Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

En ivm noise cancelling heb je nog altijd beter volledige overear dan iets zoals je Impact
Ja ik had ook niet de ANC resultaten van mijn Sony verwacht maar in 2023 verwacht ik van een over ear gloednieuw topmodel wel meer dan amper merkbaar verschil met en zonder ANC. Nu, daarmee dat het een POC is, nu weten we dat het zijn geld niet waard is.

Ja ik had ook niet de ANC resultaten van mijn Sony verwacht maar in 2023 verwacht ik van een over ear gloednieuw topmodel wel meer dan amper merkbaar verschil met en zonder ANC. Nu, daarmee dat het een POC is, nu weten we dat het zijn geld niet waard is.
Ik heb Senheiser PXC 550's en die zijn wel geschikt voor jou denk ik. Mic is goed (mensen klagen nooit over achtergrondgeluid ookal staat de radio hier soms belachelijk luid en lopen er constant mensen in-uit), bluetooth gewoon via de ingebouwde op de laptop en de ANC werkt echt top.

Ik gebruik hier nu de Epos Impact 1000 headset als proof of concept op het werk. Ik dacht, in dat kiekenkot van een bureau hier gaat dat spel wat verschil maken. Nope, ik merk amper verschil tussen ANC aan of af. Dacht dat het ding kapot was, een tweede getest, juist van 't zelfde. De geluidskwaliteit voor muziek is op niveau van een koptelefoon van 50 €. Bouwkwaliteit is dik in orde hé en de microfoon zal wel goed zijn maar verder is het weer vooral veel marketinggewauwel. Mijn Sony WH-1000XM4 thuis doet die ANC 1000 keer beter, klinkt veel beter maar is dan weer niet geschikt voor Teamsmeetings door zijn slechte microfoon. En te zeggen dat die Epos een adviesprijs van tegen de 400 € heeft. Het ding zit wel goed. En die eeuwige zever dat je de bijgeleverde bluetooth dongle moet gebruiken voor alle toeters en bellen. Ik wil dat ding gewoon met de built in bluetooth van mijn laptop gebruiken zonder lelijk stickje dat uit mijn laptop steekt en één van de weinige USB poorten bezet houdt (doe ik ook in de praktijk zo hoor).

Test dat ding eens met die dongle ingestoken voordat je het volledig afbrand ?
Zeker als de reden is omdat je klaagt over hoe lelijk dat stickje is... lijkt mij nog altijd beter als de versie met een kabel dewelke wij bij ons op het werk hebben gekregen.

Mogelijks dat het dan wel deftig, dus met alle toeters en bellen werkt zoals je het verwacht. En dat de POC dan toch bevestigd wordt.

Hangt ervanaf op basis waarvan er gekocht is natuurlijk. Soms betaal je meer voor certified toestellen die dan gewoon onderdoen voor de niet certified toestellen maar die wel van hoge kwaliteit zijn voor andere zaken.

Sowieso is sony gekend als 1 van de meest performante ANC. Al had ik bij die toestellen last van mijn oren en drukopbouw. Waardoor ik die niet gekozen had.

Ik heb uiteindelijk dezelfde als tijdloos gekozen (was 100€ tweedehands 4-5 jaar geleden of zo). Al veel plezier van gehad. En stukken beter als een N-ANC versie.

Ik heb Senheiser PXC 550's en die zijn wel geschikt voor jou denk ik. Mic is goed (mensen klagen nooit over achtergrondgeluid ookal staat de radio hier soms belachelijk luid en lopen er constant mensen in-uit), bluetooth gewoon via de ingebouwde op de laptop en de ANC werkt echt top.

Ja, deze samen met de Bose versie werkte goed voor teams. Ook door het feit dat je die aan 2 - 3 toestellen tegelijk kan laten koppelen en dat die automatisch zelf de switch maakt. De bose XM3 kon dat toen nog niet.
Wel dat en het feit dat die zijn microfoon bagger was.

Al zou de microfoon van de xm5 nu beter zijn dacht ik verstaan te hebben.

Maar je moet echt geen teams certified toestel gebruiken.

