Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Binnen een paar weken doen we een grote upgrade van een toepassing.

Het zal die week alle hens aan dek zijn. Impacteert een hoop mensen.

Het werd uiteraard nooit expliciet afgedwongen dat je die week best geen verlof neemt.
Als je een beetje eer en geweten hebt, doe je dat ook niet.

Uiteraard, die ambtenatrice, op een best cruciale positie, blijkt dat die dan net verlof heeft ingepland die hele week.

De lead zijn gezicht. Van die piepogen, een rimpelvoorhoofd, een jamaar-seg-hey-gezicht.

Maha. Miep miep mwep mwep mwoeh mwoeh haha.

Laatst bewerkt:
Meeting-uitnodiging (mandatory) van HR om een meeting te hebben over het belang van meetings en meeting-hygiëne… ze snappen er duidelijk zelf de ironie niet van, want het is gewoon een powerpoint die al op het intranet staat die ze gaan voorlezen (en de lecture-notes staan erbij)

Ik hoop dat die kerel strontzat was of een mentale beperking heeft want anders is het schaamtelijk.
Overheidssoftware...

Ooit eens een presentatie gehad i.v.m. de software waarmee de eID's worden geactiveerd. Die software is een pain in the ass voor elke IT'er van een lokaal bestuur (en gelukkig al een hele tijd niet meer mijn verantwoordelijkheid). Die mannen van de FOD leken dat op die presentatie best wel grappig te vinden dat dat spel zo brak draaide. Er waren op een bepaald moment tekorten qua hardware voor die eID's (EOL bij leverancier, ruim van tevoren aangekondigd) waardoor besturen in de problemen kwamen. Die vonden dat precies ook grappig en hadden niet veel goesting om een certificering van een nieuw toestel op te starten want dat kostte teveel moeite of zo.

Met de vernieuwing van een tijd terug lijkt het een stuk beter te zijn naar stabiliteit maar het gezever met alle hardwarebakjes die aan die loketpc's moeten hangen blijft wel.

Ook altijd leuk: Van die statusmailtjes dat dat systeem plat ligt. Dan weet je dat de collega's aan het loket weer een hoop shit over hun kop gaan krijgen van mensen die een eID komen afhalen en niet verdergeholpen kunnen worden omwille van misérie bij één of andere FOD in Brussel.

Overheidssoftware...

Ooit eens een presentatie gehad i.v.m. de software waarmee de eID's worden geactiveerd. Die software is een pain in the ass voor elke IT'er van een lokaal bestuur (en gelukkig al een hele tijd niet meer mijn verantwoordelijkheid). Die mannen van de FOD leken dat op die presentatie best wel grappig te vinden dat dat spel zo brak draaide. Er waren op een bepaald moment tekorten qua hardware voor die eID's (EOL bij leverancier, ruim van tevoren aangekondigd) waardoor besturen in de problemen kwamen. Die vonden dat precies ook grappig en hadden niet veel goesting om een certificering van een nieuw toestel op te starten want dat kostte teveel moeite of zo.

Met de vernieuwing van een tijd terug lijkt het een stuk beter te zijn naar stabiliteit maar het gezever met alle hardwarebakjes die aan die loketpc's moeten hangen blijft wel.

Ook altijd leuk: Van die statusmailtjes dat dat systeem plat ligt. Dan weet je dat de collega's aan het loket weer een hoop shit over hun kop gaan krijgen van mensen die een eID komen afhalen en niet verdergeholpen kunnen worden omwille van misérie bij één of andere FOD in Brussel.

Ik ben blij dat Antwerpen meer en meer de touwtjes in handen pakt op dat vlak bij ons. Die hebben daar een immens it team en maken hele goeie gebruiksvriendelijke programma's.
Als er eens iets goeds uit Antwerpen komt mag het ook gezegd worden.

Ik ben blij dat Antwerpen meer en meer de touwtjes in handen pakt op dat vlak bij ons. Die hebben daar een immens it team en maken hele goeie gebruiksvriendelijke programma's.
Als er eens iets goeds uit Antwerpen komt mag het ook gezegd worden.
ahum...

ahum...
Komt niet van stad Antwerpen bij ons, maar van de politie zelf. 😉

Komt niet van stad Antwerpen bij ons, maar van de politie zelf. 😉
Politiezone Antwerpen staat toch gekend als een van de beter uitgeruste zones van dit land he?
Als je soms hoort hoe het er aan toe gaat in de kleinere zones snap ik wel dat die geen volk vinden (Zwijndrecht bvb).

Politiezone Antwerpen staat toch gekend als een van de beter uitgeruste zones van dit land he?
Als je soms hoort hoe het er aan toe gaat in de kleinere zones snap ik wel dat die geen volk vinden (Zwijndrecht bvb).
Ja, vandaar dat wij met 4 West-Vlaamse zones nauw samenwerken met Antwerpen.

Zij vragen dan wel eens extra volk op bvb oudejaar, maar we kunnen in ruil wel beroep doen op hun ondersteuning op veel vlakken. Wat echt wel een grote meerwaarde is.

