Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dezelfde reden waarom een ingenieur dat doet zeker, denken dat er enige status te halen valt uit een diploma dat in een ver verleden werd gehaald.
Hier is ook iemand die Lic. voor haar naam zet.
Zo een titel is EXTREEM belangrijk: een gesprek met Donald Trump of een gesprek met President Trump bvb.

Duidelijk niet.
Als ik zijn verhaal goed lees, heeft de helpdesk/IT van zijn bedrijf getest en gekeken dat alles langs hun kant op groen staat en doorverwezen naar zijn ISP omdat het probleem bij zijn thuisnetwerk zit. Hij heeft zelf ook al gezegd dat het op hotspots en andere netwerken het wel werkt, dus eerstelijnshelpdesk zal er dan van uit gaan dat software/laptop niet het probleem is.

Dus jouw/ChatGPT's antwoord zou irrelevant zijn. Want, net zoals een helpdesk, kan die enkel maar werken met de input die je geeft. Daarom dat de Proximus helpdesk hem ook niet deftig kon helpen, want hij wist niet wat hij concreet moest vragen.

En daar zit het grote probleem, je zit met verschillende partijen/helpdesks die allemaal met hun eigen script/flow zitten. Als het probleem niet bij hun zit, verwijzen ze gewoon door of zeggen ze dat ze daarmee niet kunnen helpen, wat ook klopt.

Ik was toch wel redelijk flabbergasted dat ik als werknemer van mijn werkgever enerzijds en als klant van een telecomprovider anderzijds, volledig in de steek gelaten werd. Niemand die zijn verantwoordelijkheid opneemt. En ik kijk dan vooral naar Proximus, want hoe je het ook draait of keert: van de ene dag op de andere is daar iets veranderd zonder mijn medeweten waardoor ik plots in de problemen kwam.

Maar bon, intussen heb ik het zelf kunnen oplossen.
Een volledige uitschakeling van mijn Proximus-router voor > half uur en terug opzetten verhielp niets aan het probleem afgelopen vrijdag. Echter, gisteren inloggen op mijn router via 192.168.1.1 en daar in de instellingen op "Reboot" drukken, bleek uiteindelijk wel te helpen. Ik ben geen IT-expert maar ik zou denken dat dat hetzelfde effect geeft? Niet dus. Of het was toeval.

Ik was toch wel redelijk flabbergasted dat ik als werknemer van mijn werkgever enerzijds en als klant van een telecomprovider anderzijds, volledig in de steek gelaten werd. Niemand die zijn verantwoordelijkheid opneemt. En ik kijk dan vooral naar Proximus, want hoe je het ook draait of keert: van de ene dag op de andere is daar iets veranderd zonder mijn medeweten waardoor ik plots in de problemen kwam.

Maar bon, intussen heb ik het zelf kunnen oplossen.
Een volledige uitschakeling van mijn Proximus-router voor > half uur en terug opzetten verhielp niets aan het probleem afgelopen vrijdag. Echter, gisteren inloggen op mijn router via 192.168.1.1 en daar in de instellingen op "Reboot" drukken, bleek uiteindelijk wel te helpen. Ik ben geen IT-expert maar ik zou denken dat dat hetzelfde effect geeft? Niet dus. Of het was toeval.
Toevallig van de week iets gelijkaardigs meegemaakt. Vorig weekend kon ik van thuis niet meer inloggen op de laptop op kantoor (laat ik altijd daar). Zondagavond mailtje naar onze interne IT verantwoordelijke, hij antwoordt dat hij eens ging horen bij onze externe IT partner. Dinsdag bericht gekregen dat ze een VPN als beveiliging hadden toegevoegd aan het inloggen gezien een klant van hen gehackt was, dinsdag gingen ze mij iets laten weten, niets gehoord. Woensdagmorgen dan maar zelf gebeld, enkele uren later een mail gekregen dat ze op de PC thuis zouden moeten inloggen om daar de VPN in te stellen, ze vragen wanneer dat kan, ik antwoord meteen "lukt morgenochtend 8u of is dat te vroeg?", geen reactie.

