Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ons bedrijf probeert ons al weken-/maandenlang te pushen om weer meer terug naar kantoor te komen, maar in dezelfde periode:

a) is het netwerk op kantoor wegens kostenbesparingen trager geworden. Zelfs met minimale bezetting hapert het netwerk wel om de 5 minuten.
b) zijn ze gigantische restricties aan het activeren op de computers:
1) Incognito Mode is disabled in elke browser.
2) Restricted Mode is geforceerd enabled op YT, waardoor meer dan de helft van de muziekvideo's niet meer afspeelbaar zijn.
3) Quasi elke website waarop er gedownload/geupload kan worden, opent in een Zscaler Browser Isolation met zijn eigen limitaties. LinkedIn, Reddit, Twitter, etc. Allemaal serieus gelimiteerd in hun gebruik daardoor.

Allez, ge wilt iedereen meer op kantoor, maar je zorgt er anderzijds voor dat er geen enkele leut te beleven valt op kantoor. Ik heb het hier 2 weken volgehouden en ga vanaf volgende week weer voltijds van huis uit werken. Ik zal mijn prive laptop wel gebruiken voor muziek op de achtergrond, en om af en toe tijdens een break eens op twitter of reddit te surfen.

Ons bedrijf probeert ons al weken-/maandenlang te pushen om weer meer terug naar kantoor te komen, maar in dezelfde periode:

a) is het netwerk op kantoor wegens kostenbesparingen trager geworden. Zelfs met minimale bezetting hapert het netwerk wel om de 5 minuten.
b) zijn ze gigantische restricties aan het activeren op de computers:
1) Incognito Mode is disabled in elke browser.
2) Restricted Mode is geforceerd enabled op YT, waardoor meer dan de helft van de muziekvideo's niet meer afspeelbaar zijn.
3) Quasi elke website waarop er gedownload/geupload kan worden, opent in een Zscaler Browser Isolation met zijn eigen limitaties. LinkedIn, Reddit, Twitter, etc. Allemaal serieus gelimiteerd in hun gebruik daardoor.

Allez, ge wilt iedereen meer op kantoor, maar je zorgt er anderzijds voor dat er geen enkele leut te beleven valt op kantoor. Ik heb het hier 2 weken volgehouden en ga vanaf volgende week weer voltijds van huis uit werken. Ik zal mijn prive laptop wel gebruiken voor muziek op de achtergrond, en om af en toe tijdens een break eens op twitter of reddit te surfen.

Zolang beyondgaming maar toegankelijk blijft eh

Is ook geblokkeerd!
Ook op uwe GSM? Neen toch?

Desnoods schakel je uwe Mobile Hotspot aan als er een slechte of geen externe verbinding gemaakt kan worden (dit kan niet legaal geblokkeerd worden dan is de werkgever met illegale zaken bezig) en voila BG is opnieuw een feit :)

Ne werkgever die echt alles blokkeert? Ik vind dat bullshit. Iemand die echt van kwade wil is geraakt nog steeds overal aan.
En werknemers gaan er echt niet beter door presteren. 0,00%. Het is een mythe dat zoiets echt helpt.

Laatst bewerkt:
Je gaat toch geen uren op BG zitten tijdens de werkuren? :)
Zoveel verbruikt BG niet sé!

En ja ok youtube filmkes bekijken is nog iets helemaal anders. En bestanden downloaden ook. :tongue:

Was niet aant reclameren over BG he! Enkel over al hun restricties. Apart bezien, is elke restrictie niet zo'n onoverkomelijk probleem. Alles samen opgeteld, begint het wel een ergerlijke ergernis te worden. Zeker elke dag.

Zijn contract wordt niet meer verlengd.:woohoo:

Vreemd figuur.

Hij vroeg of ik reeds nieuw werk voor hem heb.
Zijn huidige projectje trekt nog steeds op geen b*llen en dan wilt die al iets nieuws.
Echt een simpel projectje, een handvol tabellen. Een get/save/delete, niet te veel logica.
Ik heb recent zijn code nog eens bekeken, valse hoop dus dat het ondertussen beter zou zijn.

Wat een zwak figuur. Zo gestudeerd, en dan een zodanig zwak profiel.
Gewoon het aantal dt-fouten alleen al voortdurend. Meermaals zelfs "ik vondt".

Het slechte nieuws, ik zit er nog een maandje of 2 met opgescheept.

Een simpele hoofdtaak verpesten.
Maar zich wel willen laten gelden, door zogenaamde verbeteringen aan te brengen, gaande over totaal irrelevante zaken.
Zijn confirmatie vindt hij bij chatGPT.
Hele wollige teksten uitschrijven naar mij toe.
Ik zeg: "doet dat dan zo, maakt niet uit."
Lukt het hem uiteindelijk dan toch ook niet. :sneaky:

Pfffft. Echt waar. Wat een duts.🥹

--
Een andere, een interne weliswaar, die ook niet in gang geraakt. Zit toch niet in mijn unit.
Waarschijnlijk gaan ze die moeten laten gaan, na haast 2 jaar of zo.
Zit ook steeds te klooien met de meest eenvoudige opdrachten.
Meerderen dan: "dat kan toch niet, op school leren ze precies toch echt niets meer."

