Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Algemene ergering en deze situatie komt niet alleen op het werk voor maar het is nu met volk van kantoor... We gaan vrijdagavond met 6 collega's padellen en erna nog iets eten. 1 collega biedt aan om te betalen en achteraf af te rekenen, dat is gemakkelijker... Rekening van de consumpties na de padel is 35 EUR, rekening van het eten is 555 EUR. Ik vraag tijdens het eten "Ge betaalt met uw vennootschap zeker?" antwoord => "Ahja, tzal wel zijn".

Vandaag droog mailtje gekregen met de vraag om 35 EUR en 555 EUR te verdelen en aan hem terug te storten... Dus ten eerste nog niet eens de moeite willen doen van zelf de bedragen te delen door 6 (we hadden reeds afgesproken dat we gewoon door 6 deelden) en dan nog het lef durven hebben om dat bonnetje van 35 EUR ook terug te vragen terwijl hij quasi gratis mee-eet en drinkt door de kost van 555 EUR in zijn vennootschap te steken.

Zum kotzen, blij dat die kwal volgende zomer op pensioen gaat.

Als je er niet tegen kunt, schiet het dan zelf voor. Klinkt beetje als jaloezie.... Moest je niet weten dat hi via de vennootschap betaalt, is het geen probleem? En wat als de boekhouder/fiscus die bonnetjes er uit flikkert?

Bij ons ook altijd dezelfde discussie. Mij kan het niet schelen hoor dat de andere kant dat kan inbrengen. Voor tzelfde geld wordt dat betaald Met de credit card van de papa die 10mrd heeft. Of heeft hij 5% cashback op die kaart of whatever. Voor jou doet dat er toch niet toe?

Laatst bewerkt:
Algemene ergering en deze situatie komt niet alleen op het werk voor maar het is nu met volk van kantoor... We gaan vrijdagavond met 6 collega's padellen en erna nog iets eten. 1 collega biedt aan om te betalen en achteraf af te rekenen, dat is gemakkelijker... Rekening van de consumpties na de padel is 35 EUR, rekening van het eten is 555 EUR. Ik vraag tijdens het eten "Ge betaalt met uw vennootschap zeker?" antwoord => "Ahja, tzal wel zijn".

Vandaag droog mailtje gekregen met de vraag om 35 EUR en 555 EUR te verdelen en aan hem terug te storten... Dus ten eerste nog niet eens de moeite willen doen van zelf de bedragen te delen door 6 (we hadden reeds afgesproken dat we gewoon door 6 deelden) en dan nog het lef durven hebben om dat bonnetje van 35 EUR ook terug te vragen terwijl hij quasi gratis mee-eet en drinkt door de kost van 555 EUR in zijn vennootschap te steken.

Zum kotzen, blij dat die kwal volgende zomer op pensioen gaat.

Ik snap niet goed wat de ergernis is, wat had hij dan moeten doen? Jullie trakteren?
En logisch dat hij het bonnetje vraagt als hij met de vennootschap betaald.

Moest hij prive betaald hebben was er dan geen probleem?

Als je er niet tegen kunt, schiet het dan zelf voor. Klinkt beetje als jaloezie.... Moest je niet weten dat hi via de vennootschap betaalt, is het geen probleem? En wat als de boekhouder/fiscus die bonnetjes er uit flikkert?

Bij ons ook altijd dezelfde discussie. Mij kan het niet schelen hoor dat de andere kant dat kan inbrengen. Voor tzelfde geld wordt dat betaalt Met de credit card van de papa die 10mrd heeft. Of heeft hij 5% cashback op die kaart of whatever. Voor jou doet dat er toch niet toe?
Misschien stukje context vermelden, 2 andere collega's waren er ook bij maar padelden niet mee en gingen erna ook niet mee eten, 1 daarvan heeft een Icetea gedronken, de andere 2 Duvels maar heeft wel een rondje getrakteerd. Deze zin even letterlijk uit de mail:

De rekening van de drank in de *** was € 33,10 (daarom heb ik *Joske* en *Janneke* ook in kopie gezet, tenzij ze ook een vrijwillige sponsoring willen doen voor de rest van de avond natuurlijk 😉)

Joske (die overigens een "arme stakker in loondienst" is) had dus iets van 15 EUR getrakteerd maar krijgt nu wel de vraag om zijn Duvel nog te gaan storten, Janneke die een Icetea had gedronken en daarna naar huis was moet zijn Icetea betalen.

