Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zo herkenbaar.

Ik werk bij een transportfirma en de sales verkopen ook altijd onrealistische dingen.
Beloven dan allerlei dingen aan klanten zonder eerst eens te overleggen met de planning wat mogelijk is waardoor het vaak stressen is.
Wat ook vaak op onbegrip uitkomt van diezelfde sales, want die verstaan dan niet dat sommige dingen niet kunnen.
We hebben bv. 20 frigowagens op "overschot" die niet vast voor een klant rijden en waarmee we kunnen schuiven. Maar zij zouden dan 30 frigowagens aan een klant beloven want " het is een grote potentiële klant".
Achteraf is het dan maar van "los het op".
Zot kom ik daar van.
Sales hun verloning is dan ook gekoppeld met het volume van hun verkoop. Dus als men 50% meer verkoopt dan wat kan worden gerealiseerd is dat in die zin 'not my problem', zoals je zelf al aan haalt.
Maar dat zijn herkenbare verhalen, die je hoort van zo goed als elke (con)collega.

Vandaag nog eens op verplaatsing: zit me gewoon steendood te vervelen in een kamertje - problemen met elektriciteit en bijgevolg kan er niet opgestart worden en kan ik werkelijk niets doen, heb enkel een speelgoed -laptop mee. Al sinds deze morgen dat het probleem binnen 30min opgelost zal zijn ..... pffff

elke keer je iets vraagt aan support vraagt, zeggen die maak maar een ticketje aan. Regelmatig duurt het ticketje aanmaken langer dan het probleem oplossen.
als je wordt beoordeeld op het aantal tickets, is dat niet meer dan logisch dat dit gevraagd wordt ;-)

Bij ons vraagt IT ook om voor iedere vraag een ticket te loggen, ook al is het iets dat ze snel via e-mail kunnen beantwoorden.

Ik denk inderdaad omdat het gemakkelijker is via 1 kanaal te prioriseren én omdat ze worden beoordeeld op hoeveel tickets ze sluiten. Aan dat ticketsystem hangt ook een automatische enquete vast en ze hebben het graag dat we de enquete positief invullen als ze ons hebben geholpen, dat levert hen goede puntjes op. :p

Dit zal vast een algemeen iets zijn want hier is dat ook voor elke prul een ticketje. Zal er ook mee te maken hebben dat ze dan makkelijker statistieken kunnen uitdraaien en checken waar de probleempunten liggen.

Is dat niet goed dan? Of heb je liever dat tientallen mensen u tegelijkertijd via verschillende kanalen "lastigvallen" zodat je totaal geen overzicht meer hebt en prioriteiten kan leggen?
Als het internet plat ligt moet ik geen 100 tickets hebben van iedereen dat het internet plat ligt.
Zelfs nadat ze mij gebeld hebben of in mijn bureau gestaan hebben toch nog dat ticket aanmaken.

Er wordt ook niks beoordeeld op percentage of solved of whatever.

welkom in de support wereld :laugh:

edit: hoe lang ben je al bezig? :D
3 weken :p
Dat is toch goed voor uw statistieken van afgehandelde support tickets ?
Toen ik begon dacht ik: Great, statistieken :D Want ik zie wel graag stats en motiveert me ook wel.
Maar mijn overste vindt dat maar zever dus daar kijkt hij niet naar.

Laatst bewerkt:
Als het internet plat ligt moet ik geen 100 tickets hebben van iedereen dat het internet plat ligt.
Zelfs nadat ze mij gebeld hebben of in mijn bureau gestaan hebben toch nog dat ticket aanmaken.
OK, maar dan gaat het over een algemene storing. Dat is geen "normale" situatie hè. Als je dit soort cruciale informatie vergeet te vermelden :thinking:
Er wordt ook niks beoordeeld op percentage of solved of whatever.
Maar dat wreekt zich vroeg of laat wel hoor. Stel nu dat je onderbemand bent in je dienst, maar geen data hebt om die onderbemanning te staven (of geen baseline hebt van wat een normale workload is) hoe ga je dit ooit aan je management bewijzen dat je bv extra personeel nodig hebt?

OK, maar dan gaat het over een algemene storing. Dat is geen "normale" situatie hè. Als je dit soort cruciale informatie vergeet te vermelden :thinking:

Maar dat wreekt zich vroeg of laat wel hoor. Stel nu dat je onderbemand bent in je dienst, maar geen data hebt om die onderbemanning te staven (of geen baseline hebt van wat een normale workload is) hoe ga je dit ooit aan je management bewijzen dat je bv extra personeel nodig hebt?
Wat me vooral stoort is dat élke mail naar support@huppeldepup meteen een ticket wordt. Dan heb je mensen die elke keer een nieuwe mail maken naar support over hetzelfde probleem. Dus voor een bepaald iets heb ik nu 6 tickets open staan en ik mag niks mergen of deleten.

