Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Alleen al het vierde puntje van mijn waslijst aan tussenstops om mijn auto terug in originele staat te krijgen:
- Dus doorverwezen naar die carrosserie-firma die zo ver ligt. Gebeld. Datums en uur waren niet zo handig in combinatie met de afstand.
- Ik terug naar de verzekeraar: heb je er ook geen in de buurt van Gent?
- Ah ja, hoor eens bij firma X.
- Ik bel naar firma X. Timeline: Bestek laten maken ten vroegste binnen 3 weken. Herstelling: als je nu bestelt, ten vroegste in juni. :wtf: We zijn fucking februari. Voor een onnozel schrammetje aan mijn carrosserie. Je kunt verdomme heel die auto from scratch (pun intended) opnieuw assembleren in die tijd. :wtf: Neen maar letterlijk hé. Als je vandaag een splinternieuwe uniek geconfigureerde auto bestelt, rolt hij vroeger van de fabrieksband dan dat ze dat schrammetje kunnen herstellen. Go figure.

Zal nog maar eens bellen naar die verzekeraar zeker? Of toch die andere, verre, nemen?

Mocht het mijn private wagen zijn: ik zou geen fuck geven om dat schrammetje. Maar neen, het is een bedrijfswagen dus komen we in de mallemolen terecht. En dan hebben we het nog niet gehad over die andere 3 puntjes. En dan moet ik straks nog de eind-beoordeling ondergaan waar er sowieso weer zever van komt als ik de verhalen hier mag geloven. Oh wauw, ik kijk er al naar uit.

Maar handig dat dat is, een bedrijfswagen. :sarcastic: Niet dus. Het is de belichaming van alles wat verkeerd loopt in onze post-moderne maatschappij: geen marge meer voor een schrammetje, administratie ten top gedreven, veel te grote firma's met veel te lange wachttijden, als kleine garnaal heb je niets te zeggen en moet je je telkens schikken, ...
Je zou schrik krijgen om hem aan te raken of hem onbewaakt te parkeren op straat. Geen schrik van de potentiële schade op zich, schrik van de administratieve hel waarin je weer terechtkomt. Zo ver is het gekomen.
TLDR: carrosserie wil niet alles laten vallen voor Mac-bc

Meestal zit de lease er voor niets tussen als gij uwen opzeg geeft. Tenzij uwe lease toevallig ten einde zou lopen tijdens uw opzegperiode is het gangbaar dat die wagen in de firma blijft & overgenomen wordt door iemand anders.
In dat geval is het eerder uw eigen fleet manager/patron die de wagen zou nakijken. En die kan men dan zelf nog naar de carrosserie sturen via de bestaande verzekering eh (evt. via de toekomstige collega bestuurder van die wagen).
Uiteraard, TBD policy/regels van 't bedrijf zelf in hoe ze schade afhandelen bij een vertrek van een WN. Idem franchise waar je zelf voor opdraait, etc.

Voor kleinere bedrijven kan ik me wel voorstellen dat men de lease ineens zou opzeggen weliswaar, wat hun dan ook iets van een 2-tal maand 'huur' zal kosten. Als er niemand is om wagens aan door te geven & er ook geen verwachting is dat er nieuw volk zou bij komen.

Da's weliswaar ook niet zo evident om de lease daar op uw laatste dag te krijgen hoor. In die zin dat jij zal verwachten tot uw laatste werkdag met die wagen te 'mogen' rond bollen. Maar de leasing komt maar af als het hun goed & wel uitkomt wete. Mijn vorige BMW heeft maaaaaanden bij de dealer gestaan eer ze goesting hadden om er om te komen (en er dus naar te zien).

Fun (stupid) fact ...
Men kwam dan nog reklameren bij ons, bij de fleet verantwoordelijke, dat ze de papieren ontbraken van die wagen (maanden nadien remember).
Ja dude, ni mijn fout eh, dat gulle die vergeten mee pakken zijt van den dealer. Wat hebben die gasten gedaan? Ingebroken op den hof & die in 't geniep op de camion geladen zonder te spreken met de balie? I dunno. Leasing firma's zijn regelmatig stupid that way.

