Jammer dat het vervolgstukje er niet bij staat.moest hier ook meteen aan denken
fire exclamation mark, fire
"Nice screensaver!"
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jammer dat het vervolgstukje er niet bij staat.moest hier ook meteen aan denken
fire exclamation mark, fire
Alle begrip, maar als bij ons bv SAP platligt door een algemeen probleem, of er is bij Google/Microsoft een algemeen probleem dan is het toch een kleine moeite om een algemene mail rond te sturen? Bij ons wordt dat niet vaak gedaan en dan is het niet meer dan logisch dat er honderden tickets worden aangemaakt.Als het internet plat ligt moet ik geen 100 tickets hebben van iedereen dat het internet plat ligt.
Troost u ik heb 5 mails gehad vandaag en ik vond het al veel.tis nog maar half 4 en zit weer aan de 300 ontvangen mails.
Op mijn gsm heb ik ne log van de oproepen die ik daar gekregen heb (en een klein percentage mensen heeft die nummer maar). Daar es snel gekeken en heb ik van 14u tot nu ongeveer 25 oproepen gehad.
Denk op mijn vaste toestel erbij dat ik makkelijk aan de 60-70 zit.
Dan nog een deel whatsappkes, ik word hier knettergek met momenten.

Troost u ik heb 5 mails gehad vandaag en ik vond het al veel.
Ik vermoed dat dat niet troost, maar ok![]()

"Euh... dude, ik ben gewoon een paar fucking mails naar mappen aan het slepen. Rustig kerel. Zoals ik al heb gezegd ga ik nog volledig meewerken en voor een vlotte overdracht zorgen tot het einde van mijn opzeg".Damn, ik zou die gast volledig, maar dan echt volledig negeren.- Mijn baas blijft me zwartmaken op het werk tegen collega's. Het feit dat ik 2 weken tussen mijn huidige job en toekomstige job neem, is voor hem een teken dat ik het werk niet aankon. :')
- Door de paranoïde bedrijfscultuur te installeren waarbij er maximaal druk gelegd wordt op iedereen om maximaal naar kantoor te blijven komen i.p.v. thuis te werken tijdens Corona, hebben we het vlaggen. Iemand van op de bureau is positief getest op Corona, is na de besmetting nog op kantoor geweest dus quasi heel het bedrijf inclusief ikzelf moeten nu in quarantaine en een test laten doen. Zag je natuurlijk van kilometers aankomen. Ik zal u alvast één ding garanderen: mocht mijn (schoon-)moeder (knuffelcontacten) Corona hebben opgelopen via mij (en dus mijn werk), dan doe ik hem een proces aan.
- Mijn baas die letterlijk over mijn schouders kijkt, mij enkele mails naar mappen ziet slepen en direct in de aanval gaat: "Wat ben jij nu aan het doen?! Je mailbox op orde zetten? Kun je dat niet op het einde van je opzeg doen? Uw projecten moeten wel nog vooruit gaan hé. Let op hé, mij ga je daar niet mee koten hoor, je zal uw collega's alleen maar in de shit steken!".
Ik opnieuw volledig flabbergasted...![]()
"Euh... dude, ik ben gewoon een paar fucking mails naar mappen aan het slepen. Rustig kerel. Zoals ik al heb gezegd ga ik nog volledig meewerken en voor een vlotte overdracht zorgen tot het einde van mijn opzeg".
Nogmaals: die kerel spoort echt niet. Die is echt rijp voor de psychiatrie. Ik heb tot nu toe nog mijn verstand kunnen gebruiken, je weet wel: kleine sector, iedereen kent iedereen, en hij kent veel mensen. Maar het zou zoveel deugd doen als ik eens mijn gedacht zou zeggen. Damn. Temeer omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt wat ik doe; ik ben sowieso al de slechterik blijkbaar. Wel ok dan.
Dat kan enerzijds irritant zijn als gij vraagt & dat antwoord krijgt.passieve collega's die van ownership nog nooit hebben gehoord.
"Ja ik heb een mailtje gestuurd"
1 week later: En hoe staat het ermee? " Ik heb nog geen reply gehad dus wacht nog op een antwoord via mail"
...

