Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet echt mijn ergernis, maar het zou er wel eentje kunnen worden.
Collega van mij (een top-3 verkoper uit +-20 verkopers) rijdt met een 1-reeks bedrijfswagen. Aankoopprijs +-35k, 5-6jr geleden. Krijgt een goede evaluatie en ze bedanken hem voor het geleverde werk... Hij mag, na bijna 300.000km, een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Alleen heeft hij enkel een rijbewijs voor een automaat.
Hij krijgt de keuze uit: VW Golf Variant manueel...of een Toyota Corolla hybride. Enig probleem, hij is zo groot dat hij amper/geen beenruimte heeft in die Corolla. Maximale budget: 25k excl.

Ps- Het zou mijn ergernis kunnen worden, omdat wij de 2 enige personen binnen het bedrijf zijn die met een premium merk rondrijden..dus dat zouden ook mijn volgende wagens kunnen worden.. Echt ne serieuze downgrade wat mij betreft.. Op 5-6jr tijd zelfs de aankoopprijs niet indexeren, vind ik ne persoonlijke no-go..
Zijn dat niet de periodes dat je uw onderhandelingsskills moet bovenhalen om niet met een Golf/Corolla te eindigen?

Zijn dat niet de periodes dat je uw onderhandelingsskills moet bovenhalen om niet met een Golf/Corolla te eindigen?
Het probleem is dat onze omzet dit jaar heel slecht is (-60-70% tov vorig jaar)... Dus mijn werkgever heeft zoiets van "Ge moogt al blij zijn da ge nog werk hebt".
Van mijne kant wacht ik nu op een voorstel van een andere werkgever. Ze hebben bevestigd dat ze met mij in zee wouden gaan..
De reden dat ik zou veranderen: omdat ik bij mijn huidige werkgever het gevoel heb dat er binnenkort ontslagen zullen vallen + werken in een luxueuzer segment binnen dezelfde markt..heeft mij altijd wat meer aangesproken.

collega: Unsure, heb je die mail gezien over klant X dat ze nieuw product hebben?
unsure: uh neen?
collega: ik zal mail doorsturen

5u later nog niks gekregen.. ok dan?

gisteren bij dezelfde collega:
unsure: hier zijn de documenten om dat dossier af te werken. Kan je dat deze week nog doen wegens deadline?
collega: ok, ik heb ze enkel opgeslagen, dus nog niet naar gekeken
**3u later**
collega: amai zo blij dat vandaag voorbij is......................... zo saai
unsure: ah echt? Ik echt veel te veel te doen
collega: ja, we hebben zelfs geen tijd om dingen te lezen, en iedereen schrijft anders dus moeilijk te interpreteren wat ze bedoelen.. Allez, nog 2 u te gaan

:wtf:?
waarom zeg je zelfs dat het megasaai is en je precies niks te doen hebt terwijl ik u taken heb doorgestuurd? 🤨 🤨 🤨

Het toelaten van commentaar te plaatsen op nieuwsberichten op het intranet..
Altijd als ik denk "dit is het domste wat ik tot nu toe heb gelezen"... moet ik die "tot nu toe" echt benadrukken Die dude zijn commentaar is gewoon zot. Nu de collega in kwestie gaat blijkbaar een maand geschorst worden als ik zijn recentste tirade lees.

Deze ochtend om 08:50 telefoon van een Indiër :

* yes hello, can you please join meeting at 9
- sorry, I have PTO today
* it is very important meeting
- it is a very important PTO
* i send you link, see you in meeting

Ja dag eh.

Laatst bewerkt:
Het toelaten van commentaar te plaatsen op nieuwsberichten op het intranet..
Altijd als ik denk "dit is het domste wat ik tot nu toe heb gelezen"... moet ik die "tot nu toe" echt benadrukken Die dude zijn commentaar is gewoon zot. Nu de collega in kwestie gaat blijkbaar een maand geschorst worden als ik zijn recentste tirade lees.
Ik lach me toch geregeld een kriek als ik die commentaren lees bij ons.

Ik lach me toch geregeld een kriek als ik die commentaren lees bij ons.
Ja, maar ...die ene persoon heeft toch mentale issues. Tijdens corona was het al erg met zijn corona 'puur' bloed.

Check het nieuwsbericht "Gezond connecteren, Hoe doe je dat?"... voor zover dat nog niet verwijderd is ;p

Ja, maar ...die ene persoon heeft toch mentale issues. Tijdens corona was het al erg met zijn corona 'puur' bloed.

