The saga continues:
Ik had het gisteren al aan onze vrouwelijke CEO laten weten dat ik vertrok.
Vandaag dacht ik "ik ga het toch uit beleefdheid ook even tegen de mannelijke CEO vertellen"
Ik ga binnen en vertel het hem.
Zijn reactie "Ja goed dat ge het komt zeggen...maar nog iets...kvind het ni fijn dat ge tegen collega's zegt dat gij er financieel zwaar op vooruit gaat en dat gij 2 dagen moogt telewerken (thuiswerk is taboe bij mn huidige werkgever) en meer verlof hebt. Nu wekt ge de indruk dat wij ne slechte werkgever zijn en we iedereen te weinig geven."
Ik "oei ja, twas nu wel ni de bedoeling om dat gevoel op te wekken. Sorry als da zo was overgekomen. Mensen vragen dan hoe het bij de toekomstige werkgever zal zijn en dan ben ik daar open in"
Hij "ja maar nu hebt ge mn werknemer goed gedemotiveerd door daarop te antwoorden.
Er zijn dingen waar ge nooit over praat met mensen: hoevaak ge seks hebt met uw vriendin en loonvoorwaarden. Maar gij doet da dus wel. Gij doet uw boekske daarover open. Moetk anders uwe toekomstige werkgever ook bellen en ook vanalles vertellen om u zwart te maken?"
Kzat daar van:

Ben gisteren per toeval teweten gekomen dat ze alle werknemers insane veel nettovergoeding geven. Een collega die vrienden van mij kent (en we daarom wat opener met mekaar kunnen praten) zei gisteren "mn bruto en netto schelen 40€. Mn bankier heeft zelf gezegd dat zoiets louche is"
En kan het bevestigen. Mijn toekomstige werkgever zei ook dat zulke hoge nettovergoedingen wettelijk niet konden en ze zouden hangen als er controle zou zijn.
Dus die is als de dood om extra bruto + telewerk te geven.