Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zeg dan gewoon dat ge gaat kakken hé😆
Of uwe was moet overladen in de droogkast.
Nee collega was op kantoor, ik zat er schuins tegenover. En we zitten dan in een landschapskantoor met een team van ongeveer 20 personen. Ge hebt er dan nog altijd die ofwel.

1. Het volume van de speakers van de laptop hebben aanstaan.
  2. Teams op hun (werk)GSM -waarbij de meldingsgeluiden niet op trillen of stil staan- hebben geïnstalleerd.

Of erger nog, beiden. In ieder geval, telkens iemand dan zo stuurt hoort ge dan zo in een spanne van twee drie/seconden constant Pling... Plong... Twiedelietwuuttuut... Dzjiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

En nu is die collega weer bezig... De laaste dagen in alle media constant waarschuwingen voor stormwind, regen, de apocalyps,... stuurt die nu in de groepschat dat BE-Alert een melding heeft uitgestuurd voor stormweer, mochten we het nog niet weten. :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Ook nog zo'n klassieker is een werkgerelateerde vraag stellen, bv. hoe je iets moet doen, of wat de procedure voor iets is waar je zelf weinig kennis van hebt. Gaat dan altijd zo:

A: "Weet iemand wat de bijzonderheden zijn van procedure X?"

Pling...
Plong...
Twiedelietwuuttuut...

B: "Sorry, kan ik je niet mee helpen. ☹️"

Pling...
Plong...
Twiedelietwuuttuut...

C: "Weet ik ook niet."

Twiedelietwuuttuut...
Plong...

D: "Kan ik je niet mee helpen... 🤷‍♀️"

Plong...
Pling...

E: "Heb je al bij collega X van afdeling dienuldeklotentemakenheeftmetdieprocedure eens gehoord?"

Twiedelie...
Plong...
Twuuttuut...

F: "Ik ken daar zelf ook niks van. Sorry."

Pling...
Twuuut...
Ndzjiiiiiiiiiiiiiii...

F: "Heb je al eens op onze One Note gekeken?"

Pling...
Plong...
Twiedelietwuut...

F: "Of op het intranet."

Twuuttuut...
Plang....
Veel te luide brzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt...

F: "Misschien staat het daar op."

Pling...
Plong...
Ndzjiiiiiiiiiiiiiii...

F: "Anders zou ik het ook niet weten. Veel succes"

Ndzjiiiiii...
Plong...
Pling...

F: "! :) "

Pling...
Plong...
Nog steeds veel te luide brzzzzzzzzzzzzzzzt...
Twiedelietwuuttuut...

tenor.gif

Heb ik iets gemist? In de klas steek je toch ook enkel maar je vinger op als je het antwoord wéét!

Laatst bewerkt:
Ben eens benieuwd wat jullie vinden van een medewerker die top werk levert maar steeds te laat komt.

Ben zelf zo 1tje geweest, was elke dag te laat als medewerker en het werd gedoogd. Maar zelf krijg ik er de kriebels van.

Veel hangt af van het type work ofc.
Te laat komen bij gewoon bureauwerk daar lig ik niet van wakker. Structureel te laat komen op meetings/afspraken daar spreek ik medewerkers wel op aan.

Oke, iets meer specifiek. Mensen die enkel kunnen werken op werk zelf. Dus niet nog een paar uur kunnen inhalen thuis.

Pak een fabriekmedeweker bv

Ja, dat is uiteraard een probleem. Dat is zoals mensen die altijd 15 min te laat in de team update komen en dan daar liggen te lachen als ze youtube videos kijken. Blijf dan buiten ipv de sfeer te verpesten.

Oke, iets meer specifiek. Mensen die enkel kunnen werken op werk zelf. Dus niet nog een paar uur kunnen inhalen thuis.

Persoonlijk denk dat tenzij niemand van hen afhankelijk is en ze dan ook 15 min later blijven het nogal een verkeerde indruk geeft. Het soort werk waar je glijdende uren hebt, is natuurlijk iets anders, maar bij dit soort zaken is dat toch gewoon lomp?

Als in je contract staat dat je op 9h moet beginnen, moet je zorgen dat je er om 9h zijt.

15min structureel later kan dan een probleem zijn, zeker in een grote organisatie waarbij die regels voor iedereen is.

Ja, dat is uiteraard een probleem. Dat is zoals mensen die altijd 15 min te laat in de team update komen en dan daar liggen te lachen als ze youtube videos kijken. Blijf dan buiten ipv de sfeer te verpesten.
Ooit eens tegen mijn voeten gehad in een teamsopleiding van een dag dat ik de hele tijd naar buiten aan het kijken was.
Dat kalf had niet door dat ik 2 schermen had en naar mijn scherm keek terwijl de camera op de laptop stond.

Daartegenover staan er ook velen, als je eens vraagt om dan mee te komen fietsen, om ze wat uit hun sociaal isolement te halen:
"Kan geen fiets aanschaffen."
"Moet eerst met de auto tot daar rijden, kost me benzine, geld op."

De uitersten worden gewoon groter op zich ja.
wanneer vraag je mij eens uit om op zaterdag een lange wandeling in het bos te maken?
Wel zonder schoenen, want dat ik mij jammergenoeg niet permiteren. :s

Indiensttreding :)
Sommigen mensen praten meer Engels dan Nederlands. Ik heb jaren in het buitenland gewoond, praat met mijn vrouw Engels en al mijn werk wordt al 10 jaar in het Engels gedocumenteerd. Als mensen er niet tegen kunnen dat er af en toe eens een woord Engels tussen mijn Nederlands zit, kunnen ze de pot op hoor.