Uiteraard, hangt allemaal al af van leasing firma tot leasing firma. Basically ... your milage may vary. :sneaky:

Ken zoéén waarvan de motor opgeblazen was, de dag dat hij de auto moest inleveren want opzeg/ (Want ja, die vlamde natuurlijk met koude motor rond want niet zijn auto :p. )

Moest hij zijn ritje naar Brussel niet meer doen :p.

De reden dat ik nooit van mijn leven een tweedehands ex-lease wil kopen.

Ik behandel de mijne alsof het mijne privé auto is …alleen was ik hem niet alle weken (gewoonlijk zo eens tegen de herfst en dan eens na de winter want echt proper blijven doet hem toch niet met waar die allemaal soms komt ) .

Tegen dat ik die binnen geef denk ik een goei 90K km te hebben gebold en dat moteurke is echt niks aan zenne . ;)
Dacht hem eerst eventueel zelf over te kopen maar heb nu een EV privé en voor de moeder is hem misschien iets te groot en ge zit met dat adblue gedoe . ;)

Krijg hier een klacht van collega's: blijkbaar hebben ze bij Microsoft beslist het kleur van een e-mailadres in Word te wijzigen - en dat op een dusdanige wijze dat het haast onleesbaar is bij het afdrukken wegens te weinig contrast. Je kan dat wellicht wel ergens aanpassen - maar bon, fantastisch werk van Microsoft toch - de nood om te veranderen is toch zo groot, vermoedelijk door de miljarden klachten die men heeft ontvangen de laatste jaren.

Het is al lang geen ergernis meer, het is gewoon, normaal.

Typisch Microsoft de laatste 10 jaar of langer. Dingen die gewoon werken, veranderend waardoor ze vooral tegenwerken. Negatieve toegevoegde waarde.

Zelfde in excel waarbij Microsoft ineens beslist heeft dat onder bepaalde omstandigheden, een formule in een cel automatisch doorgetrokken wordt in de rest van de kolom en je dat niet kan wijzigen (het zgn. array probleem). "Computer says no". Massa's vragen aan de Microsoft guru's voor workarounds, door een probleem dat vroeger niet eens bestond.
Maar nuttige functionaliteiten toevoegen die add-ons al 20 jaar geleden bedachten en die gebruikers wél kunnen gebruiken, dat is teveel gevraagd :p

Omdat ik klaar wil zijn om mijn ontslag in te dienen en ik die gangsters van de leasemaatschappij geen handvaten wil geven om extra aan te rekenen.
Ik bevestig wat @ThekillingGoku zei, had wat schade, maar niet verrekend in mijn eindafrekening.
A) de meeste car policies geven bij de eerste eigenschade een vrijstelling
B) je moet al best een efficiënte organisatie hebben als de kosten van die wagen bij de loonadministratie geraakt en verrekend worden

Daarnaast zijn fleetmanagers en hun werkgevers zijn geen onmensen, ze maken heus wel wat ergere dingen mee dan een klein krasje. Tenzij al die vele collega's die al vertrokken zijn u horrorverhalen vertellen, gaan ze echt niet u zoeken voor een factuur van 100€ (of wat de franchise ook mag zijn)

Ken zoéén waarvan de motor opgeblazen was, de dag dat hij de auto moest inleveren want opzeg/ (Want ja, die vlamde natuurlijk met koude motor rond want niet zijn auto :p. )

Moest hij zijn ritje naar Brussel niet meer doen :p.

