Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega die vraagt of ik nog eens een zondag mee wil gaan werken. Geen probleem, ik heb tijd

Nu zondag? Aahnee Brugge - Anderlecht
Volgende zondag? Ja nee mijn vrouw heeft de late
Week erna? Voetbal toernooi van de kids
Oké eind maart dan? Ok! Maar pas in de namiddag want voormiddag speel ik zelf café voetbal

Ffs gast. Weet wat ge wilt.
En binnenkort komen janken dat ze opmerkingen krijgen wegens te weinig onregelmatige uren

Hoe frequent hebben mensen eigenlijk de schijterij?

Wij delen de toiletten met twee andere bedrijven. Denk dat er op any given day 20 mannen rondlopen en 5 vrouwen, toch heeft elk geslacht twee toiletpotten ter beschikking.
En die mannentoiletten worden elke ochtend gekuist en tegen de namiddag zijn die gewoon goor. Meer dagen wel dan niet kletst er daar enen zijn vloeibaar geworden uitwerpselen tegen de onderkant van de bril. Bruine strepen doorheen de hele pot.
En den urinoir is buiten gebruik dus nu ligt het schaamhaar dat je tot voor kort op en rond de pissijn kon vinden ook gewoon op de bril. En het slecht mikken in den urinoir is nu vervangen door slecht mikken op de toiletpot.

Een gans verdiep hoogopgeleiden maar niet opgeleid genoeg om de wc-borstel te gebruiken.

MKkNAWT.png

Shiftwissel daarstraks met een collega die mij aflost en mijn werk moet verderzetten. Ik zit dus midden in een briefing met hem en als die klaar is kan ik na een 12u shift naar huis. Vervolgens komt er een collega aangelopen die daar niks mee te zien heeft.

"Hey Wouter (niet ik dus), lang geleden! Alles goed man?" om dan af te komen met "Ja sorry dak efkes onderbreek hé". Ik draai vervolgens mijn kop naar hem met serieuze killing eyes en ik zeg: "Waarom doede het dan? Wij zijn aant briefen en ik zou graag naar huis willen." :unsure:

Nog interessant om erbij te vermelden: hij had daarna nog ruim 5 uur de tijd om zijn zegje te doen. Serieus ergerlijk zo'n dingen.

Verleden week eindelijk mijn verlof terug gekregen voor in de zomer. Bij ons is het 2 weken en half gesloten en dus neem ik altijd die 3de week volledig bij en eventueel een 4de week. Vorig jaar had ik extreem veel overuren gemaakt en gezegd dat ik gans de maand augustus zou nemen vermits dat hier altijd ellende is qua opvang dan.

Dus ik kreeg mijn boekje terug, 4de week afgekeurd. Ik vraag waarom dat ik die niet krijg want we zitten dan altijd in de shit met opvang en andere jaren gaat dat altijd. "Ge zijt vorig jaar een hele maand thuis geweest." Ik werd net niet witheet op dat moment. Ja klopt, ik heb op 20j tijd dienst 1x een volledige maand gevraagd omdat ik zoveel overuren ben komen maken omdat niemand anders wou. Anderen vragen een heel maand of nemen een ganse maand ouderschapsverlof en tis allemaal klaar en in orde. Juist of juist?

Ploegbaas stond daar met zijn mond vol tanden natuurlijk en ik denk dat die wel doorhad dat ik extreem ontevreden was. Enfin, ik 's anderendaags gaan vragen wat nog mogelijk is in augustus. De laatste week van augustus is er veel volk terug dus ik dacht ik zal die wel krijgen. Maja gij, papieren terug gehad met dezelfde BS reden.

Ik ben nu dus extreem aan het overwegen om die maand ook ouderschapsverlof te nemen. Volgens mijne vakbondsman moeten ze me dat dan geven. Tzal weer een hoop gebleit zijn dan maar zij niet, ik helemaal niet.

Ik ben nu dus extreem aan het overwegen om die maand ook ouderschapsverlof te nemen. Volgens mijne vakbondsman moeten ze me dat dan geven. Tzal weer een hoop gebleit zijn dan maar zij niet, ik helemaal niet.

ze mogen uw ouderschapsverlof niet weigeren maar wel 6 maand uitstellen dus nee, ze moeten u dat niet geven in augustus helaas.

Verleden week eindelijk mijn verlof terug gekregen voor in de zomer. Bij ons is het 2 weken en half gesloten en dus neem ik altijd die 3de week volledig bij en eventueel een 4de week. Vorig jaar had ik extreem veel overuren gemaakt en gezegd dat ik gans de maand augustus zou nemen vermits dat hier altijd ellende is qua opvang dan.