Jaloezie is het allerminst gezien ik weet wat hij factureert en wat ik factureer, daar gaat het mij niet om. Ik kan evengoed ook met de kaart van mijn vrouw haar vennootschap betalen om zo wat te foefelen en dat in haar boekhouding te steken (kan ikzelf niet vanwege maandvergoeding), stel dat ik dat zou doen (wat ik niet zou doen), dan zou ik tenminste zeggen "tis goed mannekes, kzal kik den drank wel betalen".

Nog wat extra context, hij bespaart door het bonnetje van 555 EUR (pakt dat hij de consumpties na de padel er niet mee insteekt) netto privé ongeveer 165 EUR (indien hij niet optimaliseert zal het eerder 120 EUR a 130 EUR zijn)... Maw, hij eet en drinkt gratis en krijgt nog wat zakgeld mee daarbovenop. Om dan te gaan vragen dat ze uw 35 EUR van het drinken na de padel allemaal netjes betalen, zelfs die persoon die een rondje getrakteerd had.... Zielig.

En wees maar zeker dat ik de volgende keer zelf alles betaal en zelf afreken ;) (zal dan wel met de privé zijn en ik zal er geen winst uit puren maar ik zal tenminste niet iemand anders laten betalen voor mijn schranspartij).

Ik snap niet goed wat de ergernis is, wat had hij dan moeten doen? Jullie trakteren?
En logisch dat hij het bonnetje vraagt als hij met de vennootschap betaald.

Moest hij prive betaald hebben was er dan geen probleem?

Zie hierboven.

Misschien stukje context vermelden, 2 andere collega's waren er ook bij maar padelden niet mee en gingen erna ook niet mee eten, 1 daarvan heeft een Icetea gedronken, de andere 2 Duvels maar heeft wel een rondje getrakteerd. Deze zin even letterlijk uit de mail:

Joske (die overigens een "arme stakker in loondienst" is) had dus iets van 15 EUR getrakteerd maar krijgt nu wel de vraag om zijn Duvel nog te gaan storten, Janneke die een Icetea had gedronken en daarna naar huis was moet zijn Icetea betalen.

Jaloezie is het allerminst gezien ik weet wat hij factureert en wat ik factureer, daar gaat het mij niet om. Ik kan evengoed ook met de kaart van mijn vrouw haar vennootschap betalen om zo wat te foefelen en dat in haar boekhouding te steken (kan ikzelf niet vanwege maandvergoeding), stel dat ik dat zou doen (wat ik niet zou doen), dan zou ik tenminste zeggen "tis goed mannekes, kzal kik den drank wel betalen".

Nog wat extra context, hij bespaart door het bonnetje van 555 EUR (pakt dat hij de consumpties na de padel er niet mee insteekt) netto privé ongeveer 165 EUR (indien hij niet optimaliseert zal het eerder 120 EUR a 130 EUR zijn)... Maw, hij eet en drinkt gratis en krijgt nog wat zakgeld mee daarbovenop. Om dan te gaan vragen dat ze uw 35 EUR van het drinken na de padel allemaal netjes betalen, zelfs die persoon die een rondje getrakteerd had.... Zielig.

En wees maar zeker dat ik de volgende keer zelf alles betaal en zelf afreken ;) (zal dan wel met de privé zijn en ik zal er geen winst uit puren maar ik zal tenminste niet iemand anders laten betalen voor mijn schranspartij).

Zie hierboven.
Mja, ik snap uw punt, maar wat had hij dan moeten doen? Jullie aperitief betalen zodat je zelf ook een financieel voordeel uit 'zijn zieligheid' kan halen, is het dan minder zielig? Dan wel niet klagen als hij na een fiscale controle alsnog de afrekening komt maken, of is dat ook zielig?