De reden dat ik nooit van mijn leven een tweedehands ex-lease wil kopen.
Goh ik zou niet elke ex-leasewagen over dezelfde kam scheren. Hangt imo af wie er mee gereden heeft. Een particulier kan eveneens een brokkenpiloot zijn.
Bij een leasewagen wordt onderhoud en schade wel zeer nauw opgevolgd.
De car policy en mentaliteit van de werkgever zal ook wel meespelen. Als uw werkgever laks is zullen er zijn die er de kantjes afrijden, als de werkgever echter de minste prul op u verhaalt ga je wel 2 keer nadenken.

Mijn leasewagen staat op mijn eigen vennootschap, ik ben daar uiterst voorzichtig mee.
Die komt volgend jaar waarschijnlijk ook gewoon tussen de 2ehands wagens van de leasing te staan met een klein 40k kilometers op de teller. Net als zoveel wagens van zelfstandigen.

Krijg hier een klacht van collega's: blijkbaar hebben ze bij Microsoft beslist het kleur van een e-mailadres in Word te wijzigen - en dat op een dusdanige wijze dat het haast onleesbaar is bij het afdrukken wegens te weinig contrast. Je kan dat wellicht wel ergens aanpassen - maar bon, fantastisch werk van Microsoft toch - de nood om te veranderen is toch zo groot, vermoedelijk door de miljarden klachten die men heeft ontvangen de laatste jaren.

Het is al lang geen ergernis meer, het is gewoon, normaal.
Ze moeten ergens "bewijzen" dat het nuttig is maandelijks te betalen voor Office.

Waar is de tijd dat het revolutie was omdat ze geswitcht waren van knoppen naar dat lint in Office. Nu veranderen cruciale knoppen om de vijf botten van plaats. Om nog maar te zwijgen van de beheercentra die constant veranderen van naam of interface. Azure werd Entra. Mailtracing zit niet meer in Exchange maar in Defender of Security of wat het nu ook weer noemt. Retention in Purrrrrview. We smijten er nog wat Viva bij om Facebook na te doen en overal een Copilot knoppeke.

Maar iets basic zoals de folders van een shared mailbox toevoegen aan uw favorieten kan nog altijd niet in de nieuwe Outlook.

Allez hop, problemen met de VPN-verbinding blijkbaar. Op welk lijntje kan ik dat boeken? Weer geen enkele zeker? Dacht ik al. :sarcastic:

Hoeveel tijd en frustratie al die cybersecurity in het algemeen vraagt, loopt toch ook echt de spuigaten uit. Van verplichte cybersecurity-trainingen, over falende VPN-verbindingen, over (falende) MFA of MFA van zodra ik vlug een idioot Teams-berichtje wil sturen wanneer ik ergens onderweg ben waardoor ik al lang de moeite niet meer doe met alle gevolgen vandien, toestemming vragen hiervoor, toegang proberen verkrijgen daarvoor, ... Overal drempels en horden die je moet nemen. En tegen dat je ergens kan aan beginnen werken is uw goesting al over.

Jaja, allemaal logisch vanuit cybersecurity-standpunt. En niets wat eigen is aan mijn werkgever wellicht, behalve wanneer het faalt zoals nu. Maar hier is de logica vanuit het gebruikersstandpunt: fucking irritant allemaal.

Jaja, allemaal logisch vanuit cybersecurity-standpunt. En niets wat eigen is aan mijn werkgever wellicht, behalve wanneer het faalt zoals nu. Maar hier is de logica vanuit het gebruikersstandpunt: fucking irritant allemaal.

Volledig akkoord en ik zeg dat als een van de mensen die dat soort zever verkoopt en implementeert. Probleem is dat er geen alternatief is want +/- elke eindgebruiker is een idioot.

Volledig akkoord en ik zeg dat als een van de mensen die dat soort zever verkoopt en implementeert. Probleem is dat er geen alternatief is want +/- elke eindgebruiker is een idioot.

Dat kan, maar het drijft mij tot waanzin. Het vreet al mijn energie weg. Dit zijn het soort zaken waardoor mensen vervreemden van hun job. Administratie, procedures, rigoureuze policies, ...
:puke: Daarvoor alleen al zou je zelfstandig willen worden.

