Wij hebben er ook ne nieuwe die er absoluut op staat dat alles "Via den Teams gedeeld wordt, niet via de server of mail", en daar een hele scene van maakt (tot aan roepen toe). Gevolg is dat ge dus geen opvolging meer hebt van de verschillen in opeenvolgende versies, dat den ene de aanpassingen van den andere aan het overschrijven is, of dat er twee op hetzelfde zitten smossen. Ik vertik het van dienen Teams te gebruiken, ik werk via de server, en met v1, v1, v3.1 suffixen. Dat ze op hunne kop gaan staan (Legal denkt er ook zo over trouwens).
Lichte irritatie:
Wegens een perfecte samenloop van omstandigheden (de nieuwe van hierboven die geen enkele feeling heeft met ons product, het ontslag van mijn directe collega (waarvan de +2 de aanwerving van een vervanger nu al ~2 jaar tegenhoudt) en twee grote dossiers én mogelijke acquisitie) ben ik door mijn +1 per direct tijdelijk ontheven uit mijn échte functie, en werk ik nu full-time op die drie dossiers. Super boeiend, heel leerijk ook, en ook gewoon leuk. Dus dit werd gemeld met "Fingers zal tot nader order geen enkel werk meer doen mbt KPI's, rapportages aan het hoofdkantoor of ad-hoc vragen. Alles gaat stil liggen". Is die +2 slecht gezind dat er geen vooruitgang geboekt wordt op de KPI's en dat (nutteloze) vragen van het hoofdkantoor onbeantwoord blijven. Als hij nog veel tegen mijn schenen stampt gaat hij eens een lel terugkrijgen.
Zware irritatie:
Onzen IT dienst die erin geslaagd is een zeer belangrijke dataroom zo te beveiligen dat niemand er nog in kan (terwijl dit voorheen perfect ging). Wij niet, de klant niet, de ondersteunende diensten van de klant en van ons niet,... niemand. Dus ik bel direct naar IT, om per direct die machtigingen juist te zetten. "Ah, da's administratorniveau, en de twee administrators zijn beiden op vakantie, ge gaat moeten wachten". Administrators gebeld wegens absoluut noodgeval, beide GSM's gewoon uit. Heb dan maar van pure miserie de dataroom (die automatisch gebackupped wordt op de server) als een gigantische .zip gedownload, en dan met veel vijven en zessen het provisorisch gehost op een sharepoint van de klant.
En dan loopt IT te toeteren van "Copilot this, AI is going to make a lot of stuff easier,..." dat ze eerst eens beginnen met het aankweken van analoge intelligentie op dienen dienst.