Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het is aan mij om met een roadmap en haalbare deadlines te komen, maar het is dan wel aan het team om deze ook te halen. er zijn een hele hoop rollen (Product owner, architect,...) die er voor moeten zorgen dat ze het kunnen afleveren. Dit kunnen ze niet, en alles is altijd ok tot 2 weken voor deadline.

De grootste fout die ik gemaakt heb is te lief zijn, en de excuses meestal aanvaarden.
Geen idee hoe jullie werken maar dit moet toch te zien zijn aan hun sprints? Geen tussentijdste deliverables?
 
Vanmorgen begonnen, nu net thuis binnen
En morgenochtend terug om 8u30 op kantoor verwacht

Het leven van een ambtenaar, luxe 😅
Ik kan daar enkele ambtenarij voorbeelden tegenover zetten waar je van achterover valt...

Om niet te zeggen dat het tegenovergestelde altijd klopt maar je bent als ambtenaar helaas dik in de minderheid.
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!

En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.
 
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!

En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.
In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé :)
 
Ik kan daar enkele ambtenarij voorbeelden tegenover zetten waar je van achterover valt...

Om niet te zeggen dat het tegenovergestelde altijd klopt maar je bent als ambtenaar helaas dik in de minderheid.
Als men in de andere richting mag veralgemenen, dan mag het ook in de positieve weg hè 😝
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!

En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.
😂
In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé :)
Helaas ja. Allè helaas.
Deels is dat eigen schuld natuurlijk, kon ook zeggen "ik werk voormiddag niet omdat ik 's avonds moet werken" mja dan komt er papierwerk van 's avonds bij en schuift alles op en stapelt het op.
 
Deels is dat eigen schuld natuurlijk, kon ook zeggen "ik werk voormiddag niet omdat ik 's avonds moet werken" mja dan komt er papierwerk van 's avonds bij en schuift alles op en stapelt het op.
Ik heb ook regelmatig 's avonds laat nog meetings. Ik hoor dan ook wel eens het advies "begin dan een paar uur later". Da's zo'n dooddoener voor een ochtendmens, niet alleen kan ik 's ochtends het meest efficiënt probleemoplossend denken, maar als piekeraar is dat dan ook een paar uur dat ik offline zou zitten te piekeren over het werk zonder dat ik effectief ben aan het werken. :p
 
Ik heb ook regelmatig 's avonds laat nog meetings. Ik hoor dan ook wel eens het advies "begin dan een paar uur later". Da's zo'n dooddoener voor een ochtendmens, niet alleen kan ik 's ochtends het meest efficiënt probleemoplossend denken, maar als piekeraar is dat dan ook een paar uur dat ik offline zou zitten te piekeren over het werk zonder dat ik effectief ben aan het werken. :p
En als je zegt dat je een ochtendmens bent en liever de dag erop wat vroeger doorgaat, kan dat? Lijkt me win-win voor iedereen als je 's ochtends op je meest productief bent :)
 
Ik heb ook regelmatig 's avonds laat nog meetings. Ik hoor dan ook wel eens het advies "begin dan een paar uur later". Da's zo'n dooddoener voor een ochtendmens, niet alleen kan ik 's ochtends het meest efficiënt probleemoplossend denken, maar als piekeraar is dat dan ook een paar uur dat ik offline zou zitten te piekeren over het werk zonder dat ik effectief ben aan het werken. :p
In de ochtend uw hobby uitvoeren.
 
50 plussers die anno 2024 toch nog zo onbeholpen zijn met betrekking tot alles wat digitaal is.

Gisteren een meeting waar aan een collega gevraagd werd om even een toepassing op haar laptop open te zetten en te projecteren op groot scherm.

Ik krijg er echt de stuipen van.