Dag erna thuis gebleven en om 8u beginnen bellen, niemand die opnam. Uiteindelijk belt de baas van het bedrijf om 9u om het te regelen.

Ik heb dus van vorig weekend tot donderdag van thuis uit niets kunnen doen, wat vervelend was. Normaal log ik in het weekend sowieso al eens in en door de week 's avonds toch om de twee dagen.

Ik zou ook hier mijn kas kunnen opfreten en zagen dat onze externe IT provider hun klanten had moeten verwittigen dat van thuis inloggen niet meer zou lukken en dat er een aanpassing nodig was... Maar wat zou het nut zijn? Als zoiets me al zou irriteren....

Beide helpdesks werken waarschijnlijk met KPI's waarop hun agents beoordeeld worden, zo moeilijk om te begrijpen is het toch niet?
IT van uw bedrijf heeft alles langs hun kant nagekeken > 'Probleem externe partij' of iets dergelijk zal wel een mogelijkheid zijn om ticket te sluiten.
Proximus zal een soortgelijke flow hebben en gechecked hebben met de info die jij gegeven hebt > 'Niet ondersteunde software' ofzo zal daar een optie zijn.

Het draait allemaal om doorlooptijd, oplostijd & aantal gesloten tickets.

Hoe jij als "klant" van beide best geholpen zou zijn, is als helpdeskmedewerker van jouw IT met helpdesk Proximus contact zou opnemen. Maar dan zit je met problemen rond bevoegdheden (zeker als dit gaat over jouw privé-abo bij Proximus) en belangrijker: dat verlengt de doorlooptijd en oplostijd en dan zal die helpdeskmedewerker minder tickets kunnen sluiten; dus men zou erop afgestraft worden.

Beide helpdesks werken waarschijnlijk met KPI's waarop hun agents beoordeeld worden, zo moeilijk om te begrijpen is het toch niet?
IT van uw bedrijf heeft alles langs hun kant nagekeken > 'Probleem externe partij' of iets dergelijk zal wel een mogelijkheid zijn om ticket te sluiten.
Proximus zal een soortgelijke flow hebben en gechecked hebben met de info die jij gegeven hebt > 'Niet ondersteunde software' ofzo zal daar een optie zijn.

Het draait allemaal om doorlooptijd, oplostijd & aantal gesloten tickets.

Hoe jij als "klant" van beide best geholpen zou zijn, is als helpdeskmedewerker van jouw IT met helpdesk Proximus contact zou opnemen. Maar dan zit je met problemen rond bevoegdheden (zeker als dit gaat over jouw privé-abo bij Proximus) en belangrijker: dat verlengt de doorlooptijd en oplostijd en dan zal die helpdeskmedewerker minder tickets kunnen sluiten; dus men zou erop afgestraft worden.

Ah, het werkt allemaal zo simpel en het is allemaal zo logisch?
Had dat dan gezegd. Welnu, ik werk ook met KPI's. Ik zal dan maar geen kl*ten meer uitsteken wegens overmacht. Handjes in de lucht. Computer says no.

Uit welk milieu kom jij? Hoe jij zo makkelijk meegaat in de logica van een ander, jij moet echt de makkelijkste klant ooit zijn. Je kan de grootste brol verkopen aan jou en je zou het allemaal perfect normaal vinden dat het niet opgelost wordt, want je gaat volledig mee in de logica van de verkopende partij dat het te lastig is om op te lossen. Immers, "het ticketje kan niet snel genoeg afgevinkt worden". :wtf:

Luister, het kan mij echt geen hol schelen dat mijn IT-dienst of Proximus werkt op manier X of Y. Blijkbaar is het een slechte methode, want er komt geen oplossing uit voort.

Doe me denken aan mijn verbouwing waarbij de ene het altijd op de ander steekt. Terwijl er één ding duidelijk is: het ligt alleszins niet aan mij (die het nooit heeft aangeraakt) maar wel alles moet betalen.

Er is een verschil tussen 'het probleem van' en 'de verantwoordelijkheid van'.

Je kunt je focussen op wie zijn schuld het is, of wat pragmatisme aan de dag leggen om het probleem op te lossen.

