Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Langs de andere kant, jij gaat dat mss wel doen (of proberen te doen) maar 90% van die tickets die ze beloven te maken nadat het probleem is opgelost worden nooit gemaakt.

Heb ze altijd al gemaakt de tickets, met de vermelding van de helpdeskagent die het heeft afgehandeld.

Als je het dan niet doet, dan kloot je uiteindelijk gewoon uw eigen. Aangezien je door het niet te doen daarmee het vertrouwen in u ondermijnt. Zodanig dat men u de volgende keer niet meer helpt en gewoon verwijst naar de ticketjes procedure.

Ik zie dan ook niet in waarom je niet gewoon doet wat je beloofd. Minste gedoe.

Klote vent die vorige week GE EIST heeft dat hij een week langer op reis zal blijven, dat we maar recuup uren moeten invullen (maar hij heeft gene genoeg.... :help )

En dan deze week dinsdag heeft hij zich ziek gemeld, maar geen ziektebriefje binnen gebracht (heeft wel nog tot middernacht om dit te doen).

Quasi zeker dat die kerel al gewoon op reis is vertrokken...

Soit, onwettig afwezig dan maar invullen en mailen naar hem ... Dossier aanleggen dus om hem buiten te zetten vroeg of laat.

Komt er dan ook nog eens bij dat hij totaal niets meer laat weten, dus we hebben zijn prestaties niet van deze maand, dus kunnen de loonberekeningen niet eens opstarten. Jeezes... Snap sommige mensen niet. Maar goed, hij straft zichzelf er mee natuurlijk. Geen prestaties, geen loonberekeningen, geen loon.

Neemt dan die pc over en maakt het ticket e
Of volg zelf gewoon de procedure? Aangezien het 9/10 uw werkgever is die bepaalde eisen legt bij de externe firma.

Zitten er een hoop dutsen in zo’n helpdesk? Absoluut, wij hebben er zelf meer dan genoeg in ons team. Maar ik kan niet meer bijhouden hoeveel volk denkt dat de evenaar door hun gat loopt en de helpdesk hun persoonlijke Media Markt is.

Of hoeveel mensen die, toen ik zelf nog helpdesk deed, maar verwachten dat alles op 10 seconden is opgelost, hatelijk. Als het toch zo simpel is, doe het dan gerust zelf. En anders ga je gewoon braaf de regels volgen die door uw eigen werkgever zijn opgesteld en ga je daar maar klagen.

Zitten er een hoop dutsen in zo’n helpdesk? Absoluut, wij hebben er zelf meer dan genoeg in ons team. Maar ik kan niet meer bijhouden hoeveel volk denkt dat de evenaar door hun gat loopt en de helpdesk hun persoonlijke Media Markt is.
Idd. En al die ticketsystemen zijn er met een reden. Er doet hier afhankelijk van de bezetting 1 à 2 man helpdesk. Als die met een ticket bezig zijn moeten die niet om de vijf botten telefonisch gestoord worden door iemand die denkt dat zijn probleem het allerbelangrijkste van de hele organisatie is, dat is puur tijd- en focusverlies. Enige redenen waarvoor gebeld mag worden, en die staan ook duidelijk in de policy:

* je kan geen ticket maken omwille van uw probleem
* malware
* blokkerend probleem waardoor externe partij aan bvb. loket of tijdens meeting niet verdergeholpen kan worden

Nu het hier over tickets gaat.
Ik heb toegang nodig tot een bepaalde locatie op de netwerkschijf. Idem aan dezelfde rechten van een bepaalde collega.

