Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dus tegen N+2 zeggen dat je dit dossier heb afgehandeld volgens de instructies van je N+1.
Yep gezegd dat ik N+1 de vraag via mail had gestuurd en ik zou wachten op zijn antwoord

Intussen bevestiging gekregen zwart op wit dat ik gelijk had en het correct deed.
Dus bij de volgende opmerking forward mail 😊

Weer ik nieuw op het werk ( volgens hen verplicht van de overheid).
Van af nu als we de trappenhal in het woonzorgcentrum willen betreden moeten we telkens een cijfercode code intikken ( zogezegd als veiligheid voor de bewoners, zodat die de trappenhal niet betreden ( dat kan ik nog begrijpen) maar de grap is de code staat er gewoon naast. En ja sommige bewoners zijn nog goed te been en gaan liever met de trap zolang ze nog kunnen, dat willen ze nu ook afpakken van hen, omdat ze niet meer de trap mogen gebruiken.
En dat is nog niet alles zelfs bij het verlaten van de trappenhal moeten we nu een code intikken. Betreden oke, maar deze dan weer verlaten, wat voor zin heeft dat.
Het gevolg is nu ook als er nu iets gebeurd met een bewoner of een dringende oproep, verschijten we extra tijd door eerst 2 maal een code in te tikken ( binnen en buiten gaan van de traphall).

Ik heb een collega die altijd supersnel op een eerste e-mail antwoordt. Binnen het kwartier doorgaans. Maar nooit met een relevant antwoord. Hij leest precies mijn mails maar half.

Dus dan stuur ik terug "bedankt, maar wat met x?"

En dan krijg ik nooit nog een reactie. :angry:

Een werkbon,vandaag opgemaakt en gekregen, om in gebouw x alle verlichting na te zien en te herstellen, vooral prioriteit gedeelte y waar wel wat defect is. Dat is een publiek toegankelijk "museum" dus logisch dat dat voorrang moet krijgen.
Wij naar daar, "tiens, dat is hier rustig". De verantwoordelijke gezocht, wat blijkt, het museum is dicht, van 6/1 tot 1/2.... moet ge dan echt tot de laatste dagen wachten voor dat te melden? In plaats van op voorhand te zeggen "Ey mannen, wij sluiten uitzonderlijk die periode, kan er ff een groot nazicht ingepland worden". Nee, nu moeten we halsoverkop wat nood oplossingen ineen flansen want er moeten onderdelen besteld worden en dat duurt wel ff eer we die hebben.

Afgelopen week te horen gekregen dat onze huidige ploegbaas stopt, heeft elders werk gevonden.
Dat word dus weer een heel gedoe om een nieuwe te vinden.
En in tussentijd kan ik weer zitten rijden en doen ...

Al 2 weken met een ander team aan het mailen (gelukkig mail because trace) voor de configuratie van enkele servers en remote toegang.
Nog altijd niet in orde.

Vandaag een mail van de N+1 van dat team met hoe goed hun team wel is in de oplevering en dat ze altijd op ons moeten wachten...

ik vrees dat ik sebiet toch es ga moeten antwoorden op de laatste mail in onze conversatie met deze n+1 van hen in cc.
En ik vrees ook dat mijn tegenhanger ginder nu begint te zweten als hij de mail van zijn baas ziet en wss verwacht dat ik mij ga verdedigen :lol:

Weer ik nieuw op het werk ( volgens hen verplicht van de overheid).
Van af nu als we de trappenhal in het woonzorgcentrum willen betreden moeten we telkens een cijfercode code intikken ( zogezegd als veiligheid voor de bewoners, zodat die de trappenhal niet betreden ( dat kan ik nog begrijpen) maar de grap is de code staat er gewoon naast. En ja sommige bewoners zijn nog goed te been en gaan liever met de trap zolang ze nog kunnen, dat willen ze nu ook afpakken van hen, omdat ze niet meer de trap mogen gebruiken.
En dat is nog niet alles zelfs bij het verlaten van de trappenhal moeten we nu een code intikken. Betreden oke, maar deze dan weer verlaten, wat voor zin heeft dat.
Het gevolg is nu ook als er nu iets gebeurd met een bewoner of een dringende oproep, verschijten we extra tijd door eerst 2 maal een code in te tikken ( binnen en buiten gaan van de traphall).
Waar mijn grootmoeder zit is dat ook het geval. Die code hangt daar ook gewoon naast de deur van de trappenhal. Da's vooral om bewoners met dementie tegen te houden. Mijn grootmoeder bv die geraakt zeker weten nooit door die deur want die kan die link totaal niet leggen.
Code om er uit te geraken is er wel niet.

Waar mijn grootmoeder zit is dat ook het geval. Die code hangt daar ook gewoon naast de deur van de trappenhal. Da's vooral om bewoners met dementie tegen te houden. Mijn grootmoeder bv die geraakt zeker weten nooit door die deur want die kan die link totaal niet leggen.
Code om er uit te geraken is er wel niet.
In het WZC waar mijn vrouw werkt hangt een code, en daaronder staat "druk deze code in van rechts naar links" of iets in die aard, voor dezelfde reden. Is er dacht ik gekomen nadat iemand met een zekere vorm van dementie spoorloos was.

