Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Studenten die bij ons hun stage moeten doen, maar waarbij de verantwoordelijke totaal geen schema maakt voor deze studenten. Het is hier echt van hier is een student houd hem/haar bezig. We verdrinken zelf al in het werk en dan zouden we nog begeleider moeten spelen. En het ergste is hier komen ook van die studenten die elks een apparte aanpak nodig hebben, en wij zijn daar totaal niet voor opgeleid. Totaal niet leuk voor deze studenten en totaal niet leuk voor ons.

Studenten die bij ons hun stage moeten doen, maar waarbij de verantwoordelijke totaal geen schema maakt voor deze studenten. Het is hier echt van hier is een student houd hem/haar bezig. We verdrinken zelf al in het werk en dan zouden we nog begeleider moeten spelen. En het ergste is hier komen ook van die studenten die elks een apparte aanpak nodig hebben, en wij zijn daar totaal niet voor opgeleid. Totaal niet leuk voor deze studenten en totaal niet leuk voor ons.
Laatste drie jaar 15 studenten gehad. De meesten daarvan allemaal 3de jaars bachelor studenten. Twee daarvan aangewerfd en nog eens twee willen aanwerven maar door de vingers geglipt.

Op zich viel dat voor mij wel mee. Elke dag een kwartier werk aan die manne. Kort op de bal spelen, wat hebt ge vandaag gedaan, wat gaat ge morgen doen en bijsturen (zou ge het ni zo doen?).

Maarja het type werk moet zich er wel toe lenen.

In februari begonnen bij een nieuwe werkgever. Op vrijdagnamiddag werk ik niet, maar het systeem om verlof ed te registreren probeert wel telkens een hele dag verlof aan te rekenen dan.
Ook is mijn netto-vergoeding nog geen enkele keer correct betaald.

De ergernis wordt enkel groter door HR die helemaal niet antwoord op mails/berichten.

Bellen met de pensioen dienst 20 min in wacht staan omdat te horen dat het nog lang kan duren en lijn verbreken.

Zo kan ik hen blijven bellen.

Bellen met de pensioen dienst 20 min in wacht staan omdat te horen dat het nog lang kan duren en lijn verbreken.

Zo kan ik hen blijven bellen.
Vandaag iets gelijkaardigs. Gebeld met DIV, na 46 minuten aan de wacht eindelijk iemand aan de lijn => "Ah meneer, die klant moet langst de keuring en daar krijgen ze een aanvraag tot inschrijving mee hé".

Antwoord: "Oei, klant komt net van daar en zei dat wij er manueel 1 moesten invullen?"
Zij weer: "Ah ja, dan zal he zo wel zijn"

Dan krijgt ge toch heel weinig vertrouwen in het eerder antwoord dat ze had gegeven.......

Vandaag iets gelijkaardigs. Gebeld met DIV, na 46 minuten aan de wacht eindelijk iemand aan de lijn => "Ah meneer, die klant moet langst de keuring en daar krijgen ze een aanvraag tot inschrijving mee hé".

Antwoord: "Oei, klant komt net van daar en zei dat wij er manueel 1 moesten invullen?"
Zij weer: "Ah ja, dan zal he zo wel zijn"

Dan krijgt ge toch heel weinig vertrouwen in het eerder antwoord dat ze had gegeven.......
Wat moet er ingeschreven worden?
Ik ken zo goed als alles daarvan van buiten. Dan kan ik het zeggen of het al dan niet klopt dat ge zelf een roze formulier moet invullen.

Ik kan u indien gewenst een rechtstreeks nummer geven van een teamleader van de DIV. Die helpt u tenminste direct als ge belt/een probleem hebt.

Wat moet er ingeschreven worden?
Ik ken zo goed als alles daarvan van buiten. Dan kan ik het zeggen of het al dan niet klopt dat ge zelf een roze formulier moet invullen.

Ik kan u indien gewenst een rechtstreeks nummer geven van een teamleader van de DIV. Die helpt u tenminste direct als ge belt/een probleem hebt.
Nummer zou zeker handig zijn, mag je altijd bezorgen via PB moest dat gaan/mogen!

