cege
Well-known member
ik zou het niet kunnen.. de mensen die ik heb gehoord die nu voor pakweg Ineos iets moeten uitvoeren.. hoe een gewone leverancier daar zijn broek niet aan scheurt aan tijdverlies, ik zou ze als klant niet willen.
Daar moet je toch echt evaring mee hebben.. daar lopen op een bouwplaats meer veiligheidscoordinatoren rond dan bouwvakkers.
Het is gemakkelijk je te verliezen in zulke papiertoestanden. De truuc is om lean yet compliant te zijn. Maar het vergt wel mensen met technische kennis en compliancy kennis.
Een compliancy mens die niks niks weet van de technische kant. In geval van twijfel, strak zijn; dan ben je zeker compliant.
Als je de technische kent beheerst, kun je redelijk goed inschatten waar je 'corners kunt cutten' en tijd sparen (zonder enig incrementeel risico op farcen en/of compliancy risk toe te voegen). Om een voorbeeld te geven. Als je aan een kruispunt komt en je weet niks van hoe verkeerslichten, ga je altijd stoppen en rond kijken, en mogelijks door het rood oversteken als er eventjes geen auto te zien is. Als je weet hoe een licht werkt, dan weet je dat een rood licht dwars en groen voor jou wil zeggen dat je gewoon kan doorlopen. En kun je door 'corners te cutten' zelfs veiliger zijn.