(Iets wat ze in het Trump era in Europa ook nog niet zo goed snappen precies)

Pragmatisme is de weg van de minste weerstand. De zwakke weg. De laffe weg. Want pragmatisme leidt op de lange termijn vooral tot het belonen van gedrag dat niet wenselijk is.
  • In dit geval beloon je Proximus (en/of mijn IT-dienst) om er hun handjes vanaf te trekken en het probleem bij de eindgebruiker te leggen die geen enkele verantwoordelijkheid draagt. Het is niet omdat je een (de facto) duopolie bezit dat je daarom uw marktmacht moet misbruiken om uw dienstverlening op een schandalig laag niveau te brengen en uw klanten in de steek te laten. Voor dergelijke prijzen en dergelijke schaalvoordelen, moet er gewoon een correcte klantendienst tegenover staan. Punt.
  • In het geval van Trump beloon je enkel maar bullebak-diplomatie (VS) en legitimeer je agressieve expansie-oorlogen (Rusland).
Daarom ben ik een man van principes. Ja, de moeilijkste weg. En het wordt alleen maar moeilijker hoe meer de rest bestaat uit laffe pragmatici. Want voor hen gelden enkel de kleine snelle voordeeltjes, terwijl de principiëlen de strijd verderzetten, óók voor de pragmatici die mee profiteren van de resultaten van die strijd.
Maar dat is iets wat de pragmatici ook nog niet zo goed snappen precies.

Pragmatisme is de weg van de minste weerstand. De zwakke weg. De laffe weg. Want pragmatisme leidt op de lange termijn vooral tot het belonen van gedrag dat niet wenselijk is.
  • In dit geval beloon je Proximus (en/of mijn IT-dienst) om er hun handjes vanaf te trekken en het probleem bij de eindgebruiker te leggen die geen enkele verantwoordelijkheid draagt. Het is niet omdat je een (de facto) duopolie bezit dat je daarom uw marktmacht moet misbruiken om uw dienstverlening op een schandalig laag niveau te brengen en uw klanten in de steek te laten. Voor dergelijke prijzen en dergelijke schaalvoordelen, moet er gewoon een correcte klantendienst tegenover staan. Punt.
  • In het geval van Trump beloon je enkel maar bullebak-diplomatie (VS) en legitimeer je agressieve expansie-oorlogen (Rusland).
Daarom ben ik een man van principes. Ja, de moeilijkste weg. En het wordt alleen maar moeilijker hoe meer de rest bestaat uit laffe pragmatici. Want voor hen gelden enkel de kleine snelle voordeeltjes, terwijl de principiëlen de strijd verderzetten, óók voor de pragmatici die mee profiteren van de resultaten van die strijd.
en sommige mensen willen gewoon gelukkig zijn.

Ben jij dat door principieel te blijven? Goed, zeker blijven doen!

Voel je je beter als je het pragmatischer aanpakt? Even goed.

Maar stop eens met iemand laf te noemen omdat deze andere keuzes maakt als het uwe.

Tip: https://www.studocu.com/nl-be/docum...digheden/de-5-axiomas-van-watzlawick/10774671

Axioma 3 eens lezen.

Kan allemaal zijn. Maar a) je bent niet bereid tot het gaatje te gaan (ga je rechtszaken doen en zo ?) en b) je individueel gedrag zal nu eens 0,0 veranderen en je gaat anderen niet meekrijgen. Dat idealisme en principes brengt niks op. No cookie points voor principes.

Principes starten oorlogen, compromissen en pragmatisme beeindigen ze (ik ga een bond zonder naam kalender met oneliners uitgeven)

Je kunt het verleden niet veranderen. De oorlog is er en Trump is er. De wereld is niet gebaseerd op een perfect sceniaro, life sucks, get over it. Met je af te zetten tegen Trump en Rusland en te blijven vechten, bereik je niks. Iemand zal ergens moeten plooien, ofwel naar Trump ofwel naar Rusland. Is het fair, nee. Life sucks. We hadden moeten investeren in defensie, water under the bridge. Vasthouden aan principes zal de oorlog niet beeindigen.

