El Imbatido
Member
*mac-bc negeert mensen die hun job doen en waarmee hij moet samenwerken*
Mac-bc: Waarom gaan deze mensen klagen dat ik hen negeer?????

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dus een advocaat doet gewoon zijn job en gij klaagt?
Uw rants gaan altijd over mensen die hun werk niet doen of niet tegoei. Maar nu ge er tegenkomt die het wel doen is het ook niet goed.
Maar zoals zovelen voor mij, schiet op de juiste personen die veranderingen kunnen brengen aan uw situatie en niet op degene die net als u hun werk doen.
*mac-bc negeert mensen die hun job doen en waarmee hij moet samenwerken*
Als hun job bestaat uit "irritant doen", dan heb je gelijk. Dan doen ze uitstekend hun werk.
Dat verwijt kreeg ik vroeg ook van makelaars, verhuurders toen ik de belangen verdedigde van huurders.
Bah.Dat laatste was een terugkerende mop als onze jurist kwam ventileren over zijn relatie.Zonet een passief-agressieve mail teruggestuurd.
Hoe vertellen die advocaten eigenlijk tegen hun vrouw dat ze niet akkoord zijn met het nieuwe kleur behangpapier? Door middel van een aangetekend schrijven, of toch maar direct via de rechtbank?
- Heel kort en bondig concrete informatie samengevat, vervolgacties aan gekoppeld en gevraagd naar hun goedkeuring. Met minimale beleefdheidsvorm. Zoveel daadkracht in een paar lijntjes, daar zullen die advocaten al eens goed van schrikken.
- Afgesloten met: "als er bezorgdheden zijn, gelieve mij te contacteren op onderstaande coördinaten". Lees: stop met messen in mijn rug te planten om via mijn hiërarchie uw beklag te gaan doen en pakt uw verdomde telefoon als je mij iets te zeggen hebt.
Bah.
Als hun job bestaat uit "irritant doen", dan heb je gelijk. Dan doen ze uitstekend hun werk.
Je vat het op het einde al goed samen... Als het dag na dag, week na week, maand na maand mismanagement is, dan ligt de actie nog altijd bij jezelf hé... Ventileren gaat maar zodanig mee totdat je zegt "foert, hier verandert niks, ik ben weg".Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.
De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.
Die advocaten zijn mijn opdrachtgevers niet. Mijn opdracht was: rapport opstellen. Which I did.
Mijn opdracht was niet: "Uw nieuwe en tevens exclusieve opdrachtgevers zijn enkele random advocaten die denken van zichzelf dat de evenaar door hun reet loopt dus je moet altijd, onvoorwaardelijk en onmiddellijk ingaan op al hun grieven."
De reactie blijft dat mac het beter moet aanpakken, want met die advocaten opvolgen is niet zijn taak/job/functie. Wat doet hij nu? Hij geeft zijn rechtstreekse contactgegevens om te blijven lanterfanten.Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.
De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.

Dan nog negeerde dat niet he.
Dat gaat niet gewoon weg?
"mijn technisch rapport heeft u ontvangen op datum xxx, mijn besluiten zijn hierin te lezen.
Mijn opdracht bestond er uit een technische analyse te maken van de betreffende installatie, deze is uitgevoerd en afgerond.
Indien deze niet afdoende voor u is staat het u vrij een tegenexpertise te laten opstellen.
Indien u nog bijvragen heeft gelieve deze beknopt in een mail samen te vatten en wil ik deze buiten de opdracht onder best effort beantwoorden zodra er tijd voor vrij is."
Gewoon een lijst maken van uw projecten en aan uw bazen vragen welke prioriteit ze hebben is zeker geen optie?Dat was ook een potentiële piste geweest. Maar eerlijk gezegd zit daar ook wat ruis op intern.
Normaal is het bij ons altijd van "strikt aan scope houden!".
Dus standaard doe ik dat. En zeker in dit project ben ik van mening dat we ons niet teveel moeten laten meeslepen in die oeverloze juridische discussies.
Ik heb daar mijn n+1 al kunnen van overtuigen waardoor we allebei zoiets hadden van: "geen prioriteit geven aan dit project, laat hen maar wat zagen". Zeker gezien alle burnouts en quiters in ons team ben ik overladen met werk dus moesten we keuzes maken.
Echter, de sales op dit project is tevens ook de CDO en behoort tot het management-team. Bovendien blijkt deze klant ook een "strategische klant" te zijn over alle departementen van ons bedrijf heen. Dus hij is vooral van mening om hier echt all the way in te gaan.
Dus naast een juridische twist tussen advocaten is hier eigenlijk ook een interne twist over welk projecten er voorrang moeten krijgen in een met werk overladen team. En daar ben ik dan de speelbal in.
Ik zat tot voor kort op 2 projecten. Een dag support bij die universiteit + een halve dag van thuis en 3 dagen bij een grote klant om mee te helpen met een on-prem migratie. Ik wou graag weg bij die universiteit en bij die grote klant hadden ze mij full-time nodig aangezien daar een heel strakke deadline is en ik de planning doe en meehelp met het migreren elke dag. Tijdens mijn verlof stuurt de PM van klant 2 dat hij gaat regelen dat ik niet terug moet naar de unief. Een dag later krijg ik dan bevestiging dat ik niet meer moet gaan en dat hij het geregeld heeft.
Fast forward naar gisteren waar ik mijn interne evaluatie krijg en de bom ontploft. Ik ben blijkbaar een diva die eenzijdig klantencontracten opblaast en niet commercieel meedenkt met het bedrijf. Projecten die totaal niet bij mijn profiel passen zijn nu eenmaal deel van het economisch klimaat waarin ons bedrijf zit. Hun logica is dan dat die PM van project 2 niet mijn baas is en dat die dat niet te beslissen heeft. Ze tonen dan een hele mail waar heel het management op mijn kap zit. "Zie hoe iedereen over u denkt binnen het bedrijf, nu ligt ge al helemaal in de onderste schuif bij iedereen".
Wel een beetje flabbergasted van de framing en hoe die zaten te roepen tegen mij. Als een overste mij zegt dat hij het gaat regelen en dan confirmed dat het voor iedereen in orde is, dan ga ik er van uit dat dat zo is. Die deden precies alsof ik gewoon gezegd heb van "ik ga niet meer" en gewoon niet komen opdagen ben. In die evaluatie zaten dan nog een heleboel dingen waar niks van klopte, echt heel vreemd. "Moest ge niet al zoveel geld gekost hebben, gooiden we u buiten". Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten
Dan verwondering dat er al 400 man weg is sinds begin vorig jaar.
), dan word je aanzien als een lastpost. Je hebt misschien één keer een joker dat je kan gebruiken maar geen twee."Zeg baas, als je echt all-in wil gaan kan je beter een externe projectleider aantrekken die dit in goede banen kan leiden, want ik heb momenteel niet de tijd om mij hier op te focussen met al mijn andere projecten."Dus hij is vooral van mening om hier echt all the way in te gaan.
FTFY.Je werkt voor een bodyshop. En daar moet je eerst krediet opbouwen en dan zaken vragen.
Als je naam "teveel" binnenkomt hogerop in de start van je carriër (want de PM moet altijd hogerop om daarvoor toelatiging te vragen voor jou te verhuizen), dan word je aanzien als een lastpost. Je hebt misschien één keer een joker dat je kan gebruiken maar geen twee.
Als je bij zoiets werkt, pak je uw boel en zoek je iets beter.
Dat is nu éénmaal zo in zo'n bedrijven.
Hij zegt het zelf: "Want ze waren (blijkbaar) niet tevreden dat ik alles negeerde."Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.