- niet weten hoe ze een fucking clichshare moeten gebruiken.
- dubbelklikken op knoppen waar dit niet nodig is
- dubbelklikken waar er een veel te lange pauze is tussen de twee klikken (waar het wél nodig is) en dan maar wachten tot een toepassing zich gaat openen (wat dus niet zal gebeuren).
- foutmeldingen en kadertjes die je al minstens 10.000 keer gezien moet hebben toch nog luidop beginnen lezen en afvragen waar ze nu op moeten klikken
- foute knoppen induwen waardoor de toepassing ineens naar de achtergrond verdwijnt en ze er niet in slagen om die gewoon meteen terug naar boven te halen

wij zijn allemaal geen IT'ers maar dit zijn zo'n basic competenties dat het echt onvoorstelbaar is. Het helpt wsl niet dat er een aantal mensen op haar vingers aan het kijken waren maar je neemt in zo'n scenario toch ook niet ineens je pen ondersteboven vast als je iets wilt opschrijven.
 
50 plussers die anno 2024 toch nog zo onbeholpen zijn met betrekking tot alles wat digitaal is.

Gisteren een meeting waar aan een collega gevraagd werd om even een toepassing op haar laptop open te zetten en te projecteren op groot scherm.

Ik krijg er echt de stuipen van.

- niet weten hoe ze een fucking clichshare moeten gebruiken.
- dubbelklikken op knoppen waar dit niet nodig is
- dubbelklikken waar er een veel te lange pauze is tussen de twee klikken (waar het wél nodig is) en dan maar wachten tot een toepassing zich gaat openen (wat dus niet zal gebeuren).
- foutmeldingen en kadertjes die je al minstens 10.000 keer gezien moet hebben toch nog luidop beginnen lezen en afvragen waar ze nu op moeten klikken
- foute knoppen induwen waardoor de toepassing ineens naar de achtergrond verdwijnt en ze er niet in slagen om die gewoon meteen terug naar boven te halen

wij zijn allemaal geen IT'ers maar dit zijn zo'n basic competenties dat het echt onvoorstelbaar is. Het helpt wsl niet dat er een aantal mensen op haar vingers aan het kijken waren maar je neemt in zo'n scenario toch ook niet ineens je pen ondersteboven vast als je iets wilt opschrijven.
Ik heb onlangs een user getoond hoe je ctrl+f kan gebruiken om iets in een nieuwe interne browser-based applicatie te vinden. Die heeft mij bedankt dat ik dit had laten ontwikkelen.

I'll take it.
 
Zitten in een open office :puke: en een paar collega's van een andere afdeling zitten vandaag bij ons omdat op hun vaste plek alle plaatsen volzet zijn. Die zijn met zes en houden geen seconde hunnen teut.

En mijn headset is aan het opladen. :cry:
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
Ja zeg, gecompenseerd willen worden voor uren die ge effectief voor uw werkgever gespendeerd hebt, omdat dat moet van uw werkgever. Zotter dan dat moet het nu toch niet worden!
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
Dus uwen collega moet een opleiding volgen, die langer duurde dan zijn uurrooster, en jij vind het abnormaal dat hij/zij daar recup voor vraagt? Of hoe moet ik dat verstaan?
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
Ik zie het probleem niet. Tenzij je natuurlijk er ook niks van maakt dat iemand plots een half uur vroeger doorgaat.

Ochtendmensen moeten in de huidige ochtendmensendictatuur niet te veel klagen!
wat jij als ochtendmens ziet, zijn dat mensen die om 8 uur beginnen te werken of om 5u ? ;). Ik kan als werknemer niet binnen op mijn werk voor 7u (arbeiders wel, die mogen om 6u30 beginnen). Tegen 19u moet ik buiten zijn. Dit terwijl de "gewone" werkuren van 8u tot 16u30 zijn. Ik heb dus het meest te klagen.

Nooit is er eens een pre-work party, het moet altijd een after work zijn. Dit terwijl dat dan véél te laat is voor mij.
 
Terug
Bovenaan