Je doet wederom alsof jouw approach enige vorm van (morele) superioriteit uitdraagt. Er is geen objectieve morele superioriteit in principes die niks opbrengen. Je kloot er enkel jezelf mee.

Ik vraag me nog altijd wat jouw persoonlijke strijd opbrengt.

Volgens mij is het verschil tussen je principes en ze af en toe eens te laten buigen dat de uitkomst hetzelfde is, enkel is het minder frustratie en veel sneller...

Misschien moet je naar Mr Pragmatisme (Rutten) een memo sturen dat hij een lafaard is... In de echte wereld is het het pragmatisme en compromissen die regeren, niet het hard vasthouden aan principes.

Een collega kraakt zijn onderrug en nek soms tijdens een meeting en ik vind dat absoluut misselijkmakend. Al eens op aangesproken, maar hij blijft het doen.
Ik had zo vroeger een collega, als die mij kwam aflossen kwam die iets te dicht bij me staan om dan zijn nek en vingers te beginnen kraken.

Het wordt een zware periode om besparingsplannen te realiseren. Ik hoop dat het geen shitshow wordt en dat iedereen goed begrijpt waarom.

Gelukkig heb je nog de ambtenarij: recht doorzee, wars van pragmatisme en stug van houding.

Ah, het werkt allemaal zo simpel en het is allemaal zo logisch?
Had dat dan gezegd. Welnu, ik werk ook met KPI's. Ik zal dan maar geen kl*ten meer uitsteken wegens overmacht. Handjes in de lucht. Computer says no.

Uit welk milieu kom jij? Hoe jij zo makkelijk meegaat in de logica van een ander, jij moet echt de makkelijkste klant ooit zijn. Je kan de grootste brol verkopen aan jou en je zou het allemaal perfect normaal vinden dat het niet opgelost wordt, want je gaat volledig mee in de logica van de verkopende partij dat het te lastig is om op te lossen. Immers, "het ticketje kan niet snel genoeg afgevinkt worden". :wtf:

Luister, het kan mij echt geen hol schelen dat mijn IT-dienst of Proximus werkt op manier X of Y. Blijkbaar is het een slechte methode, want er komt geen oplossing uit voort.
Wat jij blijkbaar niet kan of wilt snappen:
Bedrijf A (jouw bedrijf) biedt een VPN tunnel aan en geeft hier support op. Hier is geen issue mee want dat heeft je interne IT onderzocht. Bedrijf A heeft geen inspraak of controle over jouw contract met bedrijf B.
Bedrijf B (Proximus) biedt een internetverbinding aan. Bedrijf B heeft een contract met jou, niet met bedrijf A. Zij zien met de info die jij geeft geen probleem. De reden dat jij niet de nodige info of kennis hebt, is niet hun probleem. Zij geven (terecht) geen support voor software die ze niet aanbieden. Dus tenzij jij met concrete info komt dat het probleem bij hun ligt, kunnen zij hier geen support bieden.

Dat maakt niet uit in welk milieu je zit. Je zegt zelf dat jij ook via KPI's werkt. Omvatten die KPI's ook externe support voor een product (VPN software) waar jouw bedrijf niets mee te maken heeft? Of support voor de configuratie van een extern product (jouw internetverbinding)?

Dus ja, voor de bedrijven is dat logisch. Voor de klant een ramp.

Bij ons gaat de helpdesk nog een stap verder. Hun flow voor een vraag/ticket over netwerkproblemen is als volgt:
"Werk je van thuis of op kantoor?" Indien van thuis > "Ben je draadloos of via de kabel verbonden?" Indien draadloos > "Gelieve via de kabel te verbinden of naar kantoor te komen." En gedaan.
Dit is er gekomen nadat duidelijk werd dat 3/4e van de "netwerkproblemen" gewoon mensen met crappy wifi thuis waren. En dat is niet hun taak om dat op te lossen. Dat is zelfs zo goed als onmogelijk om remote op te lossen zelfs als je de juiste rechten hebt op die mensen hun privé thuisnerwerk. Beetje hetzelfde probleem als bij u dus, de helpdesk van uw interne IT heeft 0.0 inspraak of rechten op jouw persoonlijke internetverbinding. Dus pech, als het niet werkt moet je het maar zelf uitzoeken of naar kantoor gaan.

