Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega's die onderling conflicten hebben en mij daar in willen betrekken :sop:
"Die zijn ticket laat je maar ff liggen"
"Als die komt zagen, zeg je dat je geen tijd hebt"
"Probleem X doe je pas als ik excuses van Y gekregen heb"
"Ik ga pas vanavond antwoorden want x is een rotzak dus laat hem maar wat wachten"
"Als X denkt dat hij van ons Y gaat krijgen, no way"

Guys, grow the fuck up.
Ik begrijp ook echt niet hoe volwassen mensen eigenlijk zo slecht kunnen communiceren met elkaar op een werkvloer.
Elke annoyance resulteert daar precies in een ruzie. Mensen van boven de 40 jaar.

Heb tegen mijn overste gezegd dat ik niet meespeel met die zever en gewoon mijn werk doe. Ik heb daar met niemand problemen.

Doorheen deze thread browsen doet mij steeds meer beseffen hoe gelukkig en content ik mag zijn met mijn huidige werkplaats/collega's/baas als ik al deze verhalen en stoten lees.

Verder dan een "shift 1 die te weinig soep over laat voor shift 2" ergernis geraak ik niet.

Maar bon, I had my share in the past.

Het teveel aan deeltijds werk bij een groep mensen op de dienst (die niet projectmatig werkt, dus wat binnenkomt moet weer buiten) waardoor de druk op steeds kleiner wordende groep voltijdsen steeds groter wordt (geen aanwervingen in de plaats).
Neem er dan nog eens bij dat het ziekteverzuim bij deeltijdse werknemers hoger ligt en je snapt het plaatje...

Ik heb blijkbaar ook veel geluk dat ik op plaatsen terechtkom waar er professioneel met elkaar wordt omgegaan. Mensen die serieus werken en zich niet bezighouden met kinderachtige zaken. Uiteraard is er wel eens iemand die de kindjes moet ophalen, of eens iemand die om 15h stopt omdat die de vorige dag tot 20h door moest werken. Die persoon zal ook enkel om 15h stoppen als die zeker weet dat die daardoor niemand anders in de problemen brengt. Geven en nemen. Transparant zijn naar je manager en dan vind ik dat die dat moet toelaten. Zolang je elkaars vertrouwen maar niet beschaamt.
In het voorbeeld van gumball heeft die manager totaal geen reden om pas rond 11h30 toe te komen. Dit kan enkel wanneer ze een echte reden heeft (auto ongeluk, sterfgeval in de familie, nieuwe grote klant binnengehaald, etc. --> !maar dan verwittig je kort je baas via sms/bellen!)

Uiteraard hangt alles af van de aard van de job. Bovenstaande kan je moeilijk hanteren als arbeider of als bediende met prikklok, but you get my point.

Wij hebben ook glijdende uren maar je moet wel tussen 7u en 9u beginnen en mag pas stoppen tussen 16u en 18u.
Hier iets gelijkaardig. Iedereen moet aanwezig zijn tussen 9:30-12:00 en 14:00-16:00.
Ook verplicht om 8u te werken per dag tenzij je het op voorhand aanvraagt (wordt altijd wel goedgekeurd, ze willen het gewoon weten).

Op het einde van de maand moet ge maar zien dat ge voldoende uren hebt geboekt (of overuren/verlof opnemen).

Vind het wel een goed systeem zo en duidelijke richtlijnen en tegelijk ook genoeg vrijheid.

Hier iets gelijkaardig. Iedereen moet aanwezig zijn tussen 9:30-12:00 en 14:00-16:00.
Ook verplicht om 8u te werken per dag tenzij je het op voorhand aanvraagt (wordt altijd wel goedgekeurd, ze willen het gewoon weten).

Op het einde van de maand moet ge maar zien dat ge voldoende uren hebt geboekt (of overuren/verlof opnemen).

Vind het wel een goed systeem zo en duidelijke richtlijnen en tegelijk ook genoeg vrijheid.
Ja idd. Wij moeten zorgen dat we binnen de 2 maand aan onze uren komen. Maar je kan natuurlijk wel bvb 4 dagen een uur langer werken en de vrijdagmiddag stoppen in overleg met je collega's.