Consultant juniors die ze hier telkens dumpen.

Er is eigenlijk al te weinig werk (overheid duh)

Het weinige werk, krijgen die dan.

Jij moet daar dan wat rondbreien. Zit in elkaars vaarwater te smossen. Jij ziet het zo, die zo.
Mislukt pair programming.
Uiteindelijk die missen op alle vlakken uiteraard een pak achtergrond.

Maar is uiteraard meer frustratie dan dat je het zelf zou doen allemaal.

Nog dikwijls flashbacks naar dat simpel logistiek doejobke.
Dat 40 jaar doen, had effectief een mogelijkheid geweest. 🥺

Arghh, update 3 miljoen over oblivious management.

Er loopt hier een bataljon 'project managers' rond. Die doen niks alignment, wat knoeien in excel en 500k per jaar scheppen. Elk project is hier typisch na 1 week al 2 weken in vertraging en meestal 0.5-1y vertraging voor een project van een half jaar.

Dus wij doen al paar jaar niet meer mee met die nonsens van 'project management'. Dagen en dagen en dagen taken in excellekes plakken, timelines uit de duim zuigen, mannetjes opzetten. Allemaal waste of time. Want a) niet te managen in excel (i shit you not, er is geen andere tool) en b) er wordt geen cross project allocatie check gedaan. Dus je kunt 'joske 100%' in je project zetten, maar als die ook nog 3x in een ander project 100% zit, ja, wat dan. Long story short, project management van de hond zijn kloten.

Het is al goed dat ze bovenaf doorhebben dat het knoeiers zijn, want in de 2% cut paar weken geleden is de baas en 3/4 van de PMs buitengeflikkerd (disproportionele cut in die divisie, I wonder why). Jammer genoeg niet die noise factor die vanuit USA ons product 'beheert' (lees: noise produceert in headquarter).

We hadden vrijdag een meeting met het mgmt om met ons team formeel de link met dat debiele project management team door te knippen en alles zelf te doen. Agile working. Gewoon product features sorteren van hoog naar lage prio, erdoor werken en als de tijd op is, release. Idem met process improvements, sorteren, erdoor werken en re-prioritise als shit hit the fan. Idem met klanten follow up. Sorteer, van boven naar beneden erdoor werken. Na 2 min "maar dan hebben we geen visibiliteit op wanneer welke feature set er zal zijn". En dan moet cege met de dooddoeners komen
"Elk project dat jullie beheren is eindeloos in vertraging, 0 business predictability"
"Wij zijn het enige team dat altijd op tijd klaar is. Akkoord, soms is er een feature of een stukje van een process improvement niet klaar, maar dat doen we dan later"
"Als je om de 2 maanden resources schrapt of teams verwijdert en geen cross project assessment doet, is het redelijk zinloos om top-down timelines te zetten"
"Wat exact is het probleem dat we op tijd klaar zijn met more or less correcte scope (die nota bene door iedereen afgetekend wordt) en een duur team niet nodig hebben"
"Wij zijn tenminste flexibel en kunnen in-flight bijsturen ipv na 3 mnd te weten dat het project dood zal zijn en pas na 12mnd tegen de muur te knallen"
"Het is niet omdat je dagen en dagen en dagen verspild aan 'planning' dat je sneller zal uitvoeren. Ons product is niet complex qua dependencies en timeline definierende stukken, het is geen vliegtuig dat we bouwen"

Bon, antwoord van mgmt was "Let's discuss in the future". Case in point van brak project management, want redelijk zeker dat we er nooit nog iets van horen tenzij we er zelf over beginnen. De volgende keer dat we met een volgend product afkomen, gaat er weer 1 van onder zijn steen kruipen met de vraag "en welk proces heb je exact gevolgd om dit te maken. WHAAAAAAAAAAAT. AGILE DAT MAG NIET".

Consultant juniors die ze hier telkens dumpen.

Er is eigenlijk al te weinig werk (overheid duh)

Het weinige werk, krijgen die dan.

Jij moet daar dan wat rondbreien. Zit in elkaars vaarwater te smossen. Jij ziet het zo, die zo.
Mislukt pair programming.
Uiteindelijk die missen op alle vlakken uiteraard een pak achtergrond.

Maar is uiteraard meer frustratie dan dat je het zelf zou doen allemaal.

Nog dikwijls flashbacks naar dat simpel logistiek doejobke.
Dat 40 jaar doen, had effectief een mogelijkheid geweest. 🥺

En wat zegt uw leidinggevende wanneer je hem erop wijst dat er eigenlijk geen werk is voor die consultants en jullie het beter zelf in handen kunnen nemen?

