Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Is je opdracht jaarlijks dan zo verschillend? Ik had in het middelbaar de indruk dat de leerkrachten hun leerplan elk jaar quasi identiek terug kregen en jaarlijks dus hetzelfde mochten komen uitleggen?
Het aantal klassen verandert elk jaar wel wat (afhankelijk van welke klassen men kan samengooien, wat pas op het einde van de vakantie zeker is) + het aantal mensen met tijdskrediet ook. Voor mensen met lage anciënniteit betekent dat dus ook vaak wachten tot ze weten wat ze mogen doen.

Maar chauffagist geeft geen les in middelbaar, maar in hoger, dacht ik. Daar duurt het nog langer tot men weet hoeveel leerlingen men heeft.

Goh eerder een beetje het principe van "don't burn your bridges" zeker? het is gewoon immens saai :unsure:

ah, morgen dien ik mijn tegenopzeg in en dan is het "maar" 4 weken, gaat wel nog lukken.
Het passeert wel 😊
Ik heb 17 weken opzeg moeten doen na zelf ontsleg te geven.
Wel 4 weken verlof af en iedere week 1 sollicitatiedag .
Heb me niet ziek gezet maar mijn 3 "baaldagen" die heb ik wel opgenomen.
Want uiteindelijk op die 20 + jaren dienst bij dezelfde werkgever met bijna nooit ziek te zijn heeft het me niets opgeleverd,laat staan respect gekregen.

Is je opdracht jaarlijks dan zo verschillend? Ik had in het middelbaar de indruk dat de leerkrachten hun leerplan elk jaar quasi identiek terug kregen en jaarlijks dus hetzelfde mochten komen uitleggen?
Het is hoger onderwijs, er staat wel iets in mijn rooster, maar dat kan nog wijzigen en is nog niet voldoende...

Ik heb eigenlijk al 3 jaar een bore-out maar heb schrik om weg te gaan + geen idee wat te doen :cry:.
Keek heel hard uit naar m'n verlof, maar ook dat is om sinds gisteren en mentaal lijkt de bom wat te zijn gebarsten.
Ik zou op dit moment whatever wat doen.

/: end rant.
Googke gewoon springen.
Ik had hetzelfde na 24 jaar zelfde werkgever en zelfde afdeling/post.

In het verleden intern gunden ze me niet door te groeien naar technieker/matrijzenvervanger.

Ze nemen liever externe mensen aan die op papier een mooie "diplomanaam"hebben maar in de praktijk alles moeten leren terwijl ik na jaren ervaring alle meeste problemen enzo v het machinepark kende.

Er ging een teamcoach op pensoein vervangen door externe .
Die zag natuurlijk de potentie in mij al "hulpcoach" maar wederom gaf het afdelingshoofd me geen kansen.
Dit was de druppel ... ben bij 1 bedrijf gaan solliciteren en daar begin ik nu volgende week🙈

Zonder die laatste druppel zat ik er nu wss nog😅 het is idd niet makkelijk maar voor je eigen goed.

De lul die ooit het principe van flexdesken heeft bedacht kunnen ze voor mijn part ophangen aan de hoogste boom. Wat een verschrikkelijk kaksysteem met werkelijk nul komma nul meerwaarde.

De lul die ooit het principe van flexdesken heeft bedacht kunnen ze voor mijn part ophangen aan de hoogste boom. Wat een verschrikkelijk kaksysteem met werkelijk nul komma nul meerwaarde.
Elke keer weer als ik op kantoor ben. Desk juiste hoogte zetten, scherm goed zetten, eigen toetsenbord en muis want jukkie andere mensen. Elke keer een halfuur opstart en opruimwerk. Gelukkig is het maar een keer per maand.

Collega's die iedere vraag terugkaatsen. "Ik weet niet Niklas wat denk jij", "goh wat stel jij voor, ik heb niet meteen een suggestie",...