Ge kunt dat compenseren door langdurig te gaan kakken he. :)
Ik had op mijn vorig werk een collega die er dagdagelijks, zonder uitzondering, er in slaagde om:
- Aankomen om 8u10-8u20 terwijl hij vast moet beginnen om 8u.
- Eerst nog een kwartier tot half u ging kakken.
- Minstens 1x per half uur een sigaret gaan roken.
- Minstens 1x per 2u ging kakken (enfin, stonk bij het terugkomen altijd naar de alcohol, dus we weten beter).
- Om 11u50 terug vertrok om te gaan eten, in plaats van om 12u.
- Tussen 13u10 en 13u20 terug aankwam in plaats van 13u.
- Opnieuw even voor minstens een kwartier gaan kakken.
- Terug roken en wc bezoeken zoals in de voormiddag.
- Op 16u50 vertrekt naar huis ipv 17u.
- Tijdens de uren dat hij aanwezig was ook enorm veel fouten maakte, en werk en verantwoordelijkheden doorschoof naar zijn dichtste collega.

Elke fucking dag. Volgens mij als je het berekent, werkt die maar 4 a 5 u ipv 8, maar krijgt wel evenveel betaald als iemand die wel zijn uren presteerde. Als je dan zelf in de problemen kwam omdat hij voor de zoveelste keer zijn werk niet gedaan had (moest mijne voorbereiden), en je zei er iets van, kreeg je toegeroepen: "WANNEER MOET IK DAT NOG DOEN MSS? JULLIE ZIJN HIER ALLEMAAL GEMAKKELIJK!"
Buiten de uren wel een top-kerel, daar niet van, maar om mee te werken echt een drama.

Wat een gezeik tussen collégas en managers lees ik hier toch allemaal. Gelukkig heb ik alleen maar een domme urkel van een baas die zijn stiel niet kan, maar gewend is van iemand te hebben die het wel kan.

Werkt gij ni bij dezelfde werkgever als mij?😂

Dag van de opleiding..9u. ikzelf en algemeen directeur al voor het groot scherm die opleiding aant volgen. Mn manager was er niet..10u..nog steeds niet daar. Ze kwam pas rond 11u30 toe. Zij nr de algemeen directeur "oei sorry, ik was da compleet vergeten". Dacht in mn eigen "wa zit gij nu weer te zeiken? Khad u dat gisteren avond nog gezegd".
Gaf ze daarna tegen mij toe dat ze zich overslapen had en het eigenlijk wat te vroeg vond... En die opleiding was speciaal voor haar.
Nu, mij ni gelaten..kheb wel punten gescoord bij de algemeen directeur.
Ik denk niet dat we bij dezelfde firma werken.

Wij hebben er zelf ooit ene gehad, pre Corona, die tijdens een meeting opstond en wegstapte.
Toen iemand ging kijken zat hij aan zijn bureau, ticketverkoop voor een bepaald concert zou beginnen en hij moet en zou tickets hebben.

Collega’s in de leraarskamer klagen steen en been over leerlingen die ‘het niet kunnen’, die ‘niet op hun plaats zitten’ enzovoort. Dat gaat op voor bepaalde maar niet allemaal. Ik heb leerlingen die echt inzien dat ze hulp nodig hebben. Dus neem ik dan contact op met die leerkrachten (ik doe deels begeleiding eerste graad) en dan krijg ik dus nul maar dan ook nul antwoord. Zelfs niet ‘bericht ontvangen, ik kijk het na’ Nee, niks. Het is echt niet altijd de schuld van het kind als de resultaten minder zijn.

Ben ik de enige die niet graag ergens anders schijt dan thuis? :unsure:
Oost west thuis schijt best? Maar nee idd, ook liefst thuis op "mijn gemak". Doe dat ook niet graag op het werk omdat je dan anderen hoort en anderen u horen. Dus ik ga op dan ook altijd een paar verdiepen hoger of lager zodat ik geen bekend volk tegenkom.

Terug
Bovenaan