Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik werk nu wel in een fabriek en daar zit serieus wat verzuring bij elkaar.
Nooit een job gehad met gewone mensen als publiek/klant?
Je krijgt iedere dag wel een complotverhaal voorgeschoteld.
Ik kom als zelfstandige wel redelijk wat onder de gewone mensen ja, bij vrachtwagenchauffeurs, heftruckchauffeurs, bouwplaatmachinisten, bouwvakkers etc. Hoewel ze de perceptie tegen hebben kan ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog nooit zo'n complottheorieën irl heb mogen aanhoren. Enkel deze week enkele zaken over Trump (van een arts trouwens) en hoe die man het beargumenteerde kon ik wel begrijpen waarom.

Heerlijk, op een vrijdagavond nog wat verdiepen in absurde Excel-documenten zonder enige logica, destijds opgesteld door de ratten die het schip ontvlucht zijn. Dit alles terwijl de Managing Director met geen woord rept over mijn beloofde opslag ("uiterlijk tegen 31/10!!!"). Intussen wel een mailtje om met grote sier en veel grandeur een nieuwe manager aan te kondigen. Zoveel ervaring daar, zoveel ervaring ginder. "Laten we hem met zijn allen een warm welkom bieden!". Managing Director is een gladde ex-sales-boy die kickt op het corporate wereldje.

Maar vergis u niet. Volgens de waarden van ons bedrijf zijn wij een hechte familie met een heel horizontale structuur. Intussen heeft het Team Vermakelijkheden (lees: de ballast van het bedrijf voor iedereen die billable moet werken) wel een wedstrijdje georganiseerd: "Maak kans op een lunch date met iemand van het management!". Wauw! Mag ik een handtekening? :sarcastic: :puke::puke:

Gotta love my job. :love2: :love2:
Ik zou toch meedoen aan die wedstrijd. Wie weet kan je eens met het management spreken over uw loonsverhoging.

Definieer gewone mensen a.u.b.
Alles:
Belgen, italianen, eu-ambtenaren, gepensioeneerden, zieken, advocaten, vaders, moeders, ingenieurs, leerkrachten,nederlandstaligen, franstaligen, Chinezen, Indiërs, werkenden, politici,...

Dat was niet enkel "de sociale randgevallen".

Ik weet niet waarom maar dat was precies een plek waar mensen vonden dat ze hun gedacht eens kwijt moesten geraken.

Den beste was nog altijd:
"Wat je eet, bepaalt je geluk/ongeluk in het leven. Eet je veel vlees, dan krijg je veel ongeluk. En Hitler was kwaadaardig omdat hij teveel suiker at"

Het was soms hilarisch maar toch ook soms dieptriestig wat mensen allemaal in hun hoofd steken.

Iets uitleggen aan mensen in China - nooit eenvoudig maar nu is het quasi onbegonnen werk - zit ik hier een uitleg te geven in spectrumanalyse waarbij ik deze perfect weet te relateren aan on-site gemeten en verzamelde proces data om aan te tonen dat er effectief een proces -gerelateerd probleem is. Zeggen die doodleuk dat ze me niet geloven - zonder enige verdere argumentatie.

Dat worden nog leuke gesprekken later op deze wijze, maar bon: ik kan de theorie koppelen aan metingen onder toezicht en met gebruik van data van de klant. Bijkomend ook praktische tests voorgesteld om het in the field aan te tonen - maar dan moet de plant stilgelegd worden - paar miljoen productieverlies. Ja sorry mannen: dat is mijn probleem niet hé - ik weet wat er gaande is en oftewel geloven jullie mij en anders moet ik het wel bewijzen en hebben jullie significante verliezen.

Ik heb zelfs het voorstel no cure no pay op tafel gegooid.

Ik heb toch heel erg lang gewerkt tussen en met mensen die gezien worden als lager dan normaal, maar dergelijke onzin heb ik toch nooit gehoord.
Hehe ja werken bij de Casa (orderpicking) heel lang geleden. Ik heb dat werk 3 jaar gedaan en dan leer je mensen appreciëren die iets minder intelligent zijn dan jezelf. En ik heb daar achteraf bezien nog geen seconde spijt van gehad.

Maar je kwam daar wel wat dingen tegen ... die je nooit of te nimmer zal horen of zien van een collega in de IT wereld waar ik nu mee werk. :tongue:

Collega: Zeg Makila je weet toch wat X (een jonge vrouw) hier komt zoeken hé?
Ik: Heu werk?
Collega: Neen ne *lul*

We hadden ook ene die met ne heftruck rondreed en dat was er ene voor de mannen.
Ineens komt hij aan gereden en plots brult er ene doodleuk luidop : Pas op Makila! De X komt in uw gat gereden!

Dan was er ene en die kon echt geen palletten stapelen. Hij kreeg nog één kans van de baas. En ja hoor! Eindelijk slaagt hij er in een pallet heel te houden tot het einde van de rit. Hij zo fier als een gieter brult het uit: "YES!" Stort zijn pallet alsnog in zeker? --> De baas roept: Ge zijt ontslagen!