Je maakt u nogal druk om iets waar je zelf weinig impact van hebt. De rekening is voor u totaal dezelfde gebleven en had niets veranderd als Persoon X of persoon Y had betaald. Het financiële voordeel dat hij er uit haalt kan je verwerpelijk vinden, maar niets hield je tegen om alles zelf te gaan betalen. Als het ticketje aan tafel komt wordt er gekeken naar elkaar, maar dan wel achteraf met scherp schieten, nogal makkelijk vind ik.

Das gelijk met de vriendinnen van mijn madam op weekend gaan. Den helft drinkt niet. Den helft is veggie. Er is een glutenintolerante.

En dan mag er een splitwise gemaakt worden van dat voor dien en dien. Dat niet voor dien en dien. Uiteindelijk heeft iedereen een ander getalletje. Dat is dan 110 voor de enen. 120 voor de anderen. 100 voor nog een anderen. En mijn madam mag altijd alles voorschieten (gaat over 1000-2000 euro) en dan 4 weken zagen om het geld terug te krijgen. Heb al 10x gezegd dat ze moet zeggen 'delen door 10 en dokken of er wordt niet meer voorgeschoten'. Maar dat doen de vrouwtjes dan uiteraard ook niet.

En de venten gaan mountainbiken en eten frieten en drinken bier en doen gewoon alles delen door X. Of je nu een cola of een duvel gedronken hebt. Of je nu 1 vleesje of 4 vleesjes gegeten hebt. Zijn we niet een beetje te oud om over 3 euro te neuten ? En als het altijd dezelfde profiteurs zijn, smijt ze uit de groep of spreek ze er eens over aan.

De ervaring is dat het gemakkelijker is om te neuten dan om iets op te lossen en voor sommige is het toch nooit goed...

Leidinggevende, wie zijn ze, wat drijft hen, wat doen ze.. 😂

Ik heb verlof deze week (mag maar 12 dagen overzetten naar 2025 dus tmoest op)

Collega stuurt in onze WhatsApp. Er staat iets ingepland, maar hij kan absoluut niet gaan.
Of er iemand kan overnemen voor hem.

Ik stuur dat ik eventueel wel zou kunnen, maar dat hij het eerst bespreekt met n leidinggevende, ik ken dat..

N+1 is er niet dus N+2 dan maar.. my best friend.
Opeens uitnodiging teamsgesprek. Collega en N+2

Blablabla... Silence wil jij dat overnemen dan en in zijn plaats gaan?
"Ja geen probleem, ik ben voor 75% op de hoogte zet nog eens ff alles op mail. En hahaha 1 verlof dag terug om maar 2,5u te werken. Goeie deal"

Opeens n Franse colėre. "Dat is nu toch wel overdreven hè. Zo werkt dat niet, dat is een werkdag, denk je dan niets meer te doen?! Zo opportunistisch?!"

Euhm ja kan dat verzet worden? "Neen"
Heb je iemand anders? "Neen"
Ah voila, nu kijk voor mij moet t niet he, dan gaat er niemand, twas een voorstel.

"Ik ga het bespreken en ik laat iets weten"
Halfuur later een mail "Ik heb het besproken met de directie. Voor 1 uitzonderlijke keer kan het. We verwachten dat je hier geen gewoonte van maakt"

Ik heb nu geantwoord dat eigenlijk gewoon een geste was van mij.
Maar aangezien flexibiliteit voor hun maar langs 1 kant een rekbaar begrip is, zal ik wel gewoon men verlofdag uitzitten, geen probleem
Ik zal de kaart van die "1 uitzonderlijke keer" wel gebruiken als het mij uitkomt.
Bijgevolg zal men daar schitteren in afwezigheid, not my problem.

Ik verwacht (nog 😂) niet dat ze ons bedanken op hun blote knieën en ik speel er graag mee. Maar ze zoeken t ook zelf, 0,0 leidersschap of teamgevoel.

