Vega
Well-known member
Ben ik te Antwerps om dit te snappen?Is ook iemand voor wie is = eens is, daar krijg ik ook de stupkes van.![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben ik te Antwerps om dit te snappen?Is ook iemand voor wie is = eens is, daar krijg ik ook de stupkes van.![]()

Mijn collega zegt okkert.Niet echt een 100% ergernis, maar ook geen glimlach omdat enige professionaliteit uitstralen naar de klant toch iets is dat ik belangrijk vind. En daar hoort communicatie zeker bij.
Het Engels van een collega. Dat je een secundaire taal niet 100% foutloos kan schrijven snap ik volledig, maar wat hij er soms van kan maken.
Vandaag had een gebruiker last dat bepaalde rechten die hij had aangevraagd in de voormiddag voor zijn account nog niet beschikbaar waren. Ik zeg tegen mijn collega "Die systemen syncen elke nacht, dus morgen is het in orde".
Wat hij er van maakt in de communicatie naar die gebruiker: "The systems are sinking every nite."
Hoe
Is ook iemand voor wie is = eens is, daar krijg ik ook de stupkes van.![]()
Je had dan ook synchroniseren moeten zeggenNiet echt een 100% ergernis, maar ook geen glimlach omdat enige professionaliteit uitstralen naar de klant toch iets is dat ik belangrijk vind. En daar hoort communicatie zeker bij.
Het Engels van een collega. Dat je een secundaire taal niet 100% foutloos kan schrijven snap ik volledig, maar wat hij er soms van kan maken.
Vandaag had een gebruiker last dat bepaalde rechten die hij had aangevraagd in de voormiddag voor zijn account nog niet beschikbaar waren. Ik zeg tegen mijn collega "Die systemen syncen elke nacht, dus morgen is het in orde".
Wat hij er van maakt in de communicatie naar die gebruiker: "The systems are sinking every nite."
Hoe

Hier biecors ipv becauseMijn collega zegt okkert.
Ókkert. Met een franse r.
Je kan daar nog honderd mensen occúrred tegen laten zeggen.
.Als die collega geen meeting heeft of is niet nodig voor een andere collega/klant, en als hij de werking van de business op die manier niet vertraagt, maakt het toch niet uit of die zit te vapen tot 12u zolang als ie het werk dat hij/zij moet afmaken op een kwalitatieve manier doet binnen de uren die passen voor hem/haar?Collega die dagelijks te laat komt (en soms serieus te laat). Het eerste wat die doet is buiten gaan vapen.
OF het gebruik van teveel andere talen gewoon om fancy (lap!) te klinken.
Ik spreek redelijk vloeiend Engels, maar laat me het woord february voor een grote groep uitspreken en ik val door de mand. (Characteristics is nog zo eentje)Niet echt een 100% ergernis, maar ook geen glimlach omdat enige professionaliteit uitstralen naar de klant toch iets is dat ik belangrijk vind. En daar hoort communicatie zeker bij.
Hoe

We worden natuurlijk betaald om hier op tijd te zijn, we hebben hier ook geen prikklok ofzo. Voor mij is dat toch een teken van respect naar je werkgever toe dat je gewoon op tijd komt en dan niet na laattijdig aankomst nog even aan de nicotineverslaving moet werken.Als die collega geen meeting heeft of is niet nodig voor een andere collega/klant, en als hij de werking van de business op die manier niet vertraagt, maakt het toch niet uit of die zit te vapen tot 12u zolang als ie het werk dat hij/zij moet afmaken op een kwalitatieve manier doet binnen de uren die passen voor hem/haar?
OF het gebruik van teveel andere talen gewoon om fancy (lap!) te klinken.
OF een overwerkte manager die afkomt met ''Ja en toen came the ape out of the mouw''.
Het oost-vlaamse "ies" bedoel je?Is ook iemand voor wie is = eens is, daar krijg ik ook de stupkes van.![]()
Ik begreep dat eerder als iemand die "is" schrijft in een zin wanneer het "eens" moet zijn. "Ik zal er morgen is naar kijken." In veel Vlaamse streken klinken "eens" en "is" min of meer hetzelfde, maar als je dat effectief ook zo schrijft ken je gewoon je eigen moedertaal niet zo goed.Het oost-vlaamse "ies" bedoel je?
Ik haat het en mijn collega's weten het.
Sindsdien doen ze hun best omdat zo veel mogelijk te gebruiken in berichten aan mij.
Ik werk met verschrikkelijke mensen.
Jaja in de betekenis van "eens".Ik begreep dat eerder als iemand die "is" schrijft in een zin wanneer het "eens" moet zijn. "Ik zal er morgen is naar kijken." In veel Vlaamse streken klinken "eens" en "is" min of meer hetzelfde, maar als je dat effectief ook zo schrijft ken je gewoon je eigen moedertaal niet zo goed.
Idem voor mensen die "men" gebruiken als een bezittelijk voornaamwoord. Mijn toetsenbord=m'n toetsenbord =/= men toetsenbord.
Blast from the past ...OF het gebruik van teveel andere talen gewoon om fancy (lap!) te klinken.
OF een overwerkte manager die afkomt met ''Ja en toen came the ape out of the mouw''.
"Between the soup and the potatoes" is bij ons wel aanvaard door de anderstaligenOF het gebruik van teveel andere talen gewoon om fancy (lap!) te klinken.