Test dat ding eens met die dongle ingestoken voordat je het volledig afbrand ?
Zeker als de reden is omdat je klaagt over hoe lelijk dat stickje is... lijkt mij nog altijd beter als de versie met een kabel dewelke wij bij ons op het werk hebben gekregen.
Ik heb getest met en zonder dongle. Maakte geen fluit uit qua geluidskwaliteit of ANC. En het gaat om meer dan enkel "het is lelijk". Het is daarnaast ook onhandig bij het meenemen: Je zit met een uitsteeksel dus wanneer de laptop in de rugzak gaat opletten want zit dat stickje onderaan en kletst het tegen de bodem = stickje kapot en evt. USB poort ook. En met maar twee USB poorten is één continu bezet allesbehalve ideaal.
Hoe dat laptopfabrikanten nog geen in het chassis ingebouwde USB poort voorzien voor dit soort dongles.

Blijkbaar schrijven dokters daarvoor. Het is toevallig altijd een weekje voor de vakantie.
Jij kent die persoon zijn of haar toestand niet eh. Als die echt diep zit heeft die niet de energie om ander werk te zoeken en dan kan die beter op adem komen alvorens zich in een nieuw avontuur te storten. Het is altijd makkelijk om te judgen tot je het zelf meemaakt. Ik heb 3 collega’s die momenteel diep zitten. Die hebben zodanig weinig energie dat al hun hobbies on hold worden gezet. Zelf maar naar de trouw van eigen broer gaan vraagt dagen aan recuperatie.
Om nog maar te zwijgen van de mogelijks fysieke klachten..

Het is een lelijk beestje. We kunnen ons enkel gelukkig prijzen dat we er zelf van gespaard blijven.

Ik heb getest met en zonder dongle. Maakte geen fluit uit qua geluidskwaliteit of ANC. En het gaat om meer dan enkel "het is lelijk". Het is daarnaast ook onhandig bij het meenemen: Je zit met een uitsteeksel dus wanneer de laptop in de rugzak gaat opletten want zit dat stickje onderaan en kletst het tegen de bodem = stickje kapot en evt. USB poort ook. En met maar twee USB poorten is één continu bezet allesbehalve ideaal.
Hoe dat laptopfabrikanten nog geen in het chassis ingebouwde USB poort voorzien voor dit soort dongles.
Ik heb zoiets gekocht een tijdje geleden om mijn periferals in te steken inclusief een stickje.

Ik steek gewoon mijn periferals (dongle, stickje, muis,...) daarin. In plaats van dat ik elk toestel apart moet insteken ;).

Ik heb zoiets gekocht een tijdje geleden om mijn periferals in te steken inclusief een stickje.

Ik steek gewoon mijn periferals (dongle, stickje, muis,...) daarin. In plaats van dat ik elk toestel apart moet insteken ;).
Dat lost het probleem van "ik steek het in mijn tas en het breekt af" toch helemaal niet op?

Dat lost het probleem van "ik steek het in mijn tas en het breekt af" toch helemaal niet op?

Ik ging er vanuit van wel. Aangezien als je de laptop in de tas steekt dat gewicht van die laptop op die stick terecht komt waardoor je schade hebt.
Nu plug je gewoon dat kabeltje eruit. Je steekt uw laptop in uw tas, waardoor je daar dus niets mee kan beschadigen. Dan pleur je uw periferals erin, waardoor je die ook niet kan beschadigen.
En dan zet je dat hubje aan de bovenkant erbovenop (met al zijn kabeltjes verbonden).

Het is niet zwaar, dus kan niets beschadigen. De kabels van uw periferals zijn flexibel dus daar is geen probleem mee. En als je uw periferals allemaal via aparte doccles hebt aangesloten dan is het nog eenvoudiger aangezien je dan dat hubje met al die doccles en dat stickje apart kan steken waardoor het ook niet kan stuk gaan.

Ik doe het ondertussen al 2+ jaar zo. Voorlopig, houdt hout vast, werkt dat perfect en geen miserie ermee dat ik onvoldoende usb poorten heb of een onvoorzichtigheid een ingeplugde stick kan beschadigen.

Ik krijg afmetingen van een herstelpaneel door met de nummer van de poort. Ik zoek de poort in ons archief op en de afmetingen verschillen en nog niet zo'n beetje, want ongeveer 3,5m minder breed :p
Dus ik geef dat door dat er iets niet klopt. Eerst twee weken stilte, waarbij ik regelmatig eens por voor info. Vandaag zijn ze in gang geschoten. Al 20 mails tussen naverkoop, monteurs, sales rond hoe het zou kunnen komen (met mij dus in cc), maar geen enkele die de moeite wil doen om de klant te contacteren of naar ginder te rijden. (wel in Oostende, maar het wordt redelijk dringend). Fuck zeg, het is duidelijk dat er iets niet klopt: hoe het dan wel zit, ga je enkel te weten komen door iemand ter plekke hoor.