Laatst bewerkt:
Elke meeting die ik met een van onze A4’s heb zegt ze minstens 3 keer “oei, maar dat wist ik niet”. “Ah, zit dat zo?” Die is er al 10 jaar langer dan ik en om het half jaar moet ik nog eens uitleggen hoe de processen waarvan zij aan de basis ligt, werken. 😓

Ik moet stoppen met discussiëren met collega's over maatschappelijke thema's. Ik word er echt gek van als ze afkomen met "er zijn studie die hebben bewezen dat..." terwijl ze nog nooit een studie hebben gelezen, laat staan over het thema. Verder was het ook weer een goed voorbeeld van verpleging met gebrek aan empathie (thema was opgroeien in armoede).

Ik moet stoppen met discussiëren met collega's over maatschappelijke thema's. Ik word er echt gek van als ze afkomen met "er zijn studie die hebben bewezen dat..." terwijl ze nog nooit een studie hebben gelezen, laat staan over het thema. Verder was het ook weer een goed voorbeeld van verpleging met gebrek aan empathie (thema was opgroeien in armoede).

Second.

Een paar jaar geleden op mijn vorig werk ene tegengekomen die begon over chemtrails. Die kerel had een hoger diploma. :wtf:
Tegenwoordig ene op mijn huidig werk die constant bezig is dat heel de wereld in handen is van de Joodse elite en de Rothschild familie (en de andere usual suspects), en dat die elite alles aanstuurt. Twin Towers, aanslagen in Parijs, aanslagen in Brussel, Hamas aanslagen van 07/10, ... Het is allemaal door de Joden, die dat expres doen om de moslims in een negatief daglicht te stellen. Zelf is hij een praktiserend moslim. Kerel heeft ook een hoger diploma, en heeft zelfs een master volgens mij. :wtf: :wtf:

Maar hij kijkt wel nooit naar het nieuws of leest nooit een krant. Neen, want die zijn in handen van diezelfde elite die ons allemaal misleiden. Hij daarentegen, hij heeft zijn eigen research gedaan. Op YouTube, op Twitter, ... en als ik hem dan verbaal helemaal in de hoek drum, dan gaat hij via zwaar suggestieve zoekopdrachten in ChatGPT op zoek naar bronnen die hem ondersteunen. Zoeken, zoeken, zoeken, niets vinden. Tot hij uiteindelijk eens een bron heeft gevonden die stelt "dat er potentieel aanwijzingen kunnen zijn dat x, y en z misschien wel uit de VS zouden kunnen komen". Bron? Eén of ander obscuur nieuwsmedium uit Abu Dhabi waar niemand ooit van gehoord heeft. "Zie je wel! Zie je wel!". :sarcastic:

En als ik daartegen discussieer, dan ben ik de goedgelovige dommerik want ik geloof wat "de MSM" mij oplegt. *zucht* Ja jongen, het is goed.

En die gasten leven dus gewoon in onze maatschappij hé. Hell, ze hebben zelfs stemrecht. Hell, die hebben zelfs relatief mooie jobs en kun je gerust in de midden, tot misschien wel hogere, middenklasse situeren.

Ons verloederde onderwijs in combinatie met social media zijn echt een vergif voor onze democratie. In het begin liet ik die gasten wat ratelen en beperkte ik mij tot af en toe een kritische vraag, maar ik kan er niet meer tegen. Ik beschouw het voortaan als mijn burgerplicht om die gasten verbaal met de grond gelijk te maken.

Heerlijk, op een vrijdagavond nog wat verdiepen in absurde Excel-documenten zonder enige logica, destijds opgesteld door de ratten die het schip ontvlucht zijn. Dit alles terwijl de Managing Director met geen woord rept over mijn beloofde opslag ("uiterlijk tegen 31/10!!!"). Intussen wel een mailtje om met grote sier en veel grandeur een nieuwe manager aan te kondigen. Zoveel ervaring daar, zoveel ervaring ginder. "Laten we hem met zijn allen een warm welkom bieden!". Managing Director is een gladde ex-sales-boy die kickt op het corporate wereldje.

Maar vergis u niet. Volgens de waarden van ons bedrijf zijn wij een hechte familie met een heel horizontale structuur. Intussen heeft het Team Vermakelijkheden (lees: de ballast van het bedrijf voor iedereen die billable moet werken) wel een wedstrijdje georganiseerd: "Maak kans op een lunch date met iemand van het management!". Wauw! Mag ik een handtekening? :sarcastic: :puke::puke:

Gotta love my job. :love2: :love2:

Terug
Bovenaan