Mja, ik snap uw punt, maar wat had hij dan moeten doen? Jullie aperitief betalen zodat je zelf ook een financieel voordeel uit 'zijn zieligheid' kan halen, is het dan minder zielig? Dan wel niet klagen als hij na een fiscale controle alsnog de afrekening komt maken, of is dat ook zielig?

Je maakt u nogal druk om iets waar je zelf weinig impact van hebt. De rekening is voor u totaal dezelfde gebleven en had niets veranderd als Persoon X of persoon Y had betaald. Het financiële voordeel dat hij er uit haalt kan je verwerpelijk vinden, maar niets hield je tegen om alles zelf te gaan betalen. Als het ticketje aan tafel komt wordt er gekeken naar elkaar, maar dan wel achteraf met scherp schieten, nogal makkelijk vind ik.
Correctie, hij zou dat niet betalen hé, hoe betaal je iets van 32 EUR als je 160 EUR in't zakje hebt gekregen "dankzij" je collega's die mee gaan eten? Ik wil het niet zien gebeuren dat er 10 extra collega's meegaan, dan zouden we als zelfstandige bijna moeten vechten voor wie toch maar mag betalen om 500 EUR te krijgen om met de collega's te gaan eten.

Ik vind dat moreel verwerpelijk. Ja, mijn rekening is dezelfde gebleven, als ik hoor van één of andere politicus die "steekpenningen" aanvaard heeft in het kader van een bouwvergunning vind ik dat eveneens moreel verwerpelijk. En ook daar zal ik nochtans geen eurocent verlies mee maken.

Alé, mag toch dat ik mij daaraan irriteer hoop ik? :)

Das gelijk met de vriendinnen van mijn madam op weekend gaan. Den helft drinkt niet. Den helft is veggie. Er is een glutenintolerante.

En dan mag er een splitwise gemaakt worden van dat voor dien en dien. Dat niet voor dien en dien. Uiteindelijk heeft iedereen een ander getalletje. Dat is dan 110 voor de enen. 120 voor de anderen. 100 voor nog een anderen. En mijn madam mag altijd alles voorschieten (gaat over 1000-2000 euro) en dan 4 weken zagen om het geld terug te krijgen. Heb al 10x gezegd dat ze moet zeggen 'delen door 10 en dokken of er wordt niet meer voorgeschoten'. Maar dat doen de vrouwtjes dan uiteraard ook niet.

En de venten gaan mountainbiken en eten frieten en drinken bier en doen gewoon alles delen door X. Of je nu een cola of een duvel gedronken hebt. Of je nu 1 vleesje of 4 vleesjes gegeten hebt. Zijn we niet een beetje te oud om over 3 euro te neuten ? En als het altijd dezelfde profiteurs zijn, smijt ze uit de groep of spreek ze er eens over aan.

De ervaring is dat het gemakkelijker is om te neuten dan om iets op te lossen en voor sommige is het toch nooit goed...

Totaal andere discussie waarbij niemand van de dames gratis fret of telkens een grotere som geld krijgt in functie van het aantal reisgezellen. Ikzelf ben ook van het principe als je met een groep doet, bluts bij de buil als je eens iets minder hebt gedronken, deel die shit gewoon door het aantal deelnemers en klaar (ik heb er wel geen enkel probleem mee als iemand erop staat om het tot op de eurocent uit te rekenen). Ik herhaal dat die collega van een andere collega nen Duvel van 3,50 heeft durven vragen terwijl die collega van de Duvel de eerste collega ook gewoon getrakteerd heeft hé... Il faut le faire, rondje getrakteerd krijgen en bij het volgende rondje de boodschap krijgen dat ge wel uw bijdrage moet geven.

Maar zoals gezegd, andere discussie... Wat je bedoelt met neuten snap ik niet goed, heb denk ik zelf "de oplossing" al gegeven dat ik de volgende keer zelf alles gewoon betaal en zelf verreken zonder verrijking. En zoals ook al gezegd, over een zwangerschap tijd gaat hij op pensioen dus is dat helemaal opgelost.

Volgende keer zal ik overigens vragen of het OK is of niet dat ik kom zagen over iets dat niet in kader ligt van "ik krijg van mijn baas teveel werk/naar mijn voeten/collega is nutteloos/...".

