Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

wordt idd verlengd maar als je telkens 2 weken ziek valt, weekje terug komt moet baas wel betalen... van zodra die dit spelletje doorheeft zal hij mss wel willen uitbetalen? Ik ken zijn situatie niet, maar als relatie verzuurd is, why not?
Of hij stuurt een controlearts langs en het spel is uit? 🤷‍♀️

Scrummaster: Makila kan je applicatie 'Joske Vermeulen' testen ze hebben aanpassingen gedaan aan 'x'?
Ik: OK
Scrummaster: Makila waarom ben je applicatie 'Joske Vermeulen' NIET aan het testen?
Ik: Je had toch gezegd dat ik applicatie 'Joske Vermeulen' moest (her)testen, ah wel ik ben dat toch aan het doen?
Scrummaster: De applicatie die u mij nu toont is NIET de applicatie 'Joske Vermeulen'!
Ik: Hier is mijn screenshot, de applicatie noemt toch 'Joske Vermeulen'?
Scrummaster: Wacht ik vraag het even na.

Een beetje later

Scrummaster: Ja blijkbaar bestond er inderdaad al een applicatie 'Joske Vermeulen' (A) maar ze hebben daarnaast een aparte applicatie 'Joske Vermeulen (B)' gemaakt.
Ik: :wallbash: Letterlijk een copy / paste van dezelfde applciatie met elk scherm identiek hetzelfde maar toch apart wegens twee verschillende produkten die men gescheiden wenst te houden

Serieus, toch wel bizar dat hier doodleuk als tip wordt gegeven om frauduleus ziek te zijn omdat het te saai is tijdens zijn opzeg.
Als ge u niet goed voelt moogt ge altijd naar de dokter hé, uiteindelijk is het de dokter die een afwezigheidsbriefje voorschrijft dus als je op die manier thuisblijft zou ik niet weten wat daar frauduleus aan is?

Je zou niet de eerste zijn die ontslagen wordt en plots geen energie meer heeft en volkomen futloos niet in staat is zijn job uit te oefenen.

Ik heb sowieso weinig empathie met werkgevers die iemand ontslagen en dan nog eens verplichten om een opzeg uit te doen
-> als het ontslag is wegens redundancy dan waarom opzeg uitdoen?
-> als het ontslag is wegens fout van jouw kant, dan zal je hier op het forum wel niet komen klagen over die opzeg hoop ik?

Ik heb sowieso weinig empathie met werkgevers die iemand ontslagen en dan nog eens verplichten om een opzeg uit te doen
-> als het ontslag is wegens fout van jouw kant, dan zal je hier op het forum wel niet komen klagen over die opzeg hoop ik?
Omdat de werkgever u natuurlijk nog uitbetaalt voor die periode en daardoor nog wenst dat jij hiervoor een prestatie levert.

Maar ja, wat koop je daarmee als je een kwaadwillende werknemer hebt die dan zegt: Foert kust uw kloten? Een werknemer plots alsnog op staande voet ontslaan omdat ie niet meer gemotiveerd is omdat jij als werkgever hem of haar reeds 'eigenhandig' op een normale manier ontslagen hebt? Véél geluk daarmee zou ik zeggen ..

Als ge u niet goed voelt moogt ge altijd naar de dokter hé, uiteindelijk is het de dokter die een afwezigheidsbriefje voorschrijft dus als je op die manier thuisblijft zou ik niet weten wat daar frauduleus aan is?
Frauduleus is dat "wettelijk" niet maar de werkgever heeft zoals Mulan zegt sowieso wel het recht een controlearts te sturen. Als die arts het er niet mee eens is met de huisarts, ga je of te wel terug moeten gaan werken of daar tegen in verzet gaan he. (via een beroepsprocedure)

Laatst bewerkt:
eerste werkdag na verlof. 12 uur op de teller. (wel 20 minuten middagpauze genomen)
grmbl grmbl.. Het contrast kan niet groter zijn

Je zou niet de eerste zijn die ontslagen wordt en plots geen energie meer heeft en volkomen futloos niet in staat is zijn job uit te oefenen.

Het valt niet of heel moeilijk te bewijzen maar het is fraude, ook volgens de wet.