Dat waren nogal tijden. :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik kom als zelfstandige wel redelijk wat onder de gewone mensen ja, bij vrachtwagenchauffeurs, heftruckchauffeurs, bouwplaatmachinisten, bouwvakkers etc. Hoewel ze de perceptie tegen hebben kan ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog nooit zo'n complottheorieën irl heb mogen aanhoren. Enkel deze week enkele zaken over Trump (van een arts trouwens) en hoe die man het beargumenteerde kon ik wel begrijpen waarom.
Bij ons werken 300 man (nu nog) ongeveer. Dan kan er wel een mafkees tussen zitten natuurlijk. De dagelijkse kost zijn ook niet per se extreme complottheorieën, maar eerder een zeer verzuurde kijk op de wereld waarin alles wat (extreem) rechts goed is en al de rest slecht. Dan zwijg nog over het racisme, dagelijks geklaag over genders en "woke". Laat me zeggen dat wetenschap en feiten het niet zo goed doen, maar alles op "buikgevoel" gebeurt.

Bij ons werken 300 man (nu nog) ongeveer. Dan kan er wel een mafkees tussen zitten natuurlijk. De dagelijkse kost zijn ook niet per se extreme complottheorieën, maar eerder een zeer verzuurde kijk op de wereld waarin alles wat (extreem) rechts goed is en al de rest slecht. Dan zwijg nog over het racisme, dagelijks geklaag over genders en "woke". Laat me zeggen dat wetenschap en feiten het niet zo goed doen, maar alles op "buikgevoel" gebeurt.
Smile and nod. Bij collega's ga ik niet in op zo een discussies, bij vrienden/familie durf ik wel wat tegengas geven maar ik praat nooit over politiek of maatschappelijke thema's op het werk.

Smile and nod. Bij collega's ga ik niet in op zo een discussies, bij vrienden/familie durf ik wel wat tegengas geven maar ik praat nooit over politiek of maatschappelijke thema's op het werk.
Dat is idd het beste, maar het soms sterker dan mezelf om een bepaald gezicht te trekken wat mijn verontwaardiging niet kan wegsteken.

Mensen van IT slagen er niet in om mijn mailbox kleiner te maken door te archiveren- enkel verwijderen of ruimte bijkopen helpt.

Wordt werkgever nu opgelicht of hoe zit dat dan vraag ik me af - zou zoiets niet intuïtief of makkelijk moeten zijn? Geen idee - ben veel te dom om IT'er te zijn.

Ik stel me toch vragen bij waar sommigen werken. Ik heb toch nog nergens zo'n zever gehoord. (Ik prijs mezelf gelukkig daarvoor)

Bij ons loopt er ook paar zulke rond. BlackRock is de grote duivel "want die bezitten alle bedrijven".

Als je dan uitlegt dat die veel fondsen hebben en veel klanten die portefeuille beheren en ze daardoor links en rechts over de 5% springen "je bent corporate geïndoctrineerd". :laugh: gewoon negeren.

Economisch ontslag op huidige job.
Das dus 2 keer op een halfjaar dat er een bedrijf failliet ga waar ik kom werken.

Niet leuk maar het kan altijd erger. Je krijgt dadelijk tenminste nog een mooie uitkering zonder er iets voor te moeten doen.

Je moet eens voor bedrijven werken die willen inkrimpen maar te gierig zijn om u te ontslaan waardoor ze je stelselmatig naar de uitgang duwen door je volledig te overbelasten qua werk terwijl daar geen enkele financiële compensatie tegenover staat.

Laatst bewerkt:
Niet leuk. Maar beeld je eens in dat je werkgever bent en uw werknemer probeert naar de uitgang te duwen door hem volledig te overbelasten qua werk terwijl daar geen enkele financiële compensatie tegenover staat. En dat hij de hint maar niet wil snappen

Niet leuk. Maar beeld je eens in dat je werkgever bent en uw werknemer probeert naar de uitgang te duwen door hem volledig te overbelasten qua werk terwijl daar geen enkele financiële compensatie tegenover staat. En dat hij de hint maar niet wil snappen
Ik denk dat een werkgever die zijn werknemers zo behandelt vaak heel blij is met een werknemer die het werk van 2 man doet, en maar betaald wordt voor 1 man (of 0,8 man, want zo'n werknemer staat soms niet hard genoeg op zijn strepen).

Ik ben van het principe "als je me wegwil, fair enough, maar dan moet je dokken". Zeker als je ergens 5-10y werkt en altijd goed geevalueerd bent geweest. Waarom mensen dan gaten beginnen te vullen voor de lol, mij nog altijd een mysterie.

Niet leuk maar het kan altijd erger. Je krijgt dadelijk tenminste nog een mooie uitkering zonder er iets voor te moeten doen.

Je moet eens voor bedrijven werken die willen inkrimpen maar te gierig zijn om u te ontslaan waardoor ze je stelselmatig naar de uitgang duwen door je volledig te overbelasten qua werk terwijl daar geen enkele financiële compensatie tegenover staat.
Qua empathie kan deze post wel in de flop-10.

Terug
Bovenaan