Weer typisch, van 1 afdeling van 4 mensen zijn er 3 volgende week afwezig, zo'n zaken zou ik op voorhand moeten weten, moet het gisteren zelf te weten komen... Dan maar schuiven met mensen van andere afdelingen die wél een opoffering kunnen/willen maken, de ene collega die overblijft die van die afdeling effectief is als we vragen of hij van de 3 bijspringers 1tje wat mee kan begeleiden => Heb ik geen tijd voor zulle.

Tandje bijsteken mag dan niet gezegd worden of er wordt weer op de tenen getrapt...

Wij moesten voor kerst & nieuwjaar ergens ten laatste deze maand onze voorkeuren doorgeven. Er waren verschillende opties die je kon kiezen, waarvan 29, 30, 31 dec & 1 jan er één van was. Dit heb ik gekozen. Er was ook een optie: 'Ik wil graag met kerstmis ook thuis zijn indien mogelijk', aangezien dat mij persoonlijk niet boeit heb ik dat open gelaten, terwijl veel anderen dat wel hebben aangeklikt.

Vandaag krijg ik mijn planning: 29 tem 31 december werken en dan rond Kerstmis hebben ze mij 5 dagen thuisgezet. :laugh: Echt fuck off. Gaat hoe dan ook niet doorgaan.

Mod: Een persoonlijke aanval zonder argumentatie wordt hier niet geapprecieerd.

Dit klinkt voor mij een beetje als "recht naar de burn out en er fier op!".

Kijk, je vorige post die neerkwam op "ocharme ik als ingenieur, had ik maar niet gestudeerd zodat ik een simpel jobje had", was voor mij al iets dat eerder de indruk wekte dat je vooral graag uitpakt met hoe "druk druk" het is en hoe hard je werkt. Vele hooggeschoolden, hoger dan ing., hebben een job waar ze niet -schijnbaar- heel het kot moeten rechthouden hoor. En, dit gaat moeilijk zijn voor jou om te accepteren, die zijn niet minderwaardig aan jou, en dat zijn geen profiteurs, die zorgen zelfs voor een serieuze meerwaarde voor hun bedrijf, of zelfs *gasp* voor de overheid.

Maar iets zegt me dat het probleem misschien eerder bij misplaatste trots ligt dan bij leren neen te zeggen. Want ja, je hele leven afgeven op een 9-5 en schermen met termen zoals "competitieve sector" en weet ik nog, en dan zelf misschien voor je gemoedsrust kiezen...moeilijk?

Dat klinkt voor mij een beetje als "mijn eigen werk is chill en totaal onbelangrijk, en ik kan het niet verkroppen dat er anderen bestaan die wél enige verantwoordelijkheid hebben. Dus om mezelf belangrijk te blijven voelen, kraak ik de anderen hun verantwoordelijkheid af en ga ik hen framen als totaal onbelangrijk."

Maar iets zegt me dat dit allemaal misplaatst belangrijkheidsgevoel is. Want ja, je hele leven afgeven op mensen met verantwoordelijkheidszin maar dan zélf een job blijven doen zónder verantwoordelijkheidszin... moeilijk?

Dat klinkt voor mij een beetje als "mijn eigen werk is chill en totaal onbelangrijk, en ik kan het niet verkroppen dat er anderen bestaan die wél enige verantwoordelijkheid hebben. Dus om mezelf belangrijk te blijven voelen, kraak ik de anderen hun verantwoordelijkheid af en ga ik hen framen als totaal onbelangrijk."

Maar iets zegt me dat dit allemaal misplaatst belangrijkheidsgevoel is. Want ja, je hele leven afgeven op mensen met verantwoordelijkheidszin maar dan zélf een job blijven doen zónder verantwoordelijkheidszin... moeilijk?
Ik heb nergens gesproken over "chill en onbelangrijk", enkel dat heel het kot rechthouden niet de standaard is, ook niet bij mensen met een goed diploma. Maar je sterk defensieve reactie spreekt natuurlijk boekdelen.

Ik heb nergens gesproken over "chill en onbelangrijk", enkel dat heel het kot rechthouden niet de standaard is, ook niet bij mensen met een goed diploma. Maar je sterk defensieve reactie spreekt natuurlijk boekdelen.

1) Wovon man nicht sprechen kan, darüber muss man schweigen
2) Mijn ergernis handelde niet over het feit dat ik het kot moet rechthouden (met uw bijhorende, toxische veronderstelling dat dit voortvloeit uit een soort grootheidswaanzin of misplaatst superioriteitsgevoel) , maar over het feit dat zoiets als "overuren" gewoonweg niet mogelijk zijn bij een uitvoerende job.