Laatst bewerkt:
Zoals sommigen ondertussen weten, enkele weken geleden mijn ontslag gekregen.

Motivatie tijdens de opzeg was/is dus ver te zoeken (ze willen mij niet "gewoon" uitbetalen) - nu ik iets nieuws heb gevonden is de motivatie des te erger...

ik mag niks aan de buitenwereld communiceren van mijn ontslag, geen nieuwe projecten/aanvragen doen van mijn (bestaande) klanten dus ben ik hier eigenlijk zo goed als gewoon fysiek aanwezig. De tijd gaat zo fucking traag :unsure:
Je hebt, zelfs bij ontslag en als je al een nieuwe job in de pipeline hebt, recht op (betaald) sollicitatieverlof

Goh eerder een beetje het principe van "don't burn your bridges" zeker? het is gewoon immens saai :unsure:

ah, morgen dien ik mijn tegenopzeg in en dan is het "maar" 4 weken, gaat wel nog lukken.

Je hebt, zelfs bij ontslag en als je al een nieuwe job in de pipeline hebt, recht op (betaald) sollicitatieverlof

Klopt, maar als hij in onderling overleg de termijn korter maakt dan vervalt dit recht.

Het is hier weer feest na Q resultaten die sucky sucky waren. Alle bonussen zo goed als definitief geschrapt (die merit increases gaan ze ook wel een draai aan geven met inflatie). Sites die gesloten worden om kosten te cutten. Wij zitten zelf op over-allocation van 3 FTEs. Dus de eerste 3 die vertrekken worden niet vervangen. Zomer BBQ van 500 euro is geschrapt en ga maar door.

Maar in parallel doen ze 2y geleden een overname van bijna 800M (zo goed als een volledige jaarwinst) en ze schrijven ze die nu volledig af en iedereen buiten gesmeten en alles in de vuilbak. De voorbije 5 y al meer dan 1bln overnames die ze na 2-3y gewoon volledig in de vuilbak kieperen.

Makes sense, makes sense.

Ohja, in parallel 400M stock buybacks in het kwartaal, waar ze ondertussen al roughly 80M verlies op hebben gemaakt.

Maar euhm, marge marge marge marge expansie, zodat we operationeel van 1.2bln naar 1.23bln profit gaan bij constante revenue en persen, persen, persen !!! We zitten in revenue krimp mode dit Q (-7%), maar onze operational marge is nog gegroeid naar een zeer gezonde 30% ondertussen.... Alles piept en kraakt waar het kan.

Sjongejonge, mickey mouse mgmt. Capital allocation en shareholder value destruction van den hond zijn kloten. Best dat ik er binnenkort bijna 2 mnd niet ben met wat ouderschapsverlof voor de geboorte van nummer 3, want ik heb de indruk dat er niet veel vrolijk staat te gebeuren...

Ik kom online om 6:15.

Meteen 2 collega's op teams: Hello

Ik wou de ochtend gebruiken om te werken voor ik weer in de meetings vlieg, maar nu is het brandjes blussen geworden. :sop:

Nu, niet echt mijn probleem meer aangezien ik vertrek..maar letterlijk de sales zien kelderen tot ongeziene dieptes.
Afgelopen 2 maand een omzet halen die maar 3% is van de omzet in dezelfde periode vorig jaar... We halen nog maar 1/4de van de verkoop van 2 jaar geleden... The management be like "We verkopen een beetje minder, maar we hebben nog voor X jaar werk. In september gaan we een boost krijgen in de verkoop". Op de werkvloer zie ik mensen letterlijk naar werk zoeken, omdat ze niks meer te doen hebben. En het uitvoerend personeel (die na verkoop de zaken uitvoeren) gaan stilaan ook op hun gat zitten.
De zogezegde boost is op niets gebaseerd. Als ik er met een externe partij over praat (in dezelfde sector), zeggen zij dat ze pas een herstel richting mid-2024 verwachten.
Ik snap dat ge met de goednieuwsshow geen paniek wilt veroorzaken...maar ge moet ook niet overdrijven met die zaken.