Is geen misdrijf, maar hoe kan je nu nooit eens zelf een idee of mening hebben over iets waar je acht uur per dag mee bezig bent.

Elke keer weer als ik op kantoor ben. Desk juiste hoogte zetten, scherm goed zetten, eigen toetsenbord en muis want jukkie andere mensen. Elke keer een halfuur opstart en opruimwerk. Gelukkig is het maar een keer per maand.
Hier drie keer per week. :headshake:
Ik moet nooit de baan op. Ik heb -gelukkig- weinig vergaderingen. Waarom moet ik elke dag dan alles opruimen? Dat is toch enkel en alleen maar tijdsverlies.
Ik ga meestal op een vaste plek zitten, maar soms heb je dan van die snoodaards die vroeg kunnen komen en steevast de beste plekjes kiezen. Dan zit je met brolplekken waar je dan kan kiezen uit plaatsen vlak naast een deur waar constant passage is, plekken met slechte schermen enz enz. Of waar je dan je dockingstation moet verplaatsen omdat dat links staat, terwijl ik dat liever rechts heb. Je bent er toch makkelijk een kwartier per dag mee bezig.

Ik vind het soms ook irritant, maar toch te begrijpen dat een werkgever niet voor iedereen een persoonlijke werkplek voorziet als je maar pakweg 2 of 3 dagen per week op kantoor bent. Mensen die bij ons niet thuiswerken, mogen wel een vaste plek uitkiezen die niemand anders kan reserveren.

Googke gewoon springen.
Ik had hetzelfde na 24 jaar zelfde werkgever en zelfde afdeling/post.

In het verleden intern gunden ze me niet door te groeien naar technieker/matrijzenvervanger.

Ze nemen liever externe mensen aan die op papier een mooie "diplomanaam"hebben maar in de praktijk alles moeten leren terwijl ik na jaren ervaring alle meeste problemen enzo v het machinepark kende.

Er ging een teamcoach op pensoein vervangen door externe .
Die zag natuurlijk de potentie in mij al "hulpcoach" maar wederom gaf het afdelingshoofd me geen kansen.
Dit was de druppel ... ben bij 1 bedrijf gaan solliciteren en daar begin ik nu volgende week🙈

Zonder die laatste druppel zat ik er nu wss nog😅 het is idd niet makkelijk maar voor je eigen goed.

Zelfde verhaal als bij mij. Weggaan was de beste beslissing ooit. En achteraf tot nu nog komen ze nog steeds bedelen of ik moet terug wil komen voor de functie waar ik al 5 jaar op aasde maar nooit de kans toe kreeg.

100% flexdesks ben ik ook geen voorstander van, een hybride oplossing waar je een semi vaste werkplek hebt maar gemakkelijk kan switchen en dat ook 20% - 40% van de tijd mee kan schuiven ben ik wel fan van.

Mij lijkt het evident en logisch om te weigeren, alleen al uit securityoverwegingen.
Wie weet wat doet hij in jouw naam of aan wie geeft hij dit door?
Een KMO zeker?
We zijn 2023, met al die hacking en phising, redelijk triestig dat die vraag nog wordt gesteld.
't Zou bij mij toch ook gene waar zijn hoor.

Ze hebben mij dit nog gevraagd bij klanten waar ik een eigen persoonlijk account had (& waar ik dus ook on-site zat). En ondanks dat er collega's waren die dat wel deden, of zelfs applicaties draaiden op servers met hun personal credentials, is het bij mij nooit gene waar geweest.
Zelfs al duurde de aanvraag voor service app credentials een eeuwigheid, met een projectverantwoordelijke die zaagt dat die applicatie LIVE moet, etc.
't Ging niet LIVE met mijn AD credentials.

