Een voorbeeld "letterlijk" van onze produktieomgeving hier
Er werd een nieuwe app op produktie gelanceerd voor de makelaars
Makelaars moeten de klanten kunnen helpen maar er is aldus een produktie Bug.
Dus ik pluis dit uit en ik geef veel makelaars een 'workaround' door (die eigenlijk niet mag gebruikt worden maar de workaround bestaat wel)
Makelaars blij. Real life klanten blij want ze worden geholpen (zonder die workaround lukte het niet altijd de klanten te helpen tot de Bug is opgelost en de klant is koning juist?)
Ik ben dus op het matje geroepen door een baas die razend was.
Baas: Makila ik had je zo gezegd: Die workaround uitvoeren op produktie mag NIET!
Makila: Maar klanten worden zo wél asap geholpen. (anders krijg je dus massaal véél klachten wat nu niet gebeurd is)
Baas: Makila zwijgen! Het mag NIET! Amen en uit. Kan je de makelaars in koor allemaal opbellen en zeggen dat ze de workaround NIET mogen uitvoeren? Ondertussen zullen wij de Bug oplossen.
Makila denkt: *zucht* (alsof de makelaars nadat ik dat had doorgegeven nog zouden luisteren naar mij. Niet dus)
Dit is dus echt gebeurd een maandje geleden hé.
En ik weet dus ook nog altijd niet waarom die workaround niet mag (net zoals Buon aldus). Dat mocht ik NIET weten. WELKOM IN DE IT WERELD!
Maar volgens mij was de reden dat ze de traffic tussen makelaars en klanten via een tooltje kunnen monitoren. En als de makelaar die workaround deed dan konden ze dat niet monitoren. Zoiets zal het waarschijnlijk geweest zijn.