Goh, hoe denk je dat vele Franstaligen aan de andere kant van ons klein landje moeten denken over ons die ginder Frans gaan spreken?Ik kan op zich ook wel de bedoelde "vertaalde" uitdrukking appreciëren (en zelf maken).
Het is wel jaw-breaking cringy als het niet bedoeld is als mop of als de spreker denkt dat er niets mis mee is.
Luchtspuwmanagement.Eens een ergernis van een totaal ander type.
Al die fucking debiele randtaakjes die uit de hiërarchie komen. Als je ziet dat het management eens op opleiding is geweest (genre Vlerick, nu recent blijkbaar eentje in Boston), hou u dan maar al vast want gegarandeerd zie je in de daaropvolgende weken allerlei leuke ideetjes en taakjes doorsijpelen naar beneden. Met altijd van die achterlijke corporate management-praat met daaraan gekoppeld "makkelijk te onthouden" afkortingen:
En steevast zou je bij elk dagdagelijks taakje alle bovenstaande methodes in de praktijk moeten brengen.
- De 3P-methode: product, proces, people
- De 6P-methode: People, Planet, Profit, Process, ...
- De Plan, Do, Check, Act methode
- Het cirkeldiagram van X
- het stappenplan van Y
- Enzovoort.
Want daar hebben we tijd voor natuurlijk. Zitten rushen van de ene deadline naar de andere, die belangrijke meeting van die klant begint binnen 5 minuten maar laat ons eerst eens rustig die toffe powerpoint erbij halen om te zien of we volgens de juiste methode werken.
Ik ben er ook van overtuigd dat het eerste wat ze op die management-opleidingen leren altijd is: "We gaan hier wat dingen leren deze week maar ik weet dat jullie het allemaal heel druk hebben, dus delegeer maar gewoon naar onderen toe! Laat uw team maar werken voor jou! De voorstellen zullen dan ook minder top-down overkomen dus het zal beter gedragen worden door het team en vooral: dan hebben jullie minder werk!". *hoongelach in de zaal*
Kwamen recent voorbij:
Terwijl ik het gigantisch druk heb in mijn projecten. Laat mij toch met rust!
- Efficiëntie-oefening in het team! Iedereen moet 2 ideeën aanleveren waardoor we de efficiëntie kunnen opkrikken! -> Is dat niet de taak van het management?
- In eerste instantie deadline genegeerd dus er werd een herinneringsmail gestuurd
- Ik stuur dan uiteindelijk toch mijn 2 ideeën, onmiddellijk reactie terug: "Ok, goed! Werk je dat wat verder uit en presenteer je dat aan het team op de volgende teammeeting?" *zucht*
Laat me toch met rust.
- We gaan in het bedrijf enkele interne project managers aanstellen voor een ver doorgedreven digitaliseringsoefening. Een powerpoint van tientallen slides met opnieuw heel wat loze management-talk maar geen enkel concreet doel. Geen reactie op gegeven. Beginnen ze u dan achterna te bellen. -> Vriendelijk bedankt. Thanks but no thanks.
- We gaan een actieplan opstellen voor als er asymmetrische workload is in de verschillende teams zodat mensen agile van team kunnen switchen. Efficiëntie, bla bla. Ook voorlopig genegeerd. We zullen zien.
- Op elke teammeeting verplicht iedereen zijn bijdrage leveren aan X of aan Y.
- Op de grotere bedrijfsmeeting gaan we kennisdelen dus mac-bc, bereid je eens een korte presentatie voor wat je gedaan hebt bij die belangrijke klant zodat dit als inspiratie kan dienen voor de andere teams en bla bla bla?
- Enzovoort.
Fuck maat. En dat terwijl ik dacht van mezelf dat ik nog vrij meegaand was in dat soort zaken en veel minder cynisch dan anderen. Maar ze kunnen het blijkbaar zodanig ver drijven dat ik nu ook mijn tipping point heb bereikt.
Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om in dergelijke omgevingen goed te kunnen functioneren hoor. Ik vrees dat mijn wortels nog iets te diep in de West-Vlaamse boerenklei zitten om nog veel langer mee te gaan in dat soort GELUL. Ik krijg als tegenreactie spontaan de goesting om mijn overall aan te doen en patatten te planten, of om mijn veiligheidsschoenen aan te doen en te gaan metsen in de bouw, of om mijn legeruniform aan te doen en wat Russen te gaan neerknallen aan het front in Oekraïne, ...
Back to basics. Nuttige dingen doen, met uw handen.
Ook al ben ik niet eens zo verschrikkelijk handig. Alles is beter dan dat oeverloos corporate gezever.