Begin mei
Mail 1 => naar algemene helpdesk A: "Nee, daarvoor moet ge niet bij ons zijn :laugh: Dat is voor de IT-contactpersoon *geeft link naar intranet*"
Mail 2 => naar IT-contactpersoon die tot mijn afdeling behoort
Mail 3 => van IT-contactpersoon B naar IT-contactpersoon C: "Seg weet gij waarover dat gaat? Zegt mij niks ze, die locatie. :confused:"
Mail 4 => van IT-contactpersoon C naar specifieke helpdesk D: "Mannekes, geeft shellshock eens toegang tot die locatie"
Mail 5 => van specifieke helpdesk D naar algemene helpdesk A: "Graag dit ticket opnemen aub"
Mail 5b => van algemene helpdesk A naar specifieke helpdesk D: "Niet voor ons :eviltongue:" (dit heb ik niet op mail, maar uit het vervolg van het mailverkeer kan ik alleen maar concluderen dat er zo'n mail moet verstuurd zijn)
Mail 6 => van specifieke helpdesk D naar IT-contactpersonen B en C: "Kunnen jullie shellshock toegang geven tot die locaties?" (we zijn eind mei)
...
...
...
:angry::angry::angry:
Mail 7 => van shellshock sukkelaar E naar IT-contactpersonen B en C: "Excuseer. Sorry dat ik leef en iets nodig heb, maar na zeven weken wachten wou ik allernederigst informeren of Jullie misschien eventueel naar dit ticket zouden willen kunnen kijken aubdankuwelmerci"
Mail 8 => van IT-contactpersoon B naar specifieke helpdesk D "Hallo, kunnen jullie kijken naar afgesloten ticket elfendertig-twaalfenvijftig"

Vraag ik om de Steen Der Wijzen na te maken? Een medicijn tegen kanker? Een Belgische regering te vormen die het langer dan één jaar uithoudt? Moet ik soms een dier ritueel offeren? Het bloed van mijn eerstgeborene schenken?

HOE. FOKKING. MOEILIJK. KAN. ZOIETS. ZIJN?????

Hier is iemand recent begonnen die echt gewoon stinkt.
Geen idee welke geur maar het is een mengeling van pis, stof en zweet, maar dan echt tot in het extreme toe.
Echt heel raar want je loopt dan door het gebouw en je kan gewoon een spoor ruiken van waar die kerel heeft gelopen.
Ook als de lift opengaat is het soms van 'nope ik neem de trap wel' omdat die geur zo lang blijft hangen.

Die is er ook al op aangesproken geweest maar het betert gewoonweg niet...
Vriendelijke jongen enzo maar jezus ik wil dat hij vertrekt. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij andere job op het oog heeft en heb hem dan volledig aangemoedigd om er voor te gaan en dat er bij ons toch geen toekomst is voor hem (wat ook gewoon waar is :unsure:)

hij is er niet meer :unsure:

ik kan weer ademen

Tgoh, ik kan me al perfect inbeelden wat voor iemand jij bent als je de helpdesk contacteert.
Ene die al 8 keer van het kastje naar de muur is gestuurd en al 2 weken op een oplossing wacht en dus bijgevolg niets anders vind dan een klacht te lanceren.

Maar bij u beeld ik me een helpdesk medewerker voor die denkt dat de evenaar door zijn gat loopt.

Ene die al 8 keer van het kastje naar de muur is gestuurd en al 2 weken op een oplossing wacht en dus bijgevolg niets anders vind dan een klacht te lanceren.

Maar bij u beeld ik me een helpdesk medewerker voor die denkt dat de evenaar door zijn gat loopt.
Nu, ik weet niet hoe idioot de IT helpdesk bij jullie op het werk geregeld is natuurlijk. En ik kan frustratie begrijpen langs de kant van de user. Mensen uit ons team zouden het niet moeten proberen als iemand belt om dan te zeggen "Stuur maar een ticket". Tenzij het een complex issue is dat meer opvolging nodig heeft, dan zijn die tickets nu eenmaal handig. Nuja, bij ons kunnen de mensen oftewel via een interne pagina een ticket indienen of ze bellen ons en dan loggen wij het ticket. Maar nu ik ook mee aan het deel achter de schermen werk kan ik u wel zeggen dat soms de klant/werkgever de meest idiote eisen heeft als het op die tickets aankomt.