Of ge zegt dat ik dat paneel moet intekenen volgens het opmetingsdocument waarbij ge dan het risico maar neemt om ginder op montagedatum toe te komen met een paneel dat +3m te kort is, maar mailtjes naar elkaar blijven sturen met 'weet jij hier meer van?' gaat niets oplossen.

Ik gebruik hier nu de Epos Impact 1000 headset als proof of concept op het werk. Ik dacht, in dat kiekenkot van een bureau hier gaat dat spel wat verschil maken. Nope, ik merk amper verschil tussen ANC aan of af. Dacht dat het ding kapot was, een tweede getest, juist van 't zelfde. De geluidskwaliteit voor muziek is op niveau van een koptelefoon van 50 €. Bouwkwaliteit is dik in orde hé en de microfoon zal wel goed zijn maar verder is het weer vooral veel marketinggewauwel. Mijn Sony WH-1000XM4 thuis doet die ANC 1000 keer beter, klinkt veel beter maar is dan weer niet geschikt voor Teamsmeetings door zijn slechte microfoon. En te zeggen dat die Epos een adviesprijs van tegen de 400 € heeft. Het ding zit wel goed. En die eeuwige zever dat je de bijgeleverde bluetooth dongle moet gebruiken voor alle toeters en bellen. Ik wil dat ding gewoon met de built in bluetooth van mijn laptop gebruiken zonder lelijk stickje dat uit mijn laptop steekt en één van de weinige USB poorten bezet houdt (doe ik ook in de praktijk zo hoor).

Verbaast mij eigenlijk dat de 1000XM4 slecht werkt voor Teams-gesprekken. Ik gebruik al een paar jaar een klasse lager (WH-H900N denk ik) en ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen klagen bij Teams over geluidskwaliteit.

ANC-headsets zijn denk ik niet echt geschikt om gesprekken mee te voeren op eilanden waar er anderen zijn want die pikt al de andere stemmen ook te goed op.

Werken op een landschapsbureau.

Één collega zegt iets tegen een andere.
Direct luisteren anderen mee en pikken in.
Nul concentratie precies.
Ik vergelijk het soms met een kudde. Eentje zet aan en hopla ze zijn vertrokken.
Vermoeiend!

Hele dagen schoolmeester spelen…

En goed volk bij vinden lukt ook niet.

Koptelefoon met noise canceling kopen. Rustig muziekje, en hoppa.
Zat vorige week met mijn koptelefoon te werken. Goed muziekje en inderdaad hoppa.
Zie ik de collega die naast mij zit in mijn richting kijken en praten.
*doet koptelefoon af*
"Wablief, sorry was naar muziek aan het luisten"
*collega doet haar draadloze oortjes uit*
"Sorry, zei je iets, ik was aan het bellen"

:sop:

Gisteren op een bureau gewerkt waar niemand zit (collega die er zat is 2 maanden terug weggegaan), had mijn laptop daar ingeplugd en 's avonds gewoon daar laten insteken. Vanmorgen aan het werken, opeens om 9u30 verbinding weg (RDP PC thuis die met laptop verbindt).

Verantwoordelijke voor onze IT (geen IT-er) had laptop eruit gehaald en naar mijn bureau verzet, wss niet de juiste kabel ingestoken waardoor ik geen verbinding kan maken. Als ik vraag of hij de kabel juist heeft gestoken vindt hij er niets beters op dan een force restart te doen, al wat open stond dus weg. Na een half uur knoeien uiteindelijk verbinding weer hersteld, als ik vraag waarom hij de laptop er per sé moest uitrekken om te beginnen => "Ik moest updates doen op de laptop die daar anders stond". Maw, die laptop ligt al 2 maanden stof te verzamelen, van zodra ik gebruik maak van dat bureau moeten er opeens updates gebeuren en moet hij mijn ochtend naar de kl*ten helpen -_-

IT helpdesk... Kosten hopen geld en kunnen niks. Er zijn 250 soorten tickets. Sluiten alles zonder een oplossing te voorzien.
Misschien minder soorten tickets voorzien of de mensen helpen welk vaag ticketje ze dan wel moeten maken ipv gewoon alles wat niet goed is te sluiten.