Klopt, maar als hij in onderling overleg de termijn korter maakt dan vervalt dit recht.
Op mijn vorig werk ben ik in onderling overleg vertrokken en ik heb toen toch gedaan gekregen dat ik sollicitatieverlof heb kunnen opnemen. Niet voor elke week in mijn opzeg, maar toch voor een paar.
Ik kom online om 6:15.

Meteen 2 collega's op teams: Hello

Ik wou de ochtend gebruiken om te werken voor ik weer in de meetings vlieg, maar nu is het brandjes blussen geworden. :sop:
animaatjes-hello-9116744.gif

Speciaal voor u in glitterplaatvorm. :woohoo:
Bijkomende ergernis -maar dat is dan niet werkgerelateerd- zijn van die figuren -en steeds dezelfde- die in de plaatselijke roddelpagina op Smoelenboek te pas, en vooral te onpas zo'n glitterplaatje posten met goedemorgen, goedemiddag, goedeavond, goedemaandag, goededinsdag, enz enz. En dan ook van die idioten die daar telkens op reageren. :sop:

Op mijn vorig werk ben ik in onderling overleg vertrokken en ik heb toen toch gedaan gekregen dat ik sollicitatieverlof heb kunnen opnemen. Niet voor elke week in mijn opzeg, maar toch voor een paar.

animaatjes-hello-9116744.gif

Speciaal voor u in glitterplaatvorm. :woohoo:
Bijkomende ergernis -maar dat is dan niet werkgerelateerd- zijn van die figuren -en steeds dezelfde- die in de plaatselijke roddelpagina op Smoelenboek te pas, en vooral te onpas zo'n glitterplaatje posten met goedemorgen, goedemiddag, goedeavond, goedemaandag, goededinsdag, enz enz. En dan ook van die idioten die daar telkens op reageren. :sop:
Er is iemand die altijd met dezelfde sticker op iedere post van mijn schoonmoeder reageert. Ik heb dat dan ook een tijd gedaan, tot ik zag dat mijn schoonmoeder haar stickers wel een like gaf, en de mijne niet. 😦

En wat is dat nu ineens met mensen die in een teams call met 130 mensen hun camera willen aanzetten als ze NIETS zeggen, de hele meeting lang, maar dan zelfs niet eens hun gezicht tonen maar zo'n onnozele bewegende avatar/filter? FOMO voor de metaverse?

Nee Heidi, je ziet er in het echt véél slechter uit, je neemt niemand in de maling.

Ik heb eigenlijk al 3 jaar een bore-out maar heb schrik om weg te gaan + geen idee wat te doen :cry:.
Keek heel hard uit naar m'n verlof, maar ook dat is om sinds gisteren en mentaal lijkt de bom wat te zijn gebarsten.
Ik zou op dit moment whatever wat doen.

/: end rant.

Ondertussen al 22 augustus, binnen kleine 4 weken starten de lessen, nog altijd geen duidelijkheid over mijn opdracht voor komend acadiemjaar. Er zou ook een nieuwe leidinggevende komen, maar we weten nog van niks. Dit vreet aan mijn motivatie, ik begrijp waarom mensen het onderwijs binnen de 5 jaar verlaten...

Ondertussen al 22 augustus, binnen kleine 4 weken starten de lessen, nog altijd geen duidelijkheid over mijn opdracht voor komend acadiemjaar. Er zou ook een nieuwe leidinggevende komen, maar we weten nog van niks. Dit vreet aan mijn motivatie, ik begrijp waarom mensen het onderwijs binnen de 5 jaar verlaten...
Is je opdracht jaarlijks dan zo verschillend? Ik had in het middelbaar de indruk dat de leerkrachten hun leerplan elk jaar quasi identiek terug kregen en jaarlijks dus hetzelfde mochten komen uitleggen?

Is je opdracht jaarlijks dan zo verschillend? Ik had in het middelbaar de indruk dat de leerkrachten hun leerplan elk jaar quasi identiek terug kregen en jaarlijks dus hetzelfde mochten komen uitleggen?
Dat is +/- waar voor degenen die vast benoemd zijn. Voor de starters (of zij- instromers) is het echter minimum 5 jaar ploeteren met shitty en constante veranderende opdrachten (uitzonderingen daargelaten).

Terug
Bovenaan