Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hoeft niet verantwoord te worden.

Zelfs als je iets anders hebt kan je je sollicitiatieverlof gebruiken om nog iets beters te vinden. In realiteit zal dat weinig gebeuren, in praktijk is het zeer moeilijk voor de werkgever om te bewijzen dat je het niet gebruikt om
Wel zien dat je in onderling overleg geen andere datum afspreekt, dan vervalt namelijk uw sollicitatieverlof.
Heb ik mij paar jaar geleden aan mispakt.

Zeker van dat dit rechtsgeldig is ? Ik vind daar niets over terug,
En volgens de wetgeving die zo te zien pas veranderd is, moet dit ten laatste op dinsdag (en dus niet woensdag) wegens het feit dat zaterdag niet meer als werkdag telt, officieel gezien.

In het arbeidsrecht blijft zaterdag beschouwd worden als een werkdag en kan die brief dus net zoals vroeger op woensdag nog vertrekken.

Ging ik doen. Ik ga het zo laat mogelijk in de week melden zodat ze zo weinig mogelijk tijd hebben om iemand nieuw aan te werven :hurrr: (twijfel wel of dit mss kinderachtig is) . Inclusief sollicitatieverlof.
Hoewel ik twijfel wat de "officiële" versie wordt:
- ik heb iets anders
- dit bedrijf is niks voor mij, ik ben weg zonder plan B..daarmee neem ik sollicitatieverlof.

Heb zelf maar 3 weken opzeg. Wel ook nog met enkele verlofdagen tussen.
Vooraleerst: proficiat met de nieuwe job.
Ik zou wel gewoon duidelijk aangeven dat de cultuur van je huidige werkomgeving je niet aanstaat.

Collega en ik hadden samen een afspraak ingepland met een 3e partij (advocaat)

Tijd terug telefoon van die advocaat om de afspraak te verplaatsen.
Geen probleem, enige probleem. Collega had toen verlof dus ik heb die afspraak ver genoeg vooruit gepland zonder zijn inspraak

Nu een mail dat die collega die dag niet kan.
Maar meent ge nu dat die datums stuurt dat die wel kan?

Gsm nr doorgestuurd van die advocaat met datums die ik kan en nu mag hij het regelen
Blijf nie Pingpongen

Joke van de dag.
Gisteren officieel ontslag ingediend.
Veel collega's vroegen de reden (al is het bij 90% van de mensen die zelf vertrekken dezelfde reden).
Ik zeg "gohja, het is niet het bedrijf dat ik verwacht had. En ik vond de samenwerking met het management ni vloeiend. Heel rigide manier van werken (en geef 1-2 voorbeelden)."
Dus gewoon feiten die iedereen weet. Niks nieuw, geen onbestaande zaken ofzo

Komt mn kutcollega vandaag wel geen verhaal halen zeker.
"Seg Gumball, wa hoor ik weer. Gij zit tegen de mensen te zeggen da gij een probleem hebt met het management en dat ge daarom vertrekt. Dat ge ze niet goed vindt (blabla). Ik weet ni waar ge mee bezig zijt hoor, maar ge zijt de rest van de groep aant demotiveren met zo'n uitspraken. Zo gaan er nog mensen vertrekken. Ik raad u aan om die commentaar voor uzelf te houden. Ik weet dat ge hier asap weg wilt, maar de wereld is klein hé.."

ik kijk er al naar uit, binnen enkele jaren zoekt het bedrijf waar Gumball werkt naar nieuw volk.
Kutexcollega blijkt te solliciteren, Gumball licht zijn werkgever in over de toxiciteit van de sollicitant.
DE dag van het gesprek staat Gumball buiten zijn kutexcollega op te wachten.
Bij het verlaten van het gebouw passeert ze hem en het enige dat hij zegt met een glimlach op het gezicht.

"Het is een kleine wereld hé"
:oi22:

"Seg Gumball, wa hoor ik weer. Gij zit tegen de mensen te zeggen da gij een probleem hebt met het management en dat ge daarom vertrekt. Dat ge ze niet goed vindt (blabla). Ik weet ni waar ge mee bezig zijt hoor, maar ge zijt de rest van de groep aant demotiveren met zo'n uitspraken. Zo gaan er nog mensen vertrekken. Ik raad u aan om die commentaar voor uzelf te houden. Ik weet dat ge hier asap weg wilt, maar de wereld is klein hé.."
Niet meer dan een gevalletje onzekerheid op toxische manier projecteren op de collega's.

Joke van de dag.
Veel collega's vroegen de reden (al is het bij 90% van de mensen die zelf vertrekken dezelfde reden).
Ik zeg "gohja, het is niet het bedrijf dat ik verwacht had. En ik vond de samenwerking met het management ni vloeiend. Heel rigide manier van werken (en geef 1-2 voorbeelden)."

Nog goed dat ik zo'n toestanden nog nooit echt mee gemaakt heb bij m'n vorige werkgevers. Ale soit, niet dat ik er zoveel heb, zeker als ik m'n studietijd werk er van tussen laat.
En klanten ... goh ... not quite the same eh.

Joke van de dag.

Eigenlijk exact de reden waarom zo'n exit gesprekken zinloos zijn om het over concrete problemen te hebben. Beter zo cliché mogelijk antwoorden en je laatste weken uitzitten.

Als ze er écht in geïntresseerd in zijn pakken ze het probleem aan terwijl je er nog werkt. Als het achteraf al iets zou opbrengen, heb je er zelf helemaal niks meer aan.

Weet iemand trouwens hoe dit zit?
Ik heb nog geen handtekening onder mn ontslagbrief gekregen. Hij is wel aangetekend verstuurd (met ontvangstbewijs). Hoeft dit dan?

Een nieuw project doorgekregen: een expertise uitvoeren in functie van een juridisch geschil. Met advocaten erbij betrokken natuurlijk. Zitten die sjarels elkaar aan te spreken in de mails met "Waarde Confrator, ... ". Niet om te lachen hé, die menen dat. :laugh:

Mensen die zichzelf te serieus nemen, altijd mee oppassen. Altijd kutvolk.

Een nieuw project doorgekregen: een expertise uitvoeren in functie van een juridisch geschil. Met advocaten erbij betrokken natuurlijk. Zitten die sjarels elkaar aan te spreken in de mails met "Waarde Confrator, ... ". Niet om te lachen hé, die menen dat. :laugh:

O wee als gij Ir. in uwe signature hebt staan hè.

Of nog erger, op uw deurbel :lol:

Mocht het nu gaan om advocaten die er op staan met "meester" te worden aangesproken, dan had ik uw opmerking zeker en vast begrepen. Maar deontologische gebruiken/voorschriften toepassen, dat heeft nu eens werkelijk niets te maken met zichzelf serieus nemen.

Eens een mailwisseling gelezen tussen vakbondsmensen. Die spreken elkaar aan met Kameraad 🧑‍🤝‍🧑

"Beste Kameraden..... "
"Kameraad Jef heeft ..."

Mocht het nu gaan om advocaten die er op staan met "meester" te worden aangesproken, dan had ik uw opmerking zeker en vast begrepen. Maar deontologische gebruiken/voorschriften toepassen, dat heeft nu eens werkelijk niets te maken met zichzelf serieus nemen.

Vraag is dan of de deontologische voorschriften niet belachelijk zijn, natuurlijk.

Terug
Bovenaan