Wat jij blijkbaar niet kan of wilt snappen:
Bedrijf A (jouw bedrijf) biedt een VPN tunnel aan en geeft hier support op. Hier is geen issue mee want dat heeft je interne IT onderzocht. Bedrijf A heeft geen inspraak of controle over jouw contract met bedrijf B.
Bedrijf B (Proximus) biedt een internetverbinding aan. Bedrijf B heeft een contract met jou, niet met bedrijf A. Zij zien met de info die jij geeft geen probleem. De reden dat jij niet de nodige info of kennis hebt, is niet hun probleem. Zij geven (terecht) geen support voor software die ze niet aanbieden. Dus tenzij jij met concrete info komt dat het probleem bij hun ligt, kunnen zij hier geen support bieden.

Dat maakt niet uit in welk milieu je zit. Je zegt zelf dat jij ook via KPI's werkt. Omvatten die KPI's ook externe support voor een product (VPN software) waar jouw bedrijf niets mee te maken heeft? Of support voor de configuratie van een extern product (jouw internetverbinding)?

Dus ja, voor de bedrijven is dat logisch. Voor de klant een ramp.

Bij ons gaat de helpdesk nog een stap verder. Hun flow voor een vraag/ticket over netwerkproblemen is als volgt:
"Werk je van thuis of op kantoor?" Indien van thuis > "Ben je draadloos of via de kabel verbonden?" Indien draadloos > "Gelieve via de kabel te verbinden of naar kantoor te komen." En gedaan.
Dit is er gekomen nadat duidelijk werd dat 3/4e van de "netwerkproblemen" gewoon mensen met crappy wifi thuis waren. En dat is niet hun taak om dat op te lossen. Dat is zelfs zo goed als onmogelijk om remote op te lossen zelfs als je de juiste rechten hebt op die mensen hun privé thuisnerwerk. Beetje hetzelfde probleem als bij u dus, de helpdesk van uw interne IT heeft 0.0 inspraak of rechten op jouw persoonlijke internetverbinding. Dus pech, als het niet werkt moet je het maar zelf uitzoeken of naar kantoor gaan.

Het merendeel van je post gaat over mijn werkgever die hier mijns inziens niet eens in de fout gaat. Beetje bizarre post dus.

En wat Proximus betreft is het vrij simpel hoor:
  • Dag 1: alles werkt.
  • Dag 2: Ik ben geen vragende partij geweest voor niets, ceteris paribus, eenzijdig voert Proximus een actie uit waardoor ik bepaalde handelingen niet meer kan stellen, die op dag 1 wél nog mogelijk waren aan exact dezelfde voorwaarden en exact dezelfde prijzen.
Conclusie: Proximus, jullie hebben het verkloot, zoek het maar uit. Ofwel lossen jullie het onmiddellijk op. Ofwel zijn er blijkbaar op dag 2 minder mogelijkheden met mijn internetverbinding dan op dag 1? Dan eis ik een verlaagde factuur.
En dan mag je nog blij zijn dat ik mijn gedorven uren jullie niet aanreken.

Het merendeel van je post gaat over mijn werkgever die hier mijns inziens niet eens in de fout gaat. Beetje bizarre post dus.

En wat Proximus betreft is het vrij simpel hoor:
  • Dag 1: alles werkt.
  • Dag 2: Ik ben geen vragende partij geweest voor niets, ceteris paribus, eenzijdig voert Proximus een actie uit waardoor ik bepaalde handelingen niet meer kan stellen, die op dag 1 wél nog mogelijk waren aan exact dezelfde voorwaarden en exact dezelfde prijzen.
Conclusie: Proximus, jullie hebben het verkloot, zoek het maar uit. Ofwel lossen jullie het onmiddellijk op. Ofwel zijn er blijkbaar op dag 2 minder mogelijkheden met mijn internetverbinding dan op dag 1? Dan eis ik een verlaagde factuur.
En dan mag je nog blij zijn dat ik mijn gedorven uren jullie niet aanreken.
Gene poot om op te staan natuurlijk. Maar 't is een vrije markt eh. Staat de dienst van Proximus u niet aan, dan ben je vrij om van de ene dag op de andere over te stappen naar Telenet of een andere aanbieder.

