Ja ok, ik volg je redenering wel. Al gaat het mij in dit geval puur om de directe afwijzing die globaal lijkt te zijn/worden. Als ze dat dan willen, dan zullen ze dat moeten verwerken in de arbeidsovereenkomst via een addendum, hoe klein die KMO ook mag zijn.Niet per sé toch? Hoe groter het bedrijf hoe groter de kans dat bepaalde posten ontdubbeld zijn of tijdelijk kunnen opgevangen worden door een N-1 oid. Maar zeker in kleine KMO's zijn er vaak geen backups voor posten waardoor bepaalde taken wrs niet of moeilijk over te dragen zijn naar andere collega's. Dan is het niet echt wenselijk dat werk echt 3 weken gewoon blijft liggen...
Dat zijn ook van die dingen die sterk afhangen van bedrijf en ook van niveau van werknemers imo. Van iemand in een hogere, zekere leidinggevende functie kan je max 2 weken imo wel vragen om de continuïteit zoveel mogelijk te waarborgen, als dat gaat over puur voetvolk (cru gezegd) dan zou dat minder een issue mogen zijn.
Ik heb het ooit uit eerste hand meegemaakt vanuit een kleine KMO. Er werd vanalle restricties opgelegd en bovenal ook beloftes gemaakt en gedaan. Die restricties werden zeer goed opgevolgd, die beloftes een pak minder.
Ik kan perfect aannemen dat er periodes zullen zijn dat drie weken niet lukt, maar het lijkt mij sterk dat er geen periodes zullen zijn waarin dit wel kan of kan opgevangen worden door collega's of de baas bij een kleine KMO.
. Dat leek de perfecte beschrijving voor een uitbollende 45-plusser met medische klachten. Duidelijk nog volk genoeg dat graag de kansen wegsmijt als ze komen.
Is dat op zich dan al geen ontslag waard in het begin?
Vast wel genoeg andere kandidaten.