Mijn IT-support was ernaar aan het kijken maar nu heeft hij meeting. Hij hoopt dat het mij lukt intussentijd. :unsure:

Ik ga een sigaret roken. Uit miserie.

Allez hop, problemen met de VPN-verbinding blijkbaar. Op welk lijntje kan ik dat boeken? Weer geen enkele zeker? Dacht ik al. :sarcastic:

Hoeveel tijd en frustratie al die cybersecurity in het algemeen vraagt, loopt toch ook echt de spuigaten uit. Van verplichte cybersecurity-trainingen, over falende VPN-verbindingen, over (falende) MFA of MFA van zodra ik vlug een idioot Teams-berichtje wil sturen wanneer ik ergens onderweg ben waardoor ik al lang de moeite niet meer doe met alle gevolgen vandien, toestemming vragen hiervoor, toegang proberen verkrijgen daarvoor, ... Overal drempels en horden die je moet nemen. En tegen dat je ergens kan aan beginnen werken is uw goesting al over.

Herkenbaar.
Pc opstarten
VPN opzetten
Programma openen
U benT aFgeMEld. KLiK hIEr oM viA MiCRo$$$$oft AuThentICatOr AaN tE meLdEN!!!!!!11!!1!1!1!1!1!1uitroepteken!!
*klikt hier*
GSM pakken
GSM ontgrendelen
Op melding drukken
Code bevestigen
BenT U ZekER DaT u hEt WaS???????????
Bevestigen met andere code
Wilt u deze aanmelding onthouden? => nee ik ben een eersteklas masochist en ik doe dit elke dag graag honderd keer opnieuw. :sop:

Opent ander programma
U benT aFgeMEld. KLiK hIEr oM viA MiCRo$$$$oft AuThentICatOr AaN tE meLdEN!!!!!!11!!1!1!1!1!1!1uitroepteken!!

:cry:

Om nog maar te zwijgen van die cybersecuritytrainingmails: "de CFO/CEO/naam van een of andere hoge blaas vraagt om nu honderdmiljoenmiljard euro over te schrijven via Western Union!!!
Ja geloofwaardig ze. => melding naar het trainingsprogramma.

Echt, gebruik wat geloofwaardigere dingen. Die mens weet niet eens dat ik besta. Wat gaat die mij dan zo'n dingen vraag. Als die mij ooit echt legit mailt gaat dat ook regelrecht de prullenbak in denk ik. :lol:

Dat kan, maar het drijft mij tot waanzin. Het vreet al mijn energie weg. Dit zijn het soort zaken waardoor mensen vervreemden van hun job. Administratie, procedures, rigoureuze policies, ...
:puke: Daarvoor alleen al zou je zelfstandig willen worden.

Mijn IT-support was ernaar aan het kijken maar nu heeft hij meeting. Hij hoopt dat het mij lukt intussentijd. :unsure:

Ik ga een sigaret roken. Uit miserie.
natuurlijk de meeste van die zaken zijn gevolg van externe regels, dus als zelfstandige moet je dat dan zelf regelen of iemand extern betalen. Als je het correct wil doen uiteraard.

iemand tegengekomen die "Msc Toegepaste Economische Wetenschappen" achter zijn naam zet in e-mail :laugh:
waarom zou je dat doen :laugh:
Is wel ook iets cultureel, in Duitsland is iedereen 'Herr Professor Doktor Müller'. In België is dat toch veel minder, meestal is het inderdaad diegene met de plain-vanilla titels die er het meest mee uitpakken.

Oh boy, in het kader van het probleem met mijn VPN-verbinding word ik nu doorverwezen naar de hulplijn van Proximus. Elke, maar dan ook elke, vorige ervaring daarmee was de definitie van de hel. Weer een toonbeeld van alles wat er verkeerd loopt in dit postmoderne tijdperk. Gigantisch grote bedrijven die onderbetaalde werkkrachten inzetten om vervolgens geen fuck te geven om de klantenervaring, klanten die sowieso al veel te veel betalen net omdat het zo'n gigantisch grote bedrijven zijn zonder concurrentie.