Wij hadden er vroeger zo ene mee.
Gaan uiteten, delen door 10 fzo.
Iedereen legt cash + afronden naar boven (incl fooi van n paar €)

Komt hij af "Zal ik dan gaan betalen?"
Om dan met de kaart te betalen en de "fooi" in zen zakken te steken 😂😂

Is niemeer vaak uitgenodigd erna

Voor de rest is het idd wel altijd gewoon delen door
Tenzij ik bv een gin tonic drink en de rest n cola. Dan leg ik wel iets extra. Ook nie overdrijven 😊

Leidinggevende, wie zijn ze, wat drijft hen, wat doen ze.. 😂

Ik heb verlof deze week (mag maar 12 dagen overzetten naar 2025 dus tmoest op)

Collega stuurt in onze WhatsApp. Er staat iets ingepland, maar hij kan absoluut niet gaan.
Of er iemand kan overnemen voor hem.

Ik stuur dat ik eventueel wel zou kunnen, maar dat hij het eerst bespreekt met n leidinggevende, ik ken dat..

"Ja geen probleem, ik ben voor 75% op de hoogte zet nog eens ff alles op mail. En hahaha 1 verlof dag terug om maar 2,5u te werken. Goeie deal"

Opeens n Franse colėre. "Dat is nu toch wel overdreven hè. Zo werkt dat niet, dat is een werkdag, denk je dan niets meer te doen?! Zo opportunistisch?!"

Euhm ja kan dat verzet worden? "Neen"
Heb je iemand anders? "Neen"
Ah voila, nu kijk voor mij moet t niet he, dan gaat er niemand, twas een voorstel.

"Ik ga het bespreken en ik laat iets weten"
Halfuur later een mail "Ik heb het besproken met de directie. Voor 1 uitzonderlijke keer kan het. We verwachten dat je hier geen gewoonte van maakt"

Ik heb nu geantwoord dat eigenlijk gewoon een geste was van mij.
Maar aangezien flexibiliteit voor hun maar langs 1 kant een rekbaar begrip is, zal ik wel gewoon men verlofdag uitzitten, geen probleem
Ik zal de kaart van die "1 uitzonderlijke keer" wel gebruiken als het mij uitkomt.
Bijgevolg zal men daar schitteren in afwezigheid, not my problem.

Ik verwacht (nog 😂) niet dat ze ons bedanken op hun blote knieën en ik speel er graag mee. Maar ze zoeken t ook zelf, 0,0 leidersschap of teamgevoel.

Als ik uw diensthoofd was geweest en je had mij dat vermeld had ik geantwoord. Neen, ik zal deze uitzonderlijke keer wel gaan. Ik vond dat 2.5 uur werken en daar 1 dag recup voor krijgen nu ook wel wat overdreven. Of het moet effectief op een feestdag of een zaterdag/zondag zijn. Dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen.

Mij lijkt hetgeen je aanklaagt, met name 0,0 leiderschap of teamgevoel, dat jij er evengoed de oorzaak van bent. Je moet nu ook niet u laten doen. Maar zo kwam dit relaas echter niet over.

Het was nu ook niet alsof men u opvorderde en u verplichtte om dit te doen.

Als ik uw diensthoofd was geweest en je had mij dat vermeld had ik geantwoord. Neen, ik zal deze uitzonderlijke keer wel gaan. Ik vond dat 2.5 uur werken en daar 1 dag recup voor krijgen nu ook wel wat overdreven. Of het moet effectief op een feestdag of een zaterdag/zondag zijn. Dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen.

Mij lijkt hetgeen je aanklaagt, met name 0,0 leiderschap of teamgevoel, dat jij er evengoed de oorzaak van bent. Je moet nu ook niet u laten doen. Maar zo kwam dit relaas echter niet over.

