Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dus een advocaat doet gewoon zijn job en gij klaagt?

Uw rants gaan altijd over mensen die hun werk niet doen of niet tegoei. Maar nu ge er tegenkomt die het wel doen is het ook niet goed.

Maar zoals zovelen voor mij, schiet op de juiste personen die veranderingen kunnen brengen aan uw situatie en niet op degene die net als u hun werk doen.

Als hun job bestaat uit "irritant doen", dan heb je gelijk. Dan doen ze uitstekend hun werk.
 
*mac-bc negeert mensen die hun job doen en waarmee hij moet samenwerken*
Mac-bc: Waarom gaan deze mensen klagen dat ik hen negeer?????

Die advocaten zijn mijn opdrachtgevers niet. Mijn opdracht was: rapport opstellen. Which I did.

Mijn opdracht was niet: "Uw nieuwe en tevens exclusieve opdrachtgevers zijn enkele random advocaten die denken van zichzelf dat de evenaar door hun reet loopt dus je moet altijd, onvoorwaardelijk en onmiddellijk ingaan op al hun grieven."
 
Als hun job bestaat uit "irritant doen", dan heb je gelijk. Dan doen ze uitstekend hun werk.
😅 Dat verwijt kreeg ik vroeg ook van makelaars, verhuurders toen ik de belangen verdedigde van huurders.

Van advocaten daarentegen kreeg ik complimenten omdat ik, zonder opleiding in de rechten, deed wat ik moest doen.

Ze kunnen alleen maar irritant doen, omdat uw verslag juridisch niet klopt of voor interpretatie vatbaar is.

Heb al genoeg plaatsbeschrijvingen de grond ingeboord omdat er een komma op de verkeerde plaats stond.

Dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Don't hate the player, hate the game.
 
Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.

De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.
 
Natuurlijk gaan die advocaten met elkaar communiceren via juridische brieven. Hoe gaan ze anders later in een procedure hun cliënt kunnen verdedigen? Door te verwijzen naar mondelinge gesprekken?

Zo bekrompen om alles vanuit je eigen leefwereld te bekijken.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat het bedrijf van mac bc en hun advocaat op een constructieve manier samenwerken bij de opmaak/het aanpassen van zo'n verslag. Dat spreekt voor zich. We hebben hier uiteraard beperkte informatie, maar iemand negeren lijkt mij sowieso ook contraproductief.
 
Zonet een passief-agressieve mail teruggestuurd met heel mijn hiërarchie in CC:
  • Heel kort en bondig concrete informatie samengevat, vervolgacties aan gekoppeld en gevraagd naar hun goedkeuring. Met minimale beleefdheidsvorm. Zoveel daadkracht in een paar lijntjes, daar zullen die advocaten al eens goed van schrikken.
  • Afgesloten met: "als er bezorgdheden zijn, gelieve mij te contacteren op onderstaande coördinaten". Lees: stop met messen in mijn rug te planten om via mijn hiërarchie uw beklag te gaan doen en pakt uw verdomde telefoon als je mij iets te zeggen hebt.
Hoe vertellen die advocaten eigenlijk tegen hun vrouw dat ze niet akkoord zijn met het nieuwe kleur behangpapier? Door middel van een aangetekend schrijven, of toch maar direct via de rechtbank? :sarcastic: Bah.
 
Laatst bewerkt:
ik zit hier bij een collega van een andere dienst hem op te leiden om met een nieuwe computerprogramma te werken. Ik schat dat wat hij op een maand doet, ik op enkele uren kan doen.

En dat is met de oude software, die hij al jaren gewoon is. We zijn nu 1,5 uur ver en hij heeft al even efficient gewerkt als ik om 4u35, nét 5 minuten wakker, vandaag was.
 
Zonet een passief-agressieve mail teruggestuurd.
  • Heel kort en bondig concrete informatie samengevat, vervolgacties aan gekoppeld en gevraagd naar hun goedkeuring. Met minimale beleefdheidsvorm. Zoveel daadkracht in een paar lijntjes, daar zullen die advocaten al eens goed van schrikken.
  • Afgesloten met: "als er bezorgdheden zijn, gelieve mij te contacteren op onderstaande coördinaten". Lees: stop met messen in mijn rug te planten om via mijn hiërarchie uw beklag te gaan doen en pakt uw verdomde telefoon als je mij iets te zeggen hebt.
Hoe vertellen die advocaten eigenlijk tegen hun vrouw dat ze niet akkoord zijn met het nieuwe kleur behangpapier? Door middel van een aangetekend schrijven, of toch maar direct via de rechtbank? :sarcastic: Bah.
Dat laatste was een terugkerende mop als onze jurist kwam ventileren over zijn relatie.