Dus ik kreeg mijn boekje terug, 4de week afgekeurd. Ik vraag waarom dat ik die niet krijg want we zitten dan altijd in de shit met opvang en andere jaren gaat dat altijd. "Ge zijt vorig jaar een hele maand thuis geweest." Ik werd net niet witheet op dat moment. Ja klopt, ik heb op 20j tijd dienst 1x een volledige maand gevraagd omdat ik zoveel overuren ben komen maken omdat niemand anders wou. Anderen vragen een heel maand of nemen een ganse maand ouderschapsverlof en tis allemaal klaar en in orde. Juist of juist?

Ploegbaas stond daar met zijn mond vol tanden natuurlijk en ik denk dat die wel doorhad dat ik extreem ontevreden was. Enfin, ik 's anderendaags gaan vragen wat nog mogelijk is in augustus. De laatste week van augustus is er veel volk terug dus ik dacht ik zal die wel krijgen. Maja gij, papieren terug gehad met dezelfde BS reden.

't moet toch wel lukken dat die laatste dag van uw verlof je overvallen werd met een voedselvergiftiging natuurlijk.

Vandaag had ik om 12 een meeting in Brussel, dus ruim op tijd vertrokken (ik woon aan een grensgemeente in Limburg), uiteraard krijg ik pas in de trein een mail dat de meeting wordt verzet wegens de boerenprotesten ... . Dan maar een croissantje in Diest gehaald.

Die nieuwe Teams-versie die Microsoft steeds harder door mijn strot probeert te rammen.

Die nieuwe Teams:
  • is spuuglelijk
  • het zorgt telkens voor problemen met mijn headset, nu al verschillende meetings moeten starten met van dat onnozel "Horen jullie mij?", "Ja, ik hoor jullie, horen jullie mij?", "Ah neen, het valt terug weg", op den duur zit je daar als 2 apen met gebarentaal te communiceren, ... ergerlijk
  • het neemt geen enkele instelling over van mijn oude Teams. :wtf: Zit hier weer constant notifications te krijgen van allerlei groepen en teams die ik wil muten en vice versa. Achtergrond kwijt. Enzovoort.
En dat voor een bedrijf als Microsoft. Dikke fail.

Die nieuwe Teams-versie die Microsoft steeds harder door mijn strot probeert te rammen.

Die nieuwe Teams:
  • is spuuglelijk
  • het zorgt telkens voor problemen met mijn headset, nu al verschillende meetings moeten starten met van dat onnozel "Horen jullie mij?", "Ja, ik hoor jullie, horen jullie mij?", "Ah neen, het valt terug weg", op den duur zit je daar als 2 apen met gebarentaal te communiceren, ... ergerlijk
  • het neemt geen enkele instelling over van mijn oude Teams. :wtf: Zit hier weer constant notifications te krijgen van allerlei groepen en teams die ik wil muten en vice versa. Achtergrond kwijt. Enzovoort.
Same here, ik krijg zelfs geen beeld of geluid. Triestig als je weet dat deze versie verplicht is vanaf 1 april...

Die nieuwe Teams:
  • is spuuglelijk
Teams is gewoon echt een klote uitvinding in het algemeen. Voor het minste bestaat er een teamsgroep en het is zo onoverzichtelijk als iets.
Iedere week zit ik in een nieuwe teamsgroep die ofwel zo dood is als een pier ofwel er totaal niks nuttigs in gepost wordt.

Same here, ik krijg zelfs geen beeld of geluid. Triestig als je weet dat deze versie verplicht is vanaf 1 april...

Ik kom zonet uit een meeting, en het was weer hetzelfde liedje aan het begin van de meeting.

Na heel wat trial and error en gebarentaal uiteindelijk goed geluid. En dan een half uur later, nog steeds in meeting, post de secretaresse blijkbaar plots iets onnozels over een yoga-sessie in één of andere irrelevante Teams-groep die ik normaal altijd mute:
*PING*
*Al mijn geluid van alle deelnemers wordt gemute gedurende het afspelen van de PING*
*+ nog 5 seconden extra stilte, wellicht aan het processen om alle geluid weer juist te krijgen*

... waarna ik de deelnemers plots terug hoor praten. :wtf: :wtf:

Professioneel hoor, Microsoft.
What the fuck voor beta-versie is dat eigenlijk?

ze mogen uw ouderschapsverlof niet weigeren maar wel 6 maand uitstellen dus nee, ze moeten u dat niet geven in augustus helaas.
Hmm straks is horen daarover want daar is niks van gezegd geweest. Ik weet van iemand anders die bij ons op de afdeling ook ouderschapsverlof neemt. Al het 3de jaar op rij juli en augustus neemt die. Ik zou al blij zijn met die 4de week want dan heb ik dus echt gene opvang (ouders en schoonouders zijn dan zelf nog met verlof) Geen idee hoe ik dat moet gaan regelen...