Het was nu ook niet alsof men u opvorderde en u verplichtte om dit te doen.
Ik weet begot eigenlijk niet of dat 1 of 3u zou duren.
Dacht er wat humor bij te gooien 😅 slecht idee
(+ ze weten ook dat ik deze week praktisch elke dag wel eens op men laptop of gsm inlog want anders loop ik maandag weer achter de feiten aan)

Ze hadden idd ook mogen zeggen dat ze zelf gingen, of men collega onder zen klote geven omdat hij er zolang mee gewacht heeft of zeggen "kijk hoelang het duurt, 2 a 3u en pak dan n halve dag recup of verlof"
Maar nee, meteen in zo'n colėre schieten

Is die hun gevoel voor humor geamputeerd bij de geboorte of kom jij gewoon hoegenaamd niet grappig over?

Want mocht je het menen zou ik als leidinggevende toch ook denken dat dat wel heel opportunistisch is.

Maandag begonnen met reeks nachten... afgelopen nacht wel niet moeten opgaan maar vandaag voor gesprek naar Brussel en vanavond terug de nacht.
Dit doe ik nooit meer -.-

Zelden zo een wallen onder mijn ogen.

Is die hun gevoel voor humor geamputeerd bij de geboorte of kom jij gewoon hoegenaamd niet grappig over?

Want mocht je het menen zou ik als leidinggevende toch ook denken dat dat wel heel opportunistisch is.
Why? Klant tevreden (want er is iemand) baas tevreden (klant zaagt niet en het heeft geld opgebracht) en WN tevreden (want beperkte workload en dagje verlof).

Daar is wel meer geamputeerd. Maar geen idee of het bij de geboorte was 😂

Goh ja ik ben afgelopen zondag ook nog van 18 tot 24u mee gaan werken omdat een collega hulp wou. Ik had ook kunnen zeggen "fuck it, mijn verlof begint vrijdag"

You give some, you take some

Of volgend jaar doe ik het zoals andere bij ons. Geen verlof inzetten en toch schitteren in afwezigheid want amper een leidinggevende om te controleren wat ge uitsteekt.

Ok, dit is echt het toppunt.

Ik vertelde jullie eerder al over al die vertrekkende collega's en de stront die sommigen achterlaten. Het gebrek aan verantwoordelijkheidszin. Het bedrog. Het je m'en foutisme. Het is om van te kotsen.

Welnu, ik moest vandaag een presentatie geven aan een klant over een project die ik heb overgekregen van één van die leeghangers. Zowel bij de overdracht destijds als vanuit mijn teamlead kwam de boodschap; "de achterliggende analyse is gemaakt, het moet alleen nog in een presentatie gegoten worden en gepresenteerd worden!". Zo gezegd zo gedaan.

De klant zit met 3 man in de meeting, waaronder de CFO. Langs onze kant zit onze Sales er nog bij. Ik begin te presenteren met een overzicht van de as-is situatie en die klant begint vreemd te kijken: "Wij herkennen dit niet. Deze cijfers kunnen niet van onze installatie komen.".
Nog een paar vragen heen en weer gesteld en toen begon mijn frank te vallen: een nieuw afscheidscadeautje van onze beruchte ex-collega. Hij heeft een analyse van een ander project 1 op 1 gekopieerd en nét genoeg aangepast om het te doen uitschijnen alsof het om een nieuwe analyse ging van dit specifiek bedrijf. Vervolgens is hij in zijn bed gaan liggen om te gamen en heeft hij alle uren opgeboekt van het project. -> :oi22::oi22:

Après nous, le déluge.

De volledige afgang natuurlijk bij de klant. Presentatie vroegtijdig moeten stopzetten met de boodschap in poker face dat we dit intern grondig gaan uitzoeken. Ik was vanbinnen aan het koken van woede.
Fuck this. Dit is echt (jobvoldoening)^-1. Zeker voor iemand die die verantwoordelijkheidszin en job-eer nogal hoog in het vaandel draagt. Verachtelijk wangedrag.
Djeez, hopelijk besef je dat je uw persoonlijke reputatie ook naar de vaantjes helpt op deze manier. En neen, dat is niet de fout van uw ex-collega.

Ik hoop voor jou dat je volgende job in een compleet andere sector gaat zijn.