Je geeft ze niet enkel een of andere mailbox eh. Je geeft daarmee (in de meeste gevallen) uw (Azure) AD credentials. Da's dus véééééél meer dan enkel een paswoord voor een of andere mailbox.
Da's 't wachtwoord van uwe Windows, 't wachtwoord op vele servers als die aan dezelfde AD hangen, 't wachtwoord basically overal in 't netwerk & related apps waar je via uw AzAD account inlogt. En in de meeste gevallen zullen dat vrij veel applicaties zijn als je een bedrijf hebt dat zoveel mogelijk Single Sign-On probeert te voorzien.

Hoe meer permissions je zelf hebt, hoe erger het wordt.

---------
1 uitzondering die ik wel al heb geweten is dat men bij klanten wil dat we persoonlijke accounts hebben voor elke medewerker (ipv een account voor heel 't bedrijf, dus wij als leverancier, zoals dat vroeger eerder gebeurde). Maar dat men dan ambetant doet als blijkt dat er dan ook licenties e.d. voorzien moeten worden voor elke medewerker individueel.
Dus bij gevolg worden er dan weer accounts gedeeld, al zeker als het een tijdelijke versterking v/d wacht is, voor pakweg een week of paar weken. Da's natuurlijk een merde, want MFA die mails stuurt naar bepaalde mensen hun authenticator op hunne GSM natuurlijk.

Nu ... da's stoem & 't staat mij niet aan ... maar dat zijn accounts waar je verder ook gewoon niets mee doet (buiten de apps waar wij verantwoordelijk voor zijn) & waar er pretty much een 'paper trail' is dat die mens z'n account bij die klant is doorgegeven.

Dus als ik onder iemands anders naam even den boel om zeep krijg ben ik gejost & niet zo zeer die mens onder wiens account ik inlogde.
Still ... 't is nog altijd iets dat mij niet aan staat, maar 't is een gevolg van noodzaak wegens klanten die 't ni correct doen.

Je geeft ze niet enkel een of andere mailbox eh. Je geeft daarmee (in de meeste gevallen) uw (Azure) AD credentials. Da's dus véééééél meer dan enkel een paswoord voor een of andere mailbox.
Hoe is dat zelfs in de verste verte mogelijk?! :nono:Dit is zo een grote rode security vlag het is niet normaal. In welk tijdperk leven die? 2000?

Als ik brainstorming sessies organiseer of presentaties geef, zorg ik ervoor dat ik altijd tot in de puntjes voorbereid ben, dat ik weet welke info ik absoluut moet verkrijgen zodat ik de voorziene tijd goed kan indelen, dat de juiste stakeholders aanwezig zijn in de meetings, ...

Als mijn manager een meeting organiseert en leidt, is dat ie-de-re keer complete chaos. Vandaag weer 2 uur mensen hun tijd verdaan omdat ze geen duidelijke goals stelt en/of de verkeerde prioriteiten naar voren schuift.

Als ik brainstorming sessies organiseer of presentaties geef, zorg ik ervoor dat ik altijd tot in de puntjes voorbereid ben, dat ik weet welke info ik absoluut moet verkrijgen zodat ik de voorziene tijd goed kan indelen, dat de juiste stakeholders aanwezig zijn in de meetings, ...

Als mijn manager een meeting organiseert en leidt, is dat ie-de-re keer complete chaos. Vandaag weer 2 uur mensen hun tijd verdaan omdat ze geen duidelijke goals stelt en/of de verkeerde prioriteiten naar voren schuift.
Als ik dat elke keer lees, lijkt me dat wel leuke boel daar die elke keer terugkeert.

Dit lijkt wel een interessante klant om aan de slag bij te gaan als freelance Dev(Sec)Ops engineer :thinking:
Dit was goed 5 jaar geleden ook zo op mijn werk hoor. Nieuw paswoord instellen? 1e actie was de Dymo nemen en op elk scherm een label plakken met het nieuwe paswoord.
Op mijn huidige werk zie ik het helaas ook nog, maar laat ik het meestal door de vingers. Op 1 locatie bv enkel waar mensen met een badge kunnen komen. Zie ik weinig graten in.

Terug
Bovenaan