Niet per se een frustratie "op het werk", maar wel "werk related"...
Had eens (meer uit nieuwsgierigheid dan serieus op zoek) gesolliciteerd bij een grote multinational hier in mijn regio die een IT positie open hadden.
De job omschrijving bevat exact wat ik zelf al jaren doe bij een grote consultancy speler, en de klanten waarvoor ik werk zijn ook lokale grote bedrijven of multinationals.
Laat ons zeggen qua jobinhoud is er eigenlijk een volledige match, en ik kan ook wel zeggen dat profielen zoals de mijne niet vaak beschikbaar zijn omdat er gewoon een groot tekort is. Wij hebben zelf ook al vacatures maanden/jaren openstaan.
Nu hoorde ik goeie feedback van het gesprek, alleen is het mogelijks wel een probleem dat ik geen bachelor diploma behaald heb.
Mensen van de dienst zelf, diensthoofd, en HR waren aanwezig tijdens het gesprek, en zij waren positief. Dus het feit dat ze nu dat diploma aanhaald, moet zijn dat dit een company policy is vanuit global eventueel, of hoger management dat serieus ouderwets is.
Toen ze daar over begon had ik eigenlijk al zoiets van damn, voor zo'n bedrijf wil ik eigenlijk zelfs niet werken...
Ze gingen intern proberen kijken hoe ze hier een "oplossing" voor zouden kunnen vinden..
Tijdens mijn 7 jaar dienst bij mijn huidige werkgever heb ik ondertussen eens zo'n 4 gesprekken ergens anders gehad, en nooit, maar dan ook nooit is er gesproken geweest over diploma.