2) Mijn ergernis handelde niet over het feit dat ik het kot moet rechthouden (met uw bijhorende, toxische veronderstelling dat dit voortvloeit uit een soort grootheidswaanzin of misplaatst superioriteitsgevoel) , maar over het feit dat zoiets als "overuren" gewoonweg niet mogelijk zijn bij een uitvoerende job.
En wat meerdere personen al duidelijk hebben proberen maken is dat dat zever is.
Uw uitvoerende job =/= alle uitvoerende jobs.
Ik zit zelf in de IT en bij ons wordt daar echt wel sterk op gekeken dat er niet zomaar overuren gebeuren zonder betaling.
Ik werk zelf al eens langer omdat ik iets wil afwerken zonder het aan te geven, maar dat is dan ook puur mijn keuze en als ik het tegen mijn manager zou zeggen krijg ik op mijn vingers getikt.

Ah, de immer verkeerd gebruikte klassieker van Wittgenstein nog eens verkeerd gebruikt! Een sterk argument inderdaad.
Wel, het is inderdaad een veronderstelling van mijn kant dat je in een weinig benijdenswaardige job zit en je eigen problemen hiermee externaliseert naar hoe elke andere job waar men niet op zijn tandvlees zit ofwel voor profiterende, quiet-quitting ambtenaren of laaggeschoolden is.
Daarom ook mijn antwoord: neen, dit klopt niet. Maar neen, het zal aan mijn toxisch gedrag liggen.

Heb jij op een of andere manier het idee dat als je morgen verdwijnt dat merkbaar zal zijn op de balans van uw bedrijf op het einde van het jaar?

Soit, als burgerlijk ir zou ik inderdaad ook soms graag maar een simpele industrieel ing zijn geweest, het lijkt inderdaad allemaal veel simpeler. Maar goed we leven met de keuzes die we maken, niet? /s
:unsure:

Heb jij op een of andere manier het idee dat als je morgen verdwijnt dat merkbaar zal zijn op de balans van uw bedrijf op het einde van het jaar?

Soit, als burgerlijk ir zou ik inderdaad ook soms graag maar een simpele industrieel ing zijn geweest, het lijkt inderdaad allemaal veel simpeler. Maar goed we leven met de keuzes die we maken, niet? /s
:unsure:
Vrijwel iedereen is (al dan niet gemakkelijk) vervangbaar. Hoe groter 't bedrijf, hoe kleiner 't effect van 1 mens die 't aftrapt.
Als ik even naar mezelf kijk bv. Vele jaren terug was ik vervangbaar, maar men zou het zeker en vast gevoeld hebben.
Ondertussen zijn er zoveel mensen bij gekomen, de omzet zoveel hoger & 't aantal projecten ook, dat dit veel minder het geval zal zijn.

In een echt kleine KMO, waar er mss 5 man den boel recht houdt zal het dus effectief een merkbaar/voelbaar effect hebben als 1 van die mensen verdwijnt. Zeker als er weinig overlap is in wat ze doen.
In een multinational met 25K WN's ... ben je niet veel meer dan een lijntje op een spreadsheet. De enige die er mss initieel wat last van zullen hebben zijn uw rechtstreekse collega's die uw werk zullen moeten overnemen, maar op grote schaal ... zal uw vertrek niet echt merkbaar zijn.

Nu, zelfs in grote bedrijven kan je daar uitzonderingen op vinden. Kijk maar naar de CEO/oprichter van NVidia, die eigenlijk het bedrijf groot gemaakt heeft & dat nog steeds doet, met success, want NVidia is ondertussen een van de grootste tech firma's van den hoop.
Het zal dus wel gevoeld worden moest die ineens met z'n vliegtuig crashen.

Deadline tegen morgenavond (of woensdagochtend). Deze ochtend gezien dat het best wat werk nog is. Ik zit nu quasi even ver als deze ochtend.

Er is een verschil tussen verantwoordelijkheidszin en u kapot werken en frustreren zoals gij hier soms doet. Ik heb zelf ook een zeer grote verantwoordelijkheidszin, maar een burn-out leert u de dingen net iets meer in perspectief te zien. Ik heb er nog altijd geen probleem mee om langer te werken, maar ik zal rapper nee zeggen, en mij opjagen zal ik ook niet rap meer doen.

Laatst bewerkt:
Wij moesten voor kerst & nieuwjaar ergens ten laatste deze maand onze voorkeuren doorgeven. Er waren verschillende opties die je kon kiezen, waarvan 29, 30, 31 dec & 1 jan er één van was. Dit heb ik gekozen. Er was ook een optie: 'Ik wil graag met kerstmis ook thuis zijn indien mogelijk', aangezien dat mij persoonlijk niet boeit heb ik dat open gelaten, terwijl veel anderen dat wel hebben aangeklikt.

Vandaag krijg ik mijn planning: 29 tem 31 december werken en dan rond Kerstmis hebben ze mij 5 dagen thuisgezet. :laugh: Echt fuck off. Gaat hoe dan ook niet doorgaan.
Haha, herkenbaar.

Ik moet dit voor de eerste keer in 15j niet doorgeven.
En zal dit ook nooit meer moeten doen. Dit was een jaarlijks wederkerende ergernis.

Waarom vraagt ge in godsnaam voorkeuren als ge er toch geen rekening mee houdt.

Terug
Bovenaan