Check het nieuwsbericht "Gezond connecteren, Hoe doe je dat?"... voor zover dat nog niet verwijderd is ;p
Holy :poop:

Die kerel heeft me idd al veel doen lachen, maar deze tirade is van een ander niveau.

Vind je het jammer dat jouw kind van 8j oud woke moet kunnen deden met een genderdisforiepersoon van 54 jaar oud? Zo nee, sta aan mijn zij, want ik moet het op straffe van ontslag opnemen voor onze kinderen!!"

De enige commentaar eronder van die andere persoon klopt wel volledig ;)

3 dagjes vaderschapsverlof genomen. Overdracht naar een collega voor 3 dagen is hyper-inefficiënt. Bovendien loopt er altijd iets verkeerd bij een overdracht.
Dat betekent dus zondagavond al de belangrijkste mails verwerken van die 3 dagen, anders mis je belangrijke deadlines. Gisteren om 1u 's nachts de laatste afgehandeld, 12 mails in Postvak UIT om de maandagmorgen te versturen. De meeste van lamzakken die hun deadlines niet nakomen.

Verlof nemen als Project Manager is precies een processie van Echternach:
3 dagen verlof? -> 1 "dag" verlof weer kwijt om de mails te verwerken. Om nog te zwijgen van alle gemiste oproepen.

3 dagjes vaderschapsverlof genomen. Overdracht naar een collega voor 3 dagen is hyper-inefficiënt. Bovendien loopt er altijd iets verkeerd bij een overdracht.
Dat betekent dus zondagavond al de belangrijkste mails verwerken van die 3 dagen, anders mis je belangrijke deadlines. Gisteren om 1u 's nachts de laatste afgehandeld, 12 mails in Postvak UIT om de maandagmorgen te versturen. De meeste van lamzakken die hun deadlines niet nakomen.

3 dagen verlof? -> 1 "dag" verlof weer kwijt om de mails te verwerken. Om nog te zwijgen van alle gemiste oproepen.
Echt, trek u die zaken eens wat minder aan.

*handover*

*out of office aan*

*problemen oplossen wanneer je terug op het werk bent*

en als uwen backup er zelfs niet in slaagt om 3 dagen te overbruggen zonder u, dan zit die daar niet op zijn plek.

en als uwen backup er zelfs niet in slaagt om 3 dagen te overbruggen zonder u, dan zit die daar niet op zijn plek.

Wat is er zo urgent dat het binnen de 3 dagen uw antwoord eigenlijk nodig heeft en waar je niet vooraf aan kon werken?
Geen idee wat een "project manager" exact doet om zo'n korte turnaround te rechtvaardigen :unsure:

Wat is er zo urgent dat het binnen de 3 dagen uw antwoord eigenlijk nodig heeft en waar je niet vooraf aan kon werken?
Geen idee wat een "project manager" exact doet om zo'n korte turnaround te rechtvaardigen :unsure:
Dat lijkt mij idd ook 'n probleem te zijn.

Als het een operationeel probleem is met het project is er toch minimum ook nog een team lead, laat staan vele teamleden die kunnen antwoorden/reageren op functioneel/technische issues.

Als het over planning/budget/strategische beslissingen gaat, dan zou dat al veel langer moeten vast liggen dan die specifieke 3d.
Als een klant pakweg een lastige mail stuurt i.v.m. hun budget, dan kan dat gerust 3d wachten tot gij uit verlof komt. Die tijdelijke vervanger zal hem hier bv. ook niet aan willen wagen voor ocharme een paar dagen.

Dat je voor 2/3 weken verlof een overdracht inplant zodat je iemand hebt die je project & team kan opvolgen, tot daar aan toe.
Maar een vervanger nodig voor 3d? Dunno, lijkt mij wat extreem.

Gisteren om 1u 's nachts de laatste afgehandeld, 12 mails in Postvak UIT om de maandagmorgen te versturen. De meeste van lamzakken die hun deadlines niet nakomen.
Het ergste van al is dat je, door 's morgens bij het aanzetten van de laptop zoveel mails te versturen, de indruk wekt dat die deadlines allemaal perfect haalbaar zijn, én dat je al na 1 uur werken klaar bent met die zogezegd moeilijke projecten.

Hoe lang zal het duren dat het management je hierdoor eigenlijk nog extra werk zal geven, want van zodra die mails buiten zijn, zit je in hun hoofd immers nog 7 uur met je vingers te draaien? Of hoe je zelf boter aan de galg smeert...

Da's zoals een sales die keer op keer met bloed, zweet, en tranen zijn targets haalt, en waarvan het management dan denk van: "ah, het target was blijkbaar makkelijk te halen? We lappen er volgend kwartaal 20% bij!".

Terug
Bovenaan