Alleen al het vierde puntje van mijn waslijst aan tussenstops om mijn auto terug in originele staat te krijgen:
- Dus doorverwezen naar die carrosserie-firma die zo ver ligt. Gebeld. Datums en uur waren niet zo handig in combinatie met de afstand.
- Ik terug naar de verzekeraar: heb je er ook geen in de buurt van Gent?
- Ah ja, hoor eens bij firma X.
- Ik bel naar firma X. Timeline: Bestek laten maken ten vroegste binnen 3 weken. Herstelling: als je nu bestelt, ten vroegste in juni.

We zijn fucking februari. Voor een onnozel schrammetje aan mijn carrosserie. Je kunt verdomme heel die auto from scratch (pun intended) opnieuw assembleren in die tijd.

Neen maar letterlijk hé. Als je vandaag een splinternieuwe uniek geconfigureerde auto bestelt, rolt hij vroeger van de fabrieksband dan dat ze dat schrammetje kunnen herstellen. Go figure.
Zal nog maar eens bellen naar die verzekeraar zeker? Of toch die andere, verre, nemen?
Mocht het mijn private wagen zijn: ik zou geen fuck geven om dat schrammetje. Maar neen, het is een bedrijfswagen dus komen we in de mallemolen terecht. En dan hebben we het nog niet gehad over die andere 3 puntjes. En dan moet ik straks nog de eind-beoordeling ondergaan waar er sowieso weer zever van komt als ik de verhalen hier mag geloven. Oh wauw, ik kijk er al naar uit.
Maar handig dat dat is, een bedrijfswagen.

Niet dus. Het is de belichaming van alles wat verkeerd loopt in onze post-moderne maatschappij: geen marge meer voor een schrammetje, administratie ten top gedreven, veel te grote firma's met veel te lange wachttijden, als kleine garnaal heb je niets te zeggen en moet je je telkens schikken, ...
Je zou schrik krijgen om hem aan te raken of hem onbewaakt te parkeren op straat. Geen schrik van de potentiële schade op zich, schrik van de administratieve hel waarin je weer terechtkomt. Zo ver is het gekomen.