Dit is zo'n probleem van 'he said, she said'. Gij zegt dat er niets gewijzigd is, uwe patron zegt dat er niets gewijzigd is, Proximus zegt dat er niets gewijzigd is. Wie is 't nu?
Jij kan niets aantonen, want alles zit aan de kant van uwe WG. Die eventueel zelf niet eens weet dat ze iets aangepast zouden hebben dat lastig kan doen.

Dus als ge chance hebt zou proximus eventueel even met u mee kijken/denken. Maar dit soort problemen lijkt mij iets dat ze u niet snel mee tot een antwoord zullen kunnen brengen.
En uiteindelijk bleek het dan toch bij u lokaal te zitten eh. Een issue met uwe router/modem waardoor die enige keren moest rebooted worden.
Ja, die wordt uiteindelijk ook aangeleverd door Proximus, maar zij zullen uiteindelijk ook niets aangepast hebben.

Dus wienst fout was het nu?
De fout v/d router die lastig deed? De fout v/d support langs de kant van uwe WN die niet diep wou gaan? De fout v/d support bij Proximus die even goed v/d botten wist?

Basically, it sucks & 't is gegarandeerd een ergernis. Maar je kan wss geen van beide 3e partijen echt bij de haren trekken of verantwoordelijk stellen.

Gene poot om op te staan natuurlijk. Maar 't is een vrije markt eh. Staat de dienst van Proximus u niet aan, dan ben je vrij om van de ene dag op de andere over te stappen naar Telenet of een andere aanbieder.

Dit is zo'n probleem van 'he said, she said'. Gij zegt dat er niets gewijzigd is, uwe patron zegt dat er niets gewijzigd is, Proximus zegt dat er niets gewijzigd is. Wie is 't nu?
Jij kan niets aantonen, want alles zit aan de kant van uwe WG. Die eventueel zelf niet eens weet dat ze iets aangepast zouden hebben dat lastig kan doen.

Dus als ge chance hebt zou proximus eventueel even met u mee kijken/denken. Maar dit soort problemen lijkt mij iets dat ze u niet snel mee tot een antwoord zullen kunnen brengen.
En uiteindelijk bleek het dan toch bij u lokaal te zitten eh. Een issue met uwe router/modem waardoor die enige keren moest rebooted worden.
Ja, die wordt uiteindelijk ook aangeleverd door Proximus, maar zij zullen uiteindelijk ook niets aangepast hebben.

Dus wienst fout was het nu?
De fout v/d router die lastig deed? De fout v/d support langs de kant van uwe WN die niet diep wou gaan? De fout v/d support bij Proximus die even goed v/d botten wist?

Basically, it sucks & 't is gegarandeerd een ergernis. Maar je kan wss geen van beide 3e partijen echt bij de haren trekken of verantwoordelijk stellen.

Toch vrij duidelijk dat het hier aan de Proximus-router lag zou ik denken?
Zij moeten dan toch de kennis in huis hebben om mij door een proces te loodsen die daar op uitkomt? Wellicht hebben ze wel die kennis ergens in huis, maar weigeren ze om die persoon in te schakelen omdat dat vreet aan hun marges. Liever zetten ze er een goedkoop telefoonbandje op, een goedkope AI-chatbot en hoogstens dik tegen hun goesting een onopgeleide callcenter-medewerker zonder enige technische kennis. Die had dan de eer om mij een "handleiding" toe te werpen met de boodschap: trekt uw plan.

Maar wel elke 6 maanden hun prijzen verhogen natuurlijk. Voor steeds minder dienstverlening. Dat is dan wel weer normaal. Nope, I don't eat it.