Vrijdag waren ze hier ter plaatse op de werkvloer en vroegen zich af waarom er hier momenteel meer niet gemanagede devices liggen dan hun officiële tools.

Die werken altijd, kosten zijn veel goedkoper. Misschien eens rekening houden met de gebruikers ipv enkel maar uw processen moeilijker te maken. Als hun lamp kapot gaat zorg ik er voor dat dat gemaakt wordt en stuur ik hun niet van het kastje naar de muur.

IT helpdesk... Kosten hopen geld en kunnen niks. Er zijn 250 soorten tickets. Sluiten alles zonder een oplossing te voorzien.
Misschien minder soorten tickets voorzien of de mensen helpen welk vaag ticketje ze dan wel moeten maken ipv gewoon alles wat niet goed is te sluiten.
Herkenbaar.
Tot enkele jaren geleden hadden we 3 IT-ers, bij probleem 1 van die mensen bellen/mailen en dat kwam in orde.

Nu een heuse (externe) helpdesk en ticket is the magic word.

Even bellen omdat ik niet op netwerk geraak:
-Ah, neen. Eerst ticketje aanmaken.
*En wat heb ik nodig om dat te doen?....
-Juist, dat gaat nu niet. Kan er geen collega er 1tje voor jou maken?
*Kan je dit nu gewoon niet noteren of, nog beter, direct oplossen?

Als een brave werknemer toch een ticketje aanmaken omdat je geen toegang meer hebt tot je mailbox.
Daarbij vermelden: Bel me of stuur naar collega zijn mail, want heb immers geen toegang tot mijn mail.

Na enkele dagen geen contact toch even bellen hoe het zit:
-We hebben geantwoord op jouw ticket, hebben meer info nodig, maar je reageert niet.
*En hoe krijg ik melding van een update in mijn ticket?
-...."wachten tot de euro valt", ah juist, naar waar mag ik dat sturen.

Herkenbaar.
Tot enkele jaren geleden hadden we 3 IT-ers, bij probleem 1 van die mensen bellen/mailen en dat kwam in orde.

Als een brave werknemer toch een ticketje aanmaken omdat je geen toegang meer hebt tot je mailbox.
Daarbij vermelden: Bel me of stuur naar collega zijn mail, want heb immers geen toegang tot mijn mail.

-We hebben geantwoord op jouw ticket, hebben meer info nodig, maar je reageert niet.
Ik heb dat opgelost op de volgende manier :

Ik bel naar de IT desk. Er neemt er 1 op. Ik denk dat ik een probleem heb. Dan zeggen ze ticketje.
Dan zeg ik, geen probleem, maar nu we mekaar toch aan de lijn hebben. Los het probleem op. En dan maak ik daarna dat ticketje dat je nodig hebt. En is dat op 1-2-3 ook direct opgelost doordat je het ineens volledig kan invullen.

Ik verlies geen tijd aan ticketjes. Jij verliest geen tijd aan ticketjes op te volgen. En we kunnen vlot door.

Opmerkelijk hoe efficiënt dat eigenlijk wel niet is en hoe beperkt ik ooit iemand van de helpdesk er tegen heb weten te protesteren.

Maar bon, ik krijg de wubbes van opvolglijstjes...

Herkenbaar.

Probleem ligt natuurlijk bij het management dat verwacht van die helpdeskwerknemers per minuut te weten waar ze mee bezig geweest zijn ... zonder ticketje mogen die niks doen

Ik heb dat opgelost op de volgende manier :

Ik bel naar de IT desk. Er neemt er 1 op. Ik denk dat ik een probleem heb. Dan zeggen ze ticketje.
Dan zeg ik, geen probleem, maar nu we mekaar toch aan de lijn hebben. Los het probleem op. En dan maak ik daarna dat ticketje dat je nodig hebt. En is dat op 1-2-3 ook direct opgelost doordat je het ineens volledig kan invullen.

Ik verlies geen tijd aan ticketjes. Jij verliest geen tijd aan ticketjes op te volgen. En we kunnen vlot door.

Opmerkelijk hoe efficiënt dat eigenlijk wel niet is en hoe beperkt ik ooit iemand van de helpdesk er tegen heb weten te protesteren.

Maar bon, ik krijg de wubbes van opvolglijstjes...

Langs de andere kant, jij gaat dat mss wel doen (of proberen te doen) maar 90% van die tickets die ze beloven te maken nadat het probleem is opgelost worden nooit gemaakt.

Terug
Bovenaan