Ik gebruik hier nu de Epos Impact 1000 headset als proof of concept op het werk. Ik dacht, in dat kiekenkot van een bureau hier gaat dat spel wat verschil maken. Nope, ik merk amper verschil tussen ANC aan of af. Dacht dat het ding kapot was, een tweede getest, juist van 't zelfde. De geluidskwaliteit voor muziek is op niveau van een koptelefoon van 50 €. Bouwkwaliteit is dik in orde hé en de microfoon zal wel goed zijn maar verder is het weer vooral veel marketinggewauwel. Mijn Sony WH-1000XM4 thuis doet die ANC 1000 keer beter, klinkt veel beter maar is dan weer niet geschikt voor Teamsmeetings door zijn slechte microfoon. En te zeggen dat die Epos een adviesprijs van tegen de 400 € heeft. Het ding zit wel goed. En die eeuwige zever dat je de bijgeleverde bluetooth dongle moet gebruiken voor alle toeters en bellen. Ik wil dat ding gewoon met de built in bluetooth van mijn laptop gebruiken zonder lelijk stickje dat uit mijn laptop steekt en één van de weinige USB poorten bezet houdt (doe ik ook in de praktijk zo hoor).