En ik ben nu al pisnijdig.

Ik geef het een kans, maar 90% kans dat er dus een nieuwe rage aankomt. Ik hou alvast mijn bingo-kaart klaar:

Eerst wachtmuziek. Veel te lang. Dan een medewerker met hollands accent (waarom eigenlijk?):
  • Mag ik even uw klantennummer?
  • Uw telefoonnummer?
  • Uw adres?
  • Uw naam?
  • Uw geboortedatum?
  • ... [een half uur later]
  • De maat van uw onderbroek?
-> Ah, kijk eens, nu weten we zeker dat jij het bent! Bedankt voor uw geduld meneer.
  • We zien geen storingen op het net
  • Heb je al eens geprobeerd om uw computer aan/uit te zetten?
  • Heb je al eens geprobeerd om uw modem aan/uit te zetten?
  • ...
Ze gaan mij eerst een uur aan de lijn houden en 5 keer doorverbinden tot ik mag spreken met iemand die meer kennis heeft dan ikzelf.

*Zucht*

Edit: Of nee wacht, mijn grootste ergernis nog vergeten: eerst nog het keuzemenu.
Edit edit: Of nee wacht, mijn nog grotere ergernis nog vergeten: daarna nog met een AI chatbot.

Kill. Me.

Eerst wachtmuziek. Veel te lang. Dan een medewerker met hollands accent (waarom eigenlijk?):
Omdat niet iedereen in hetzelfde dorp wordt geboren. Alé, als ge u al gaat storen aan het feit dat iemand een accent heeft... Stop dan aub met werken, dat gaat de komende 20 jaar niet beter worden hoor?! Best uwen telefoon het raam uitsmijten en enkel nog mailen.

Oh boy, in het kader van het probleem met mijn VPN-verbinding word ik nu doorverwezen naar de hulplijn van Proximus. Elke, maar dan ook elke, vorige ervaring daarmee was de definitie van de hel. Weer een toonbeeld van alles wat er verkeerd loopt in dit postmoderne tijdperk. Gigantisch grote bedrijven die onderbetaalde werkkrachten inzetten om vervolgens geen fuck te geven om de klantenervaring, klanten die sowieso al veel te veel betalen net omdat het zo'n gigantisch grote bedrijven zijn zonder concurrentie.

En ik ben nu al pisnijdig.

Ik geef het een kans, maar 90% kans dat er dus een nieuwe rage aankomt. Ik hou alvast mijn bingo-kaart klaar:

• Mag ik even uw klantennummer?
  • Uw telefoonnummer?
  • Uw adres?
  • Uw naam?
  • Uw geboortedatum?
  • ... [een half uur later]
  • De maat van uw onderbroek?
-> Ah, kijk eens, nu weten we zeker dat jij het bent! Bedankt voor uw geduld meneer.
  • We zien geen storingen op het net
  • Heb je al eens geprobeerd om uw computer aan/uit te zetten?
  • Heb je al eens geprobeerd om uw modem aan/uit te zetten?
  • ...
Ze gaan mij eerst een uur aan de lijn houden en 5 keer doorverbinden tot ik mag spreken met iemand die meer kennis heeft dan ikzelf.

*Zucht*

Edit: Of nee wacht, mijn grootste ergernis nog vergeten: eerst nog het keuzemenu.
Edit edit: Of nee wacht, mijn nog grotere ergernis nog vergeten: daarna nog met een AI chatbot.

Kill. Me.

kan ik alleen maar bijtreden.

Om aangeworven te worden voor de klantendienst van proximus moet je echt een bewezen track record van klantonvriendelijkheid en incompetentie kunnen voorleggen.

Waanzinnig wat ik daar ook al mee heb voorgehad.

Terug
Bovenaan