Zij moeten dan toch de kennis in huis hebben om mij door een proces te loodsen die daar op uitkomt? Wellicht hebben ze wel die kennis ergens in huis, maar weigeren ze om die persoon in te schakelen omdat dat vreet aan hun marges. Liever zetten ze er een goedkoop telefoonbandje op, een goedkope AI-chatbot en hoogstens dik tegen hun goesting een onopgeleide callcenter-medewerker zonder enige technische kennis. Die had dan de eer om mij een "handleiding" toe te werpen met de boodschap: trekt uw plan.

Maar wel elke 6 maanden hun prijzen verhogen natuurlijk. Voor steeds minder dienstverlening. Dat is dan wel weer normaal. Nope, I don't eat it.
I get it. Maar 'k peis dat ge véél te veel verwacht van een consumenten support hotline.
Ik betwijfel ten zeerste dat ge via een consumenten support call ooit iemand met de technische knowhow te pakken zal krijgen die tot de conclusie zou kunnen komen hebben dat de router lastig deed, laat staan waarom. Heck, wss verstond niemand ginder wat uw probleem zelfs was.

Waarschijnlijk zal 'de fix' zelfs iets zijn dat men u gevraagd heeft om te doen. Gezien 'have you tried turning it off and on again' nog steeds een prominent punt is in die gasten hun script. :sneaky:
Spijtig genoeg moest jij het blijkbaar meerdere malen doen om het te doen 'pakken'.

En ja, we betalen genoeg om te verwachten dat we bij technische problemen ineens de échte IT dienst te pakken zouden kunnen krijgen. Maar da's nu eenmaal geen realiteit bij gelijk welke leverancier.
Heck, enkele jaren geleden bij Telenet bv. nog in 't nieuws gekomen dat al hun support outsourced wordt of zoiets. Dus dat zal ginder nooit meer dan een veredeld 'scripted' callcenter zijn vrees ik. Idem hun installateurs by the way, but different story.

Meestal is het meest technische dat men kan doen 'checken' op hun computer of uw 'aansluiting' nog in 't groen staat. Eens die in 't groen staat is voor hun alles in orde. Evt. kan men remote uwe modem herstarten. Dat kan men tegenwoordig allemaal.
Maar de complexiteit van de onderlinge verantwoordelijkheden van een 3rd party VPN die ineens niet meer marcheert op uwe PC ... doubt it.

Corporate contracten, met SLA's. Daar gaat ge mss nog iets snel geregeld krijgen. Maar als kleine garnaal? Go fish. 😅

Heb je een interventie aangevraagd van een service technieker? Liever een gratis call center inschakelen! Maar wel dagelijks komen klagen over Proximus…
Proximus levert u internet en had je internet? Ja
Uw werkgever levert u VPN en werkte die? Ja
Maar ik ben zeker dat je nu zo ontevreden bent van Proximus dat je eventueel misschien ooit overweegt om naar Telenet te gaan, waren het niet dat je net een serie had opgenomen op je digibox

Collega staat op het punt 4/5 te werken.
Nieuwe CEO.
Collega vraagt meer werk en verantwoordelijkheid.
Krijgt die.
Collega doet dit met als enig doel: met nieuwjaar opslag vragen + vette wagen.
Nieuwjaar: collega krijgt niet waar hij op gehoopt had.

En nu is dat echt elke dag zagen en klagen dat hij teveel werk heeft en alles op z'n schoot terecht komt.
Neemt 6 pauzes op een dag. Heeft er een extra assistent bij. Enz.
Assistent verveelt zich.
Collega blijft zagen dat hij elke dag thuis verder werkt tot 22u.
Stuurt uitgestelde mails om de illusie te creëren dat hij zich elke dag te pletter werkt (mails komen aan in 't weekend of na 21u).

Zelfde job werd vroeger door 1 iemand gedragen en dat ging perfect.

Het kan 2 kanten opgaan. Of hij valt door de mand, of hoger management loopt erin.

Maakt uiteindelijk mijn rekening niet. Maar elke dag dat zagen en klagen bij het minste dat er wat van hem gevraagd wordt steekt ferm tegen.

Terug
Bovenaan