Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Weekje krokusvakantie en tweede jaar op rij dat dezelfde collega ziek was tijdens die week.

Prestaties ook wat aan de lagere kant, ook doorheen het jaar vaak ziek.
Terwijl die persoon zelf aangeeft dat haar man heel drukbezet is. Waarmee ik vermoed dat het ziek zijn eerder is om voor opvang te voorzien voor het kind, met behulp van een schrijfgrage huisarts..

Ik denk dat ik binnenkort een exit-gesprekje ga voeren.

Laatst bewerkt:
Weekje krokusvakantie en tweede jaar op rij dat dezelfde collega ziek was tijdens die week.

Terwijl die persoon zelf aangeeft dat haar man heel drukbezet is. Waarmee ik vermoed dat het ziek zijn eerder is om voor opvang te voorzien voor het kind, met behulp van een schrijfgrage huisarts..

Of misschien als je dat vermoeden hebt afgelopen maandag gewoon een controlearts sturen? o.O

Doen we nooit in bedrijf.
HR vindt dat een controle-arts sturen, een vertrouwensbreuk kan zijn tussen WG en WN.

HR dat zijn vaak toch rare kronkels
Zal HR er dan ook niet een stokje voor steken dat je na een week ziekte opeens een exit-gesprek wilt hebben? Lijkt me volledig tegenstrijdig...

Ik kan me vergissen maar iemand ontslaan omdat ze ziek zijn is toch niet echt wettelijk vermoed ik? Of is dat ok in België? ( ik heb daar niet lang genoeg gewerkt om echt op de hoogte te zijn van de details)

Ik kan me vergissen maar iemand ontslaan omdat ze ziek zijn is toch niet echt wettelijk vermoed ik? Of is dat ok in België? ( ik heb daar niet lang genoeg gewerkt om echt op de hoogte te zijn van de details)

Neen natuurlijk niet.
Maar de algehele attitude en werk algemeen zijn ook minder.

Neen natuurlijk niet.
Maar de algehele attitude en werk algemeen zijn ook minder.
Leg me eens uit hoe dat in Belgie werkt, want hier wil dat zeggenop zijn minst een process van een jaar waar je als werkgever moet aantonen dat je dat meerdere keren aangekaard hebt, actie ondernomen hebt om dat te verbeteren, etc

Zal HR er dan ook niet een stokje voor steken dat je na een week ziekte opeens een exit-gesprek wilt hebben? Lijkt me volledig tegenstrijdig...

Wellicht eerst nog wat gesprekjes etc idd met die persoon.

Kan soms goed verstaan waarom buitenlandse bedrijven niet meer zo happig zijn om personeel aan te werven in België,
Werknemers staan machtiger dan de werkgever,

Leg me eens uit hoe dat in Belgie werkt, want hier wil dat zeggenop zijn misnt een process van een jaar waar je als werkgever moet aantonen dat je dat meerdere keren aangekaard hebt, actie ondernomen hebt om dat te verbeteren, etc

Op de zich heb je geen echte reden nodig.
En er zijn al gesprekjes geweest, ook gelogd naar werknemer toe.

Blij dat ik in Noorwegen werk dan :p Was ook altijd mijn argument tov mijn ex toen ze naar Belgie wou verhuizen. Dat ze niet beseft hoe dicht andere landen bij amerikaanse toestanden zitten ^^

Je wordt toch correct uitbetaald bij ontslag?
Ik zie het probleem niet.

Ik denk dat het feit dat je als "werkgever" ( ik vermoed gewoon middle management) niet ziet wat het probleem is met zonder reden ineens uw job kwijt kunnen zijn perfect het probleem illustreert.

Er moet altijd een reden zijn tot ontslag: naar mate van functioneren ... of bij dwingend ontslag, de regels overtreden. Of door overmacht of ziekte.
Absoluut geen reden tot onstlag, zal de arbeidsrechtbank niet graag horen moest de ontslagen werknemer er naartoe stappen.

Als die 'gesprekjes' er reeds in de vorm van functioneringsgesprekken waren kan dat idd een stap zijn naar ontslag als de werknemer zich niet corrigeerde.

Ze hebben recent de regels rond het timetracken nog wat aangescherpt door enkel de project managers de rechten te geven om taken aan te maken, met een potje uren aan gekoppeld en die specifiek aan één persoon toe te wijzen. De project engineers en project supports kunnen daardoor moeilijker dan vroeger teveel uren op een project boeken die pas achteraf gemeld worden of aan het licht komen. Nu moeten ze op voorhand toestemming vragen aan de project manager.

Op zich verandert dat weinig voor mij omdat ik zelf een project manager ben. Maar ik ben nu aan het timetracken van de voorbije periode en ik heb afgelopen week een review moeten dan van de studie van een collega. En dan kom ik dus zelf in die "afhankelijke" positie terecht. En dat ben ik duidelijk nog niet gewend. Want natuurlijk, wat merk ik nu:
  1. Ik hem vorige week al zelf actief moeten vragen om mij toe te voegen aan het project zodat ik kon timetracken, in plaats van dat hij dat zelf deed.
  2. Nu wil ik effectief mijn tijd ingeven, maar blijkt nu dat hij in dat project geen taak heeft aangemaakt met een potje uren. Ik kan dus nog steeds mijn uren niet ingeven. :sarcastic: Dat betekent dat mijn weekoverzicht niet zal kloppen, en moet dat weer administratief rechtgezet worden de komende dagen. Joepie.
  3. En tot slot: dan kijk ik in het uren-overzicht van dat project en blijkt dat hij alle toegekende uren al heeft opgebruikt. :angry: Daar moeten de mijne straks dus nog bij. En die worden dus gecategoriseerd als "Not-billable". Dat beïnvloedt dan weer negatief mijn statistieken. Dus dat ga ik moeten melden aan mijn baas zodat hij daarvan op de hoogte is. En bla bla bla motherfucking BLA.
En daar houden wij ons dus ganser dagen mee bezig. Bullshit, gezeik, administratie, wrevel tussen collega's, ... :cry: :puke::puke:

Let maar op. Vanuit haar perspectief en dat van quasi iedereen buiten u doe je een exit gesprek wegens ziekte. Dat win je niet.

omdat ik zelf een project manager ben
Die indruk had ik precies na al uw rants niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb een broertje dood aan de zgn. "beveiligde e-mails" die ik soms krijg.
Je moet dus op een link klikken om toegang te krijgen tot het beveiligde bericht, dan stuurt het systeem je een code, en moet je die invullen om de e-mail online te kunnen lezen.
Sommige van onze contacten gebruiken dit standaard, dus ook voor elk onnozel berichtje zoals "Bedankt!".
Ik krijg dagelijks al mails genoeg dus ik heb geen tijd voor deze onzin, plus dat dit soort mails er niet uitkomt bij zoeken op trefwoord natuurlijk.
Om één of andere reden komt dit ook alleen maar van Nederlandse correspondenten.

Terug
Bovenaan