Hmm straks is horen daarover want daar is niks van gezegd geweest. Ik weet van iemand anders die bij ons op de afdeling ook ouderschapsverlof neemt. Al het 3de jaar op rij juli en augustus neemt die. Ik zou al blij zijn met die 4de week want dan heb ik dus echt gene opvang (ouders en schoonouders zijn dan zelf nog met verlof) Geen idee hoe ik dat moet gaan regelen...
Kampen of schoolopvang?

Allez, hopla.

Gisteravond had ik nog een half uurtje tijd voor ik de kinderen moest gaan halen. Net genoeg tijd om nog even de laatste details op papier te zetten van een uitonderhandeld contract tussen de klant en de aannemer. Er is 6 maanden over onderhandeld geweest tot in de kleinste details, in de laatste meeting was er een gentlemen's agreement over alle laatste puntjes, alleen nog op papier zetten en klaar.
Ik check de laatste mail van de aannemer, die enkel een opsomming zou moeten zijn van wat er overeengekomen werd. Zie ik daar als laatste zinnetje verschijnen "... nog enkele toevoegingen gedaan". :sarcastic: -> Red Flag 1.
Ik zie ook plots in CC een naam verschijnen die ik nog nooit gezien heb. Gegoogled. Een advocaat/jurist. :sarcastic::sarcastic::sarcastic: -> Red Flags 2 tot 10.

Oh, wat heb ik een hekel gekregen aan juristen.
Je kan perfect met verschillende technische mensen met verschillende partijen aan tafel zitten, heel complexe problemen aanpakken, met het doel voor ogen, technisch de beste oplossing overeenkomen, iedereen heeft er zin in, ... Kom, we vliegen erin!

Tot... de juristen op het toneel verschijnen. -> Weg sfeer.
Iedereen kruipt spontaan in zijn loopgraven. Zichzelf indekken. Paraplu'tjes die opengaan. Niemand die nog durft open communiceren want het kan allemaal tegen jou gebruikt worden. Elke zin 3 keer opnieuw lezen voor je een mail durft versturen. *zucht* Juristen en de toenemende juridisering van onze maatschappij zijn echt een groot probleem geworden. Het werkt enorm verlammend. Verziekt de sfeer. Neemt de werkvreugde weg. Brengt stress bij iedereen. Bah.

Gelukkig zit het management van onze klant ook vol ingenieurs die er hetzelfde over denken. Zonet voorgesteld om die advocaat eens over de volledige lijn terug te duwen en ben er vrij zeker van dat ze daarin zullen meegaan.

Edit: Jep, direct antwoord gekregen "alsof we nog een jurist nodig hadden...", -> terugduwen over de volledige lijn. 😈

Laatst bewerkt:

Die nieuwe Teams:
  • is spuuglelijk
De nieuwe Teams gebruik ik al maanden en vind ik zelf dik OK. De nieuwe Outlook echter... wtf.

Teams is gewoon echt een klote uitvinding in het algemeen. Voor het minste bestaat er een teamsgroep en het is zo onoverzichtelijk als iets.
Iedere week zit ik in een nieuwe teamsgroep die ofwel zo dood is als een pier ofwel er totaal niks nuttigs in gepost wordt.
Hier kunnen alleen 2 admins in heel de organisatie Teams groepen maken :)

Vervolg op de verhalen bij mn werkgever.
Intern een collega van een andere afdeling die mij kwam aanspreken "Pas op met uw directe collega A. Dat is precies een spion van de bazen. Vorige week had ik iets niet afgewerkt voor project X en Y. Enkel zij wist dat...de dag erna stonden de grote bazen bij mij om verhaal te halen. Vertrouw ze aub niet"

Bevestigt alleen maar mijn vermoeden. Erg dat ge bij ne werkgever zo op eieren moet lopen voor het minste dat ge zegt/doet.
Anderzijds doet die collega A de laatste week opvallend negatief over haar werkgever. Alsof ze aan het testen is hoe ik erop zou reageren om het dan hogerop te melden en ze dan een motief zouden hebben om mij buiten te smijten.

Onze opendeurdag op school die vorig jaar duurde van 14 tot 17u (aanwezigheid van 13u30 tot 17u30) uitgebreid naar 12u30 tot 17u30 (aanwezigheid van 11u30 tot 18u30). Dat naast het aantal personeelsvergadering dat omhoog is gegaan van 3 naar 6 en de 3 infoavonden (ouders eerstejaars, eindejaarsreis = vrije keuze, overstap naar 2 middelbaar).
Om eerlijk te zijn, als ouder apprecieer ik dat wel jullie opendeursdag langer is.
Afgelopen zaterdag naar 3 scholen geweest.
Vaak vallen die dagen op dezelfde dag en dan ook nog eens op dezelfde uren.
School 1 was van 10u tot 12u, school twee van 10u30 tot 11u30, school 3 was van 13u tot 17u.

Nu als de werkdruk verhoogd mag daar wel iets tegenover staan

Terug
Bovenaan