Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tonerider neemt volgende keer pro-actief contact op met de vertegenwoordiger om er een prijs op te plakken.
Zo heeft de klant vanaf moment 1 een volledig overzicht, en is de vertegenwoordiger mee in het verhaal om snel een akkoord voor een eventuele meerprijs te verkrijgen :)
Tonerider mag geen prijzen communiceren naar klanten o.a. omdat vertegenwoordigers kunnen beslissen om bepaalde zaken niet aan te rekenen. Ik heb daar geen zicht op.
Tonerider had de vertegenwoordiger al in cc geplaatst EN vermeld aan de klant dat hij dit moet opnemen met de vertegenwoordiger.

Geen ergernis, eerder een WTF, dit gesprek gevolgd met een collega van de binnendienst

* Gelieve mij de laatste 2 weken van december nergens voor in te plannen (onthaal - telefonie - ...)
- Oké, heb je verlof die 2 weken?
* Dat weet ik nog niet, het is mogelijk
- Ik kan u niet vrijstellen van inplanning als je geen verlof hebt, dan werk je gewoon
* Maar als ik ingepland sta kan ik geen verlof meer nemen
- Zet dan verlof in, dan plant niemand jou in
* Maar ik weet nog niet of ik verlof ga nemen

En het dan maar niet begrijpen en ambetant rondlopen. Sommige hun redeneringen :laugh: Ga daar mee om als baas

Ge moet hier toch maar eens iets geregeld proberen te krijgen. Iedereen zit de helft van de tijd zijn broek te verslijten in meetings.
En maar bleiten dat x en y niet afgewerkt raken, maar niemand is beschikbaar. Ze gingen de meetingcultuur eens achteruit dringen. 't Is nog nooit zo erg geweest. De helft van de meetings waar ik voor uitgenodigd ben weet ik op voorhand dat ik er toch niet veel nuttigs zal uitvoeren en mij zal zitten opvreten omdat er nog zoveel ander werk ligt op te hopen.

"maar ga dan toch weg als je uw zegje gedaan hebt"
Heb ik al gedaan. De gezichten van ontzetting dat je durft te vertrekken spreken boekdelen.
" 't Is wel een HiGh LeVeL meeting he"
Afgezien van het feit dat gij dat in de titel gezet hebt is hier niets high level aan. Met moeite average. Ik heb een keer een echte high level meegemaakt en ik verstond er geen woord van.

Ik wil gewoon dat mijn werk met manieren af raakt en verwacht van de rest het zelfde. En dat zonder oeverloos gelul.

Van de director een tijd geleden te horen gekregen dat ik niet meer mocht klokken (arbeider) en maar moest zien dat alles binnen mijn uren gebeurde. Nu nog extra taken gekregen en er wordt wel van mij verwacht 24/7 beschikbaar te zijn :'). Ben er heulemaal klaar mee.

De helft van de meetings waar ik voor uitgenodigd ben weet ik op voorhand dat ik er toch niet veel nuttigs zal uitvoeren en mij zal zitten opvreten omdat er nog zoveel ander werk ligt op te hopen.
Wij hebben dat opgelost door de verantwoordelijkheid bij de andere partij te leggen. Als het “bespreek een onderwerp”-meeting is (en dat zijn de meesten bij ons) sturen we vanaf nu minimaal 48h op voorhand een abstract op met de stand van zaken/onze visie, en dan “wij horen het graag als er vragen of verduidelijking nodig is”. Krijgen we geen antwoord, en dat is meestal zo, dan gaan we naar de meeting en zeggen we “u hebt de abstract gekregen, er waren geen vragen, de meeting is bij deze afgerond”.

Als je een meeting wil beleggen, neem dan uw verantwoordelijkheid en bereid u voor.

Afgezien van het feit dat gij dat in de titel gezet hebt is hier niets high level aan. Met moeite average. Ik heb een keer een echte high level meegemaakt en ik verstond er geen woord van.

Ik wil gewoon dat mijn werk met manieren af raakt en verwacht van de rest het zelfde. En dat zonder oeverloos gelul.
Bedoelen ze met high level dan high priority? Want high level bij ons betekent ruwe plannen schetsen zonder in details te treden over de uitwerking. Die meetings zijn vaak juist heel makkelijk te volgen omdat alles zo overgesimplifieerd wordt voorgesteld. :p

Ik heb niet zo'n probleem met meetings omdat ik er ook wel heel wat heb die het werk wél helpen vooruit gaan, zolang ze goed voorbereid en georganiseerd zijn. Jammer genoeg zijn er veel te veel vergaderingen die niet worden voorbereid, waar niet op voorhand een agenda voor wordt doorgestuurd en 75% van de uitgenodigden niet eens weten wat er besproken moet worden en dan niet met de juiste info naar de meeting komen, waar de juiste mensen überhaupt niet worden voor uitgenodigd, waar geen actiepunten worden vastgelegd, ...