Of ik denk dat de evenaar door mijn gat loopt? Tgoh, niet echt nee. Durf ik te zeggen dat ik mijn job goed kan? Joa, toen ik nog effectief zelf telefoons moest opnemen en tickets loggen was op een team van 40 mensen +- 15% van de maandelijkse positieve reviews van mij. Ik was wel zo'n sukkelke dat voor de users alles uit de kast haalde om problemen op te lossen. Daarmee dat ik m'n nieuwe positie ook heb gekregen. Dus ik durf wel te zeggen dat ik goed ben in wat ik doe. En als ik iets niet weet zal ik wel zorgen dat ik het te weten kom.

Daarmee dat ik soms wat gepikeerder reageer op van die posts over service desk / helpdesk. Omdat daar ook gewoon mensen zitten die hun job wel goed doen, en op zich meer kunnen (en daar durf ik mezelf bij te rekenen). Ik wil dit niet nog jaren blijven doen hoor, maar ik heb geen hoger diploma informatica. Dus voor mij was dat de ideale manier om mijn voet tussen de deur te krijgen in die sector. Maar ik zal zeker nooit ontkennen dat daar ook gewoon een hoop mensen tussen zitten die geen idee hebben van wat ze doen. Die ik heb ook al meer dan genoeg zien passeren bij ons.

Omdat de realiteit van zakendoen ook gewoon complex is. Je kan alles gaan vereenvoudigen, maar wat dan met mensen die in jaar x nog regeling y hadden? Die hebben dan pech omdat de boekhouding simpeler is.

Heel simpel voorbeeld, maar wagens: Je kan niet zomaar zeggen wagen gekocht/afgeschreven dus blabla. Nee want die wagen kan een bedrijfswagen zijn voor een personeelslid, kan een bestelwagen zijn die met een mekanieker mee naar huis mag, kan een bestelwagen zijn die de mekanieker op het bedrijf komt halen eer hij/zij naar een klant gaat, kan elektrisch/hybride zijn, .... dat zijn hier al x-aantal situaties die anders bekeken worden voor 1 simpel ding.
En omdat veel boekhouders ook gewoon niet de wijsheid in pacht hebben. Ik heb mijn oom van een zeker faillissement gered, nadat hij me het advies van zijn boekhouder vertelde: zijn winstmarges waren te laag, en dus moest hij zijn prijs doen stijgen.
Die boekhouder had dus geen flauw benul van wat hij vertelde: het product dat mijn oom produceerde (bronwater) had een zeer sterke prijselasticiteit, mijn oom had veel productiecapaciteit over en de marginale kost om meer water op flessen te zetten was minimaal (gewoon water dat uit een bron stroomt op flessen trekken) .
De enige juiste strategie was zijn prijs verlagen, en zo in de winkelrekken van de (lokale) supermarkten terecht te komen, zodat hij zijn vaste kosten over een groter volume kon verdelen en uiteindelijk toch een redelijke marge kon bekomen..

En omdat veel boekhouders ook gewoon niet de wijsheid in pacht hebben. Ik heb mijn oom van een zeker faillissement gered, nadat hij me het advies van zijn boekhouder vertelde: zijn winstmarges waren te laag, en dus moest hij zijn prijs doen stijgen.
Die boekhouder had dus geen flauw benul van wat hij vertelde: het product dat mijn oom produceerde (bronwater) had een zeer sterke prijselasticiteit, mijn oom had veel productiecapaciteit over en de marginale kost om meer water op flessen te zetten was minimaal (gewoon water dat uit een bron stroomt op flessen trekken) .
De enige juiste strategie was zijn prijs verlagen, en zo in de winkelrekken van de (lokale) supermarkten terecht te komen, zodat hij zijn vaste kosten over een groter volume kon verdelen en uiteindelijk toch een redelijke marge kon bekomen..
Imo moet ge ook geen bedrijfsadvies verwachten van uw boekhouder.