Die onderbemanning is al een feit, ik zit daar alleen als support voor 150 mensen. Maar ik ben een externe werknemer dus ik denk niet dat er iemand gaat luisteren als ik iets zeg :p

Wat me vooral stoort is dat élke mail naar support@huppeldepup meteen een ticket wordt. Dan heb je mensen die elke keer een nieuwe mail maken naar support over hetzelfde probleem. Dus voor een bepaald iets heb ik nu 6 tickets open staan en ik mag niks mergen of deleten.
Normaal zal een deftig ticketsysteem de mogelijkheid hebben om tickets the groeperen wanneer ze gekoppeld zijn aan dezelfde root cause. Die kan je dan in 1 klik kunnen oplossen wanneer het probleem is opgelost.
Nog beter is natuurlijk bij een algemene storing dat je de mensen preventief informeert zodat ze niet allemaal hetzelfde komen zeggen.
Die onderbemanning is al een feit, ik zit daar alleen als support voor 150 mensen. Maar ik ben een externe werknemer dus ik denk niet dat er iemand gaat luisteren als ik iets zeg :p
Aha, nog een extra layer van plezier ;) Als ik het goed gelezen heb onlangs ben je nog maar pas in dit soort werk gerold. Ik hoop dat je als het werk niet gedaan krijgt, dat je niet extra gratis uurtjes zit te kloppen want dat zal je werkgever niet appreciëren. Die wil dat elk gepresteerd uur bij de klant vergoed wordt (been there done that), en de klant zal in principe niet meer willen gefactureerd zien als wat er initieel is overeengekomen.

Met zo'n ticket systeem zou je dan kunnen aantonen dat er elke dag systematisch werk blijft openstaan en dan kan je werkgever eventueel meer uren verkopen (span hier zeker je account manager ook voor je kar).

Normaal zal een deftig ticketsysteem de mogelijkheid hebben om tickets the groeperen wanneer ze gekoppeld zijn aan dezelfde root cause. Die kan je dan in 1 klik kunnen oplossen wanneer het probleem is opgelost.
Nog beter is natuurlijk bij een algemene storing dat je de mensen preventief informeert zodat ze niet allemaal hetzelfde komen zeggen.

Aha, nog een extra layer van plezier ;) Als ik het goed gelezen heb onlangs ben je nog maar pas in dit soort werk gerold. Ik hoop dat je als het werk niet gedaan krijgt, dat je niet extra gratis uurtjes zit te kloppen want dat zal je werkgever niet appreciëren. Die wil dat elk gepresteerd uur bij de klant vergoed wordt (been there done that), en de klant zal in principe niet meer willen gefactureerd zien als wat er initieel is overeengekomen.

Met zo'n ticket systeem zou je dan kunnen aantonen dat er elke dag systematisch werk blijft openstaan en dan kan je werkgever eventueel meer uren verkopen (span hier zeker je account manager ook voor je kar).
Overuren? No thanks. Als er echt een noodgeval is ofzo, sure. Maar anders niet hoor.
Tickets groeperen of nesten heeft mijn overste niet zo graag voor een of andere reden. Hij wil op elk ticket een aparte solution.

Die kerel zit ook elke dag te zagen voor extra volk maar management daar zegt nee dus...
't Is ook gewoon een soepje dat bedrijf. Alles on premise, internet zit echt fysiek afgescheiden, die server room is de grootste cable hell ooit. Mijn bureau is precies een museum want ze gooien daar echt never ever ever ever ever iets weg. Denk dat er 100 laptops liggen en 50 desktops ofzo.

"Ergernis" is misschien een groot woord maar de mensen bellen ons soms voor de belachelijkste kleine problemen op onmogelijke uren.
Nu is er ergens een gaslek in een gebouw en wat doet die kerel die dat meldt? Een mailtje sturen om 19u, dus ja ik zie dat pas vanmorgen om 8u ofzo.
Allee man :laugh:

"Ergernis" is misschien een groot woord maar de mensen bellen ons soms voor de belachelijkste kleine problemen op onmogelijke uren.
Nu is er ergens een gaslek in een gebouw en wat doet die kerel die dat meldt? Een mailtje sturen om 19u, dus ja ik zie dat pas vanmorgen om 8u ofzo.
Allee man :laugh:
Ge had het rapper via de gazet geweten :p

Terug
Bovenaan