Ziek vallen lijkt me hier het beste. Genoeg werknemers die dat doen tijdens de opzeg.Damn. Temeer omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt wat ik doe; ik ben sowieso al de slechterik blijkbaar. Wel ok dan.
Zeg maar, als Eén niet met u in zee wil gaan voor een reeks van het leven zoal het is (zoals je onlangs denk ik aangaf), waarom vlog je je leven dan niet? Gouden youtube-content.Heel die historie met de lift in die ene blok....
Nu zijn ze die lift vandaag aan het herstellen. Komt die knarre 70-er in het lokaal langs de herstellers zitten, steekt zijn handen door een open ruimte om foto's te maken.
Als die vragen daarmee te stoppen begint hij te schelden. Die mannen pakken hunne boel en trappen het af.
Op de parking heeft één van de andere bewoners die dan toch nog kunnen overtuigen om terug te gaan.
En natuurlijk moet minstens 5 man van die blok mij dan bellen om hun verhaal te doen.
Ik been geen klant, het gaat over een collega uit mijn team. Alles wat hij niet doet komt achteraf terug op het team af en dan kan iemand anders dat oplossen.Dat kan enerzijds irritant zijn als gij vraagt & dat antwoord krijgt.
Maar anderzijds, als ge zelf te veel werk hebt en niet meer kunt volgen is dat de ideale manier om wat extra tijd te winnen zonder dat het effectief uw fout moet zijn.
Zo van 'klanten die pushen & pushen & pushen' en wij zouden 24/7 moeten door duwen aan hun project tegen een of andere arbitraire datum, maar zodra ze zelf iets moeten aanleveren duurt het telkens 3w.
Nu ... in mijn geval, als het iets intern of zo is da'k dan uiteindelijk zelf kan doen (of je wacht op een beslissing van zus of zo) ... dan laat ik het ni al te lang aan slepen & stuur ik meestal van 'ik beslis het nu zo & doe het zelf ... als het u niet aan staat op dees manier hoor ik het wel' (maar dan minder cru).
Zo kan je weer verder.
Ook, ik heb al geweten dat ik in dat scenario terecht kom ondanks al meerdere reminders te sturen. Soms is het gewoon wat het is & kunt ge der ni aan doen (toegang tot een omgeving, applicatie, server, whatever bv. kunt ge zelf 0,0 aan doen). Het is niet aan mij om te gaan smeken bij een ander ook e. Werk genoeg, dus als er eentje niet mee wil, dan is dat gewoon een win voor de andere.
Echter, TBH ... gebeurd nu ook weer niet zo veel.

Da's 't probleem met Kanban zeker? Sommige mensen zien wat er op hun naam staat voor die sprint & gebruiken het 'vast zitten' op 1 taak dan als excuus om gewoon niets meer te doen want er staat niets meer op hun naam.Ik been geen klant, het gaat over een collega uit mijn team. Alles wat hij niet doet komt achteraf terug op het team af en dan kan iemand anders dat oplossen.
We werken met een soort van bord waar onze taken instaan en er wordt van uitgegaan dat je je eigen werk kan beheren zonder dat iemand constant achter updates vraagt.
Wanneer je dan als update geeft dat je nu al een week aan het wachten bent op een reply alvorens iets te kunnen doen, vind ik dat ergerlijk.
Van ons niveau mag wel verwacht worden dat je dan eens belt, meeting opzet of iemand om hulp vraagt en niet in een hoekje ligt te wachten op een reply per mail.
Ik vraag me ook af wat die persoon dan die week aan het doen is geweest, want op het bord staan geen extra taken bij hem.
Niet echt collegiaal en transparant gedrag.

Allemaal naar die kerel van 70 sturen om te vragen hoe hij het nu gaat oplossenEn natuurlijk moet minstens 5 man van die blok mij dan bellen om hun verhaal te doen.

Volledig akkoord en dat kan mij echt ergeren. Zoals je zegt, moet het meer zijn dan dat dus ga dat eens op de volgende team meeting gooien.Da's 't probleem met Kanban zeker? Sommige mensen zien wat er op hun naam staat voor die sprint & gebruiken het 'vast zitten' op 1 taak dan als excuus om gewoon niets meer te doen want er staat niets meer op hun naam.
Ondanks dat die taak waarvoor men dan 'vast zit' in principe de hele sprint zou moeten vullen.
Je zal er altijd hebben die dan gewoon de hele week niets doet ipv achter werk 'zoeken'. Ze hebben dan de hele week 'gewacht op Godot'.
En als dat enkel maar als 'irritant' aanvaard wordt dat die mens een hele week niets doet, dan zal die dat ook blijven doen natuurlijk want er wordt geen gevolg aan gegeven.
Nuja ... hem die een hele week niets gedaan zou hebben is natuurlijk worst case, kan ook zijn dat em ander werk gevonden heeft e.