breek me de mond niet open, ik leid aan een ziekte die volgens hun ziekteverzekering voldoet aan criterium "zware ziekte", maar af en toe verdenk ik ze ervan dat ze me precies wat sneller dood willen door me te bombarderen met 100-en papieren die ingevuld moeten worden... die zijn ook nog serieus in 20e eeuw blijven steken met hun website en IT-infrastructuur

Ik heb ook recht op 100% terugbetaling zonder forfait, maar bij elke claim is het telkens opnieuw dezelfde zever waarbij ze toch eerst proberen die forfait aan te rekenen :wallbash:
Ik werk bij een verzekeraar, weliswaar als underwriter, en kan dit beamen. IT is gewoon om van te huilen. Onze mainframe is een ding uit de jaren 70. Elk jaar opnieuw lukt het niet om dezelfde simpelste administratieve problemen op te lossen. Dan huren we om de zoveel jaar dure consultants in. Niet om de IT infra te verbeteren (niet mogelijk, te duur, ...) maar om ons tips te geven om bv. meer reporting te doen (lees: excellijstjes bijhouden, agenda maken en om het half uur schrijven wat ik doe).

Het is evenwel niet allemaal slecht. Mooie salaris, veel verlof, veel opleidingen, toffe collega's, jobinhoud is interessant en technisch vaak challenging (schrijf offertes/contracten voor corporate/multinational segment) maar soms zou ik in schaamte vallen hoe waanzinnig amateuristisch we werken op operationeel niveau. En dat voor één van de grootste verzekeraars in de wereld.

Laatst bewerkt:
Ik werk bij een verzekeraar, weliswaar als underwriter, en kan dit beamen. IT is gewoon om van te huilen. Onze mainframe is een ding uit de jaren 70. Elk jaar opnieuw lukt het niet om dezelfde simpelste administratieve problemen op te lossen. Dan huren we om de zoveel jaar dure consultants in. Niet om de IT infra te verbeteren (niet mogelijk, te duur, ...) maar om ons tips te geven om bv. meer reporting te doen (lees: excellijstjes bijhouden, agenda maken en om het half uur schrijven wat ik doe).

Het is evenwel niet allemaal slecht. Mooie salaris, veel verlof, veel opleidingen, toffe collega's, jobinhoud is interessant en technisch vaak challenging (schrijf offertes/contracten voor corporate/multinational segment) maar soms zou ik in schaamte vallen hoe waanzinnig amateuristisch we werken op operationeel niveau. En dat voor één van de grootste verzekeraars in de wereld.
Gokje, eerste letter van het bedrijf een A? :oi22:

Aegon, Ageas, Allianz ... letter A is nogal de favoriete letter van verzekeraars
Aegon is in Nederland, Ageas zelf is geen verzekeraar (overkoepelende vennootschap van BNP-AG Insurance). Maar ik snap wat je bedoelt...

Heb even gekeken, wij werken met 60 verzekeraars samen waarvan 14 met de letter A beginnen en 46 met een andere letter dus je hebt wel degelijk een punt hoor.

Maar was specifiek aan een verzekeraar met de letter A aan het denken met de melding van het mainframe van 50 jaar oud (maar zat wel fout :biglaugh:)

Aegon is in Nederland, Ageas zelf is geen verzekeraar (overkoepelende vennootschap van BNP-AG Insurance). Maar ik snap wat je bedoelt...

Heb even gekeken, wij werken met 60 verzekeraars samen waarvan 14 met de letter A beginnen en 46 met een andere letter dus je hebt wel degelijk een punt hoor.

Maar was specifiek aan een verzekeraar met de letter A aan het denken met de melding van het mainframe van 50 jaar oud (maar zat wel fout :biglaugh:)
Er zijn zeker ook verzekeraars met andere letters die nog op een oude mainframe zitten :P
Ik ben hier voor GDPR ook de data uit de mainframe aan het opkuisen, dat gaat terug tot 1980, dus ik vermoed dat die sinds toen draait.

Terug
Bovenaan