Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een student-marketing die komt bijspringen. Zit in haar 2de jaar bachelor. Ik als motiverende vriendelijke baas denk dan "Ik ga haar niet gewoon de simpele kutjobkes geven" dus ik vraag wat ze graag doet.
.? Nope, ze staat graag voor de camera
Foto? Jua cava, maar op manual mode leren shooten is er dan ook weer te veel aan

.

Maar wel een schoon kind zeker ? Wat is haar IG? :oi22:

Werken op een landschapsbureau.

Één collega zegt iets tegen een andere.
Direct luisteren anderen mee en pikken in.
Nul concentratie precies.
Ik vergelijk het soms met een kudde. Eentje zet aan en hopla ze zijn vertrokken.
Vermoeiend!

Hele dagen schoolmeester spelen…

En goed volk bij vinden lukt ook niet.
Bij ons is het ook zo een landschapsbureau en ik vind dat wel tof :unsure: .
Werkt ook wel het beste bij ons, maar gaat er soms luid aan toe in de hectische momenten.

Iemand die schoolmeester speelt omdat volwassenen babbelen met mekaar op een landschapsbureau dat is pas een ergernis.

Akkoord, maar bij ons zou ik ze gvd toch ook soms eens een lap rond hun oren kunnen geven.

Als ik het dagverslag moet maken en alle interventies aandachtig moet lezen en je zit daar precies in een café, dan kook ik toch ook wel dikwijls als ik voor de 4de keer hetzelfde mag herlezen omdat ik me niet kan concentreren.

Als ik het van thuis uit doe heb ik er een uur minder werk aan, gewoon daardoor.

Wij hebben hier een salesclown gehad die een custom partnumber genomen heeft, daar een bestaand product opgesmeten heeft met giga korting. Ipv 30 euro per staal (een labo loopt er 1000-1500 per jaar), heeft die een license verkocht aan flat rate 1000 USD voor 1 jaar. Onze kost is 10-15 USD per staal. Ondertussen is hij buitengeflikkerd. Maar we mogen hier elke dag die klant troubleshooten omdat die pipo dat contract zo opgesteld heeft. Ondertussen zitten we aan -10k winst aan die klant en we zijn nog niet halfweg het contract.
Hoe is dat zelfs mogelijk binnen een groot beursgenoteerd bedrijf?
Is jullie finance (en evt. legal) dan niet betrokken bij pricing en contractopmaak ?
Bij mijn vorige werkgever ging elke deal verplicht door een strikt intern goedkeuringsproces vanaf een bepaald kortingsniveau, een speciale SKU combo, etc. Als finance van mening was dat de marge te laag was, mocht sales (of zelfs country management) op z'n kin kloppen.
Net om dit soort situaties te vermijden.

Het regelmatig gepruts op afstand waardoor we dikwijls niet kunnen inloggen op de computer in de Brasserie ( om in te loggen in de kassa) en de verpleegkundigen ook niet op hun computers kunnen ( staan allemaal op 1 groot net van het bedrijf).

Is jullie finance (en evt. legal) dan niet betrokken bij pricing en contractopmaak ?
Bij mijn vorige werkgever ging elke deal verplicht door een strikt intern goedkeuringsproces vanaf een bepaald kortingsniveau, een speciale SKU combo, etc. Als finance van mening was dat de marge te laag was, mocht sales (of zelfs country management) op z'n kin kloppen.

Zoals het zou moeten. Maar helaas worden ook bij beursgenoteerde bedrijven soms dwaze beslissingen genomen, ofwel omdat er teveel vrijheidsgraden zijn, ofwel omdat Finance/Legal onvoldoende doorheeft wat bepaalde clausules in de praktijk voor impact kunnen hebben.
Recent nog een voorbeeld gezien waar de standaard marges wel aan alle voorwaarden voldeden, maar er gewoon overdreven boeteclausules in stonden of onrealistische support eisen.