En waar ik ook écht niet tegen kan, is mensen die passief in meetings zitten. Ik ken zo iemand die in elke meeting lijkt aan te sluiten als tijdsverdrijf, zonder dat daar ooit iets aan wordt gevraagd of ze zelf met input komt. Zo kan ik ook mijn geld verdienen hoor, full time naar meetings luisteren zonder verantwoordelijkheid, lekker chill.

Laatst bewerkt:
In een tijd van 2FA en andere bewezen artikels 🤷‍♂️ :mad:

1700204154476.png

Het is duidelijk weer vrijdag precies. Word van alle kanten weer aan mijn mouw getrokken om iets te doen voor mensen die je de hele week niet gehoord hebt en nog iets willen opleveren deze week :wallbash:

Een lijst SKU’s doorkrijgen voor iets na te checken

Uit excel

Maar… het is eigenlijk een screenshot!

FFFfFfFfFfFfffuuUuuUuuuuUUUUUUUu

Ik heb daar tegenwoordig wel een kleine workaround voor maar is niet 100% betrouwbaar..

Plak de screenshot in OneNote, rechterklik, copy Text from picture, dan pasten.

Probleem is dat die dan soms van een 1 een L maakt.

Maar bon, 99% van de keren is het: kan je de lijst sturen in een tabel ipv screenshot, ok thx.

Het overkomt me iets te vaak dat ik documentatie zoek op confluence, een trefwoord ingeef en een pagina vind waarvan ik denk "oh yes dat is precies wat ik zoek" terwijl ik vergeten ben dat dat de zeer lege placeholder pagina is die ik de dag ervoor heb aangemaakt.

De teleurstelling in past coldplayke. 🥲

‘Ah maar ik kan daar niet bij zijn, dus ik heb mij dat niet aangetrokken’

Ja, oké, collega, er is niets mis met uw logica op zich maar aangezien je er de vorige vijf jaar wel bij was en u toen alles aantrok én nu niet gezegd hebt - tot T-7 dagen - dat je er niet mee bezig bent … Da suckt nu wel een beetje, nje…

Een lijst SKU’s doorkrijgen voor iets na te checken

Uit excel

Maar… het is eigenlijk een screenshot!

FFFfFfFfFfFfffuuUuuUuuuuUUUUUUUu

Ik heb daar tegenwoordig wel een kleine workaround voor maar is niet 100% betrouwbaar..

Plak de screenshot in OneNote, rechterklik, copy Text from picture, dan pasten.

Probleem is dat die dan soms van een 1 een L maakt.

Maar bon, 99% van de keren is het: kan je de lijst sturen in een tabel ipv screenshot, ok thx.
Al eens Insert data from picture geprobeerd?

Nonchalante collega eindelijk betrapt door teamlead. Teamlead opleiding aant geven en merkt op dat veel dingen van vorige week niet conform zijn. Er mag er iemand een 1 op 1 verwachten.
Hopelijk helpt dat.

Director "schuin" boven mij die persé wil dat ik haar Excel file invul waarin voor 200 datavelden moeten komen welke security groepen toegang hebben om die data te lezen/updaten.

1. Gigantisch werk want haar benaming van de velden komt niet overeen met wat in de HR tool gebruikt wordt dus veel mapping/opzoekwerk nodig
2. Nobody cares - wie in godsnaam gaat zo'n document nadien gebruiken?
3. Dit document is outdated vanaf het moment dat het ingevuld wordt want security wijzigt wekelijks

Heb me dus héél neig boos gemaakt op mijn baas en gezegd dat ik ECHT NIET ging invullen en dat ze ook geen geld moet gaan wegsmijten door het aan een consultant te vragen... eens benieuwd of ik het ga halen, want dien Excel file staat blijkbaar als één van de belangrijke deliverables van die director voor dit jaar in de doelstellingen :wink:

Reorganisatie, sterke manager die ons herpositioneerde vertrekt, her en der andere directeurs die vertrekken, besparen besparen want de kosten zijn te hoog, starten met timesheets, fijne externen (freelancers) met niche kennis die onvoldoende geinternaliseerd is zitten op de wip,... Bwek. Of hoe schijnbaar intelligente mensen toch een ketting aan domme beslissingen kunnen nemen. En dat voor een niet-beursgenoteerd bedrijf.

Collega binnen ons team die eerst tijdens Halloween met het voorstel kwam om ons allemaal te verkleden op kantoor, en nu met het voorstel komt voor een secret santa.

Al die dingen interesseren me nu eens niets.

Terug
Bovenaan