Onboarding van nieuwe werknemers is gewoon een courante en correcte term.

wanneer vraag je mij eens uit om op zaterdag een lange wandeling in het bos te maken?
Wel zonder schoenen, want dat ik mij jammergenoeg niet permiteren. :S
Aha.

Eerst zien, een plaatsje waar de politie nadien niet gaat zoeken.

Als je wilt, deze zaterdag, de Nationaal Park Walk in Maasmechelen.

Zonder schoenen is prima. De schadenfreude moet ergens beginnen.

Ben eens benieuwd wat jullie vinden van een medewerker die top werk levert maar steeds te laat komt.

Heb er ook zo eentje rondlopen.
Steevast 15/20minuten te laat, maar wel de hardste en meest punctuele werker van het team.
En ze blijft dan ook wel steeds die 15-20 minuten langer.
Op zich zou ik haar een ander uurrooster kunnen geven, maar dan komt ze sws ook te laat.
Wss ADHD-trekje, te laat vertrekken thuis?

Ik tolereer het, want ze heeft ons al vaak uit de sh*t geholpen gezien ze werkt voor twee.

Sommigen mensen praten meer Engels dan Nederlands. Ik heb jaren in het buitenland gewoond, praat met mijn vrouw Engels en al mijn werk wordt al 10 jaar in het Engels gedocumenteerd. Als mensen er niet tegen kunnen dat er af en toe eens een woord Engels tussen mijn Nederlands zit, kunnen ze de pot op hoor.

Onboarding van nieuwe werknemers is gewoon een courante en correcte term.
Ja, I know. En heb daar gene probleem mee hoor.

't is gewoon omdat hij nr een Nederlandse term vroeg.

Ben zelf zo 1tje geweest, was elke dag te laat als medewerker en het werd gedoogd. Maar zelf krijg ik er de kriebels van.

Veel hangt af van het type work ofc.
Vanaf 4 keer te laat op jaarbasis betaal ik gewoon minder uren uit die dag.

Dat is het eerlijkste aangezien ze ook voor elke minuut teveel betaald zijn ...

Bij ons heeft er één vorige week om 7u30 ingetikt en pas om 10u beginnen te werken...
Gewoon ingetikt en wss terug in hare nest gekropen.

Vanaf 4 keer te laat op jaarbasis betaal ik gewoon minder uren uit die dag.

Dat is het eerlijkste aangezien ze ook voor elke minuut teveel betaald zijn ...
In 't geval van een kantoorjob is dit niet noodzakelijk een punt eh.
Ikzelf begin over 't algemeen liever wat later & een aantal van m'n collega's beginnen regelmatig een pak vroeger dan de klassieke 8:30/9:00 uur.

Zolang er geen meetings of afspraken of iets dergelijks ingepland zijn is het allemaal nog geen probleem dat er wat geschoven wordt met uren.
Anderzijds, we moeten wel ons uren doen. Dus begin je een half uur later, dan stop je een half uur later.

Ik zie daar dus geen probleem mee.

Op 't fabriek, waar de band draait van 9 tot 5 & om 5u de band dus ook gewoon stopt omdat iedereen stopt kan je in principe niet te laat zijn.
Je bent in principe nodig om den boel te doen draaien EN je kan zo ook niet 'doorwerken' om een half uur langer door te doen omdat je 's ochtends een half uur later startte.

Kheb mij voortaan neergelegd bij het micro-management van mijn werkgever en ga het anders aanpakken.
Sinds deze week stuur ik voor de minste pruts een mail. Ik zet ook niet alle topics samen, maar maak voor elk topic een aparte mail. En na 2 dagen stuur ik een reminder om de mailbox nog eens extra te belasten.
Als de CEO wil micro-managen, dan draai ik wel mee in die absurditeit.

Khoorde ze vanmiddag al zeggen "Amaai, ik krijg zoveel mails van iedereen. Ik kan echt niet meer volgen."..awel misschien ligt het dan niet aan de rest, maar aan uw management stijl.

Echt alle seniors vertrekken bij ons omdat er geen IP compensatie gekomen is + werkgever is ook zo niet de beste betaler.
Nu mag niemand nog een nieuwe auto kiezen na het vertrek/ontslag van heel veel volk, ook nieuwe mensen niet. Veel juniors blijven ook op de bench zitten omdat klanten enkel medior/senior profielen willen.

Ben echt eens benieuwd hoe die het tij gaan doen keren want het ziet er eigenlijk heel somber uit momenteel.

Echt alle seniors vertrekken bij ons omdat er geen IP compensatie gekomen is + werkgever is ook zo niet de beste betaler.
Nu mag niemand nog een nieuwe auto kiezen na het vertrek/ontslag van heel veel volk, ook nieuwe mensen niet. Veel juniors blijven ook op de bench zitten omdat klanten enkel medior/senior profielen willen.

Ben echt eens benieuwd hoe die het tij gaan doen keren want het ziet er eigenlijk heel somber uit momenteel.
Welja, IP is sowieso al afgeschaft eh.

Terug
Bovenaan