend want gaat al in uitvoering in september: Project Manager, Tender Manager & Department Manager allemaal tegelijk op congé :unsure:. Zit onze Department Manager daarstraks in ware ELI5 fashion uit te schrijven hoe ik die onderhandelingen moet gaan doen terwijl we allemaal weten dat we de €xxk marge die we nog achter de hand hebben uiteindelijk tóch gewoon gaan moeten afgeven, zoals altijd.

Ondertussen ook de 2 werkplaatsverantwoordelijken op congé volgende week. Normaal gezien ging ik daar een week zitten maar als ik dan vraag "wie gaat er den atelier in het oog houden als ik dinsdag nen helen dag op baan ben?" komt er zo'n shrug genre: don't know, don't care. Ok dan... ik ook niet. :unsure: (Niet dat die mannen hunne plan niet kunnen trekken, in de ruimste zin van het woord).

ik zit in een remote call met een kerel wiens screenname is voornaam familienaam (he / him)

djeezes.

Ik ga mij sebiet hernoemen in Michael Jackson (He / He)
Ik heb hier een paar dagen terug toch ook ergens een programma (Teams? :unsure:) gehad waar ik plots de optie zag "add pronouns". Amerikaanse invloed... daar zijn ze volledig van het paadje af (en all the way down the rabbit hole).

Dan heb je een slechte werkgever.
Een goede ziet het verschil tussen het werk is voldoende gedaan binnen de uren en het extra werk.

Niet iedere job is "clean" afgelijnd.

Ik kan hier niet zomaar weg en zeggen "tis voor morgen" als er "productie" problemen zijn wat tienduizenden euro's per uur kost zolang het niet opgelost is.
Als je zo'n verantwoordelijkheden hebt, moet je er soms mee leven dat je soms eens na 17u ook nog bezig bent.

Ik kan hier niet zomaar weg en zeggen "tis voor morgen" als er "productie" problemen zijn wat tienduizenden euro's per uur kost zolang het niet opgelost is.
Als je zo'n verantwoordelijkheden hebt, moet je er soms mee leven dat je soms eens na 17u ook nog bezig bent.
Nochtans is ook die job redelijk clean afgelijnd: "als er iets misgaat in productie tijdens uwe shift blijf je tot het opgelost is OF je overdracht kan doen naar iemand van de volgende shift". Dat vind ik nog iets heel anders dan als white collar paper pusher.

Mensen doen (*cough*) daar meer dan hun 40u het omdat ze denken dat ze dan een beetje voor hebben of in de meeste gevallen eerder om niet benadeeld te worden in beoordelingen etc. Je moet eigenlijk gek zijn.

Klopt, maar dit zit dan al bij in uw loonpakket gerekend.

Helemaal anders dan ´vrijwillig´ overuren doen en eventuele opslag daar aan koppelen.

Zit ook in een sector waar 9-5 niet bestaat, maar flexibel zijn werkt langs 2 kanten. En ik zal nooit iemand afrekenen groeimogelijkheden ontzeggen omdat die minder overuren doet dan y. Wel op inhoud van het werk.

Al jaar en dag mijn motto: hoe meer het personeel (goed) kan, hoe minder ik moet werken. ´Jammer genoeg´ groeien we nog de laatste jaren met 15 a 20%/jaar en komt er ander soort werk en andere uitdagingen bij.

Terug
Bovenaan