En wat zegt uw leidinggevende wanneer je hem erop wijst dat er eigenlijk geen werk is voor die consultants en jullie het beter zelf in handen kunnen nemen?
Die weet dat er niet genoeg werk is, weet die al lang genoeg.
Als die consultants steeds zelf achter werk zitten te vragen, weet men het i guess.

Ondertussen ook al geleerd dat je bij sommige situaties beter niet te veel vragen stelt.

Enerzijds een voordeel voor me, betaald worden voor soms een te rustig leven. (Ha, komen we daarvoor niet naar de overheid?)
Anderzijds, steeds ook in de achtergelaten troep van externen dalken, of proberen in te haken op elkaars werk terwijl je je maar zit te frustreren uiteindelijk.
(En ze durven troep achterlaten, troep is niet eens het correcte woord.)

Die weet dat er niet genoeg werk is, weet die al lang genoeg.
Als die consultants steeds zelf achter werk zitten te vragen, weet men het i guess.

Ondertussen ook al geleerd dat je bij sommige situaties beter niet te veel vragen stelt.

Enerzijds een voordeel voor me, betaald worden voor soms een te rustig leven. (Ha, komen we daarvoor niet naar de overheid?)
Anderzijds, steeds ook in de achtergelaten troep van externen dalken, of proberen in te haken op elkaars werk terwijl je je maar zit te frustreren uiteindelijk.
(En ze durven troep achterlaten, troep is niet eens het correcte woord.)

Vreemd dat er niets aan gedaan wordt, bv de samenwerking met die overbodige consultants stop zetten. Ik zou zo niet kunnen (en willen) werken in ieder geval.

Vreemd dat er niets aan gedaan wordt, bv de samenwerking met die overbodige consultants stop zetten. Ik zou zo niet kunnen (en willen) werken in ieder geval.
Gewoon...geen verwachtingen meer hebben.😂

Als interne ben je altijd bezeken door die come-and-go-consultants.

Mss beter te rustig dan te druk?
Het ooit ontzettend druk gehad op mijn vorig werk, en mocht ik tevens de bazaar van consultants opkuisen.
(Je wilt je dag in de gewoonlijke overdrive beginnen...komt er al ene af: "dag oldskooler ik heb zonet de hele productiedatabank van een klant verpest!" "Kan je dat eens bekijken?")

In combinatie met het vele thuiswerk nu, je moet de douchekraan eens zien blinken.😇
Werk dat voldoening geeft se, en dan nog best goed betaald.🤭

Laatst bewerkt:
Ik snap uberhaupt niet waarom die consultants nodig zijn als er geen werk voor is. Ik bekijk het dan ook uit mijn sector waar we permanent krap in personeel zitten en budgetten onder druk staan zodat het maximale eruit gehaald dient te worden (wat imo ook volstrekt normaal is wanneer je met belastinggeld werkt).

Ik snap uberhaupt niet waarom die consultants nodig zijn als er geen werk voor is. Ik bekijk het dan ook uit mijn sector waar we permanent krap in personeel zitten en budgetten onder druk staan zodat het maximale eruit gehaald dient te worden (wat imo ook volstrekt normaal is wanneer je met belastinggeld werkt).
Heb ook zo'n situatie meegemaakt en er waren drie redenen voor

A) Budget moest op, of men zou dat hogerop beschouwen als "te veel budget" en dan zou dat budget worden "afgepakt" ook voor de volgende jaren.
B) Budget moest op want het is een vereniging zonder winstoogmerkt.
C) Hoe meer personeel, hoger het budget hoe meer aanzien de manager heeft binnen het bedrijf.

Dus als manager is het logischer dat je ja zegt tegen budget en dat budget opsoepeert om te voorkomen dat men hogerop denkt dat je teveel budget hebt. Dat opsoeperen doen ze dan via personeel.

Note bij de overheid staan de budgetten niet onder druk, die volgen mogelijk netjes de inflatie.

Laatst bewerkt:
Heb ook zo'n situatie meegemaakt en er waren twee redenen voor

A) Budget moest op, of men zou dat hogerop beschouwen als "te veel budget" en dan zou dat budget worden "afgepakt" ook voor de volgende jaren.
B) Budget moest op want het is een vereniging zonder winstoogmerkt.
C) Hoe meer personeel, hoger het budget hoe meer aanzien de manager heeft binnen het bedrijf.

Dus als manager is het logischer dat je ja zegt tegen budget en dat budget opsoepeert om te voorkomen dat men hogerop denkt dat je teveel budget hebt. Dat opsoeperen doen ze dan via personeel.

Note bij de overheid staan de budgetten niet onder druk, die volgen mogelijk netjes de inflatie.
Zowel A, B en C zijn uitingen van puur mismanagement.

Bij de overheid staan budgetten wel degelijk onder druk. Meer doen met minder middelen. Of denk je denk dat er in dit land niet zoiets bestaat als overheidsschuld? In mijn specifiek geval wil meer budget zeggen meer lokale belastingen heffen. Mag jij eens tegen een mandataris zeggen die later dit jaar nog verkozen wil worden dat de budgetten niet onder druk staan.

Terug
Bovenaan