Was voor een voertuig dat werd aangepast ifv beperkte mobiliteit van de bestuurder, homologatie via de technische keuring maar dus zonder ATI van de keuring zelf.

receptioniste belt
"ja ik heb hier de vakbondsafgevaardigde van xxxx van dochterbedrijf xxxx aan de lijn, mag ik die doorgeven.
>Gohja uiteraard, da's ne collega en daarvoor zijn we hir
"ja 'tis hier met de Jos, de vakbondsafgevaardigde voor xxxx van xxxxx , ik heb morgen een vergadering bij jullie op het hoofdkantoor, mag ik dan even binnenspringen?"
"uiteraard Jos, problemen met den iPad voor de mail ofzo?"
"nee nee , ik gaan deze zomer op congé naar afrika en ik moet een visum aanvragen, en das op het internet dus ik dacht die mannen van den IT doen da wel"

zucht. neeje Jos zo werkt het nie en da zoude moeten weten.
Tgaat er op neer komen dat we dat uiteindelijk toch gaan doen, maar mensen hebben geen scrupules bij ons in de firma.
De Jos had misschien beter via een reisbureau geboekt.

een aantal uitnodigingen gekregen voor FU meetings...
heb toch even moeten nadenken voor ik doorhad dat het over (vermoed ik) follow up meetings gaat... :laugh:

follow up you too zenne!

Een half jaar geleden de timing doorgegeven wanneer een delegatie van andere vestigingen bij ons interne audit kan komen doen en waar iedereen z’n vakanties dus ook buiten gepland heeft. Vandaag de vraag of het ook een week later kan en welke week de voorkeur heeft.
Ik stuur droge mail terug dat die week niet kan.
Reactie daarop “can you provide some context why that week is not possible?”.

Maar zelf context geven waarom ze na een half jaar überhaupt nog die vraag stellen, nee dat dan weer niet.

Heeft er nog iemand de ervaring dat ze op kantoor bellen met de vraag om doorgeschakeld te worden naar u "ik ben X van financiële instelling Y en ik moet dan een dossier bespreken met Vega". Die persoon doorgeschakeld krijgen en zegt "ik ben headhunter van een rekruteringskantoor, mogelijkheden eens bespreken blablabla". Ze proberen dan vooral de GSM-nummer te ontfutselen maar als ik dan antwoord dat ze maar via Linkedin moeten contact opnemen vallen ze precies uit de lucht alsof ze Linkedin niet kennen/niet gebruiken...

Zeer fishy allemaal, gebeurt ook gewoon in het vlot Nederlands, telefoonnummer is ook telkens anoniem......?

Mensen die onderling hun gal spuwen over de gang van zaken en meermaals aangeven niet tevreden te zijn met hoe andere collega's werken, om dan tijdens een overlegmoment waarin het mogelijk is om die zaken te bespreken hun staart in te trekken en 'geen klachten' meer te hebben. :sarcastic:

Vandaag begonnen als consultant op een nieuw project. Komen we toe in de productie waar ik het meeste data zal moeten verzamelen. Ah ja Domieneo de productie en alle documentatie is volledig in het Frans. Das toch geen probleem eh?
Konden ze dat niet op voorhand eens checken :wallbash: Ik ga toch niet te rap nog projecten in West-Vlaanderen aanvaarden ze.

Vandaag begonnen als consultant op een nieuw project. Komen we toe in de productie waar ik het meeste data zal moeten verzamelen. Ah ja Domieneo de productie en alle documentatie is volledig in het Frans. Das toch geen probleem eh?
Konden ze dat niet op voorhand eens checken :wallbash: Ik ga toch niet te rap nog projecten in West-Vlaanderen aanvaarden ze.
Wat is het probleem juist? Kan je geen frans?

Antwoord :

neeje, hoor. Ik wordt toch betaald in uurtarief. Uurtje, factuurtje hé.

Terug
Bovenaan