Dit :). Elk dossier dat wij de laatste maanden van lokale boekhouders hebben overgenomen is huilen met de pet op. Wij moeten effectief schriftelijk communiceren welke risico’s men loopt als de voorbije boekjaren zouden gecontroleerd worden. Daarnaast massa's opportuniteiten verloren door boekhouders die raprap de basics doen zonder moeite voor optimalisatie/toekomstplanning. Ik heb gisteren de lastige boodschap moeten brengen dat men 1,4 miljoen EUR op tafel heeft laten liggen omdat vorige accountant niet proactief heeft gehandeld. Daar sta je dan met uw x euros goedkopere boekhouder..

Ik kan wel begrijpen dat de kost redelijk geëxplodeerd is voor "complexere" klanten (managementvennootschap met extra constructie, vennootschapgroepen, moederdochter,...)

Maar als ik zo lees bij @Renegadexxripxx dat de boekhouding van een zelfstandige verpleegster stijgt van 5.000 naar 8.000, dan denk ik toch dat er ook wat "graai-inflatie" aan de gang is. Ofwel is die verpleegster gestart met een restaurant in haar vennootschap :p.

Dit :). Elk dossier dat wij de laatste maanden van lokale boekhouders hebben overgenomen is huilen met de pet op. Wij moeten effectief schriftelijk communiceren welke risico’s men loopt als de voorbije boekjaren zouden gecontroleerd worden. Daarnaast massa's opportuniteiten verloren door boekhouders die raprap de basics doen zonder moeite voor optimalisatie/toekomstplanning. Ik heb gisteren de lastige boodschap moeten brengen dat men 1,4 miljoen EUR op tafel heeft laten liggen omdat vorige accountant niet proactief heeft gehandeld. Daar sta je dan met uw x euros goedkopere boekhouder..

Een lastige boodschap zou ik dat nu niet per se noemen.

Maar eens iets anders: Op basis van de vele nuttige input die hier gegeven is het best vreemd dat dit alles nog steeds héél afhankelijk is van de boekhouding/optimalisatie - als buitenstaander ben je dan snel geneigd te denken dat heel het systeem van boekhouden en al haar modaliteiten aan een grondige vernieuwing/vereenvoudiging toe is. Of is dit helemaal niet nodig en zijn al die verschillende zaken ook echt nodig? Uit alle signalen blijkt dat het een moeilijke en steeds wijzigende materie en omgeving is - maar waarom hoeft dat zo te zijn?

Maar eens iets anders: Op basis van de vele nuttige input die hier gegeven is het best vreemd dat dit alles nog steeds héél afhankelijk is van de boekhouding/optimalisatie - als buitenstaander ben je dan snel geneigd te denken dat heel het systeem van boekhouden en al haar modaliteiten aan een grondige vernieuwing/vereenvoudiging toe is. Of is dit helemaal niet nodig en zijn al die verschillende zaken ook echt nodig? Uit alle signalen blijkt dat het een moeilijke en steeds wijzigende materie en omgeving is - maar waarom hoeft dat zo te zijn?
Omdat de realiteit van zakendoen ook gewoon complex is. Je kan alles gaan vereenvoudigen, maar wat dan met mensen die in jaar x nog regeling y hadden? Die hebben dan pech omdat de boekhouding simpeler is.

Heel simpel voorbeeld, maar wagens: Je kan niet zomaar zeggen wagen gekocht/afgeschreven dus blabla. Nee want die wagen kan een bedrijfswagen zijn voor een personeelslid, kan een bestelwagen zijn die met een mekanieker mee naar huis mag, kan een bestelwagen zijn die de mekanieker op het bedrijf komt halen eer hij/zij naar een klant gaat, kan elektrisch/hybride zijn, .... dat zijn hier al x-aantal situaties die anders bekeken worden voor 1 simpel ding.

Akkoord, maar bij ons zou ik ze gvd toch ook soms eens een lap rond hun oren kunnen geven.

Als ik het dagverslag moet maken en alle interventies aandachtig moet lezen en je zit daar precies in een café, dan kook ik toch ook wel dikwijls als ik voor de 4de keer hetzelfde mag herlezen omdat ik me niet kan concentreren.

Als ik het van thuis uit doe heb ik er een uur minder werk aan, gewoon daardoor.
Koptelefoon met noise canceling kopen. Rustig muziekje, en hoppa.