Advocaten en juristen leven en werken wel in een andere wereld wat voor frustraties zorgt bij degene die niet gewoon zijn om daarmee om te gaan, maar evenzeer bij de juristen zelf omdat ze veel tijd verliezen met iets uit te leggen aan een juridische leek, om dan vast te stellen dat die toch maar zijn goesting doet en zij met de gebakken peren zit.
 
Als hun job bestaat uit "irritant doen", dan heb je gelijk. Dan doen ze uitstekend hun werk.

Dat is in feite hun job eigenlijk.

Je krijgt 20 bladzijden met gewauwel en soms kan je ze gewoon weerleggen met één zin.

Ik weet niet waarom ze het doen.
Omdat ze factureren per pagina of in de hoop dat de ander het opgeeft bij zo'n blok tekst?
 
Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.

De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.
Je vat het op het einde al goed samen... Als het dag na dag, week na week, maand na maand mismanagement is, dan ligt de actie nog altijd bij jezelf hé... Ventileren gaat maar zodanig mee totdat je zegt "foert, hier verandert niks, ik ben weg".

En dan beginnen de fabeltjes weer over eergevoel, uw job deftig willen doen en niet zomaar opgeven, blablabla...
 
Die advocaten zijn mijn opdrachtgevers niet. Mijn opdracht was: rapport opstellen. Which I did.

Mijn opdracht was niet: "Uw nieuwe en tevens exclusieve opdrachtgevers zijn enkele random advocaten die denken van zichzelf dat de evenaar door hun reet loopt dus je moet altijd, onvoorwaardelijk en onmiddellijk ingaan op al hun grieven."

Dan nog negeerde dat niet he.
Dat gaat niet gewoon weg?

"mijn technisch rapport heeft u ontvangen op datum xxx, mijn besluiten zijn hierin te lezen.
Mijn opdracht bestond er uit een technische analyse te maken van de betreffende installatie, deze is uitgevoerd en afgerond.
Indien deze niet afdoende voor u is staat het u vrij een tegenexpertise te laten opstellen.
Indien u nog bijvragen heeft gelieve deze beknopt in een mail samen te vatten en wil ik deze buiten de opdracht onder best effort beantwoorden zodra er tijd voor vrij is."
 
Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.

De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.
De reactie blijft dat mac het beter moet aanpakken, want met die advocaten opvolgen is niet zijn taak/job/functie. Wat doet hij nu? Hij geeft zijn rechtstreekse contactgegevens om te blijven lanterfanten.

Eigenlijk moet hij het ofwel terug naar zijn baas katapulteren, of eigenlijk beter, wat @Pompi hier net voor mij postte...
 
Ik zat tot voor kort op 2 projecten. Een dag support bij die universiteit + een halve dag van thuis en 3 dagen bij een grote klant om mee te helpen met een on-prem migratie. Ik wou graag weg bij die universiteit en bij die grote klant hadden ze mij full-time nodig aangezien daar een heel strakke deadline is en ik de planning doe en meehelp met het migreren elke dag. Tijdens mijn verlof stuurt de PM van klant 2 dat hij gaat regelen dat ik niet terug moet naar de unief. Een dag later krijg ik dan bevestiging dat ik niet meer moet gaan en dat hij het geregeld heeft.

Fast forward naar gisteren waar ik mijn interne evaluatie krijg en de bom ontploft. Ik ben blijkbaar een diva die eenzijdig klantencontracten opblaast en niet commercieel meedenkt met het bedrijf. Projecten die totaal niet bij mijn profiel passen zijn nu eenmaal deel van het economisch klimaat waarin ons bedrijf zit. Hun logica is dan dat die PM van project 2 niet mijn baas is en dat die dat niet te beslissen heeft. Ze tonen dan een hele mail waar heel het management op mijn kap zit. "Zie hoe iedereen over u denkt binnen het bedrijf, nu ligt ge al helemaal in de onderste schuif bij iedereen".

