Zo'n 34" monitor kost minder dan 400 euro...niet echt fancy stuff dus. Wij hebben een set-up met 3x 34", 8 jaar geleden was dat nog meer dan 1000 euro per scherm, toen wel fancy ja. Denk dat je om 3 van die schermen aan te sturen ook een aangepaste videokaart nodig had. Maar 2 kon met de standaard videokaart.
Gohja, hangt er al wat vanaf welke kwaliteit je wilt. Mijn 2 U2723QE 4K monitoren kosten nu ook nog steeds >500 EUR 't stuk (27" dus). Laat staan in den beginne. Hier voor bij mij thuis dus.
Anyway, in véle gevallen is corporate IT materiaal om van te huilen. 't Is alsof het beschikbaar stellen van deftig materiaal een luxe is, terwijl dat nu net uw basisbehoeften zijn voor vele jobs.
Nuja, men gaat er van uit dat een 10j oude 720p/1080i monitor van 23" u even goed toelaat uw werk te doen dan een nieuwe 27" 4K monitor.
En 't ergste van al is ... dat dit voor een monitor nog min of meer waar is ook. 't Is gewoon veel minder aangenaam werken.
Het aantal schermen daarentegen, dat kost mij een beetje efficiëntie bij het uitvoeren van bepaalde taken. Mor soit, uiteindelijk lukt het ook wel, so mgmt doesn't care.
Idem die laptops. Zolang je een keyboard & een scherm hebt en uwe WinOS draait, da's toch voldoende zeker eh. Een tragere laptop is niet quantificeerbaar in omzet, dus je moet ook niet klagen.
Ik spreek daar min of meer uit ervaring, want heb het ooit voor gehad (natuurlijk al heel lang geleje). Na een upgrade van het OS was de laptop zo gigantisch traag geworden dat het lastig werken was (geen SSD). Moderne WinOS zonder SSD C-schijf is een ramp wete. Maar ik heb toch die laptop z'n termijn moeten uitdoen. Nobody cared. Maar 't is niet alsof je daarmee ineens meer tijd kreeg om je werk te voltooien.
Heb zelfs nog klanten gehad waar je 't met een 13" laptop moest doen wete. In 't geval van dat ding was je écht vastgenageld aan je docking station & externe monitor. Want de resolutie op zo'n ding liet weinig productiviteit toe op de laptop zelf.