ThekillingGoku
Well-known member
Sales hun verloning is dan ook gekoppeld met het volume van hun verkoop. Dus als men 50% meer verkoopt dan wat kan worden gerealiseerd is dat in die zin 'not my problem', zoals je zelf al aan haalt.Zo herkenbaar.
Ik werk bij een transportfirma en de sales verkopen ook altijd onrealistische dingen.
Beloven dan allerlei dingen aan klanten zonder eerst eens te overleggen met de planning wat mogelijk is waardoor het vaak stressen is.
Wat ook vaak op onbegrip uitkomt van diezelfde sales, want die verstaan dan niet dat sommige dingen niet kunnen.
We hebben bv. 20 frigowagens op "overschot" die niet vast voor een klant rijden en waarmee we kunnen schuiven. Maar zij zouden dan 30 frigowagens aan een klant beloven want " het is een grote potentiële klant".
Achteraf is het dan maar van "los het op".
Zot kom ik daar van.
Maar dat zijn herkenbare verhalen, die je hoort van zo goed als elke (con)collega.

Als ik het goed gelezen heb onlangs ben je nog maar pas in dit soort werk gerold. Ik hoop dat je als het werk niet gedaan krijgt, dat je niet extra gratis uurtjes zit te kloppen want dat zal je werkgever niet appreciëren. Die wil dat elk gepresteerd uur bij de klant vergoed wordt (been there done that), en de klant zal in principe niet meer willen gefactureerd zien als wat er initieel is overeengekomen.