Wel een beetje flabbergasted van de framing en hoe die zaten te roepen tegen mij. Als een overste mij zegt dat hij het gaat regelen en dan confirmed dat het voor iedereen in orde is, dan ga ik er van uit dat dat zo is. Die deden precies alsof ik gewoon gezegd heb van "ik ga niet meer" en gewoon niet komen opdagen ben. In die evaluatie zaten dan nog een heleboel dingen waar niks van klopte, echt heel vreemd. "Moest ge niet al zoveel geld gekost hebben, gooiden we u buiten". Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten :unsure:

Dan verwondering dat er al 400 man weg is sinds begin vorig jaar.
 
Dan nog negeerde dat niet he.
Dat gaat niet gewoon weg?

"mijn technisch rapport heeft u ontvangen op datum xxx, mijn besluiten zijn hierin te lezen.
Mijn opdracht bestond er uit een technische analyse te maken van de betreffende installatie, deze is uitgevoerd en afgerond.
Indien deze niet afdoende voor u is staat het u vrij een tegenexpertise te laten opstellen.
Indien u nog bijvragen heeft gelieve deze beknopt in een mail samen te vatten en wil ik deze buiten de opdracht onder best effort beantwoorden zodra er tijd voor vrij is."

Dat was ook een potentiële piste geweest. Maar eerlijk gezegd zit daar ook wat ruis op intern.

Normaal is het bij ons altijd van "strikt aan scope houden!".
Dus standaard doe ik dat. En zeker in dit project ben ik van mening dat we ons niet teveel moeten laten meeslepen in die oeverloze juridische discussies.

Ik heb daar mijn n+1 al kunnen van overtuigen waardoor we allebei zoiets hadden van: "geen prioriteit geven aan dit project, laat hen maar wat zagen". Zeker gezien alle burnouts en quiters in ons team ben ik overladen met werk dus moesten we keuzes maken.
Echter, de sales op dit project is tevens ook de CDO en behoort tot het management-team. Bovendien blijkt deze klant ook een "strategische klant" te zijn over alle departementen van ons bedrijf heen. Dus hij is vooral van mening om hier echt all the way in te gaan.

Dus naast een juridische twist tussen advocaten is hier eigenlijk ook een interne twist over welk projecten er voorrang moeten krijgen in een met werk overladen team. En daar ben ik dan de speelbal in.
 
Dat was ook een potentiële piste geweest. Maar eerlijk gezegd zit daar ook wat ruis op intern.

Normaal is het bij ons altijd van "strikt aan scope houden!".
Dus standaard doe ik dat. En zeker in dit project ben ik van mening dat we ons niet teveel moeten laten meeslepen in die oeverloze juridische discussies.

Ik heb daar mijn n+1 al kunnen van overtuigen waardoor we allebei zoiets hadden van: "geen prioriteit geven aan dit project, laat hen maar wat zagen". Zeker gezien alle burnouts en quiters in ons team ben ik overladen met werk dus moesten we keuzes maken.
Echter, de sales op dit project is tevens ook de CDO en behoort tot het management-team. Bovendien blijkt deze klant ook een "strategische klant" te zijn over alle departementen van ons bedrijf heen. Dus hij is vooral van mening om hier echt all the way in te gaan.

Dus naast een juridische twist tussen advocaten is hier eigenlijk ook een interne twist over welk projecten er voorrang moeten krijgen in een met werk overladen team. En daar ben ik dan de speelbal in.
Gewoon een lijst maken van uw projecten en aan uw bazen vragen welke prioriteit ze hebben is zeker geen optie?
 
Ik zat tot voor kort op 2 projecten. Een dag support bij die universiteit + een halve dag van thuis en 3 dagen bij een grote klant om mee te helpen met een on-prem migratie. Ik wou graag weg bij die universiteit en bij die grote klant hadden ze mij full-time nodig aangezien daar een heel strakke deadline is en ik de planning doe en meehelp met het migreren elke dag. Tijdens mijn verlof stuurt de PM van klant 2 dat hij gaat regelen dat ik niet terug moet naar de unief. Een dag later krijg ik dan bevestiging dat ik niet meer moet gaan en dat hij het geregeld heeft.

