Omdat ik altijd vriendelijk probeer te zijn zou ik een beveiligde "Graag gedaan!" terug sturen.Sommige van onze contacten gebruiken dit standaard, dus ook voor elk onnozel berichtje zoals "Bedankt!".
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat ik altijd vriendelijk probeer te zijn zou ik een beveiligde "Graag gedaan!" terug sturen.Sommige van onze contacten gebruiken dit standaard, dus ook voor elk onnozel berichtje zoals "Bedankt!".
'k Weet niet. Ik heb het gevoel dat jij veel met dagelijks achternalopen bezig bent. Kan natuurlijk liggen aan uw contractors die hun werk niet goed doen.Care to elaborate?

Van de profielen die die werkkledij effectief dagelijks 8u per dag draagt is de verhouding zelfs eerder 99,5/0,5%. Maar ja... zolang die 0,5% safety & HR profielen maar goed op de foto's staan natuurlijk, dat is wat écht telt. Weer dezelfde corporate BS vanuit hun ivoren torens in Brussel/Parijs...Ne V-nek daar heb ik nu echt eens een hekel aan zie.Newsflash via mail: "Inclusieve werkplek = betere werkplek!"... naar aanleiding van de net gepasseerde vrouwendag. Een hele reeks borstklopperij van hoe inclusief we wel zijn, dat allemaal met verwijzing naar het obligatoire LinkedIn artikel waar de meest gele (lees: egocentrische) mensen van de organisatie over elkaar vallen om applaus te geven
Met als leukste weetje of we "wisten dat de nieuwe werkkledij zéér populair blijkt bij de vrouwelijk collega's???" Tof, héél tof, maar moeten daarom de 90% mannelijke werknemers ook allemaal een T-shirt met een fucking V-neck dragen???Van de profielen die die werkkledij effectief dagelijks 8u per dag draagt is de verhouding zelfs eerder 99,5/0,5%. Maar ja... zolang die 0,5% safety & HR profielen maar goed op de foto's staan natuurlijk, dat is wat écht telt. Weer dezelfde corporate BS vanuit hun ivoren torens in Brussel/Parijs...
Letterlijk niemand in heel de afdeling vind die nieuwe T-shirts goed. Nu, in alle eerlijkheid, ik draag die dingen zelf ook nauwelijks of nooit maar als ik dan toch eens nen T-shirt van het werk aan heb dan krijg ik onder mijn voeten dat het nog enen is met het oude logo (wat gevoelig ligt gezien we overgenomen zijn). Op dat gebied herken ik dan een groot deel van het verhaal van cege. Voor de belangrijke zaken in de pas lopen en voor de rest waar niemand écht van wakker ligt dik u eigen goesting doen, maar niet opzichtig natuurlijk. Als het er op aankomt is er niemand buiten iemand in Brussel met een functie die niet eens zou moeten/mogen bestaan die daar echt over gaat vallen.Ne V-nek daar heb ik nu echt eens een hekel aan zie.
Studiekosten, managementkosten, onderzoekskosten, administratieve kosten,...Eens een quizzzzz vraag in dit topic: hoe kan een junction box van 300x200x200 in roestvrij staal van 292 € escaleren tot een kostprijs van 8000 € zonder dat er iets is mee gebeurd, niet is gemonteerd en niet is verplaatst. Bijkomend moet er ook niets mee gebeuren.
Engineering, overhead, +500% marge op dat alles? Hebben ze geen nulleke teveel gezet ofzo?Eens een quizzzzz vraag in dit topic: hoe kan een junction box van 300x200x200 in roestvrij staal van 292 € escaleren tot een kostprijs van 8000 € zonder dat er iets is mee gebeurd, niet is gemonteerd en niet is verplaatst. Bijkomend moet er ook niets mee gebeuren.