Als zo’n klant uw bij een volgende firma(of als zelfstandige) terug tegenkomt…

Heel veel heeft hier te maken met perceptie: als je gepercipieerd wordt als een harde werker en je bent een baas die dat ook ziet, gaat die zeggen: “ja dat verdien je wel met al je harde werk en flexibiliteit”
Als je gepercipieerd wordt als iemand die de kantjes eraf loopt, ga je dit krijgen.

Maar wat mij nog het meest verrast is dat je dan ook nog verder tegendraads doet als het ok is, terwijl uw N+2 gewoon een vraag stelt. Of hoeveel sympathieker had je je kunnen maken door te zeggen: “dat is fijne geste, maar het was als mopje bedoeld en een halve dag lijkt mij correcter”

Waar je wel een punt heb is dat een onderschatte kwaliteit van een leidinggevende is om rustig te blijven en volgende analyse te maken:
Why? Klant tevreden (want er is iemand) baas tevreden (klant zaagt niet en het heeft geld opgebracht) en WN tevreden (want beperkte workload en dagje verlof).
en dat dan ook zo te benoemen. Niet tegenstaande dat ik het ook een beetje opportunistisch vind dat elke inspanning meteen beloond moet worden. (En dat geven/nemen van 2 kanten moet komen of het nu voor een rondje duvel en btw bonnetje is of over flexibiliteit opt werk)

Ik erger me hier eigenlijk aan de verkeerde ergernis van mensen ;). (en als mod mag ik dit hier lezen als werk beschouwen :p)

Hierboven was er iemand die een rekening betaald had van zijn zaak voor een etentje met collega's. Of dat al ingebracht kan worden, kan je over discussieren (in de praktijk kan de fiscus dat niet goed controleren), maar hier was de discussie of die mensen dan moeilijk moet doen over enkele drankjes die anderen genuttigd hebben.

Terwijl eigenlijk de ergernis zou moeten zijn waarom die mens de bedragen die hij van anderen krijgt, niet als inkomsten boekt (want laat ons geen blaasjes wijsmaken: dat zal hij niet doen, hé). Maar blijkbaar is de fiscus bedotten in België gewoon standaard, wordt niet meer over nagedacht.

Ik heb gecontroleerd wat ik (snel) kon controleren. En dat bleek in overeenstemming. Daarmee waren vergissingen uitgesloten.

Maar dit dossier werd echt opzettelijk gemanipuleerd zodat je het niet met een paar simpele checks kon zien, zonder opnieuw de achterliggende analyse te maken. Doorgaans controleer je uw dossiers op vergissingen, niet op doelbewuste manipulatie.
Wat een lul dan :D

Correctie, hij zou dat niet betalen hé, hoe betaal je iets van 32 EUR als je 160 EUR in't zakje hebt gekregen "dankzij" je collega's die mee gaan eten? Ik wil het niet zien gebeuren dat er 10 extra collega's meegaan, dan zouden we als zelfstandige bijna moeten vechten voor wie toch maar mag betalen om 500 EUR te krijgen om met de collega's te gaan eten.

Ik vind dat moreel verwerpelijk. Ja, mijn rekening is dezelfde gebleven, als ik hoor van één of andere politicus die "steekpenningen" aanvaard heeft in het kader van een bouwvergunning vind ik dat eveneens moreel verwerpelijk. En ook daar zal ik nochtans geen eurocent verlies mee maken.

Alé, mag toch dat ik mij daaraan irriteer hoop ik? :)
Dat van die steekpenningen is dan ook niet legaal, nogal een kromme vergelijking he :D

Nu ik snap uw punt en snap dat het niet correct aanvoelt, maar dan spreek je die persoon daar toch gewoon op aan? Ik ben ook zelfstandige en stel dat zelf ook nooit voor als ik met vrienden ga eten, net om die reden dat het raar voelt om 'te verdienen' aan een avond onder vrienden. Maar als ik morgen met collega's ga eten, niemand wil betalen en ik neem dat op mij, dan zwier ik dat ook op de zakelijke rekening hoor. Maar ik ga niet bewust die tafel over springen en initiatief nemen om dat in kosten te brengen.

Terug
Bovenaan