Fast forward naar gisteren waar ik mijn interne evaluatie krijg en de bom ontploft. Ik ben blijkbaar een diva die eenzijdig klantencontracten opblaast en niet commercieel meedenkt met het bedrijf. Projecten die totaal niet bij mijn profiel passen zijn nu eenmaal deel van het economisch klimaat waarin ons bedrijf zit. Hun logica is dan dat die PM van project 2 niet mijn baas is en dat die dat niet te beslissen heeft. Ze tonen dan een hele mail waar heel het management op mijn kap zit. "Zie hoe iedereen over u denkt binnen het bedrijf, nu ligt ge al helemaal in de onderste schuif bij iedereen".

Wel een beetje flabbergasted van de framing en hoe die zaten te roepen tegen mij. Als een overste mij zegt dat hij het gaat regelen en dan confirmed dat het voor iedereen in orde is, dan ga ik er van uit dat dat zo is. Die deden precies alsof ik gewoon gezegd heb van "ik ga niet meer" en gewoon niet komen opdagen ben. In die evaluatie zaten dan nog een heleboel dingen waar niks van klopte, echt heel vreemd. "Moest ge niet al zoveel geld gekost hebben, gooiden we u buiten". Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten :unsure:

Dan verwondering dat er al 400 man weg is sinds begin vorig jaar.

Je werkt voor een bodyshop. En daar moet je eerst krediet opbouwen en dan zaken vragen.
Als je naam "teveel" binnenkomt hogerop in de start van je carriër (want de PM moet altijd hogerop om daarvoor toelatiging te vragen voor jou te verhuizen :p), dan word je aanzien als een lastpost. Je hebt misschien één keer een joker dat je kan gebruiken maar geen twee.
Als je bij zoiets werkt, is het drie jaar slikken en krediet opbouwen (als je niet weg wil tenminste.), dan heb je "manoevreerruimte".

Dat is nu éénmaal zo in zo'n bedrijven.
 
Dus hij is vooral van mening om hier echt all the way in te gaan.
"Zeg baas, als je echt all-in wil gaan kan je beter een externe projectleider aantrekken die dit in goede banen kan leiden, want ik heb momenteel niet de tijd om mij hier op te focussen met al mijn andere projecten."

Of er nu een externe wordt aangetrokken of niet maakt uiteindelijk zelfs niet veel uit, want zo heb je tenminste de verantwoordelijkheid weer bij hem gelegd en duidelijk gemaakt dat je te veel werk hebt.
 
Je werkt voor een bodyshop. En daar moet je eerst krediet opbouwen en dan zaken vragen.
Als je naam "teveel" binnenkomt hogerop in de start van je carriër (want de PM moet altijd hogerop om daarvoor toelatiging te vragen voor jou te verhuizen :p), dan word je aanzien als een lastpost. Je hebt misschien één keer een joker dat je kan gebruiken maar geen twee.
Als je bij zoiets werkt, pak je uw boel en zoek je iets beter.

Dat is nu éénmaal zo in zo'n bedrijven.
FTFY.

@Dr. Sheldon Cooper voor welke belachelijke boite werk jij zeg.
 
Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.

De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.
Hij zegt het zelf: "Want ze waren (blijkbaar) niet tevreden dat ik alles negeerde."

Verwacht je dan echt van een tegenpartij, want dat zijn de advocaten van een klant, dat die zijn werklast gaan regelen. Hij levert het rapport en zij hebben opmerkingen bij dat rapport. Het wegkijken van mac is geen oplossing, maar als er zo'n conflict aan het ontstaan is, moet je ofwel actief proberen te deëscaleren (dat zit duidelijk niet in zijn skillset) ofwel blijven doorgeven aan je hiërarchie.

Tbh, als ik hier lees hoe hij zich gedraagt in dossiers van handtekeningen zetten onder contracten waar hij geen benul van heeft tot klanten negeren, dan verbaast het mij dat ze hem zelf niet buitengooien.

De ironie ook van constant te zagen dat mensen zijn job niet (willen) begrijpen en zelf de positie van anderen niet begrijpen, de "poppemiekes" van HR en nu die advocaten.
 
Terug
Bovenaan