(3mnd werk schatten we).Iets met de maatvoering die in millimeter moest zijn maar die in inches of feet is uitgevoerd? Hebben we hier op 't werk ook ooit eens voorgehad, altijd leuke toogverhalen datEens een quizzzzz vraag in dit topic: hoe kan een junction box van 300x200x200 in roestvrij staal van 292 € escaleren tot een kostprijs van 8000 € zonder dat er iets is mee gebeurd, niet is gemonteerd en niet is verplaatst. Bijkomend moet er ook niets mee gebeuren.
Studiekosten, managementkosten, onderzoekskosten, administratieve kosten,...
Engineering, overhead, +500% marge op dat alles? Hebben ze geen nulleke teveel gezet ofzo?
Ik ken de context niet maar ik vind het wel grappig. Junction Boxen is zo meestal iets dat ik reken van "voor €500 materiaal hedde wel al iets zelfs in Atex, en pakt dan een uur of 2 om da te monteren". Meestal maakt het ook weinig uit in grand scheme of things op een offerte van een paar honderdduizend euro maar als je bepaalde zaken gaat isoleren uit offertes zijn ze soms moeilijk uit te leggen. Ik geef dus niet graat eenheidsprijzen mee![]()
Iets met de maatvoering die in millimeter moest zijn maar die in inches of feet is uitgevoerd? Hebben we hier op 't werk ook ooit eens voorgehad, altijd leuke toogverhalen dat
Poeh, ben ik blij dat de meeste van onze grote klanten veel met typicals werken. 1 instrument of 10, maakt niet uit: allemaal zelfde JB. 1 versie voor intrinsiekveilig en 1 voor de rest. JB vol? Gewoon dezelfde ernaast.Is dus effectief een onderdeel (1% ofzo) van een lopend order - de klant gaat alle extra's betalen maar dan nog is het een kl*ten job - korte samenvatting:
Gestart mei 2024: Atex Ex e klemmenkast in RVS 316 om wat sensoren aan te sluiten:
- Maken van bedradingsschema (11 revisies, er zijn 12+2 draden aangesloten) en een 3D plan (8 revisies) - oorzaak van de revisies: benamingen, TAG nummers, volgnummers, kleurcodes, type kabel, "ontbrekende" maten genre welk schroefje zit er in de DIN rail, materiaal van de rubber dichting ... je kan het zo gek niet bedenken
- Vertaling nodig van de documenten - inclusief de materiaalcertificaten
- 4 fysieke tussentijdse inspecties met 4 personen: verantwoordelijke voor instrumentatie, verantwoordelijke voor kabels, een document handler en de project verantwoordelijke. (groot studiebureau dat in opdracht werk van één van de grote petro -bedrijven - ze hebben weinig werk en factureren per uur)
- 1 klemmenkast / 12 aansluitklemmen + 2 x aarding: uiteindelijk komen er 21 labels op te staan
- Uiteraard mag er ook geen discussie over het verfsysteem ontbreken - een standaard klemmenkast in SS 316 kopen die je vervolgens moet schilderen EN 12944-C5 High (dat is eigenlijk het enige dat er fysiek is gewijzigd)
- en dan nog 100 mails en wat CC's
- Volgende landen waren vertegenwoordigd: India, België, China en de VS.

Poeh, ben ik blij dat de meeste van onze grote klanten veel met typicals werken. 1 instrument of 10, maakt niet uit: allemaal zelfde JB. 1 versie voor intrinsiekveilig en 1 voor de rest. JB vol? Gewoon dezelfde ernaast.
Dat studiebureau met hun 4 inspecties klinkt een beetje als wat Vincotte doet: een regeltje *het oplossen van de huidige inbreuken biedt geen garantie op blanco keuringsverslag*. En dan elke keer een paar nieuwe onnozelheden uit vinden... factureer maar![]()
Combinatie van: te veel tijd + Excel lijst met 100 lijnen docu + India = fun verzekerd, we weten dat al een aantal jaar maar deze heeft het vorige record op naam van Aramco gebroken. Maar goed: het is afgerond.
Wel triest om als volwassen man "in de wolken" te zijn over een officiële stempel "approved" voor een flut plannetje en tekening waar nooit een mens gaat naar kijken, hoe diep kan de mensheid vallen.
Poeh, ben ik blij dat de meeste van onze grote klanten veel met typicals werken. 1 instrument of 10, maakt niet uit: allemaal zelfde JB. 1 versie voor intrinsiekveilig en 1 voor de rest. JB vol? Gewoon dezelfde ernaast.
Dat studiebureau met hun 4 inspecties klinkt een beetje als wat Vincotte doet: een regeltje *het oplossen van de huidige inbreuken biedt geen garantie op blanco keuringsverslag*. En dan elke keer een paar nieuwe onnozelheden uit vinden... factureer maar![]()
Overduidelijk nooit in de farma business gewerkt. Ik heb teams gezien die niks anders deden dan documentatie bijhouden van 1000en pagina's. Om dan 2y na datum te gaan checken en te zien dat er welgeteld 0 mensen die documentatie gelezen hebben. Zelf nog zo iemand gehad die aan me rapporteerde. Ik moest die elke 2 weken aan de oren trekken en zeggen 'minimal effort' en 'niet 60% van je tijd daarmee bezig zijn'.
Tijdens een audit werd dat eens vluchtig getoond en eens 1 of 2 pagina's ge-spot-checked. Je kan dat evengoed met 100 pagina's doen en even compliant zijn. Als je van wat pragmatische wil bent 10 pagina's waarvan 8 lege templates en 2 gevulde en dan tijdens de audit wat 'oh, hier is een voorbeeldje' en dan toevallig de 2 gevulde pagina's pakken.
Er is dan ergens een ISO/compliancy regeltje, 1 of the 1000, die zegt dat er voor ABC documentatie moet zijn in formaat XYZ (wat in de realiteit nooit door iemand gebruikt wordt). Niemand die zegt dat dat 1000 pagina's moet zijn. En pretty sure dat je dat kan skippen, failen in de audit en dan rap kan mitigeren indien nodig. Al die maanden upfront inspanning om dan eventueel 2 weken mitigatie werk te vermijden is echt resources in de fik steken. Maar voor velen is dat gemakkelijk werk dat ze lang bezig houdt en waar ze (terecht) trots op zijn als het klaar is. Maar hobbies moet je in het weekend doen, zeker als er veel andere dringendere zaken zijn waar er altijd tijd en volk tekort voor is.