Omdat de "workflow" omzeilt werd :p
Mensen zijn soms een genie om bepaalde procedures in een systeem te vermijden.

Loop eens een dag met mij mee, je zal het snappen :p. België is een kluwen van fiscale wetgevingen, uitzonderingen op uitzonderingen, administratieve verplichtingen etc. Dat valt verre van te automatiseren, de simpele dingen zoals de input van aankopen/verkopen/banken/lonen en zelf het indienen van aangiftes en de opmaak van jaarrekeningen/verslaggeving wordt zoveel mogelijk bij ons geautomatiseerd, we staan enorm ver maar er komt alsnog zoveel manueel nazicht en bijkomstigheden bij louter door de Belgische complexiteit. Elk woord moet je wikken en wegen dat het fiscaal en vennootschapsrechterlijk wel correct geïnterpreteerd wordt. Op internationaal niveau kijkt men naar België als 1 van de meest complexe landen.

Beste collega van het team geheadhunt en weggekaapt. Dat zijn enorme schoenen om te vullen qua competenties, en gaat heel wat tijd kosten eer de vervanging ingewerkt is.

Ik gebruik hier nu de Epos Impact 1000 headset als proof of concept op het werk. Ik dacht, in dat kiekenkot van een bureau hier gaat dat spel wat verschil maken. Nope, ik merk amper verschil tussen ANC aan of af. Dacht dat het ding kapot was, een tweede getest, juist van 't zelfde. De geluidskwaliteit voor muziek is op niveau van een koptelefoon van 50 €. Bouwkwaliteit is dik in orde hé en de microfoon zal wel goed zijn maar verder is het weer vooral veel marketinggewauwel. Mijn Sony WH-1000XM4 thuis doet die ANC 1000 keer beter, klinkt veel beter maar is dan weer niet geschikt voor Teamsmeetings door zijn slechte microfoon. En te zeggen dat die Epos een adviesprijs van tegen de 400 € heeft. Het ding zit wel goed. En die eeuwige zever dat je de bijgeleverde bluetooth dongle moet gebruiken voor alle toeters en bellen. Ik wil dat ding gewoon met de built in bluetooth van mijn laptop gebruiken zonder lelijk stickje dat uit mijn laptop steekt en één van de weinige USB poorten bezet houdt (doe ik ook in de praktijk zo hoor).

Ik gebruik hier nu de Epos Impact 1000 headset als proof of concept op het werk. Ik dacht, in dat kiekenkot van een bureau hier gaat dat spel wat verschil maken. Nope, ik merk amper verschil tussen ANC aan of af. Dacht dat het ding kapot was, een tweede getest, juist van 't zelfde. De geluidskwaliteit voor muziek is op niveau van een koptelefoon van 50 €. Bouwkwaliteit is dik in orde hé en de microfoon zal wel goed zijn maar verder is het weer vooral veel marketinggewauwel. Mijn Sony WH-1000XM4 thuis doet die ANC 1000 keer beter, klinkt veel beter maar is dan weer niet geschikt voor Teamsmeetings door zijn slechte microfoon. En te zeggen dat die Epos een adviesprijs van tegen de 400 € heeft. Het ding zit wel goed. En die eeuwige zever dat je de bijgeleverde bluetooth dongle moet gebruiken voor alle toeters en bellen. Ik wil dat ding gewoon met de built in bluetooth van mijn laptop gebruiken zonder lelijk stickje dat uit mijn laptop steekt en één van de weinige USB poorten bezet houdt (doe ik ook in de praktijk zo hoor).
wij zijn de fairbuds XL aan het testen en ik moet zeggen dat er weinig lawaai doorkomt bij Teamsmeetings itt Sony WH-1000XM3 of Bose Quietcomfort 35. De EPOS Adapt 660 doet het ook beter dan de Sony en Bose maar voorlopig lijkt de Fairbuds echt goed werk af te leveren. + je kan die ook nog makkelijk zelf herstellen.

En ivm noise cancelling heb je nog altijd beter volledige overear dan iets zoals je Impact

Terug
Bovenaan